OVer je Reiservaringen in april 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Suus »

Ik heb een heel raar iets, en ik begrijp maar niet hoe het elke keer lukt.

Altijd als ik in de buurt van het Leidseplein ben, of op het Leidseplein zelf, zie ik een bus van de 370 rijden. Die rijd slechts 1x per uur daar, dus de kans dat ik hem tegenkom is nu niet heel groot. Ik was hem al 13 keer tegengekomen toen ik alleen op het Leidseplein was. Vrij recent was ik met tsov in de buurt van het Leidse, en toen kwam ik hem voor de veertiende keer tegen. Vandaag was ik met ziggy net met de 2 aangekomen op het Leidse. Ik zei al tegen hem dat ik de 370 nog niet gezien had, en dat ik hem hoopte een keer niet te zien. Precies toen kwam natuurlijk de 370 de hoek om kachelen :X

Maarre, de bestemming Alphen a/d Rijn Hooge Zijde is nieuw voor mij. Waarom zou die lijn de laatste 300 meter vanaf de halte Centrum Hooge Zijde naar het busstation niet verder rijden, dat moet volgens de dienstregeling wel. Er worden dan door werkzaamheden twee andere haltes in Alphen niet aangedaan, maar er staat nergens dat het eindpunt is aangepast :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

En ik zag hem op de terugweg op het Museumplein weer, moest er gelijk aan denken :lol:.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Dexter »

Caspar schreef:Vanochtend een vertraagde t2100 over het linkerspoor vanaf de Erasmusgracht aansluiting (net na Sloterdijk) naar Schiphol gestuurd, en de t2600 die er normaal gesproken 12 minuten achter zit, reed gelijk op het rechterspoor naar Schiphol. Op het scherm ziet dat er leuk uit, voor de oplettende reiziger lijkt het me ook wel een apart gezicht 2 treinen die naast elkaar in de zelfde richting rijden op een dubbelsporig baanvak.
Creatieve treindienstleiders, daar houden wij van bij NS! :D Zo heb ik op Ut-Ah ooit eens via het linkerspoor een goederentrein mogen inhalen, terwijl de goederentrein kon blijven doorrijden in dezelfde richting. Ook leuk om te zien.

@Bee: Er is maar één denkbare mogelijkheid om het te verklaren: Je wordt gestalked. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Caspar »

Ik zag vandaag een Thalys rijden met een reclame voor Rotterdam erop. Bienvenue à Rotterdam, ville de Grande Départ. Of iets soortgelijks stond erop. Een reclame ter grote van 2 rijtuigen en op de andere rijtuigen een kleinere reclame. Ging om de Tour de France. Het zou mooier geweest zijn als ze de hele trein bestickerd hadden, ipv 2 rijtuigen met een overwegend gele reclame, dat heel lelijk afsteekt tegen het Thalys paars van de overige 6 bakken.

Hier een foto: http://media.nu.nl/m/m1dztvda89cx.jpg

In mijn beleving was het alleen groen :?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Daniel »

De omroepster van Utrecht Centraal zag de t2854 kennelijk net van haar scherm verdwijnen, wat de volgende omroep opleverde: "De Intercity naar Gouda en Rotterdam Centraal van 16.32 uur is zojuist vertrokken" :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door iljitsch »

Wat, zonder het spoor te noemen??
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Geert »

Vanavond toen ik het station instapte van Schiedam Centrum kreeg ik een enquete over de veiligheid van het station. "Wat heeft NS volgens u gedaan" en "Merkt u de inzet van beveiligers" waren onder meer de vragen. Nou, uh, niet zoveel en die beveiligers heb ik al tijden niet meer gezien :P
Overigens vertelde de dame die mij ondervroeg dat de chipkaartpoortjes volgende week gesloten zouden worden. Ik weet niet of dit waar is of dat het alleen werd verteld om mijn antwoord op een enquetevraag te beinvloeden, maar het zou me benieuwen. Volgens mij zijn alle poortjes vooralsnog geopend, toch?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Suus »

Er is inderdaad een begin gemaakt met het sluiten van de poortjes op NS-stations. In Diemen is op elk perron een van de vier poortjes gesloten. Hij is niet kapot, zoals ik eerst dacht (want een van de poortjes was wel vaker dicht), maar hij gaat gewoon open en dicht wanneer een OV-chipkaart wordt aangeboden. Maar dat is alleen in Diemen dus, in Diemen Zuid viel mij zondag niets bijzonders op (behalve dat die ontzettend smerige snackbar er nog steeds zit).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Chauf21 »

Op bijvoorbeeld Almere Centrum is dat ook :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Daniel »

iljitsch schreef:Wat, zonder het spoor te noemen??
Ja, wat voegt dat immers toe in dit geval :wink: (Voor de duidelijkheid: het was dus een handmatige omroep en niet eentje van Tuffy he...)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door playertwo »

Dexter schreef:Creatieve treindienstleiders, daar houden wij van bij NS! :D Zo heb ik op Ut-Ah ooit eens via het linkerspoor een goederentrein mogen inhalen, terwijl de goederentrein kon blijven doorrijden in dezelfde richting. Ook leuk om te zien.
Wat denk je van een s3600 uit Tb op perron 3 binnen nemen, van daaruit wegsturen en houden; (s1900 gewoon gelijktijdig op 2 laten stoppen); ondertussen even een cargo via perron 1 leiden (richting Ehv); 3600 rijdt linkerspoor tot Tbi en onderweg nog even een goederentrein kruisen bij Tba (ook uit de richting Tbi), die daarmee ook meteen na Tba kan versnellen. Heb het mogen meemaken als reiziger *O*
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Dexter »

Vanavond met de s2100 in Rsd 3 minuten vertraging-met-een-luchtje gekregen: Een Brabants vrouwke kwam daar zenuwachtig voorbijdrentelen en was met paniek in de ogen op zoek naar een wc. Ik was wat vroeger aangekomen dus van mij mocht ze wel even in mijn trein, als ze snel was dan. "Jullie rijden toch niet weg met mij erin he?" vroeg ze bezorgd. Toen het vertrektijd was had ik ze nog niet naar buiten zien komen, dus maar even de boordomroep gebruikt: "Mevrouw op het toilet, wij moeten nu echt vertrekken hoor!" Dit leverde een boel glimlachende gezichten op in de trein.

Nog geen uitstappende, opgeluchte mevrouw gezien, dus maar even op de toiletdeur geklopt. Een hoop geritsel en gebonk, dus er zat schot in de zaak. En een stank op het balkon, dus ik ben snel weer op het perron gaan staan. De tweede keer checken was de deur van het slot, dus zijn we vertrokken. Geen idee of ze nog in de trein zat, maar ze was vast opgelucht. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Ardan »

En weer een leuke benaming voor 'treinkaartje' gehoord van een conducteur: 'bewijs van goed gedrag' :lol: kende hem nog niet.
Ik had in de planning staan om met de treinen t779 en t1779 vanaf Dvd naar huis te gaan. Verliep iets anders, want er bleek een aanrijding te zijn geweest bij Hvs. Zucht. Gelukkig was ik behoorlijk ruim op tijd (ruimer dan normaal) op Dvd, zodat ik de sprinter van 21 16 uur naar Asdz nog kon nemen. Er was op dat uur natuurlijk nergens een NS-er te bekennen, laat staan dat die mij kon vertellen of de s3000 of s800 een extra stop op Dvd zouden maken zodat ik via Ut kon gaan. Maar ook op Asdz bleek dat niet het geval te zijn, en de s3500 had ik nét gemist toen ik daar aankwam. Mijn hoop dat de t779 vanaf daar wel zou rijden en met een omweg naar Amf zou gaan was ook snel vervlogen, want die reed in het geheel niet. Dus ik weer naar Dvd. Op het bovenperron maar even gewacht. En toen kwam er een omroep, alleen had ik daar helemaal niks aan omdat 'reizigers voor Hilversum en Utrecht worden geadviseerd om te reizen via Breukelen en Utrecht' omdat de 'Ringstopper' (zoals ik dat ding noem) niet verder ging dan Ndb. Hoorde ik overigens pas in de herhaling omdat er uiteraard net op dat moment een OVC-VIRM door het station kwam scheuren. Uit dat laatste trok ik de conclusie dat de s800 en s3000 niet extra stopten, dus ik per metro naar Bijlmer, waar ik de s3500 van 22 uur naar Ut pakte en een fraaie aansluiting op de t581 had. De vertraging viel al met al mee: slechts een half uur.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door reisthijs »

Tja dat heb je nu eenmaal met een station als Asdz (en voor Asa geldt hetzelfde): als je de IC naar Utrecht net mist heeft het geen zin een andere route te proberen, je bent uiteindelijk niet sneller dan wanneer je op de volgende trein had gewacht.
Ardan schreef:Uit dat laatste trok ik de conclusie dat de s800 en s3000 niet extra stopten,
Ik geloof ook niet dat dat gebruikelijk is als de IC Schiphol-Amersfroot niet rijdt. Extra stoppen in Duivendrecht doen ze alleen als Schiphol-Utrecht eruit ligt als er treinen van/naar Utrecht uitvallen.
Laatst gewijzigd door reisthijs op di 13 apr 2010, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Daniel »

Extra stoppen in Duivendrecht deden ze vorige week ook toen Utrecht - Amersfoort eruit lag :idea:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door M57 »

Ter hoogte van Dmnz twee 1800'en (ik meen 1847 en 1853) met drie ICRm-rijtuigen over de boog richting de Wgm. Tegelijkertijd begon de roze Girotram een rit op lijn 9 naar Centraal Station.

Dit alles rond 15:00
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Freek »

De VDL leen-amba van Arriva (3154?) is niet meer mooi wit. Zojuist heeft deze bus namelijk achter het rechtervoorwiel wat groene lak van een peugot 205 mee genomen. De peugot was er erger aan toe, die mag uitgedeukt worden.

Nog van gisteren: een ex-student, met los kaartje, vroeg de hc zijn sovc te scannen. En ja hoor, de railpocket gaf nog steeds reisrecht aan. Volgens de ex-student kon hij ook nog steeds gratis met de bus. Dit terwijl zowel de ovchipklantenlijn, de ns-balie als duo aangaven dat het reisrecht verwijderd was.

Had gisteren ook nog moeite mijn lachen in te houden. De vrouw tegenover mij had haar oordopjes van de telefoon in haar oren, maar het niet aangesloten op de telefoon. Toen ze werd gebeld nam ze op via het toestel, maar praatte door haar oortjes en probeerde daar ook wat door te horen. Ze hoorde echter niets, ja gek he. Na meerdere pogingen werden de oordopjes uitgedaan en gewoon gebeld. Om vervolgens tegen de beller te zeggen: 'ja ik hoorde steeds niets'
volgende keer stekkertje misschien aansluiten? ;)
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Maik »

M57 schreef:Ter hoogte van Dmnz twee 1800'en (ik meen 1847 en 1853) met drie ICRm-rijtuigen over de boog richting de Wgm.
Dat schijnen prio-rijtuigen te moeten gaan worden.
Pommes.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Caspar »

Ik zag ICMm door Maarssen rijden rond 15.30 richting Utrecht. In Amsterdam vertrok de IC naar Enkhuizen van spoor 15b. Net na de brug over de Singelgracht ten westen van Amsterdam kwamen we tot stilstand omdat er volgens de omroep er voor ons een trein reed die niet zo snel was. Net na Sloterdijk stonden we weer even stil, en na de Hemtunnel voor het inrijden van Zaandam stonden we ruim 5 minuten stil, volgende de omroep vanwege steeds dezelfde trein. In Zaandam stonden 2x SGMm voor de helft langs het perron zonder reizigers erin. Dat moest de trein wel zijn die voor ons reed, maar geen idee of die als leeg mat reed, of dat ie defect was en dat de reizigers in Zaandam waren uitgestapt. Erg vol was het in ieder geval wel op het perron... Als die trein niet snel weg zou gaan, dan zou er nog wel meer vertraging ontstaan voor de volgende treinen, omdat de t14500 naar Enkhuizen in Zaandam de t3300 inhaalt, maar als er nog maar 1 spoor vrij is gaat dat nogal lastig.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Dexter »

Heb je dienst, gaat alles goed. Ga je een dagje voor jezelf met de trein op pad, kom je in een korte, maar vette verstoring terecht. Rond het middaguur kwam er een melding van een aanrijding bij Moordrecht: Geen treinverkeer tussen Rtd en Ut, omreizen via Shl. Daar gaat m'n afspraak dacht ik al. Gelukkig kunnen omreizen via Gv - Gvc. Ik was nog niet weg uit Gvc of ik hoorde dat de treindienst vanaf Rtd hervat werdt, het bleek loos alarm te zijn geweest... :|
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Daniel »

Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Geert »

Oh ja: laatst zat ik achterin een RET-Citaro (3xx) en het viel me op dat ze stickers "ROOK-DETECTOR SMOKE-DETECTOR" hadden geplakt op het plafond (ook nog eens schots en scheef). Die dingen hebben toch zeker geen branddetector achterin gekregen? :P Zal wel teveel gerookt werden achterin ofzo...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Ardan »

Vandaag met Joshua op pad geweest. Via Schiphol en Oranjebaan zetten we koers naar Station Zuid met sneltram 51. Op Kronenburg stonden we stil. Gebeurt wel vaker als het goed is, maar dit duurde wel heel erg lang. Even via de deur naar buiten loeren leverde geen verdere informatie op, behalve dat er inmiddels een stadstram achter ons was gaan staan. Na 10 minuten toch maar even naar de bestuurder gelopen, die natuurlijk niks omriep. Er bleek een groot ongeluk te zijn gebeurd. Duidelijk, we reden dus voorlopig niet verder.
Afbeelding
Dan maar de bus opgezocht. Inmiddels 20 minuten nadat we stil kwamen te staan, om 15 30 uur, kwam keurig op tijd de 199 langsrijden.... maar die reed keihard door, de mensenmassa achterlatend. Vijf minuten later kwam de 165, waar het dringen was, maar toch kon iedereen mee. En bij de Van Boshuizenstraat bleek er inderdaad iets te zijn gebeurd, waarvan twee CAFjes getuige waren.
Afbeelding
Afbeelding

Oh ja: nog van gisteren. Dus ze dachten op Schiphol: kom, we gaan de boel eens even helemaal omgooien.
Afbeelding
En wat is hier het praktisch nut van?
Afbeelding
Zal wel één of ander scherm worden waar flitsende beelden op worden vertoond waar je geen ruk aan hebt.
Overigens is het Astrovision-scherm op Schiphol-busstation weer bijna opgebouwd! Ik begon dat ding al echt te missen met die Postcodeloterijreclamezooi en het bekende Schiphol Plaza-riedeltje dat over het plein schalt.
Ik doe ook maar wat
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Etienne »

Het ging weer geweldig in het Haagse OV vanochtend. :evil:

Bij Leidschenveen vernam ik al dat er een seinstoring was tussen de Tramtunnel en de halte Beatrixkwartier. Toen ik bij Gvc boven aan kwam op het tramplatform stond er al een file van trams te wachten om de tunnel door te mogen. Uiteindelijk werden ook de reizigers die in de trams zaten er uit gelaten, omdat er voorlopig geen trams zouden rijden.

Uiteindelijk kwamen de lijnen 2 en 6 ook eens in de Rijnstraat, om zo in elk geval volk mee te nemen richting het Centrum en verder. Bij de halte Brouwersgracht kon ik overstappen van lijn 2 op lijn 6. Daarmee ben ik meegereisd tot Leyenburg en kon ik aldaar ook weer overstappen op RandstadRail 4.

Resultaat: 20 minuten te laat op school :|
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Meltrain »

playertwo schreef:
Dexter schreef:Creatieve treindienstleiders, daar houden wij van bij NS! :D Zo heb ik op Ut-Ah ooit eens via het linkerspoor een goederentrein mogen inhalen, terwijl de goederentrein kon blijven doorrijden in dezelfde richting. Ook leuk om te zien.
Wat denk je van een s3600 uit Tb op perron 3 binnen nemen, van daaruit wegsturen en houden; (s1900 gewoon gelijktijdig op 2 laten stoppen); ondertussen even een cargo via perron 1 leiden (richting Ehv); 3600 rijdt linkerspoor tot Tbi en onderweg nog even een goederentrein kruisen bij Tba (ook uit de richting Tbi), die daarmee ook meteen na Tba kan versnellen. Heb het mogen meemaken als reiziger *O*
Ik neem aan dat dit over Breda gaat?
En ik raak echt verward van al die afkortingen. :shock:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten