Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Daan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2963
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:50

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Berichtdoor Daan » Zo 11 Apr 2010, 19:33

Ja, dat kan. Knopje 'Wijzig' ;-)

Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Berichtdoor Maik » Zo 11 Apr 2010, 19:44

Ik bedoelde eigenlijk of het verschil tussen dikgedrukt en niet-dikgedrukt wat groter kan worden. Nu valt de dikgedrukte tekst van mij niet echt op.
Pommes.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Berichtdoor Caspar » Zo 11 Apr 2010, 19:48

Een overtreding van de (milieu)wet:
Afbeelding

Een DDAR op het kopspoor van Hoorn Kersenboogerd (Hnko). Een kerende t3300 dus om 18.45 vanavond. En een herrie dat het ding maakte niet normaal! De hele buurt zal morgen wel meteen naar hun advocaat stappen.


De trein was echt bijna niet te horen, toen ie vertrok reed ie met een gangetje van nog geen 10km/u weg, wat bijna geen geluid oplevert.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11161
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Berichtdoor Meltrain » Zo 11 Apr 2010, 21:41

Maik schreef:Ik bedoelde eigenlijk of het verschil tussen dikgedrukt en niet-dikgedrukt wat groter kan worden. Nu valt de dikgedrukte tekst van mij niet echt op.

Ja, ik zie nu pas dat ik 'VIRM-VI' had geschreven i.p.v. 'VIRM-IV'. :oops:
Ik bedoelde ook VIRM-IV eigenlijk.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Berichtdoor Dexter » Ma 12 Apr 2010, 02:46

@Caspar: Volgens mij zien de mensen in Hoorn Kersenboogerd de treinen liever niet dan wel. Er is zelfs speciale plaatselijke regelgeving voor het rangeren in Hnk in het leven geroepen, het is vooral een waslijst van wat niet mag. Ik heb het voor je overgeschreven uit m'n RP en via PB gestuurd. Locs 1700/1800 zijn idd uit den boze in Hnk.
Vallend blad maakt rails glad.

Gebruikersavatar
STF
Berichten: 6307
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Berichtdoor STF » Ma 12 Apr 2010, 03:24

Kan een 1700/1800 loc overigens niet in een bepaalde modus / uit worden gezet zodat de trein doodstil op zulk soort spoortjes staat te wachten tot vertrektijd?

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Berichtdoor Daniel » Ma 12 Apr 2010, 08:53

Het zal ongetwijfeld met het wijzigingsblad van vandaag te maken hebben, maar toch... de t5016 is gedegradeerd van 8 bakken DDAR naar 6 bakken SGMm, eh, past dat wel...
Voordat het DDAR kwam (met het vorige wijzigingsblad) reed deze trein overigens nog met 9 bakken SGMm.

Verder erg weinig aangepaste inzet gezien: geen SLT op de Hoekse Lijn, in de s4000, de s17400 en de s5500 gezien vooralsnog. Wel twaalf bakken SLT op Utoz en minstens 30 bakken SLT op Utctw, dus het materieel is in ieder geval wel in de buurt voor de laatste twee series.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Berichtdoor Suus » Ma 12 Apr 2010, 09:12

Als het eerst met negen bakken SGM rijdt, dan is 2x DDAR wel schromelijk overdreven. Zes bakken SGM kan dan ook wel hoor, is ze in Almere toch ook gelukt :P
Rame à l'approche

Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: Di 08 Apr 2008, 21:38

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Berichtdoor Jurjen » Ma 12 Apr 2010, 09:33

Oh, een wijzigingsblad. Is het 3xV in de IC Ut>Alm van 8:28 dan ook standaard voortaan? Weer eens wat anders als DDAR. ;)

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4064
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Berichtdoor Etienne » Ma 12 Apr 2010, 13:11

Zonet zag ik bij Ypb een DD-AR rijden in de t9847. Hoort dat ook in die categorie :?:
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Berichtdoor Dexter » Ma 12 Apr 2010, 14:19

STF schreef:Kan een 1700/1800 loc overigens niet in een bepaalde modus / uit worden gezet zodat de trein doodstil op zulk soort spoortjes staat te wachten tot vertrektijd?

Ja, ze hebben een parkeerstand. Dan werkt alleen de compressor naar behoefte en worden de batterijen geladen. Maar dat is niet bedoeld voor als ie als vertrekkende trein staat te wachten en heeft ook geen nut voor zo'n korte tijd.
Vallend blad maakt rails glad.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Berichtdoor Caspar » Ma 12 Apr 2010, 17:58

Verder erg weinig aangepaste inzet gezien: geen SLT op de Hoekse Lijn, in de s4000, de s17400 en de s5500 gezien vooralsnog. Wel twaalf bakken SLT op Utoz en minstens 30 bakken SLT op Utctw, dus het materieel is in ieder geval wel in de buurt voor de laatste twee series.
Bij Amsterdam staan er op het terrein bij de Dijksgracht volgens mij 6 stellen, en bij de werkplaats aan de Zaanstraat 5. Begint een aardige floot te worden met stilstaande nieuwe treinen...

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9276
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Berichtdoor Ardan » Ma 12 Apr 2010, 18:30

Had de DDAR, die om 11 13 uit Ut als s3500 richting Schiphol vertrok, ook te maken met de wijzigingen, of was dat gewoon door de problemen die er tussen Schiphol en Utrecht schijnen te zijn geweest vanmorgen?
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Raymond
Berichten: 1058
Lid geworden op: Ma 11 Aug 2008, 21:29

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Berichtdoor Raymond » Ma 12 Apr 2010, 18:33

Tot mijn grote verbazing reed er vanmiddag een Phileas op lijn 12 in Eindhoven. :shock: Normaal komen die in dienst niet verder als lijn 401-402.

Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Berichtdoor Maik » Ma 12 Apr 2010, 19:48

Ardan schreef:Had de DDAR, die om 11 13 uit Ut als s3500 richting Schiphol vertrok, ook te maken met de wijzigingen, of was dat gewoon door de problemen die er tussen Schiphol en Utrecht schijnen te zijn geweest vanmorgen?
Die DDAR reed een s3500 van Ut naar Ehv omdat er niks uit Shl was gekomen.
Pommes.

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9276
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Berichtdoor Ardan » Ma 12 Apr 2010, 19:51

Hij reed toch echt naar Schiphol toe. Kan trouwens ook een DDM ofzo zijn geweest, ik kan die dingen niet uit elkaar houden :oops:
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Berichtdoor Maik » Ma 12 Apr 2010, 20:09

Dat stel heeft als het goed is Ut-Ehv-Shl-Nm-Ut gereden, dus goed mogelijk dat je dat stel had. Als het goed was was het een DDAR met motorbak (mDDM).
Pommes.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Berichtdoor Daniel » Ma 12 Apr 2010, 23:26

Nog een wijzigingsblad-wijzigingetje wat wel opvallend is aangezien men juist ICM wilde besparen tot op heden... de t20554 rijdt nog altijd met z'n ruime 9 bakken en krijgt er nu in Rotterdam nog een stelletje bij waarmee de t12565 dus op 12 bakken komt. Volgens mij is die trein nog nooit zo lang geweest...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11939
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Berichtdoor Geert » Ma 12 Apr 2010, 23:29

Terecht, dat is ook gewoon een drukke trein...

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Berichtdoor Daniel » Ma 12 Apr 2010, 23:41

Het was alleen wat minder handig dat men dat extra stel kennelijk persé achterop de t12565 wilde hebben. De t20554 zat namelijk achter een vertraagde s9700 waardoor dat versterkingsstel niet voor onze aankomst de tuin uit kon. Dat stelletje gaf vervolgens de vertrekkende s4000 weer vertraging, wat de aankomende trein weer verder vertraagde. Over kettingreacties gesproken...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Berichtdoor Dexter » Ma 12 Apr 2010, 23:47

En er reed vandaag weer een ICMm in de s2200. Vanavond een los drietje.
Vallend blad maakt rails glad.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Berichtdoor Daniel » Di 13 Apr 2010, 06:59

Ik zit nu in de t2823 die gereden wordt door de m9480!
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Berichtdoor Dexter » Di 13 Apr 2010, 19:34

Breaking news: De inzet van SLT op de Hoekse Lijn is uitgesteld tot 26 april. :|
Vallend blad maakt rails glad.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Berichtdoor Caspar » Di 13 Apr 2010, 19:48

Volgens mij is er tegen die tijd genoeg SLT om alle mat 64 omlopen in de Randstad te ver-slt'en? Maar wat houdt de inzet op dit moment eigenlijk tegen. Bekendheid van het personeel met het mat?

MdJ
Berichten: 3804
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Berichtdoor MdJ » Di 13 Apr 2010, 20:24

Goh, als Veolia de Veluwe graag terug wil, moeten ze geen stadsbussen op lijn 231s rijden... Volvo 3823 verzekerde de rit van 17:35 van het station van Apeldoorn. Tevens staat er een blauw/witte/connexxion Haaglanden Van Hool bij de TSN- werkplaats
Bij twijfel: gebruik beton.


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten