Pagina 1 van 11

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: zo 11 apr 2010, 19:33
door Daan
Ja, dat kan. Knopje 'Wijzig' ;-)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: zo 11 apr 2010, 19:44
door Maik
Ik bedoelde eigenlijk of het verschil tussen dikgedrukt en niet-dikgedrukt wat groter kan worden. Nu valt de dikgedrukte tekst van mij niet echt op.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: zo 11 apr 2010, 19:48
door Caspar
Een overtreding van de (milieu)wet:
Afbeelding

Een DDAR op het kopspoor van Hoorn Kersenboogerd (Hnko). Een kerende t3300 dus om 18.45 vanavond. En een herrie dat het ding maakte niet normaal! De hele buurt zal morgen wel meteen naar hun advocaat stappen.


De trein was echt bijna niet te horen, toen ie vertrok reed ie met een gangetje van nog geen 10km/u weg, wat bijna geen geluid oplevert.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: zo 11 apr 2010, 21:41
door Meltrain
Maik schreef:Ik bedoelde eigenlijk of het verschil tussen dikgedrukt en niet-dikgedrukt wat groter kan worden. Nu valt de dikgedrukte tekst van mij niet echt op.
Ja, ik zie nu pas dat ik 'VIRM-VI' had geschreven i.p.v. 'VIRM-IV'. :oops:
Ik bedoelde ook VIRM-IV eigenlijk.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: ma 12 apr 2010, 02:46
door Dexter
@Caspar: Volgens mij zien de mensen in Hoorn Kersenboogerd de treinen liever niet dan wel. Er is zelfs speciale plaatselijke regelgeving voor het rangeren in Hnk in het leven geroepen, het is vooral een waslijst van wat niet mag. Ik heb het voor je overgeschreven uit m'n RP en via PB gestuurd. Locs 1700/1800 zijn idd uit den boze in Hnk.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: ma 12 apr 2010, 03:24
door STF
Kan een 1700/1800 loc overigens niet in een bepaalde modus / uit worden gezet zodat de trein doodstil op zulk soort spoortjes staat te wachten tot vertrektijd?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: ma 12 apr 2010, 08:53
door Daniel
Het zal ongetwijfeld met het wijzigingsblad van vandaag te maken hebben, maar toch... de t5016 is gedegradeerd van 8 bakken DDAR naar 6 bakken SGMm, eh, past dat wel...
Voordat het DDAR kwam (met het vorige wijzigingsblad) reed deze trein overigens nog met 9 bakken SGMm.

Verder erg weinig aangepaste inzet gezien: geen SLT op de Hoekse Lijn, in de s4000, de s17400 en de s5500 gezien vooralsnog. Wel twaalf bakken SLT op Utoz en minstens 30 bakken SLT op Utctw, dus het materieel is in ieder geval wel in de buurt voor de laatste twee series.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: ma 12 apr 2010, 09:12
door Suus
Als het eerst met negen bakken SGM rijdt, dan is 2x DDAR wel schromelijk overdreven. Zes bakken SGM kan dan ook wel hoor, is ze in Almere toch ook gelukt :P

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: ma 12 apr 2010, 09:33
door Jurjen
Oh, een wijzigingsblad. Is het 3xV in de IC Ut>Alm van 8:28 dan ook standaard voortaan? Weer eens wat anders als DDAR. ;)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: ma 12 apr 2010, 13:11
door Etienne
Zonet zag ik bij Ypb een DD-AR rijden in de t9847. Hoort dat ook in die categorie :?:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: ma 12 apr 2010, 14:19
door Dexter
STF schreef:Kan een 1700/1800 loc overigens niet in een bepaalde modus / uit worden gezet zodat de trein doodstil op zulk soort spoortjes staat te wachten tot vertrektijd?
Ja, ze hebben een parkeerstand. Dan werkt alleen de compressor naar behoefte en worden de batterijen geladen. Maar dat is niet bedoeld voor als ie als vertrekkende trein staat te wachten en heeft ook geen nut voor zo'n korte tijd.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: ma 12 apr 2010, 17:58
door Caspar
Verder erg weinig aangepaste inzet gezien: geen SLT op de Hoekse Lijn, in de s4000, de s17400 en de s5500 gezien vooralsnog. Wel twaalf bakken SLT op Utoz en minstens 30 bakken SLT op Utctw, dus het materieel is in ieder geval wel in de buurt voor de laatste twee series.
Bij Amsterdam staan er op het terrein bij de Dijksgracht volgens mij 6 stellen, en bij de werkplaats aan de Zaanstraat 5. Begint een aardige floot te worden met stilstaande nieuwe treinen...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: ma 12 apr 2010, 18:30
door Ardan
Had de DDAR, die om 11 13 uit Ut als s3500 richting Schiphol vertrok, ook te maken met de wijzigingen, of was dat gewoon door de problemen die er tussen Schiphol en Utrecht schijnen te zijn geweest vanmorgen?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: ma 12 apr 2010, 18:33
door Raymond
Tot mijn grote verbazing reed er vanmiddag een Phileas op lijn 12 in Eindhoven. :shock: Normaal komen die in dienst niet verder als lijn 401-402.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: ma 12 apr 2010, 19:48
door Maik
Ardan schreef:Had de DDAR, die om 11 13 uit Ut als s3500 richting Schiphol vertrok, ook te maken met de wijzigingen, of was dat gewoon door de problemen die er tussen Schiphol en Utrecht schijnen te zijn geweest vanmorgen?
Die DDAR reed een s3500 van Ut naar Ehv omdat er niks uit Shl was gekomen.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: ma 12 apr 2010, 19:51
door Ardan
Hij reed toch echt naar Schiphol toe. Kan trouwens ook een DDM ofzo zijn geweest, ik kan die dingen niet uit elkaar houden :oops:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: ma 12 apr 2010, 20:09
door Maik
Dat stel heeft als het goed is Ut-Ehv-Shl-Nm-Ut gereden, dus goed mogelijk dat je dat stel had. Als het goed was was het een DDAR met motorbak (mDDM).

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: ma 12 apr 2010, 23:26
door Daniel
Nog een wijzigingsblad-wijzigingetje wat wel opvallend is aangezien men juist ICM wilde besparen tot op heden... de t20554 rijdt nog altijd met z'n ruime 9 bakken en krijgt er nu in Rotterdam nog een stelletje bij waarmee de t12565 dus op 12 bakken komt. Volgens mij is die trein nog nooit zo lang geweest...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: ma 12 apr 2010, 23:29
door Geert
Terecht, dat is ook gewoon een drukke trein...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: ma 12 apr 2010, 23:41
door Daniel
Het was alleen wat minder handig dat men dat extra stel kennelijk persé achterop de t12565 wilde hebben. De t20554 zat namelijk achter een vertraagde s9700 waardoor dat versterkingsstel niet voor onze aankomst de tuin uit kon. Dat stelletje gaf vervolgens de vertrekkende s4000 weer vertraging, wat de aankomende trein weer verder vertraagde. Over kettingreacties gesproken...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: ma 12 apr 2010, 23:47
door Dexter
En er reed vandaag weer een ICMm in de s2200. Vanavond een los drietje.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 13 apr 2010, 06:59
door Daniel
Ik zit nu in de t2823 die gereden wordt door de m9480!

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Geplaatst: di 13 apr 2010, 19:34
door Dexter
Breaking news: De inzet van SLT op de Hoekse Lijn is uitgesteld tot 26 april. :|

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Geplaatst: di 13 apr 2010, 19:48
door Caspar
Volgens mij is er tegen die tijd genoeg SLT om alle mat 64 omlopen in de Randstad te ver-slt'en? Maar wat houdt de inzet op dit moment eigenlijk tegen. Bekendheid van het personeel met het mat?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Geplaatst: di 13 apr 2010, 20:24
door MdJ
Goh, als Veolia de Veluwe graag terug wil, moeten ze geen stadsbussen op lijn 231s rijden... Volvo 3823 verzekerde de rit van 17:35 van het station van Apeldoorn. Tevens staat er een blauw/witte/connexxion Haaglanden Van Hool bij de TSN- werkplaats