Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Suus »

Nou, je kan er alvast ééntje aan je rijtje toevoegen: Jonckheer 177 is roze op plekken waar hij eerst blauw was, behalve op de bumper vooraan, dat is weer blauw.

En het mag dus duidelijk zijn dat Duvedec's never die!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door tsov »

Ik heb van Arriva ook al een paar keer een in die kleuren beplakte Citaro G achter Amsterdam CS zien staan ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Ardan »

webguy schreef:Ten eerste zat ik vandaag in een trein uit Doetichem naar Arnhem die bestond uit 3 lintjes. Normaal is dat maar twee en was dus bijna de hele perronlengte in Velperpoort.
Be happy: de trein die ik van Arnhem naar Winterswijk nam, vertrek 17 32 uit Arnhem, bestond uit een enkel Buffeltje. Was erg gezellig binnen.
De trein die om 16 37 uit Utrecht naar Nimweghe vertrok bestond uit welgeteld één VIRM-viertje en dat was pas écht gezellig. Hele rit staanplaatsen in de gangpaden. Thnx NS en consorten!
Ik doe ook maar wat
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Oud forumgebruiker »

ziggy schreef:Zal me niet verbazen als CXX Amstelland-Meerlanden en Arriva Waterland ook binnenkort met zo'n bus op de proppen komen.
En jawel, zoals Tim zei heeft Arriva dat gedaan. En CXX AML ook, zag ik vanmorgen. De 3816 stond op Station Sloterdijk gereed voor vertrek op lijn 179 in OV-Chipuitmonstering.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Michael »

zoals ik al in het mag ik even kwijt topic had gemeld is de terheijdensebrug dit en volgend weekend afgesloten waardoor lijn 123 niet de normale route kan rijden en Terheijden en Wagenberg nu een pendeldienst naar Breda heeft waar vandaag de Zwaluw Reizen 5 op rijdt
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Ardan »

En 'we' hebben weer een ex-Hermes in 'ons' wagenpark: de 1824 bracht mij net naar huis toen ik even in de stad was. Mét afsluitbaar achterstuk en camera+scherm. En de camerabewakingssticker van Hermes/Novio. Had meteen het gevoel in Nijmegen te zitten XD
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Daniel »

Vandaag een Citaro G (de Arriva 7815) op de door de Dordtse binnenstad rijdende parkeerpendel t.b.v. Dordt in Stoom. Dat er een gelede zou gaan pendelen was gepland, maar dat 'ie ook de binnenstad door zou gaan absoluut niet. Er reden echter heel andere pendeldiensten dan oorspronkelijk de bedoeling was.

Voor wie zich afvraagt: past dat dan? Ja dus, maar ze hebben er wel een parkeerverbod voor moeten instellen op het Grotekerksplein :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Oud forumgebruiker »

De Zaanse OV-chip Ambassador is de 8398. Stond er een tijdje naast op CS met lijn 4 ;).
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door MdJ »

Veolia aan de tijdelijke (huur?)bussen: Na de 3788, 250 en 7800 die nu rondrijden in de concessie Veluwe, gaat er binnenkort nog eentje rijden, een ex-Eindhoven, Ex-Nijmegen Jonckheere 1713. Staat met Veolia-stickers bij de stalling in Apeldoorn, in de open lucht aan de spoorkant.

Overigens reed de 3810 weer, reed gewoon op lijn 11. De 250 mocht rijden op lijn 5/6 (Woudhuis-Station-Rijkskantoren)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Ardan »

Weet niet of iemand het al had gemeld, maar anders bij deze: SLT 2626 rijdt rond in de s5500.
Ik doe ook maar wat
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door robinzes »

MdJ schreef:Veolia aan de tijdelijke (huur?)bussen: Na de 3788, 250 en 7800 die nu rondrijden in de concessie Veluwe, gaat er binnenkort nog eentje rijden, een ex-Eindhoven, Ex-Nijmegen Jonckheere 1713. Staat met Veolia-stickers bij de stalling in Apeldoorn, in de open lucht aan de spoorkant.

Overigens reed de 3810 weer, reed gewoon op lijn 11. De 250 mocht rijden op lijn 5/6 (Woudhuis-Station-Rijkskantoren)
ben vooral benieuwd of die Jonckheere 1713 nog in de dienst komt bij veolia Apeldoorn. ( hoop het wel, kan ik er nog een laatste ritje meemaken. :wink: :D )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Suus »

ICMm-III + ICM-IV in de s5800, vertrok om 19:15 uit Diemen richting Amersfoort.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Daniel »

Ardan schreef:Weet niet of iemand het al had gemeld, maar anders bij deze: SLT 2626 rijdt rond in de s5500.
De s5500 rijdt sinds vorige week planmatig met SLT :wink:

Vandaag trouwens de Beneluxcompositie met twee Bs'en in de t9256.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Meltrain »

En de t2256 mocht het vandaag doen met een ICM-IV. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door tsov »

Zojuist kreeg ik een mailtje dat de GVB-Citea 009 vandaag op lijn 48 actief is. Dus Amsterdammers, doe er uw voordeel mee ;)
Ik ga in ieder geval zo de stad in, dus neem dan ook wel even m'n fototoestel mee!
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Oud forumgebruiker »

robinzes schreef:
MdJ schreef:Jonckheere
Jonckheere
Mensen, hou toch eens op met dat Jonckheere. Dat mogen ze alleen in België zeggen. De bussen bedoelde van Berkhof heten Jonckheer. Vernoemd naar Jonckheer Testa.

Het staat er zelfs op:
Afbeelding Onderin, naast de koplampen. Laat het nu voor eens en altijd gezegd zijn.


Iets anders:
De proef-Citea die bij het GVB rijdt (ex-Arriva ding), rijdt kennelijk vanuit West. Zag 'm vanmorgen staan op het PH-plantsoen t.o. CS op lijn 48.

edit: Tim was me voor ;)
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door reisthijs »

De busbouwer met de naam Berkhof Jonckheere bouwde een bus met de naam Berkhof Jonckheer en dan vind je het gek dat die namen door elkaar worden gehaald? :roll:
Wat een gezeur of dat ene extra e-tje, iedereeen snapt hier toch over welke bussen het gaat...
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door tsov »

Nee, Berkhof heeft een model dat Jonckheer heet. Jonckheere is een Belgische fabrikant die toevallig in hetzelfde concern als Berkhof zit (VDL, Van der Leegte Groep). Het is verwarrend, dat zal ik niet ontkennen, maar het is wel echt wat anders en de twee namen hebben 0,0 met elkaar te maken...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Michael »

MdJ schreef:Veolia aan de tijdelijke (huur?)bussen: Na de 3788, 250 en 7800 die nu rondrijden in de concessie Veluwe, gaat er binnenkort nog eentje rijden, een ex-Eindhoven, Ex-Nijmegen Jonckheere 1713. Staat met Veolia-stickers bij de stalling in Apeldoorn, in de open lucht aan de spoorkant.

Overigens reed de 3810 weer, reed gewoon op lijn 11. De 250 mocht rijden op lijn 5/6 (Woudhuis-Station-Rijkskantoren)
De 1713 staat al een tijdje in Apeldoorn
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Stefan »

Ik zag gisteren in Spijkenisse de Connexxion 8153 rijden, hij kwam uit de stalling met een Connexxion chauffeur achter 't stuur, dus ik denk dat 'ie de dienst op gegaan is.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Michael »

Stefan schreef:Ik zag gisteren in Spijkenisse de Connexxion 8153 rijden, hij kwam uit de stalling met een Connexxion chauffeur achter 't stuur, dus ik denk dat 'ie de dienst op gegaan is.
Ik heb maandag 2 groene Amba's gezien waarvan 1 de 8115 was en de andere had ik geen nummer kunnnen zien dus het zou best kunnen dat dat de 8153 was
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Meltrain »

De t2274 reed gisteren met een DD-AR.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door MdJ »

Nadat maandag alles heel mooi met volvo's reed, twee Whispers op dienst.. Was vandaag "alles" mis...

3 citaro's op lijn 10/15/18, (een volvo dus), een amba op lijn 6 en nog een citaro op lijn 8. Overigens is er nog een tijdelijk busje voor veolia, de 655 (een LCD-citaro dus).

Ook was er een MAN Veolia Lion city defect, stond op de Laan van Erica waarschijnlijk richting de TSN-werkplaats, maar die heeft hij dus niet gered.

Maar ook bij connexxion-tours iets opmerkelijks,... Waarschijnlijk eene intergo kapot, daarom reed er een MAN Lion City (8840) die wellicht een bezoekje TSN-garage had, maar eventjes op de scholierenlijnen voor de basisscholen.
Bij twijfel: gebruik beton.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Stefan »

Michael schreef:Ik heb maandag 2 groene Amba's gezien waarvan 1 de 8115 was en de andere had ik geen nummer kunnnen zien dus het zou best kunnen dat dat de 8153 was
De tweede kan ook de 8131 zijn geweest. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Bericht door Daniel »

Er lijkt wel een heel exotische inzet te hebben plaatsgevonden vandaag: tussen de Sprintertjes op de tuinsporen van de Hoekse Lijn te Rotterdam Centraal zag ik vanavond een ICM-IV staan....
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten