Pagina 2 van 11

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Geplaatst: di 13 apr 2010, 20:34
door Suus
Bedoel je niet Blauw/Geel? Dat zou dan nog een van de nieuwe hybrides van Duin- en Bollenstreek/Leiden Rijnstreek/Midden Holland kunnen zijn.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Geplaatst: di 13 apr 2010, 20:42
door MdJ
Nee, die (hele) nieuwe :wink:
Afbeelding
(via OViB)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Geplaatst: di 13 apr 2010, 20:44
door Suus
Dat _is_ een hybride voor DBLRMH :wink:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Geplaatst: di 13 apr 2010, 20:50
door MdJ
Ik dacht dat je die dingen bedoelde die in Alpen/Leiden (488x) rijden :oops:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Geplaatst: di 13 apr 2010, 20:57
door Suus
Het is dan ook hetzelfde type bus, alleen zijn deze nu in een hip kleurtje :P

Zie http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=34&t=3993

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Geplaatst: di 13 apr 2010, 22:33
door Dexter
Caspar schreef:Maar wat houdt de inzet op dit moment eigenlijk tegen. Bekendheid van het personeel met het mat?
Nee, want al het personeel dat er op zou gaan rijden is al 1,5 jaar geleden opgeleid, heeft tussentijds nog een opfriscursus gehad en is tijdens de eerste SLT-ritten ook begeleid. Het gaan echt om problemen met het materieel zelf.

Daarnaast is er op het moment een grote software-update gaande, waardoor de omlopen door elkaar gegooit worden. Verder zijn de verschillen tussen de geupdate en niet-geupdate stellen zo groot dat ze niet gecombineerd mogen rijden. Om de verschillen aan te geven krijgen de stellen een groene of rode sticker rechtsonder op de voorruit, dus als je SLT's met een rode of groene stip ziet rondrijden dan weet je nu waarom. :wink:

En als je ziet dat er toch een rode met een groene gecombineerd dreigt te worden, roep dan heel hard: NEEEEE! :lol:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Geplaatst: di 13 apr 2010, 22:40
door Geert
Net als met die sprinters anderhalf jaar geleden ofzo (die toen een groene sticker kregen als ze opgevoerd waren).
Toen schijnt er alsnog een opgevoerde sprinter met een niet-opgevoerde sprinter gecombineerd te zijn, en dat ging niet goed ;)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Geplaatst: di 13 apr 2010, 22:53
door Suus
Dat is wel helemaal hip tegenwoordig, softwareupdates die niet met elkaar compatibel zijn.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Geplaatst: wo 14 apr 2010, 12:47
door --Stefan--
Ohjaaa helemaal vergeten....
Was maandag onderweg met lijn 400 naar Oosterhout en toen kwam er bij Vianen Busstation Lekbrug en MAN Lion's City van Cxx voorbij. 38xx ofzo?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Geplaatst: wo 14 apr 2010, 15:36
door Ardan
Gisteren: CAFjes (102+..) op de metro 53/54! :D

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Geplaatst: wo 14 apr 2010, 16:00
door Caspar
Ik zie nu 2 slt's gecombineerd tussen Purmerend en Zaandam rijden.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Geplaatst: wo 14 apr 2010, 20:52
door MdJ
In het kader van het goede materieel op de goede lijnen rijden:
-de 5051 (met witte achterkant) op lijn 10 (Ugchelen-Kerschoten) / 18 (Zonnehoeve-station)
-de 5464 (zonder hert) op lijn 10/15 ((Teuge-)rotonde Spatie - station)
-de 5463 (ook zonder hert) op lijn 9 (Componistenkwartier-Anklaar)
-de 3827 eerst uitrukkend voor een defecte The Wispher 3810 op lijn 11 (slagje Stadhoudersmolen verviel maar even), terug naar de garage en later terug voor lijn 43 (Apeldoorn-Dieren-Arnhem)
-de 3809 op lijn 109 (Apeldoorn-Eerbeek), leeg naar station, lijn 90s (Apeldoorn-Zwolle)
-de 5420 op de andere lijn 9 (Componistenkwartier-Anklaar)
-de 5423 op lijn 5 (ter vervanging van een scheef staande 3806, die eerder die omloop reed)

Al met al: 2 volvo's op de streekdienst, 4 citaro's en een amba op de stadsdienst... Er stonden nog minstens 2 volvo's op de buffer (tegen 20:00), en na 19:00 heb je ook nog de bussen van de lijnen 2 (2x), 4 (2x), 5 (2x), en 8 (1x).

Je hoort mij niet klagen dat er streekwagens op de stadsdienst rijden (beter dan een rit te laten vervallen), maar om dan stadswagens op de streekdienst te laten rijden...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Geplaatst: wo 14 apr 2010, 21:00
door Gekko123
Volgens mij is dat nog altijd een stuk beter dan geen bus, met name als er een uurdienst geboden word. En over streekwagens op stadslijnen valt sowieso niet te klagen *O*

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Geplaatst: wo 14 apr 2010, 21:04
door Daniel
In Dordrecht reed de ex-Groningse Arriva 536 vandaag op lijn 7. Je zou zeggen wat is daar bijzonder aan, nou, die bus kwam ik al anderhalve week elke dag om dezelfde tijd op lijn 4 Staart tegen... kennelijk heeft 'ie dat lijntje nu eens los kunnen laten :P

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Geplaatst: wo 14 apr 2010, 22:34
door Klaasje
Vandaag heeft een vriend van me een wat vreemde Ambulance gespot bij de spoedeisende hulp van het Flevoziekenhuis in Almere. Er werd volgens hem iemand uit de bus getild door het ziekenhuispersoneel.. De foto is een beetje vaag:
Afbeelding
Op de bestemmingsfilms stond "158 Geen Dienst"

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Geplaatst: vr 16 apr 2010, 08:05
door Daniel
Thalys t9310 vanmorgen met twee stellen. De voorste zat al goed vol bij binnenkomst op Rotterdam Centraal waar zat mensen stonden te wachten om het achterste stel te vullen.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Geplaatst: vr 16 apr 2010, 17:37
door Dexter
Reiziger Ddrs schreef:Thalys t9310 vanmorgen met twee stellen. De voorste zat al goed vol bij binnenkomst op Rotterdam Centraal waar zat mensen stonden te wachten om het achterste stel te vullen.
Waar hebben ze die in hemelsnaam binnengenomen? Spoor 1 is met het tijdelijke perron maar net lang genoeg voor 1 stel en spoor 6 en 9 kunnen net 12 bakken VIRM herbergen. Dat moet dan op spoor 11, 12, 13 of 14 geweest zijn, want veel andere sporen in Rtd die 400 meter trein kunnen ontvangen kan ik me zo snel niet bedenken.

Edit: Ik lees net je bericht bij de Reisinfomissers dat het spoor 14 was... :mrgreen:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Geplaatst: za 17 apr 2010, 02:55
door Joshua
Ik zag vandaag in Nijmegen de vrijheidstrein staan. Zo rond 6 uur op het rangeerterrein.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Geplaatst: za 17 apr 2010, 17:32
door JeePee
Trein t1657 met een losse ICM-IV. Dat levert tussen Dv en Aml iig staanplaatsen in de gangpaden op. Gezien het aantal uitstappers op Dv en hoeveel er nog in de trein zat op dat moment, daarvoor ook in ieder geval. Beetje jammer.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Geplaatst: za 17 apr 2010, 19:24
door mb90
Thalys t9346 reed vanmiddag met 2 stellen. Opvallender was echter het spoor waarop de trein (met +25 overigens) door Rotterdam Zuid kwam. Dit was namelijk spoor 1 en dat is normaal het spoor voor de IC's naar Rotterdam Centraal. Vanaf het Varkenoordseviaduct zag ik dit door een kruisende 5100 wat laat en dat leverde de volgende 2 foto's van de trein op:
Afbeelding

en:
Afbeelding

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Geplaatst: za 17 apr 2010, 19:30
door Daniel
Zo raar is dat niet: je kunt niet op een ander spoor komen als op Rotterdam Centraal vanaf spoor 14 (de enige die lang genoeg is voor 2x Thalys) in zuidelijke richting vertrokken wordt :wink:
Eerste overloopmogelijkheid waarbij je ook nog op de HSL terecht komt is Hsbrdo.... (en die kent 'ie dus nog niet: HSL Barendrecht overloopwissels is 'ie volledig)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Geplaatst: za 17 apr 2010, 22:21
door playertwo
Zijn de wissels in ieder geval gepoetst rondom Rotterdam (ding komt vanaf de HSL normaal ideaal uit op 3/4) :mrgreen:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Geplaatst: za 17 apr 2010, 22:52
door Daniel
Zoveel normaal niet gebruikte wissels kom je dan ook weer niet tegen... vanaf rechterspoor op de HSL kan je zowel direct naar spoor 4 als naar spoor 10. Die laatste aansluiting gebruikt Fyra (die van spoor 11 vertrekt) ook dagelijks.
Alleen wissel 255A/B wordt zelden gebruikt.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Geplaatst: zo 18 apr 2010, 00:07
door Willem
Reiziger Ddrs schreef:Thalys t9310 vanmorgen met twee stellen. De voorste zat al goed vol bij binnenkomst op Rotterdam Centraal waar zat mensen stonden te wachten om het achterste stel te vullen.
Gisteren (vrijdag) reed rond het middaguur over het spoorviaduct in Delft twee gekoppelde Thalys-stellen voorbij in de richting van Amsterdam. Gezien het tijdstip zou dat trein 9319 geweest moeten zijn. Waarom reed die trein via Den Haag en niet via de HSL naar Schiphol?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #2

Geplaatst: zo 18 apr 2010, 12:51
door Gekko123
Gisteren zag ik in de s7400 een DDAR-stammetje met mDDM rijden.