OVer je Reiservaringen in mei 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Joshua »

Gelukkig heb ik nog langer als vandaag mijn OV kaart en wellicht dat ik die kant nog een keertje op reis.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Dexter »

Ardan schreef:Over die controle.... tot ongeveer een halfjaar terug was het vaste prik in buurttreinen naar Duitsland: douanecontrole. Tijdens het lange halteren in Gronau bijvoorbeeld, gaan ze iedereen af, je tas wordt doorgekeken (zelfs even geroken of er drugs inzit)... en daar zitten altijd wel wat paperassen in, krantjes, boekjes, en nog meer spul. 'Nun, du hast auf jeden Fall genug zu lesen..', je wordt gefouilleerd :shock: (waarvan er een keer iemand net iets te hard aan De Gevoelige Zone zat en ik die Zone dus nog een uur heb gevoeld), natuurlijk wilden ze even mijn paspoort zien, 'Du wohnst in... Dèventâh?' 'Eeeeh, ja?', waarom ik in Duitsland ben ('kutsmoes verzinnen, schoolproject blablabla'), zelfs je pakje sigaretten wordt even bekeken.

Nou, dan is de lol van een lekker dagje NRW wel verpest. Bah.
Mein Gott, ik dacht dat dat soort dingen tegenwoordig alleen nog in de VS gebeurden. Gaan we soms weer terug naar het Koude Oorlog-tijdperk? Waarom denken ze dat iemand die een dagje erop uitgaat meteen een rugzakterrorist is?
Vallend blad maakt rails glad.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Karl »

Een jaar geleden werd ik in de trein in Baden-Wurtemburg (dus wel iets zuidelijker dan NRW) ook overvallen door de Duitse douane (trein naar Zwitserland) en ondanks dat je zelf nog probeert 'Bitte' en dergelijke probeert te zeggen, wordt je echt afgesnauwd door Helga en Herr Flick. :neg:

Vanuit Glanerbrug kan je ook gewoon met de bus terug naar Enschede centrum.
Het is een spectrum.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Dexter »

Karl schreef:Een jaar geleden werd ik in de trein in Baden-Wurtemburg (dus wel iets zuidelijker dan NRW) ook overvallen door de Duitse douane (trein naar Zwitserland) en ondanks dat je zelf nog probeert 'Bitte' en dergelijke probeert te zeggen, wordt je echt afgesnauwd door Helga en Herr Flick. :neg:
Ik zeg dan altijd meteen: "Vielleicht können Sie ein bisschen netter sein, Ich bin eine Kunde und zwar kein Schwein!" En als ze dan nog niet beleefder zijn, dan roep je: "I HAVE TO INFORM GENERAL CABAU VON KASBERGEN!" :mrgreen:

Zo ben ik 5 jaar geleden ooit eens aan een loketje van een RER-station in een verre voorstad van Parijs stijfgescholden door een troela (die met haar formaat meteen dat hele loketje opvulde) die het niet kon hebben dat ik er in het Frans niet meteen uitkwam en daarom aan haar voorstelde om op Engels over te schakelen. Ik dacht dat dat misschien makkelijker voor haar zou zijn. Tja, die werkt natuurlijk voor een staatsbedrijf en is ambtenaar, dus waarom zou je ook beleefd tegen je klanten zijn? Die krijgt toch wel betaald. :N

En toen ik dat zei, kwam ze bijna door dat ruitje heen. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Chauf21 »

Best handig dat glas. Dat biedt dan veiligheid voor zowel loketiste als reiziger *O*
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door iljitsch »

Even ter verduidelijking: toen ik gister controleurs schreef, bedoelde ik conducteurs. (Dat krijg je als je om 5.40 u opstaat.) De drie beveiligingsmedewerkers kwamen daar dan achteraan zonder daadwerkelijk iets te doen. Er kwam geen douane of iets dergelijks aan te pas.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Meltrain »

Ardan schreef: Toch ga ik vrij vaak naar NRW. Ik heb Wout87, Meltrain en --Stefan-- ook al meegenomen om ze daar rond te leiden. En elke keer heb ik ze van te voren gewaarschuwd.. 'Neem geen vreemde dingen mee als schroevendraaiers, zakmessen, wietplantages, scharen, weet ik veel... en neem vooral je legitimatie mee!' En wat denk je? Juist, geen controle. Zucht.....
Hmm, dat je me waarschuwde voordat we naar NRW gingen, weet ik niet meer.
Wel dat je waarschuwde voordat we naar Charleroi gingen. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Ardan »

Heb ik bij NRW wel degelijk gedaan :wink:
En naar Charleroi ook inderdaad.. toen ik een weekje ofzo ervoor met --Stefan-- daar de grens over ging heb ik ook douane zien huppelen... en de keer daarvoor was ik alleen, toen werden mij ook wat vragen gesteld.. maar toen ik nogal aan het stamelen was omdat ik ineens Frans moest spreken en ik op Frans niet zo snel kan overschakelen, vonden ze het wel best...
Ik doe ook maar wat
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Justin »

Van al die controlepraktijken word je ook niet blij van. Zeker als men zo met je om gaan...

Vandaag geloof ik van boel modaliteiten gebruik gemaakt... Voet, fiets, trein, auto, metro, tram, randstadrail, de snelle voet... heb nog nooit zo vaak me verplaatst in Zuid-Holland (Zwijndrecht-Rotterdam Centraal-Beurs-Capelse Brug-Zoetermeer-Voorweg Hoog en Laag-Leidschenveen-Nootdorp-Melanchtonweg-Schieweg-Bergweg-Eudokiaplein-Rotterdam Centraal-Zwijndrecht). Eigenlijk jammer dat ik dan nergens een bus heb gepakt :p.

Mn OV-chipkaart heeft vandaag in elk geval flink zijn best moeten doen om al die reizen en overstappen te registreren :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Fles »

Nou nou, wat een paniek allemaal. Ik moet eerlijk zeggen, ik ben zeker 100 keer naar zowel Duitsland als België geweest met de trein, en ik heb eigenlijk nog nooit echt "gezeik" gehad. Wel dat je je paspoort eens moet laten zien in de ICE of in Venlo, maar een beetje wapperen is al gauw genoeg. Ik erger me dan meer aan zo'n security muppet van 18 met sproetjes die in Amersfoort met van alles loopt te dreigen, buiten haar boekje :|
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Ruben »

Gister maar eens met de Faala gegaan. In de remmen voor Riekerpolder aansluiting (waar is die voorrangsregeling voor Fyra wanneer je hem nodig hebt). In de remmen na Hoofddorp. In de remmen bij de uitrit van de koeientunnel. En al die stukken ervoor sightseeing van het 'groene hart' met 10km/h. Het enige wat spreekt voor deze 'Hoge' Snelheidsverbinding is dat die loc de paar rijtuigjes ICR weer snel op de 160 heeft.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Ardan »

Ik zit nu in de WiFi ICMm m4203, en ik rij zo Hilversum binnen. Met andere woorden: dat internet-in-de-trein-gebeuren werkt!! :D :D Niet dat het zo bijster snel is, maar toch, het doet het :D Alleen krijg je als opstartpagina een scherm met informatie, zoals waar je nu bent en wat het volgende station is, maar dat werkte bij mij in ieder geval niet.
Helaas is de trein zo druk dat ik voorin op het balkon ben ga zitten, maar als ik de coupé in kijk zie ik inderdaad een lcd-scherm hangen aan de andere kant.
Ik doe ook maar wat
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Marc »

Vanmiddag in Heerlen zag ik voor de éérste keer een bus die de route van lijn 31 volgens dienstregeling reed: vanaf het station via Coriopolis naar de Hogeschool en vervolgens nog een rondje Coriopolis en dan naar de A76 en verder richting Beek.

En in VIRM-stel 8715 was een raam beplakt met memobriefjes...
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Dexter »

@Ardan: En hoe werkte dat OBIS-boordinformatie-systeem?
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Ardan »

@Dexter: Niet :P
Er stond op 'momenteel is er helaas geen actuele reisinformatie beschikbaar'
Ik doe ook maar wat
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Dexter »

Mooi is dat... :| Waren ook de buitendisplays blanco, want die worden ook aangestuurd door OBIS?
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Ardan »

Geen idee, niet op gelet..
Ik doe ook maar wat
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Joshua »

Vandaag een stukje wezen touren.
En toen zat ik in een RET tram rustig te luisteren naar me muziek op me iPod en toen viel het me op dat echt 7 op de 10 mensen uit stapte terwijl de tram echt vol zat. Dus ik dacht huh zijn we al bij het station? Maar dat was niet zo. Dus ik weer verder muziek luisteren staat er opeens een steward langs me of hij me vervoersbewijs mocht zien. En toen snapte ik ook waarom opeens de tram zo leeg liep.

Nog een grappig weetje. Een vrouw voor mij liep de tram in met haar stamkaart. En tja de OV-chipkaart is verplicht. Zei haar stamkaart voor de OV-chipkaart lezer houden en ze liep maar door want hij piepte niet.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Karl »

Vanmorgen reed er een CXX-stads Citaro (uit Delft?) op 196 Gouda - Rotterdam Capelsebrug, je zou er maar langer dan een kwartier inzitten. Overigens zonder bestemming (wel een lijnnummer) aan de voorzijde en de ruimte bij de chauffeur/voordeur was helemaal niet voorzien van welke sticker dan ook. Zelfs niet met nummertjes om de lijnfilm in te stellen. Verder hingen er allemaal platen los. De bus leek wel van de schroothoop af te komen om nog even snel een dienst te rijden.

Bij Rotterdam Alexander reed er een geel/witte Berckhof-bus met nummer 21-nog iets, volgens mij 2146, maar dat weet ik niet zeker. Helemaal zonder stickers en dergelijke. Iemand die daar iets over weet?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Meltrain »

Rond 13:00 waren er ineens ingelaste werkzaamheden tussen Rotterdam Lombardijen en Dordrecht.
De s5000 reed niet tussen Rotterdam Lombardijen en Dordrecht en keerde op spoor 2 van Rotterdam Lombardijen
De overige treinen richting Rotterdam over kwamen over spoor 3 kwamen en de treinen richting Dordrech over spoor 4 op Rotterdam Lombardijen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Raymond »

Ik weet niet wat de achterliggende gedachte was van de buschauffeuse die ik net had, maar het viel op. De bus stond al op het station en toen ik instapte was de chauffeuse er nog niet. 6 minuten voor vertrek kwam ze al aanlopen, vervolgens ging ze de hele bus door om te controleren of iedereen wel een geldig kaartje had (afgezien van 12 jaar geleden een keertje in Hilversum nooit gezien) en te stempelen indien nodig. Vervolgens nog nooit iemand gezien die de rijstijl zo liet afleiden uit InfoXX. Het eerste deel van het traject reden we door wat speling net een minuutje te vroeg dus ging het erg rustig. Halverwege waren we door oponthoud bij verkeerslichten precies op schema en toen ging ze opeens behoorlijk doorrijden. Vol gas optrekken, 70 waar 50 is toegestaan. Zodoende reed ze wel precies op tijd.
Of ze is heel erg perfectionistisch (zo erg zie je dat normaal niet bij chauffeurs, dan is +1 niet erg) of ze dacht dat ze ontslag zou krijgen als ze +1 zou oplopen :P
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Marc »

meltrain schreef:Rond 13:00 waren er ineens ingelaste werkzaamheden tussen Rotterdam Lombardijen en Dordrecht.
De s5000 reed niet tussen Rotterdam Lombardijen en Dordrecht en keerde op spoor 2 van Rotterdam Lombardijen
De overige treinen richting Rotterdam over kwamen over spoor 3 kwamen en de treinen richting Dordrech over spoor 4 op Rotterdam Lombardijen.
Mijn oog viel vanmorgen in Barendrecht wel op een plafondplaat die gedeeltelijk los hing boven de sporen 1 en 2 (ik dacht al: wanneer zou het treinverkeer gedeeltelijk stilgelegd worden). Zou 1+1 in dit geval 2 zijn?
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door mb90 »

Karl schreef:Bij Rotterdam Alexander reed er een geel/witte Berckhof-bus met nummer 21-nog iets, volgens mij 2146, maar dat weet ik niet zeker. Helemaal zonder stickers en dergelijke. Iemand die daar iets over weet?
Was dit toevallig zo'n bus?:
Afbeelding

Zo ja, dan is het een bus die voor een Islamitische school een aantal ritten rijdt in en rond Rotterdam.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Karl »

Ja, zo één is het. Waar komen die oorspronkelijk vandaan?
Het is een spectrum.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door mb90 »

Ze komen van Womy en daarvoor reden ze voor Connexxion.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten