OVer je Reiservaringen in mei 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Daniel »

Pijnackerbus schreef:In Bd ging de t2262 ook met +5 weg, gelukkig hebben we deze er bij Ddrz eruitgereden.
Goh, dieselloc voor de s2200? :mrgreen: Zie de mouse-over, je had de vertraging er bij Ddzd uitgereden (al denk ik eerder op Ddr, heeft de s2200 zo'n handige lange stop voor...)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Etienne »

Reiziger Ddrs schreef:
Pijnackerbus schreef:In Bd ging de t2262 ook met +5 weg, gelukkig hebben we deze er bij Ddrz eruitgereden.
Goh, dieselloc voor de s2200? :mrgreen: Zie de mouse-over, je had de vertraging er bij Ddzd uitgereden (al denk ik eerder op Ddr, heeft de s2200 zo'n handige lange stop voor...)
Dat kan ook wel. :mrgreen:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door robinzes »

MdJ schreef:Ik zag van de week al een keer de 3801, toen trilden de ramen aan de achterkant heel erg... Gister zat ik er in en damn... Heloe onrustige loop in de eerste versnelling, alsof hij steeds afslaat, maar dat wil dat ding niet- en tilt als een gek! Bij elke bocht/kruispunt die je in je 1 overheen moet krijg je weer een ongewilde rugmassage.

Overigens zag ik ergens een foto in een een of ander technbiek-krantje dat de 3808 ook wordt omgebouwd als "The Wisper", en daarmee komt de serie op 3: de 3788, 3808 en 3810. Ik gok erop dat de 3809 ook wordt omgebouwd... :wink:
zouden ze dan ook op andere stadslijnen gaan rijden? Voor lijn 11 zijn er 2 nodig toch?
en zou syntus ook met het whisper project doorgaan en meer bussen laten ombouwen? :?:
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door MdJ »

Momenteel rijden -vooral- de 250 (ex Roosendaal) en een der Whispers op de 11, dat zouden er dan 2 worden. Na de proefperiode zouden ze niet meer in aparte omlopen terecht komen, maar over het gehele busnet (van Apeldoorn). Maar of dat nu -na het verlies van deze concessie- nog mee verder gaan, geen idee?
Bij twijfel: gebruik beton.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Etienne »

De 250 reed gisteren op lijn 10. :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Gekko123 »

Vandaag in Utrecht gezien dat bus 3265 een defect lijnnummerdisplay achter heeft. Soms viel die voor pakweg een seconde volledig uit, om daarna weer aan te gaan.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Fles »

Ik kwam vanmiddag net na 14:00 het perron van Ede-Wageningen op gelopen. De IC naar schiphol van 13:57 (trein 3146) staat aangegeven op de CTA met +10. In de verte staat een G2000 stil met een sleep dozen.

Afbeelding

Even later een omroep: "In verband met een defecte trein op het spoor heeft de IC naar Schiphol van 13:57 een tot nu toe onbekende vertraging". Dus alle spotters uit het reizigerspubliek komen vlotjes boven drijven en begeven zich naar het eind van het perron :D

Afbeelding

Gelukkig is met voldoende optische zoom ook precies te zien wat er gebeurt:

Afbeelding

Afbeelding

De IC van 14:11 naar Den Helder (trein 3046) reed met 10 minuten vertraging binnen langs spoor 4 (ipv spoor 3). De ICE was blijkbaar al heel veel te laat (+105 is nog altijd waarschijnlijker dan -15). De stoptrein naar Arnhem van 14:06 werd rond 14:18 opgeheven. Ook de IC van 13:57 (de 3146) werd rond die tijd opgeheven. Uiteindelijk zag ik om 14:58 wel een ICE Utrecht Centraal binnen rijden. Onduidelijk is of dat de 128 of de twee uur later gestarte 126 geweest is. Wat er met de 3146 gebeurd is heb ik helemaal geen idee van.

Hier nog een plaatje van de boosdoener zelf, die na een tijdje het wisselspoor op eigen kracht wist te bereiken en daarmee de wisselstraat vrij maakte.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Suus »

Dat soort dingen zijn hoewel heel vervelend altijd wel heel mooi om te zien. Je kan precies zien wat er gebeurt en wat er daarna aan maatregelen wordt genomen om de overlast te verkleinen. Ook grappig om te zien hoeveel treinenspotters er eigenlijk wel niet zijn :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Fles »

Ja precies, ik vond het wel een interessante situatie :) Heb me wel vermaakt dat kwartiertje :D
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Gekko123 »

Ah, dat was dus de reden dat er bij Amsterdam Bijlmer ArenA een omroep over een IC naar Schiphol met +15 die werd weggedrukt om vervolgd te worden door een handmatige omroep dat ie niet zou rijden.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Fles »

als dat tussen 2 en 3 uur vanmiddag was, ja :)
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door MdJ »

Pijnackerbus schreef:De 250 reed gisteren op lijn 10. :wink:
Hij reed de eerste week iig op lijn 11. En aangezien alle tijdelijke bussen (citaro´s met LCD/scherm, ex Maastrichtse bussen, de 5051' een vrij lange tijd op lijn 11 rijden...;)

Het kan wel kloppen dat hij op lijn 10 zat, 't ding zat gister ook op lijn 18, die aan lijn 10 vastgeknoopt zit. En ik maar denken dat hij verdwaalt was:P
Bij twijfel: gebruik beton.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door mb90 »

Gisteren en vandaag was ik in Londen en Brussel (verslagen volgen snel). Het ging allemaal erg goed daar, maar de heen- en vooral de terugreis tussen Rotterdam en Brussel gingen minder vlot.

Op de heenweg had ik Thalys t9310 (doordat IC t9208 doordeweeks niet meer rijdt) om daarna met Eurostar 9119 naar Londen te gaan. Tot aan Noorderkempen ging dit heerlijk vlot, maar daarna ging de trein flink in de ankers, want er zou een ree op het spoor lopen. Uiteindelijk daar een minuutje of 20 wortel staan schieten om daarna weer op volle snelheid naar Antwerpen Centraal te gaan. In Brussel had de trein een nog grotere vertraging, want zoals wel vaker werd er tussen Antwerpen en Brussel ook de nodige vertraging opgelopen. Het werd dus +30, maar gelukkig had ik nog 15 minuutjes voordat ik ingecheckt moest zijn bij de Eurostar.

De terugreis gebeurde vanavond met IC t9249 vanaf Brussel Zuid. Daar werd de trein vlak voor vertrek nog gespoorwijzigd van spoor 18 naar 19 wat al gelijk een volksverhuizing betekende. Daar stond ineens een Belgische stam voor ons klaar, die normaal een trein eerder rijdt. Dit werd een stam die de nodige ellende veroorzaakte. Na het instappen merkte ik al gelijk dat er problemen waren met de deuren, want die sloten lastig. Het vertrek was dus al meteen met +5. In de Brusselse tunnel bleek al direct dat de verlichting in meerdere rijtuigen niet werkte. Het was dus erg donker. Bij Centraal gingen daarna de deuren veel te snel dicht, wat dus ook weer voor problemen zorgde. Het werd dus daarna +10.
Opweg naar Mechelen kwam er een omroep dat het achterste rijtuig afgesloten werd door ernstige deurproblemen. Er kwam dus daarna een flinke stroom mensen door de trein, waardoor er ook nog enkele moesten staan. De trein reed immers ook aan het einde van de Belgische avondspits.
Ook de stop in Mechelen duurde langer dan normaal door de al genoemde deurproblemen. De trein reed even een stukje, om daarna snel tot stilstand te komen en een minuutje of 10 te wachten. Vertrek hier en aankomst in Antwerpen waren dus met +20.
In Antwerpen waren er weer de deur -en lichtproblemen, maar nu kwam er een monteur van de NMBS bij. Nadat een paar keer alle verlichting uit ging werkte deze na een kwartiertje weer. Toen waren de deurproblemen echter nog niet opgelost. Na lang rommelen vertrok de trein met +45. Tijdens al dit wachten was er overigens geen omroep te horen, dus de communicatie kon beter.
Om de vertraging in te lopen werd bij Kapelle de L-trein naar Roosendaal ingehaald en daardoor bleef de schade beperkt tot +45 in Roosendaal en Lage Zwaluwe. Daar kwam de trein net achter de 2200 terecht, waardoor er met een langzamere snelheid naar Dordrecht gereden werd. Aankomst daar was met +50. Het vertrek leek te gaan gebeuren met +53, maar toen de trein met 20 meter gereden had ging hij weer vol in de ankers om daarna weer te wachten. Waarop? Joost mag het weten, want er werd niks omgeroepen. Om de situatie nog irritanter te maken waren de deuren vergrendeld. 3 trein (waaronder de t9253) haalden ons in via spoor 2, waardoor het 21:10 uur was en de trein +75 had. Toen werd iedereen een beetje onrustig en nadat het treinpersoneel op het perron liep te bellen en er agenten over het perron liepen gingen de deuren open. De 2100 van 21:12 uur werd net gemist, dus ging het maar met de 2200 van 21:22 uur naar Rotterdam Lombardijen. Tijdens het wachten hoorde ik dat mijn IC opgeheven werd, dus ik was gelukkig niet voor niets uitgestapt. De verdere reis naar huis verliep vlekkeloos. Wel zag ik om 21:35 uur bij Lombardijen de beruchte stam langsracen richting Rotterdam Centraal.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Ardan »

Tsjaa, deurproblemen met de Belgische trein, ook al eens gehad toen ik naar Antwerpen ging. Vertraging bleef gelukkig beperkt tot een kleine +10, en hoewel de stopper naar Antwerpen al was vertrokken hebben we die bij Essen al ingehaald. Maar dit was dus wel drama drama zeg :(
Ik doe ook maar wat
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door iljitsch »

Ik hoop maar dat dat morgen als ik erin zit beter gaat...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Daniel »

Vanmorgen toch 'n beetje een rare situatie op Rotterdam Centraal: de t2812 was met 'n los viertje aangekomen wat dan moet combineren met een gereedstaand drietje om zo de t2823 met 7 bakken te rijden. Echter bleek men vandaag één stap vergeten: het drietje stond er, het viertje kwam binnen en stopte op een meter afstand van 't drietje waarna de machinist uitstapte en naar de andere kant liep om 'm weer vertrekgereed te maken.

Om een of andere reden kon of wilde de rangeerder die erbij stond ze niet zelf combineren, maar stond deze druk te bellen wat uiteindelijk de mededeling van hem opleverde dat er "iemand" aan kwam.
Paar minuten later: inmiddels stond de HC en een machinist die mee moest passagieren er ook bij en werd door hen gevraagd of het drietje ook nog mee ging. Even later kwam de rangeerder die bij de volgende IC moest assisteren met combineren er ook al aan en ook hij vroeg nog even via de portofoon of er gecombineerd moest worden. Antwoord was ja, met de melding dat de rangeerder er ook al bij was en de machinist er ook nog bij zou komen. Die laatste heb ik nooit meer gezien, maargoed, uiteindelijk werd op vertrektijd het drietje alsnog bijgeplaatst door de tweede rangeerder :P
Overigens was de kleine vertraging die hierdoor ontstond op Utrecht Centraal alweer ingelopen en was het door dit gedoe lekker rustig in het achterste stel, dus kon ik mezelf alsnog vertragen door op de verkeerde bus te gokken :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Dexter »

Reiziger Ddrs schreef:Echter bleek men vandaag één stap vergeten: het drietje stond er, het viertje kwam binnen en stopte op een meter afstand van 't drietje waarna de machinist uitstapte en naar de andere kant liep om 'm weer vertrekgereed te maken.
Stond er dan niemand (een rangeerder of perronopzichter) tijdens het binnenkomen bij dat stel? Er hoort namelijk altijd iemand bij het te combineren stel te staan die de binnenkomende mcn een handsignaal geeft dat hij moet combineren. Dit om te voorkomen dat er gecombineerd wordt, terwijl dit niet de bedoeling is. Het stel waartegen gecombineerd wordt, moet ook 'uit' staan, anders krijg je vuurwerk. En er is een 2e man nodig voor de remproef na het combineren.
Vallend blad maakt rails glad.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door BR628 »

Gaaf Fles! Toch wel mega die oranje wagenset :D

Ik had gisteren ook een semi defecte trein op de plaat:

Afbeelding
In de vroege ochtend van 5 mei 2010 is de ICE 11 uit Bruxelles-Midi naar Frankfurt(Main) Hbf ergens tussen Luik en Aachen defect geraakt. Nadat de reizigers ongetwijfeld zijn opgepikt door de half uur daar achter rijdende Thalys uit Paris Nord naar Köln Hbf, werd pas uren later het defecte stel weggesleept. Omdat de ICE3 treinstellen BR 406 van automatische centrale bufferkoppelingen (Scharffenbergkoppeling) zijn voorzien, kan niet zomaar elk loktype een ICE stel verslepen. De Deutsche Bahn heeft daarom enkele setjes van 2 BR 218 dieselloks zo aangepast dat zij wel een ICE kunnen wegslepen. Zo passeerde in een flauw zonnetje ruim 4 uur later dan de planning ICE 4607 achter de DB 218 833 en 218 825 het station van Eschweiler op weg naar Köln Deutzerfeld.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door iljitsch »

BR628 schreef:Bruxelles-Midi
Ik kan me er nog iets bij voorstellen dat Bee Keulen Köln noemt, maar dit mag je gewoon Brussel-Zuid noemen, hoor.

Ik was ooit met een paar Spaanse collega's in Brussel, en we moesten met de trein naar Wallonië. Ik koop als eerste een kaartje, en bestel dit (uiteraard) in het Nederlands. Ik krijg dan ook een Nederlandstalig kaartje. Eerste collega heeft op een Franse school gezeten en bestelt in het Frans. Hij krijgt een Frans kaartje. Tweede collega spreekt Nederlands noch Frans en bestelt in het Engels... en krijgt een Franstalig kaartje.

Overigens in het hotel kon ik niet in het Nederlands inchecken maar mijn collega's wel in het Spaans...
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Dexter »

Tja Brussel/Bruxelles is dan wel voor de wet tweetalig, maar in de praktijk is de overgrote meerderheid van de bevolking franstalig en de bereidwilligheid (hoewel verplicht) om je bij openbare diensten, hotels, winkels etc. in het Nederlands te woord te staan lijkt ook veel minder te zijn dan vroeger.
Vallend blad maakt rails glad.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Karl »

Volgens een aantal Belgische vrienden kan je dan ook beter Engels spreken, dan word je sowieso geholpen. Toch vreemd in de Vlaamse hoofdstad, waar overigens wel de Franse/Waalse cultuurraad (of iets dergelijks) zetelt.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Daniel »

Volgens NS zijn er geen storingen, maar de t2856 ondervond net toch echt een seinstoring bij Wd. We gingen daar opvallend genoeg naar het doorrijspoor ri. Ut, langzaam door de gestoorde seinen en bij Wdo weer naar rechts. Nu gaat 't weer lekker snel, vertraging lijkt minder dan het kwartier waar de omroep het over had.
Hoewel... we staan nu weer stil bij Gdg...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Ardan »

Tjaa, Rotje Knor ligt er op last van de politie helemaal uit... dus het duurt nog wel even voor je thuis komt, Ddrs!
Ik doe ook maar wat
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Maik »

Inmiddels ligt alleen Rtd-Gd er nog uit.
Pommes.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Ardan »

Ohjaaaa dat is om die bekerfinale!! Zie het net pas in het eredivisie-onderdeel, was het al helemaal vergeten.
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten