OVer je Reiservaringen in mei 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Jurjen »

Ik neem aan dat je het aan degene die om je vervoerbewijs kan vragen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Geert »

Ze zullen het waarschijnlijk scannen omdat je doordeweeks zwart zou reizen met een weekendkaart en andersom. Ook kan het zijn dat je geen studentenreisrecht meer hebt, maar dan kun je je chipkaart nog wel blijven gebruiken als persoonlijke chipkaart, enzovoort ;). Idem voor voordeelurenkaarten.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Joshua »

Kom net van Station Nijmegen af. Ik was van plan naar Arnhem te gaan maar toen ik zag dat er geen treinen reden van en naar Nijmegen wegens een seinstoring ben ik maar weer omgedraaid. Naar dat ik natuurlijk wat foto's had gemaakt.
Er werd overegens wel duidelijk omgeroepen dat VEOLIA bussen in ging zetten. Wat hard nodig was met al het PINKPOP publiek.
Afbeelding
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik zat van de week toevallig in Connexxion's 1814, vanaf het Mennistenerf in Zaandam tot aan Station Sloterdijk. Best geinig. Van binnen is het net een bus van Hermes. Diverse stickers gezien met logo's van Hermes en Novio (o.a. die stickers met dat er videobewaking is), maar ondertussen doodleuk op het Infoxx-scherm: 87 AMSTERDAM SLOTERDIJK STAT. Connexxion wenst u een prettige reis.

Dan heb je als reiziger al 3 namen voorbij zien komen :lol:

Amba klonk ook een stukkie rustiger, niet zo opgefokt als die anderen. Volgens mij zit er een ZF-bak in? Dat klinkt toch een stukkie beter dan zo'n Voith, zoals de andere reguliere Zaanse wagens.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Fles »

Mag een reiservaring uit juni 1993 ook??

We schrijven eind juni 1993, toen er nog Plan X reed tussen Zwolle en Kampen. Een bloedhete vrijdagmiddag, de trein terug naar Zwolle vol met scholieren en een conducteur die het lichtelijk gehad had :D
ZWOLLE. EINDPUNT. EN NU ALLEMAAL OPROTTEN OF IK TRAP JE DER UIT :(


:shock: WTF :lol:


Essential Classic, al zeg ik het zelf :)
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door mb90 »

Vandaag was het altijd verregende Dunya-festival in Rotterdam. Daarvoor reden een aantal trams als pendeltramlijn 18 tussen Rotterdam Centraal en het Park bij de Euromast. Die ritten begonnen nog mooi met een zonnetje:
Afbeelding

Maar al snel werd het donkerder, zoals hier met dezelfde 744 naar Centraal:
Afbeelding

En uiteindelijk kwamen de eerste druppels:
Afbeelding

En volgden er snel meer...:
Afbeelding

Voor het volgende grote evenement, de Grand Depart van de Tour de France, rijden er overigens al 3 gele Citadissen rond:
Afbeelding

En is de Delftse Poort opgevrolijkt met de afstand voor de wielrenners naar Parijs:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Suus »

Er valt mij iets op: Een elektronische waarschuwingsfluit, gevolgd door een alarmgeluidje bij het definitief sluiten van de deuren bij SGMm. Het viel mij in de zomer van 2009 voor het eerste op toen SGMm-II wegens werkzaamheden werd ingezet in de s9500. Nu waren de reizigers daar al langer gewend dat de deuren sloten zonder fluitsignaal of conducteur, maar die zomer werd dus de hele tijd een waarschuwingsfluit gebruikt.

Maar ik merk steeds vaker dat ik de waarschuwingsfluit ook hoor in SGMm-III in de s4600. Heb ik hem die twee jaar dat ik dagelijks met SGMm in de s4000 naar Amsterdam ging stelselmatig genegeerd of is hij pas vrij recent vaker gereactiveerd in deze treinstellen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Geert »

De machinist kan dat vanuit de cabine doen, en dan ook de deuren sluiten. Handig dus als er geen conducteur mee is of als deze toch voorin zit bij de machinist.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Dexter »

Conducteurs kunnen ook centraal sluiten met een schakelaar vanuit de achterste cabine of een tussencabine (bij gekoppelde stellen) dit doen ze als het druk is in de trein weleens en dan hoor je ook de elektronische sluitfluit.
Vallend blad maakt rails glad.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door JeePee »

Trein t3815 is in het zicht van de haven gestrand. Bij vertrek uit Na ging het al niet meer lekker en vervolgens is de trein uitgerold tot ergens tussen toekomstig station Delflanden en Emnb. Net op een stukje heuvelop, aangezien we nu achteruit rollen... Had dus toch via Gn moeten reizen, alleen een uur in een bus was te onaantrekkelijk om dat ook maar enigszins te overwegen...

EDIT: Uiteindelijk weggeduwd door t8017 naar Emnb, wat een stukje was van 300m ongeveer. Duurde wel lang. Aankomst te Emnb was ongeveer met +60. Gelukkig kon mijn overleg nog even wachten, was erg lullig geweest als ik helemaal voor niets gekomen was...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Suus »

Ik ging voor een keertje eens met bus 186 van Boskoop naar Leiden, en in Zoeterwoude Rijndijk kwamen een bus tegemoet van lijn 187. De chauffeur wenkte naar de chauffeur van de bus waar ik in zit, en die andere chauffeur uit Leiden was dus vergeten of hij nu wel of niet last van een omleiding in Waddinxveen. Maar hij had er dus geen last van, want de dagroute van de 187 heeft er dus geen last van, maar de avondroute wel...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Daniel »

Tja, je kunt natuurlijk ook om ongelukken vragen... de HC van de t9256 gooide vanavond de deuren dicht zonder hoorbaar fluitsignaal :roll: Zat er net niet tussen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door mb90 »

De Qbuzz (ex-RET) 834 blijkt niet meer helemaal waterdicht te zijn. Tussen deze beslagen zijruiten zat namelijk dit laagje water wat bij afremmen en optrekken pas helemaal goed opviel. Hier een telefoonfoto van onderweg:
Afbeelding
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Stefan »

Ja, daar hebben meer 800's last van. Bij de RET zie je dat ook met enige regelmaat. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Geert »

De 600'jes hadden er ook last van. Typisch RET-probleempje? :P
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door ODRAIL »

mb90 schreef:Voor het volgende grote evenement, de Grand Depart van de Tour de France, rijden er overigens al 3 gele Citadissen rond:
Afbeelding
Dat zijn de 2011, de 2020 en... , helaas mis het nummer van de derde tram nog. Welke is dit?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Suus »

Volgens mij is de derde de 2044.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Ardan »

Voor het geval je probeert in te loggen op draadloos internet in de m4203: bij mij deed-ie het niet helaas. Ik trof hem in de t1779, op weg naar huis vanaf Amersfoort. Bij Apeldoorn gaf ik het op met inloggen. Nee, het ligt niet aan mijn lappie, want eerder deed-ie het wel.
Afbeelding
In ieder geval kan ik zeggen dat de inrichting ietsjes anders is ten opzichte van de drietjes.
Het vuilnisbakje zit, net als bij de VIRM, onder de stoel weggewerkt, in plaats van tegen de wand of ertussen. Which is nice, want ik heb in de drietjes al regelmatig mijn knie eraan gestoten.
Afbeelding
En dit bankje op het balkon vond ik toch ook wel erg leuk:
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Dexter »

Vandaag had ik in de t5165 maar liefst 4 Plan V-tjes, iets wat niet heel erg veel meer zal voorkomen. Toen ik de binnenkomende mcn ging aflossen zei ik: "Zo, jij hebt een lange!" Hij begreep me alleen in eerste instantie verkeerd... :oops:

Overigens waren het 4 stellen uit verschillende deelseries en konden ze het niet erg goed met elkaar vinden, want het optrekken ging met veel horten en stoten. Het leek wel een beetje op Destiny's Child, toen ze nog met z'n vieren waren. :lol:

Bovenop een viaduct tussen Tbr en Tbwt stond het bomvol met mensen en kinderen met vlaggetjes en ballonnen, die hard begonnen te juichen toen ik toeterend onder hen doorreed. Ik dacht eerst nog: "Goh, is NS tegenwoordig zo populair?" Meer waarschijnlijker zal er momenteel vast wel een Avondvierdaagse in Tilburg zijn of iets dergelijks. :|
Vallend blad maakt rails glad.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten