OVer je Reiservaringen in mei 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Suus »

Er rijdt of reed vandaag een ICMm rond in de s5800, ik heb hem twee keer gezien maar nooit mee gereden :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Ardan »

Ook gezien op Asd, waren er twee. De achterste (richting Avat) was de m4077.
Ik doe ook maar wat
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Maik »

De andere was de m4087 aldus de spots op Somda.
Pommes.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Daniel »

Ardan schreef:Tjaa, Rotje Knor ligt er op last van de politie helemaal uit... dus het duurt nog wel even voor je thuis komt, Ddrs!
Het werd inderdaad wel zo'n beetje de grootste verstoring als ik ooit last van heb gehad. De t2856 is met +15 in Gouda aangekomen en vervolgens opgeheven. Toen was er alleen nog sprake van een brand in een trein tussen Rotterdam Alexander en Centraal en zou de achteropkomende t12756 met +10 via Den Haag omgeleid worden.
Op last van de brandweer mocht deze trein uiteindelijk echter niet naar Rotterdam, maar zouden reizigers daarheen in Den Haag kunnen overstappen. Die reis ging verder zonder al te veel problemen, waarbij me nog opviel dat ik het materieel van de 2856 op Den Haag Ypenburg aan de kant gezet was.

Eenmaal in Den Haag bleek de complete Oude Lijn zo'n beetje plat te liggen: d'r ging zelfs geen trein meer naar Delft of Schiedam en Rotterdam lag toen inderdaad inmiddels plat op last van de politie. Geluk bij een ongeluk was dat tram 1 door een omleiding ook op Den Haag Centraal stopte en ik zodoende dus nog een mooi zitplaatsje had, want op Den Haag HS stroomde de tram flink vol. Onze voorganger had daar kennelijk ook last van: daar hingen we vanaf de gemeentegrens van Delft achter namelijk.
In Delft gearriveerd bleek het treinverkeer net weer opgestart te zijn en kon ik met een vertraagde stoptrein verder richting Rotterdam. Daar bleef die lang wachten en kwam vervolgens de sneltrein er naast staan, maar het bleek een uitermate goede gok snel naar spoor 4 te sprinten waar de Benelux met +30 binnenkwam. Die werd namelijk voor de stop- en sneltrein uit gestuurd en reed ook nog eens met de stam Belgische rijtuigen. Heerlijk comfortabel het stukje naar Dordrecht afgelegd waar ik me vervolgens nog even aan Arriva kon ergeren... geen idee waarom ze eigenlijk nog een dienstregeling publiceren, heb nog slechts zelden een bus gehad die niet te vroeg vertrok in de avondspits.

Maargoed, uiteindelijk met "slechts" +90 thuis gearriveerd (waarvan een kwartier door de storing bij Woerden, dus eigenlijk +75 door deze storing). Nog niet slecht, de prognose volgens de verstoringspagina van NS-mobiel was +120 :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door iljitsch »

Waarom heb je in Den Haag niet de Randstadrail lijn E naar Hofplein genomen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Daniel »

Omdat ik al zo'n beetje een voorgevoel had dat ik wel in een of andere pendeltrein zou kunnen belanden (lees: in alle hectiek was ik heel het bestaan van die lijn vergeten).
Was ook een goed voorgevoel: de eerstvolgende Lijn E in Den Haag was die van 18.34 geweest en die komt om 19.06 uur op Hofplein aan. Dan had ik toch nog aardig moeten doorlopen om om 19.15 uur op Rotterdam Centraal te zijn (dat was m'n aankomsttijd per trein daar namelijk)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Chauf21 »

Als je in de t12756 zat, had je de Randstadrail E van 18.19 uur ook wel kunnen halen ;) Ikzelf zat in de intercity naar Den Haag (vertrek Gouda 17.49 ofzo) en heb die RR nog zien staan. Rond kwart voor zes ook stond ik dus ook op Gouda en heb de chaos daar gezien :D De t12756 zou inderdaad omgeleid worden via Den Haag, maar er is nooit gezeg dat 'ie daar ook zou stoppen. NS kennende, gokte ik er maar niet op...
Later die avond had ik de s1900 van 20.21 uur, die reed verder zonder problemen naar Rotterdam.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Daniel »

Die intercity naar Den Haag die om 17.49 uur vertrok was de t12756 :wink: Eerst zou 'ie dus omgeleid worden naar Rotterdam, maar terwijl we nog langs het perron stonden werd omgeroepen dat het een IC naar Den Haag Centraal was geworden.

Overigens ben ik eerst op spoor 3 gaan kijken omdat in de trein uit Gouda nog werd omgeroepen dat de IC naar Venlo gewoon zou rijden (dat was hoe dan ook de snelste optie geweest). Vervolgens nog getracht te achterhalen of ik wellicht met een stoptrein tot Schiedam zou kunnen komen, want daar de metro naar de Kralingse Zoom nemen gevolgd door een bus naar Dordrecht was optie twee in snelheid. En dat red je echt niet in 5 minuten, alleen als ik al bij binnenkomst in Den Haag had geweten dat het niet anders kon was de RR-E van 18.19 dus een optie geweest. Maarja, zelfs de storingsinformatie van NS kende op dat tijdstip alleen nog een stremming Rtn - Rtd...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door iljitsch »

Mijn eerste idee zou zijn om de RR te nemen en naar Rotterdam Blaak te gaan. Helaas is er geen goede aansluiting van RR E richting Blaak dus dat kost je 50 minuten waarvan al gauw 10 minuten wandelen. En Blaak is natuurlijk zo dicht bij Rotterdam CS dat de kans dat daar wel gereden wordt als CS op slot zit niet zo heel groot is. In elk geval weet je wel vrij zeker dat je in een half uur in Rotterdam bent, in Delft had je alleen met bus 40 verder gekund als de treinen niet alweer gereden hadden. En als je had geweten dat de treinen snel weer gingen rijden had je beter op HS kunnen blijven. Maar het blijft altijd een loterij wat je ook doet in zo'n situatie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Daniel »

Tja, de beste optie was uiteindelijk waarschijnlijk geweest de stoptrein te nemen die tot Alexander zou rijden, daar de metro en dan de bus. Maarja, dat deed ik nou juist niet omdat ik via Den Haag snel zou kunnen reizen (gezien de tijd had ik op de Kralingse Zoom namelijk de snelbus naar Dordt niet meer kunnen nemen).
Handigste optie in dit soort gevallen is nog altijd het gewoon in Utrecht al weten: daar direct de Qliner nemen is namelijk net zo snel als de trein :wink:

Maargoed, nog 'n paar weken dan is m'n reisafstand 'n stuk korter...

(In Delft had ik trouwens ook nog met 128 en 86 via Naaldwijk naar Schiedam gekund en daar met de metro verder)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door iljitsch »

Leuk spel voor de meeting (wat gaat er eigenlijk gemeten worden?): plan uit je hoofd de snelste OV-route tussen twee plaatsen bij verschillende verstoringen. :-)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Ardan »

Okee, wie meldt zich aan als vrijwilliger om die verstoring te veróórzaken? :mrgreen:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Suus »

Dexter heeft die dag dienst toch? Kan hij weer een SLT kapot maken (A)

Garpje, Dexter :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door STF »

Misschien wil Marco007 wel even met zijn schip tegen een viaduct varen, als verstoring.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Fles »

STF schreef:Misschien wil Marco007 wel even met zijn schip tegen een viaduct varen, als verstoring.

Oh niet weer :X :lol:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Dexter »

Bee schreef:Dexter heeft die dag dienst toch? Kan hij weer een SLT kapot maken (A)
En juist als het moet gebeuren, zal je zien dat ie blijft rijden. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Marc »

Kijk, Prorail kan ook meewerken: trein t824 liep na Susteren vertraging op door een seinstoring. In Eindhoven bleek dat trein t1924 ook vertraging had, dus bleef de trein even wachten (vertrek werd met +7). Voor Eindhoven Beukenlaan kwamen we weer tot stilstand, omdat trein t5226 voor ons reed. Gelukkig heeft iemand verteld dat er vier sporen liggen op dat traject, dus gingen we een spoortje naar rechts. In Geldermalsen stond trein t6024 ook nog te wachten, hierdoor bleef de vertraging in Utrecht op die 7 minuten hangen. Stel je voor....
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Suus »

Die werd in Amsterdam ongenadig in de polonaise op de Zaanlijn gegooid :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Marc »

Jammer, het leek zo goed te gaan...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Suus »

Ik weet het niet zeker, maar de kans zal groot zijn geweest :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Jurjen »

Mwah, er zijn nog wel meer scenario's denkbaar hoor:
- De vertraging bedraagt bij vertrek in Amsterdam nog maar een minuut of 4, omdat er tijdens de stops op Ut, Asa en Asd nog wel wat minuten te winnen zijn, maar de Sprinter naar Utg is net vertrokken. In Ass komt de IC aan als de Sprinter net vertrekt richting Zd. De IC gaat over het middenspoor achter de Sprinter aan en komt 1 a 1,5 minuut na de Sprinter in Zd aan, waar de Sprinter nog langs het perron staat. De IC stopt kort en wordt voor de Sprinter uitgestuurd. De IC kan wat vertraging in lopen, de Sprinter maakt de 3 minuten vertraging wel weer goed tijdens de kering in Utg.
- De vertraging bedraagt in Asd nog steeds een minuut of 7, en de Sprinter is al lang en breed vertrokken. Bij Kzd hangt de IC echter alweer achter de Sprinter. De trdl denkt mee te denken en houdt de Sprinter te Wm vast, waarna de IC over het goederenspoor inhaalt met een tempo van 40 km/h. Door het langzame rijden tijdens het inhalen wint de IC max. 1 minuutje ten opzichte van tot Utg achter de Sprinter blijven hangen, de Sprinter krijgt zo'n 5 minuten vertraging, maar de reizigers in de IC hebben wel het gevoel 'dat er meegedacht werd'.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door iljitsch »

Ik moest vandaag voor m'n werk tot 16 u in Brussel zijn. Ik had er dus op gerekend de Benelux van 17.22 van Brussel Centraal te pakken, maar we waren een half uur eerder klaar dus ik kwam om 16.18 u aan op het station. Vijf mensen in de rij voor het binnenlandse loket (wat gebruikten ze daar ook alweer voor kreet voor? Niet "binnenland") en de kaartjesverkoper was onverbidderlijk: voor Roosendaal, een paar kilometer over de grens, moest ik toch echt bij internationaal zijn. Die zaten in een aparte ruimte ofzo, niet gezien. Maar ondertussen was het al ongeveer tijd voor de trein om te vertrekken, dus ik snelde naar spoor 5 en sprong maar zonder kaartje in de trein. Die goed vol zat, en daarom waarschijnlijk met een +2 ofzo vertrok. Het was zo'n Belgisch rijtuig met coupés aan de ene kant en een gangetje aan de andere kant. Wel zitten daar onder het raam klapzitjes, niet ideaal maar beter dan niks.

Al gauw kwamen er twee conducteurs opdagen en ik kon voor 20 euro een "-25% Benelux" kaartje kopen, wat ter plekke door de conducteur geprint werd. En duurder dus dan op het station maar ik had weinig behoefte om een uur langer in Brussel te blijven. Bij Mechelen kon ik eindelijk echt zitten. De buurt van het station daar ziet er wel interessant uit, moet daar maar eens wat rondkijken. We waren wat laat in Antwerpen en vertrokken met minstens +5. Vervolgens reden we nagenoeg stapvoets langs Heide, maar we waren toch op tijd in Roosendaal. Aldaar van het feit dat ik voor het eerst sinds begin maart weer in Nederland ben gebruik gemaakt door een chocomel te kopen, en toen op zoek naar de chipkaartautomaat. Die staat dus alleen op perron 1. Irritant. Maar de aansluiting is ruim 15 minuten dus zelfs met inloggen op het hotspot van KPN erbij haalde ik nog makkelijk de trein richting Vlissingen. Uiteindelijk met +1 in Rilland. In Roosendaal viel me op dat er erg veel vrachttreinen stonden, toch eens een keer de tijd nemen om daar wat foto's van te maken.

Overigens had ik om de chipkaartlezers te pesten nog een oystercard, de chipkaart om m'n werk binnen te komen en een voor de opslagruimte waar m'n spullen die ik niet mee naar Spanje verhuisd heb staan in m'n portemonnee gestopt. In eerste instantie "probeer opnieuw", dat gedaan en weer die melding met z'n rode lampje, maar toen gelijk groen en "goede reis". In Rilland geen probleem met uitchecken maar de conducteur kon er niks mee tot ik de chipkaart uit m'n portemonnee haalde.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Fles »

Marc schreef:Kijk, Prorail kan ook meewerken: trein t824 liep na Susteren vertraging op door een seinstoring. In Eindhoven bleek dat trein t1924 ook vertraging had, dus bleef de trein even wachten (vertrek werd met +7). Voor Eindhoven Beukenlaan kwamen we weer tot stilstand, omdat trein t5226 voor ons reed. Gelukkig heeft iemand verteld dat er vier sporen liggen op dat traject, dus gingen we een spoortje naar rechts.
Die gast had geen flauw idee en heeft je gewoon op een roestrit gezet :pos:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Fles »

iljitsch schreef:Vijf mensen in de rij voor het binnenlandse loket (wat gebruikten ze daar ook alweer voor kreet voor? Niet "binnenland") en de kaartjesverkoper was onverbidderlijk: voor Roosendaal, een paar kilometer over de grens, moest ik toch echt bij internationaal zijn. Die zaten in een aparte ruimte ofzo, niet gezien.
Had vorige week in Brussel Zuid precies hetzelfde gezeik. Ben van 4 kastjes naar de 5e muur gestuurd om een goddomme ticket Essen-Roosendaal, waarbij me bij de vijfde muur ook nog even werd verteld dat er die dag vervangend busvervoer zou zijn (en wie maalt er dan überhaupt om een kaartje? :N ) Kutbelgen af en toe :N
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door VIRM »

@Maik: jammer. Over het algemeen wordt er op de lijn Uitgeest-R'dam Mat'64 ingezet. Niet echt prettig tijdens de spits. :P
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten