OVer je Reiservaringen in mei 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Stefan »

Misschien een vreemd verzoekje.. Maar zou je het bericht waar je op reageert kunnen quoten? Ik heb nu heel het topic afgezocht om te kijken waar je post over gaat namelijk. :!:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Fles »

Stefan schreef:Misschien een vreemd verzoekje.. Maar zou je het bericht waar je op reageert kunnen quoten? Ik heb nu heel het topic afgezocht om te kijken waar je post over gaat namelijk. :!:
Wie? Ik?

Misschien een vreemd verzoekje..... :lol:
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Maik »

@Stefan. Ik vermoed dat hij op dit bericht reageert:
Maik schreef:9519 bestaat niet, 9419 wellicht?

Rond Amsterdam staat er m.i.v 6 juni geen SLT gepland. Ook de diensten in de s4000 die nu nog met SLT gepland staan worden mat'64/SGM.
Pommes.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Joshua »

Gister lekker wezen touren door het oosten van Nederland. Twente om precies te zijn.
Maar er gebeurde helaas geen spannende dingen. Wel lekker veel met de Lintjes gereist.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Caspar »

Ardan schreef:Okee, wie meldt zich aan als vrijwilliger om die verstoring te veróórzaken? :mrgreen:
Ow dat wil ik wel doen. Op de opleiding voor treindienstleider werken we met een 'Vertragingsgenerator' een applicatie die voor vertragingen zorgt in de simulatie set. Als je die nu ook aan zou sluiten op de echte systemen kan je dus mooi instellen hoeveel treinen er minimaal vertraging gaan oplopen.

Ik zie het overigens al voor me: Dames en heren, door een defecte vetragingsgenerator rijdt het treinverkeer op dit moment volgens plan, ik herhaal, door een defect aan de vertragingsgenerator rijdt het treinverkeer op dit moment volgens plan.

Of: dames en heren, door een storing aan de vertragingsgenerator hebben op dit moment alle treinen een vertraging van ongeveer 15 minuten :lol:



Overigens zag ik vandaag dat ICE 105 zonder enige front seinen reed, er kwam dus een grote grijze waas het station binnen rijden. Op de diverse gebaren van machinisten op het perron naar de machinist van de ICE werd vrolijk terug gezwaaid als zijnde een groet. Een machinist hoorde ik zeggen: maar zonder frontseinen kan ie toch helemaal geen tractie geven? Naast me op het perron stond een jochie van een jaar of 4: Ja mami es ist ein ICE Drei, ja ein Drei, Drei, Drei Drei... Hij zag het al van een meter of 250 wat voor ICE het was en stond als een dolle te springen. Zal wel een hobbyist in spe zijn :)
Laatst gewijzigd door Caspar op vr 07 mei 2010, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Joshua »

Ik zit net even mijn hotmail te bekijken en heb voor Veolia's doen snel antwoord gehad op mijn klacht :D
Alleen de inhoudt vindt ik dan wat minder.

Dit was de klacht die ik op 25 april 2010 heb verstuurd:
Beste heer/mevrouw,

Deze zaterdag (24 april 2010) zou ik een bezoekje brengen aan mijn gehandicapte tante die op het "Dichterbij" terrein "Maria Roepaan". Ik had als het ging om vervoer alles goed geregeld. Toch bleek het ietsje anders uit te lopen in de praktijk. Ondanks dat ik keurig me belbus had gereserveerd op het telefoonnummer 0900-0699.

Vanmorgen heb ik om 11 uur met het desbetreffende telefoonnummer gebeld om de belbus te bellen. Hierbij reserveerde ik voor 1 persoon onder de naam Theunissen voor Lijn 21 van 12:37 uur van Gennep, Busstation naar Gennep, Maria Roepaan. Ik was zelfs nog zo vriendelijk geweest het ritnummer er bij te zoeken, namelijk ritnummer 409.
Ik kwam van Nijmegen af met Lijn 83, en Lijn 83 was nog iets te vroeg ook, namelijk om 12:33 uur al.
Toen ben ik keurig gaan wachten tot 12:50 uur en toen had ik zoiets van goh het duurt wel heel erg lang voor die belbus komt en zo doende ben ik weer gaan bellen naar het desbetreffende telefoonnummer. De vrouw vertelde mij dat er een landelijke computerstoring was en dat ze niet kon op zoeken of de bus vertraging had.
(Ik vond het nogal vreemd, een landelijke storing als ik naar een Limburgs bedrijf bel.)
Toen vroeg ik of er dan als nog een busje gestuurd kon worden. Dit was wel mogelijk, maar ik moest minimaal een uur van tevoren reserveren, du dan zou mijn belbus pas komen om 14:37 uur.
Ik heb de vrouw vriendelijk bedankt en vertelt dat ik weer teleur ben gesteld in Veolia. Mijn vorige ervaringen waren namelijk met de trein in de ochtendspits van Cuijk naar Nijmegen dat ik soms gewoon niet mee kom. En dat als hoofdreden was waarom ik op kamers ben gegaan.

Het is jammer dat ik nu een strip teveel heb af laten strippen op mijn strippenkaart. En ik ben weer in jullie teleur gesteld. Wanneer veranderd er nou eens iets bij jullie zodat het wel goed geregeld is?

Met vriendelijke groet,


Joshua Theunissen
Dit de reactie die mij 4 Mei 2010 is gestuurd:
Geachte heer Theunissen,

Op 26 april 2010 hebben wij uw klacht geregistreerd over lijn 21. Deze belbus heeft u op tijd besteld maar de bus zou niet bij de halte zijn verschenen.

Doordat het regiecentrum van Veolia deze zaterdag tijdelijk niet bereikbaar is geweest wegens een landelijke computerstoring zijn er een heleboel ritten (waaronder deze) niet doorgestuurd naar het betreffende inhuurbedrijf. Onze excuses voor deze vervelende ervaring met het openbaar vervoer.

Wij vertrouwen erop uw klacht naar tevredenheid afgehandeld te hebben.

Indien u het niet eens bent met de klachtafhandeling, kunt u dit melden bij de Geschillencommissie Openbaar Vervoer: Postbus 90600, 2509 LP Den Haag.

Met vriendelijke groeten,
namens Veolia Transport Nederland BV


Veolia Klantenservice
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Fles »

Excuses kosten geen geld he.

Nou ja, je mag blij zijn DAT je sowieso een reactie kreeg. Sterf Veolia :x
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Joshua »

En dan ook nog eens geen reactie op het feit dat ze neit als nog een busje konden sturen of het feit dat ik een strip teveel heb betaald. Niet dat ik wakker lig van die paar cent, maar het is gewoon stom.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Karl »

Maar helaas werkt het wel, de meeste reizigers sturen namelijk niet nòg een keer een brief, waardoor veel klachten afgehandeld kunnen worden met een standaard briefje.
Het is een spectrum.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Fles »

Karl schreef:Maar helaas werkt het wel, de meeste reizigers sturen namelijk niet nòg een keer een brief, waardoor veel klachten afgehandeld kunnen worden met een standaard briefje.
Ik heb het na drie brieven zonder één spoor van kans op poging tot reactie inderdaad opgegeven. Gek hè?

Oh bij mij ging het om 40 euro trouwens. Niet om een stripje meer of minder.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Daniel »

Tjonge, wil ik vanmiddag/avond van Amersfoort terug naar Dordrecht reizen is er weer iemand voor de trein gesprongen tussen Rotterdam Alexander en Rotterdam Centraal.
Achja, de omreis via Schiphol kwam dit keer wel mooi uit: had nog precies drie minuten voor de stoptrein naar Weesp, daar de sprinter naar Schiphol en vervolgens de Benelux naar Dordrecht. Toen ik ergens bij Delft was werd het treinverkeer volgens m.ns.nl net hervat en Rotterdam Centraal reden we tegelijk met een van de eerste weer rijdende IC's binnen. Ging dus 'n stuk beter als gisteren, nu slechts +37.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Fles »

Reiziger Ddrs schreef:Tjonge, wil ik vanmiddag/avond van Amersfoort terug naar Dordrecht reizen is er weer iemand voor de trein gesprongen tussen Rotterdam Alexander en Rotterdam Centraal.
Ongeveer HET traject van heel Nederland waar dat het minste boeit, aangezien er ongeveer honderdtwaalfduizend metro's per uur gaan die er even lang over doen, maar okee.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Daniel »

Probleem is dan ook het in Rotterdam Alexander komen: zowiezo al een kwartier vertraagd gezien m'n vertrektijdstip uit Amersfoort (s2800 reed slechts tot Utrecht) en dan kan je er natuurlijk vrijwel gegarandeerd vanuit gaan dat de IC in z'n geheel naar Den Haag gaat en je met een sprintertje naar Alexander mag waarna de metro er overigens twee keer zo lang over doet als de trein (zonder de overstaptijd mee te rekenen).
Reisde het via Schiphol toch echt comfortabeler (behalve Weesp - Schiphol in SGMm dan), plus dat je exact dezelfde extra reistijd hebt als door het bovenstaande gedoe.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Caspar »

@ Fles: Dat kost geld met een treinkaartje. Plus dat je eerst geld moet gaan opladen op een chipkaart etc etc etc.

Maar eh, waarom kost een aantal keer niet opdraven van een bus 40€? (ik bespaar er doorgaans mee, omdat ik dan ga lopen/fietsen)
Ook hier zou net als in je post op de reactie van Reiziger Ddrs natuurlijk gelden dat in een stad nog tig andere reismogelijkheden zijn dan een half uur wachten op de volgende bus van de zelfde lijn.

Ik heb het trouwens nog nooit meegemaakt dat een bus niet kwam opdagen voor zover ik me kan herinneren. Wel regelmatig dat de bus tussen de 5 en 10 minuten te vroeg langsrijdt, en eens een Qliner tussen Alkmaar en Leeuwarden gehad waarbij ik 35 minuten stond te wachten in Den Oever omdat ie ergens dus ruim een half uur vertraging had opgelopen onderweg.
Laatst gewijzigd door Caspar op vr 07 mei 2010, 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Daniel »

Caspar schreef:Dat kost geld met een treinkaartje. Plus dat je eerst geld moet gaan opladen op een chipkaart etc etc etc.
Nu kost het mij persoonlijk niks met 'n OV-jaarkaart, maar m'n moeder had dan wel 'n kaartje moeten kopen inderdaad. En die reisde nu gratis op de winterweer-compensatie-dagkaart :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Fles »

Caspar schreef:@ Fles: Maar eh, waarom kost een aantal keer niet opdraven van een bus 40€?
Omdat ik al een ticket met Zugbindung geboekt had voor het Ruhrort-Entenfang-plan. Wat dus wel uitging van een bus die ook echt REED. Nou ja, laat dat maar aan Veolia over.... :roll:
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door iljitsch »

Twee maanden geleden op vliegveld Zaventem kon ik wel zonder problemen een kaartje naar Rilland-Bath kopen.

Overigens werden de twee controleurs in de Benelux-trein gevolgd door maar maar liefst drie beveiligers in rode shirts.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Caspar »

Waar staat dan dat dit niet zou kunnen daar?
Die beveiliging in de Belgische treinen is volgens mij vergelijkbaar met de Nederlandse S&V teams.
Die zich nu overigens meer op de vlakte houden vergeleken een jaar of 2 terug. Laatste keer dat ik erg raar benaderd werd door 1 van die lui was met Koninginnedag, toen moest er eentje zo nodig in mijn rugtas kijken toen ik naar mijn werk ging, om te zien of er alcohol in zat. Zelfs na het laten zien van mijn vervoerbewijs met personeelsnummer en uitleg van mij dat ik naar de post ging, stond ie erop dat hij mijn tas wilde open maken. Nouja uiteindelijk hoefde het niet, want een conducteur die er vlak naast stond, zei van ow maar dat is een collega. (afgezien daarvan vind ik het sowieso vervelend als een S&V man op het perron mijn tas wil controleren)
Laatst gewijzigd door Caspar op za 08 mei 2010, 00:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Maik »

Joshua schreef:Wel lekker veel met de Lintjes gereist.
Dat was het hoogtepunt? :lol:
Pommes.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Ardan »

Maik schreef:
Joshua schreef:Wel lekker veel met de Lintjes gereist.
Dat was het hoogtepunt? :lol:
Alsjeblieft zeg :shock: Persoonlijk krijg ik haast zelfmoordneigingen van die afroep... die vrouw kreeg denk ik heel weinig betaald...

Over die controle.... tot ongeveer een halfjaar terug was het vaste prik in buurttreinen naar Duitsland: douanecontrole. Tijdens het lange halteren in Gronau bijvoorbeeld, gaan ze iedereen af, je tas wordt doorgekeken (zelfs even geroken of er drugs inzit)... en daar zitten altijd wel wat paperassen in, krantjes, boekjes, en nog meer spul. 'Nun, du hast auf jeden Fall genug zu lesen..', je wordt gefouilleerd :shock: (waarvan er een keer iemand net iets te hard aan De Gevoelige Zone zat en ik die Zone dus nog een uur heb gevoeld), natuurlijk wilden ze even mijn paspoort zien, 'Du wohnst in... Dèventâh?' 'Eeeeh, ja?', waarom ik in Duitsland ben ('kutsmoes verzinnen, schoolproject blablabla'), zelfs je pakje sigaretten wordt even bekeken.

Nou, dan is de lol van een lekker dagje NRW wel verpest. Bah.

Toch ga ik vrij vaak naar NRW. Ik heb Wout87, Meltrain en --Stefan-- ook al meegenomen om ze daar rond te leiden. En elke keer heb ik ze van te voren gewaarschuwd.. 'Neem geen vreemde dingen mee als schroevendraaiers, zakmessen, wietplantages, scharen, weet ik veel... en neem vooral je legitimatie mee!' En wat denk je? Juist, geen controle. Zucht.....


Even iets anders. Deventer, 7 mei 2010, 13 10 uur.
Afbeelding
Eeeh. Wat is dit?
(sorry, ben vergeten het plaatje een kwartslag te draaien.)
Ik doe ook maar wat
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Caspar »

^^^Een afscheidsberichtje van Arie Leenman? :lol:
Ik ben trouwens ook geneigd om een of ander smoes te verzinnen waarom je een dagje naar Duitsland gaat, is mij ook al 2x gevraagd. Als je nou gewoon zegt: ein bisschen rund schauen hier in der nahe, und die Bahnen mal ausprobieren. Of iets dergelijks, zouden ze dan moeilijk gaan doen?
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Joshua »

Maik schreef:
Joshua schreef:Wel lekker veel met de Lintjes gereist.
Dat was het hoogtepunt? :lol:
Nee dat was in Enschede, waar ik een trein uit Duitsland mocht bewonderen van ARRIVA
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Ardan »

Caspar schreef:Ik ben trouwens ook geneigd om een of ander smoes te verzinnen waarom je een dagje naar Duitsland gaat, is mij ook al 2x gevraagd. Als je nou gewoon zegt: ein bisschen rund schauen hier in der nahe, und die Bahnen mal ausprobieren. Of iets dergelijks, zouden ze dan moeilijk gaan doen?
Nöh. Heb de laatste keer ook gewoon gezegd 'Tagesausflug, ins Grüne fahren' en dat vonden ze verder prima.

@Joshua, tot aan Glanerbrug kun je gewoon met je SOV mee heh :wink:
Het ene half uur rijdt de trein naar Münster, en het andere half uur die naar Dortmund (van de PEG). En wie doet de Nederlandse omroep in de Dortmundse trein? :D
(wie weet het ook?)
Ik doe ook maar wat
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Joshua »

Ardan schreef:
Caspar schreef:Ik ben trouwens ook geneigd om een of ander smoes te verzinnen waarom je een dagje naar Duitsland gaat, is mij ook al 2x gevraagd. Als je nou gewoon zegt: ein bisschen rund schauen hier in der nahe, und die Bahnen mal ausprobieren. Of iets dergelijks, zouden ze dan moeilijk gaan doen?
Nöh. Heb de laatste keer ook gewoon gezegd 'Tagesausflug, ins Grüne fahren' en dat vonden ze verder prima.

@Joshua, tot aan Glanerbrug kun je gewoon met je SOV mee heh :wink:
Het ene half uur rijdt de trein naar Münster, en het andere half uur die naar Dortmund (van de PEG). En wie doet de Nederlandse omroep in de Dortmundse trein? :D
(wie weet het ook?)
Ja maar ik reiste zonder spoorboekje.
En ik wou niet het risico nemen dat ik in Glanerbrug stond en dan ook in the middle of nowhere stond en een half uur moest wachten om terug te komen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Ardan »

Jaa, dat zijn dingen die je gewoon toevallig moet weten ;) Maar een slagje Enschede-Glanerbrug heb je in een half uurtje gedaan. En dan heb je op de heenweg de ene maatschappij en op de terugweg de andere, heb je ze beide gehad.

Maar eerlijk is eerlijk: als je een beetje logisch nadenkt, kun je dat zelf ook wel bedenken met de reisinformatie die je daar geboden wordt... zeker met de Duitse vertrekstaten waarop ook tijden van de volgende stations genoemd worden...
(no blame on you, though :wink: )
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten