OVer je Reiservaringen in juni 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door iljitsch »

Daniel schreef:In Amersfoort had men enige tijd geleden de vaste chipkaartlezer in de hal (onder 't scherm met vertrekkende treinen) verwijderd en vervangen door een mobiel exemplaar elders in dezelfde hal.
Het viel me laatst in Delft ook op dat de chpkaartlezer bij de trap de brug op bij het busstationnetje ook min of meer mobiel is. Zit ook met een dikke ketting aan de trap vast. :D
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door VIRM »

Daniel schreef:In Amersfoort had men enige tijd geleden de vaste chipkaartlezer in de hal (onder 't scherm met vertrekkende treinen) verwijderd en vervangen door een mobiel exemplaar elders in dezelfde hal.
Vond 't echter wel opvallend dat nadat ik gisteren een blinde/slechtziende reiziger die de kaartlezer kwijt was had geholpen 'm te vinden vanmorgen het mobiele exemplaar aantrof op de plek waar de vaste paal ooit stond... Kennelijk is het toch wel opgevallen dat het voor dit soort mensen niet handig is om die dingen te verplaatsen.
Yups. Ik heb de NS er zelf nog een mailtje over gestuurd (aangezien ik onder diezelfde 'categorie' val :D) en werd verteld dat er bij geleidelijnen waarschuwingsmarkeringen worden aangebracht om te vertellen wanneer er een OV-chippaal aankomt. En die geleidelijnen heb je dus niet op ieder station.
Zelf heb ik dus als visueel beperkte reiziger, als ik eenmaal moet gaan inchecken, totaal geen behoefte om 'verstoppertje' met de CiCo'st e gaan spelen. :S Daarom ben ik ook voorstander, in dit geval, van poortjes: daar kan je immers als visueel gehandicapte ook gewoon nie tomheen, terwijl je paaltjes wel kan missen. :D
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Daniel »

Ik zit nu in de nog nieuw ruikende m4210 als t12759 V die de reisinformatie op z'n schermen toont met 't laatste beeld van de T-mobile gratis internet reclame als achtergrond :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Daniel »

Stond vanavond met twee dozen in de hand bij de Amersfoortse IKEA op de bus te wachten, maar toen die eraan kwam dacht ik toch even hoe moet ik nu m'n hand opsteken :P Dan maar optie twee: m'n voet uitsteken, dat snapte de chauffeur ook als dat ik graag mee wilde :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door STF »

Of gewoon zeer overdreven JA knikken met je hoofd, dat heeft bij tot nog toe altijd gewerkt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Daniel »

Ach, het scheelt dat er bij de bewuste halte slechts één bus stopt. Nouja halte, 'n paar tegels met een paal en zelfs nog 'n stuk grasveld tussen die tegels en de rijbaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Marc »

Vanochtend een foutmelding op Rotterdam...
Afbeelding

De CTA in Rotterdam (spoor 4, zuidzijde) gaf dit aan (voor de mensen die geen Frans lezen: trein is geschrapt):
Afbeelding

In Utrecht was de CTA van spoor 5 (aan de noordtunnel) eerst blijven steken op de IC naar Den Haag van 10:44
Afbeelding
En vervolgens kwam dit voorbij:
Afbeelding
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door MdJ »

De buschauffeuse van lijn 1 Matenveld week eens stukje van de route af, via Poortersveld-Dorpersveld. Bleek dat mevrouw daar ergens woonde en trakteerde voor de gehele bus (toch zeker wel 3 medepassagiers) op raketje :mrgreen: *bus*
Bij twijfel: gebruik beton.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door STF »

Bee schreef:Volgens mij gaat dat pas met de dienstregeling van 2012 gebeuren. Wijzigingen die wel in de planning staan voor aankomend jaar zijn:
- een frequentieverhoging van lijn 33 in de late uren
- een frequentieverlaging van lijn 15 in de spits (elke 6 minuten ipv elke 5 minuten)
- een verlenging van lijn 34 naar het Olaf Palmeplein
- een routewijziging van lijn 36 en 38,
- een frequentieverdubbeling voor lijn 66
- een frequentieverdubbeling tussen 18 en 20 uur voor lijn 47.

Lijn 136 zal het voorlopig nog met hun ene dienstwagen moeten doen :wink:
Om het topic "[Diemen]OV-chip checkt niet uit" niet nog meer te vervuilen ga ik hier maar even verder;

Bedoel je dat lijn 34 zijn eindpunt krijgt op het Olof Palmeplein? Hoe willen ze dat gaan doen dan zonder lijn 46 op te heffen want zoveel opstelplaats heb je daar niet. Elke lijn 46 staat daar ongeveer 25 minuten stil waardoor je de middelste opstelstrook niet kunt delen met een andere lijn. Er komen daar nu al zes buslijnen, is dat nog niet genoeg ofzo?

Afbeelding
Olof Palmeplein, vier haltes voor erg veel buslijnen...

Afbeelding
Banne Buiksloot, drie haltes voor 1 buslijn...
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door tsov »

De 34 heeft nu natuurlijk geen standplaats in de Banne, dat is de Molenwijk. Het kan ook nog dat ze 'm een lusje laten rijden IJdoornlaan - Th. Weeversweg - Olof Palmeplein - Waddenweg - IJdoornlaan.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door STF »

Ja dat de echte standplaats in Molenwijk is wegens de koppeling met lijn 35 weet ik, maar toch staat lijn 34 minutenlang stil op de eindlus in Banne Buiksloot, inclusief toilet / koffiehuisje e.d.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door tsov »

Toen ik even voor vertrektijd van de s2200 op spoor 1 van Amsterdam CS kwam stond daar een afgesloten VIRM-VI. Ik moet naar Leiden, dus ben maar in de s2600 gestapt. Vandaaruit zag ik nog wel dat de deuren open gingen, dus het is nog goedgekomen ;)
Die s2600 waar ik nu in zit vertrok overigens voor de vertraagde s9200, maar die haalt ons nu bij de Zaanstraat in, waardoor wij nu dus stilstaan.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Klaasje »

Vanmiddag stapte ik binnen Almere in op lijn 152 die net uit Amsterdam kwam. Voor me stapte een vrouw in met een strippenkaart. Omdat ik dacht.. ff stempelen klaar.. Checkte ik alvast in met mijn chipkaart. Jammer genoeg moest de stempel nog veranderd worden door de chauffeur. Toen die eindelijk gestempeld had keek hij me wat verbaasd aan toen ik "goedemiddag" zei en doorliep. Ik heb toen maar even gezegd dat ik al ingecheckt had. (A)
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik zat gisteren voor het eerst in een GVU-bus, aardig personeel... collegiaal :P. Afijn, het enige was ik hoogstens irritant vond was die hoge piep elke keer als er een deur dicht gaat. Als je een grotere afstand af moet leggen moet je dus in ieder geval níét bij een deur zitten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten