OVer je Reiservaringen in juni 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Justin »

Hoop je maar ;). Vooral niet naar Hlds, Gvc en Zvt gaan, daar gaat toch iedereen toch naar toe :p. Met zo'n drukte heeft niemand zin!

Ik ga binnenkort maar eens ergens naar noordelijk Zeeland, ofzo...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door iljitsch »

Ja, de trein naar Renesse is nooit erg vol...

Als hagenees keek ik altijd nogal neer op die mooiweerstrandgangers, op een kille februarimiddag zie je die niet. Zelf ging ik bij mooi weer altijd graag een uurtje voor zonsondergang nog even naar het strand voor een wandeling of wat pootjebaden.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Justin »

iljitsch schreef:op een kille februarimiddag zie je die niet.
Oooh dat vind ik juist fijn. Lekker een strandwandeling maken en een oase van rust die je dan hebt ^^
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Daniel »

Vandaag was 't ook weer topdrukte richting Zandvoort: vanuit Haarlem gingen lijn 81 en 84 bomvol die kant op (waarbij de laatste voor de gelegenheid met Zuidtangent-geledes werd gereden).
Zelf met het SLT in de s15400, daarin was nog de meeste ruimte over, 'n slagje Overveen gemaakt in de hoop nog wat leuke plaatjes te kunnen maken. Maar dat werd na 'n wandelingetje in de omgeving daar toch maar 'n stationsplaatje.

Trof heen en terug het setje 2632 + 2435 waarbij de 2632 één bak met defecte airco en de 2435 één bak met defecte deuren had. Vooral dat laatste zorgde dat deze trein eigenlijk heel de middag met vertraging heen en weer reed.
Toen ik met de t15452 weer terug naar Haarlem reisde was dat ook het geval. Die was voorin nog lekker rustig trouwens terwijl daar de airco 't wel deed en een volle bak verder dus niet, achja, moeten die mensen zelf weten.
Minder succesvol was dat de overstap op de s4800 door de vertraging niet meer mogelijk was en iedereen dus op de t5454 wilde overstappen die al bomvol uit Zandvoort kwam. Geen succes zo bleek, want later hoorde ik in de t2254 die ik zelf nam (rijdt immers maar 4 minuutjes later) de omroep dat we nog even bleven wachten op reizigers die uit de overvolle t5454 gestuurd waren. 't leukste was nog wel dat we nog eerder weg mochten ook :mrgreen:
Alleen een beetje jammer dat dat me een overstap van 30 minuten in Amsterdam opleverde. Wilde eerst de stoptrein naar Amersfoort maar nemen, maar die was zo bloedheet dat ik er gelijk weer uit gestapt ben en toch maar op de t1569 gewacht heb.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door webguy »

M'n vriendin kwam vandaag uit Maastricht en moest terug naar Leiden, met treinvervangend busvervoer tussen Std en Weert. Alleen waren de buschauffeurs / NS servicelui zo vriendelijk haar en haar koffer te scheiden in de chaos, bus bleek vol, dus moest ze in de volgende, terwijl koffer dus al in de gereedstaande zat. Resultaat? In Weert stond d'r koffer ergens onder een boom onbeheerd, en servicemedewerkers wisten van niks. Iemand uit de andere bus had haar via Google dus wel geprobeerd te vinden en te bellen om d'r op te sporen, maar beetje stom van de NS (en de door de NS ingehuurde buschauffeurs) dat je een koffer zo achterlaat plus dat ze daardoor half uur vertraging had... Eens kijken wat we met een klacht & GtbV krijgen...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Caspar »

Iemand uit de andere bus had haar via Google dus wel geprobeerd te vinden en te bellen
Hoe kan ik via Google iemand bellen en vinden?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door webguy »

Er staat op kaartje aan koffer geloof ik naam. Als je googlet op de naam van mn vriendin is de eerste hit facebook met foto, waarop je iemand dus kan herkennen als ze bij de bus stond. Geloof dat het zo ging...
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Dexter »

Ik had vanavond op een haar na 2 jongens onder m'n trein toen ik met de t2193 door Sloterdijk-Hoog kwam. Die zaten lekker met hun kont op de perronrand en met hun benen in het spoor te bungelen. Je komt daar een viaduct op en het perron loopt in een boog, dus ik zag het pas op het laatste moment en ze konden nog nét op tijd hun benen intrekken. Ik schrok me echt dood :shock: het liep maar net goed af. Ik ben op m'n typhoonpedaal gaan staan en heb de oren van hun hoofd afgetoeterd. Tja, waarom zou je ook op een bankje gaan zitten? Het station was uitgestorven, dus plek zat. :neg:

En op Rlb werdt er vlak na vertrek aan de noodrem getrokken: Schrikmoment nummer 2 van vandaag. Want als dat tijdens het vertrek gebeurt, denk je meteen dat er iemand tussen de trein en het perron is gevallen ofzo. Bleek dat er een paar mensen in slaap waren gevallen die er in Rlb uit moesten...
Marc schreef:En op het perron van Sittard zei een MCN tegen me dat ik geen filmpjes mocht maken van vertrekkende treinen, maar dat NS door de vingers keek. Volgens mij was deze beste man uit z'n humeur omdat hij vandaag niet met treintjes mocht rijden, maar moest assisteren bij de bussen...
Je mag fotograferen en filmen naar hartelust, zolang je er maar niemand (geen reizigers of personeel) mee hinderd en niet het bedrijfsproces hinderd. (Dus niet met statief en al middenin het spoor gaan staan of andere rare toeren uithalen). Alleen als je opnamen komt maken met een filmploeg of een heel arsenaal aan professionele appartuur komt uitstallen, moet je toestemming vragen. Lijkt er inderdaad op dat de beste man een baaldag had ja...
Vallend blad maakt rails glad.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door mb90 »

De Railion 6476 was vandaag in WK-sferen met oranje en rood-wit-blauwe slingers. Een snel gemaakte foto ervan bij Rtst:
Afbeelding
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Marc »

Op maandagochtend zijn de sporen 1 en 2 op Dordrecht buiten dienst. Het treinverkeer moet dan afgewikkeld worden via de andere sporen. Het mat van trein t2135 wordt binnengenomen op spoor 5 en vervolgens afgerangeerd richting Doksporen (om plaats te maken voor trein t1935). Even na 10:30 werd een rijweg ingesteld van de Doksporen richting spoor 3 (voor trein t2130), maar de trein bleek defect te zijn. Ondertussen stonden de treinen t5130, t5035 en t2237 op of rond het station te wachten (het rangeerdeel moest immers oversteken). Om 10:41 werd het sein herroepen en kon het overige treinverkeer afgewikkeld worden. Pas om 11:07 werd omgeroepen dat trein t2130 niet ging rijden.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Justin »

webguy schreef:Er staat op kaartje aan koffer geloof ik naam. Als je googlet op de naam van mn vriendin is de eerste hit facebook met foto, waarop je iemand dus kan herkennen als ze bij de bus stond. Geloof dat het zo ging...
Lang leve de moderne technieken... maar voor zoiets knulligs zou je het eigenlijk niet moeten gebruiken :\.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Dexter »

Mag ik even kwijt dat ik die s5100 -serie een baggertrein vind? Ik moest vanavond sleutelen op die trein en ik dacht in het kader van de trefkans hc: "Kom ik laat mijn snuit eens zien!" en ben tussen Zwd en Brd, Brd en Rlb en Rtz en Rtb door de trein heen gelopen. Het was een SLT, dus goed te overzien. Nou, ik heb serieus wel 9x gevraagd of iedereen hun voeten van de bank wilden halen... En dan ben ik nog niet eens hc, dus hoef ik niet te knippen. Ik snap nu best dat die een hekel aan die serie hebben. :|
Vallend blad maakt rails glad.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door M57 »

Vanavond kwam op Amsterdam Amstel een OV-chip VIRM binnen richting Nijmegen op het moment dat de andere OV-chip VIRM vertrok richting Den Helder. :)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Justin »

Dexter schreef:Mag ik even kwijt dat ik die s5100 -serie een baggertrein vind? Ik moest vanavond sleutelen op die trein en ik dacht in het kader van de trefkans hc: "Kom ik laat mijn snuit eens zien!" en ben tussen Zwd en Brd, Brd en Rlb en Rtz en Rtb door de trein heen gelopen. Het was een SLT, dus goed te overzien. Nou, ik heb serieus wel 9x gevraagd of iedereen hun voeten van de bank wilden halen... En dan ben ik nog niet eens hc, dus hoef ik niet te knippen. Ik snap nu best dat die een hekel aan die serie hebben. :|
Leuke serie he :p. Controle is er doorgaans op Sdm-Dt en op Rsd-Zlw. Als het tussen Ddr en Rtd gebeurt, is het meestal tussen Brd en Zwd, omdat daar de meeste tijd in zit van het traject.

Poten op de bank ben ik nog niet zo prominent tegengekomen, maar ben de laatste tijd erg vaak in de beide spitsen, dus dan is er niet echt ruimte om de poten op de banken te zetten...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Dexter »

Ik ben nog niet eens de beroerdste hoor, als ik zie dat iemand zijn/haar schoenen uit heeft gedaan of een krantje onder de voeten heeft gelegd, zeg ik er niets van. Hc's op de s5100 gaan inderdaad liever niet tussen Rtd en Ddr door de trein.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Suus »

Vandaag was de videoschouwtrein weer eens in Diemen, hij maakte kop op spoor 3. Hij kwam over het spoor vanuit Weesp aan, stopte op spoor 3, wachtte op de passage van een s3900, ging vervolgens weer terug waar hij vandaan kwam en ging via het middenspoor richting het spoor naar Weesp.

Ook was er nog een setje SGM verdwaald in de s5800. Waarschijnlijk vinden de reizigers dat met dit weer toch wel prettiger dan DD-AR :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:Ook was er nog een setje SGM verdwaald in de s5800. Waarschijnlijk vinden de reizigers dat met dit weer toch wel prettiger dan DD-AR :)
Ik zou niet weten waarom :P. In DDAR heb je veel meer kans op een zitplaats en het comfortniveau is ongeveer gelijk. :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Suus »

Beide materiaalsoorten hebben geen airco, maar de BARKO* van SGM is beduidend beter dan die van DD-AR :P

*Bijna Alle Ramen Kunnen Open
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

In de reizigerscompartimenten heeft SGM toch gewoon ARKO? :D
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door VIRM »

Mwah, Mat'64 is ook niet echt super met deze hitte. Gelukkig was mijn aansluitende trein een VIRM met een heerlijke airco... :D

Op de terugweg van Leiden richting de Zaanstreek was het echt opvallend rustig! Normaal moet je bij de Sneltrein in Leiden redelijk vlot zijn om een zitplaats te bemachtigen, maar ik had echt vier stoeltjes voor mezelf! Het perron op Sloterdijk was ook opvallend rustig voor in de avondspits. Nederland-Slovenie had dus z'n voordelen. :D
Beul van de blindegeleidelijn
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Slovenië? Heb jij onder een steen geleefd...? :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Suus »

ziggy schreef:In de reizigerscompartimenten heeft SGM toch gewoon ARKO? :D
Alleen bij vierzitters :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door VIRM »

ziggy schreef:Slovenië? Heb jij onder een steen geleefd...? :wink:
Nee hoor. Ik ben gewoon bezig om de hele dag Slovenie en Slowakije door de war te halen. :D
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Daniel »

In Amersfoort had men enige tijd geleden de vaste chipkaartlezer in de hal (onder 't scherm met vertrekkende treinen) verwijderd en vervangen door een mobiel exemplaar elders in dezelfde hal.
Vond 't echter wel opvallend dat nadat ik gisteren een blinde/slechtziende reiziger die de kaartlezer kwijt was had geholpen 'm te vinden vanmorgen het mobiele exemplaar aantrof op de plek waar de vaste paal ooit stond... Kennelijk is het toch wel opgevallen dat het voor dit soort mensen niet handig is om die dingen te verplaatsen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Waalwijker
Berichten: 37
Lid geworden op: za 01 mei 2010, 10:33
Locatie: Waalwijk

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Waalwijker »

Justin schreef:
Dexter schreef:Mag ik even kwijt dat ik die s5100 -serie een baggertrein vind? Ik moest vanavond sleutelen op die trein en ik dacht in het kader van de trefkans hc: "Kom ik laat mijn snuit eens zien!" en ben tussen Zwd en Brd, Brd en Rlb en Rtz en Rtb door de trein heen gelopen. Het was een SLT, dus goed te overzien. Nou, ik heb serieus wel 9x gevraagd of iedereen hun voeten van de bank wilden halen... En dan ben ik nog niet eens hc, dus hoef ik niet te knippen. Ik snap nu best dat die een hekel aan die serie hebben. :|
Leuke serie he :p. Controle is er doorgaans op Sdm-Dt en op Rsd-Zlw. Als het tussen Ddr en Rtd gebeurt, is het meestal tussen Brd en Zwd, omdat daar de meeste tijd in zit van het traject.

Poten op de bank ben ik nog niet zo prominent tegengekomen, maar ben de laatste tijd erg vaak in de beide spitsen, dus dan is er niet echt ruimte om de poten op de banken te zetten...
Vorige week nog tussen Dordrecht en R'dam Lombardijen een hc die door de SLT heen liep om te kijken of er iemand met zijn voeten op de bank zat en die had resultaat bij Lombardijen konden er een paar uit :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten