Daniel schreef:In Amersfoort had men enige tijd geleden de vaste chipkaartlezer in de hal (onder 't scherm met vertrekkende treinen) verwijderd en vervangen door een mobiel exemplaar elders in dezelfde hal.
Vond 't echter wel opvallend dat nadat ik gisteren een blinde/slechtziende reiziger die de kaartlezer kwijt was had geholpen 'm te vinden vanmorgen het mobiele exemplaar aantrof op de plek waar de vaste paal ooit stond... Kennelijk is het toch wel opgevallen dat het voor dit soort mensen niet handig is om die dingen te verplaatsen.
Yups. Ik heb de NS er zelf nog een mailtje over gestuurd (aangezien ik onder diezelfde 'categorie' val

) en werd verteld dat er bij geleidelijnen waarschuwingsmarkeringen worden aangebracht om te vertellen wanneer er een OV-chippaal aankomt. En die geleidelijnen heb je dus niet op ieder station.
Zelf heb ik dus als visueel beperkte reiziger, als ik eenmaal moet gaan inchecken, totaal geen behoefte om 'verstoppertje' met de CiCo'st e gaan spelen.

Daarom ben ik ook voorstander, in dit geval, van poortjes: daar kan je immers als visueel gehandicapte ook gewoon nie tomheen, terwijl je paaltjes wel kan missen.