OVer Missers in de Reisinformatie #3

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Daniel »

Ah vandaar, handig dan om de bestemmingen niet-passend in te programmeren :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Suus »

En dat is dan lijn 862 van Bergen Plein naar Bergen aan Zee. De lijst met wijzigingen staat wel op de wiki maar is nog niet gewikificeerd door mij: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Wijzi ... Noord_2010
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Caspar »

Vorige seizoenen werden chauffeurs helemaal gek gevraagd op station Alkmaar of er vanuit Bergen ook een bus naar Bergen aan zee rijdt. Het is natuurlijk ook super onduidelijk voor een reiziger als de zelfde bus vanuit Bergen doorrijd onder een ander nummer naar Bergen aan zee, zonder dat er in Alkmaar daar enige verwijzing naar is. Het enige wat je in Alkmaar had, was de lijnennetkaart, waar je uit zou kunnen opmaken dat er in het seizoen een bus naar Bergen aan zee rijdt. Maar hoe laat etc kan je daar niet vinden.
Veel strandgangers kozen eieren voor hun geld en gingen dan naar Egmond aan zee, die lijn staat tenminste duidelijk op de borden in Alkmaar :D
Maar nu is dat dus duidelijker :pos:

Overigens hangen aan de achterzijde van station Hoorn nog vetrekstaten van de bussen van Connexxion van het jaar 2006 :roll:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Justin »

Vandaag stopte de s5100 van Ddr NAAR Rtd extra te Rtst i.v.m. open dag Feyenoord. De SLT kan alleen nog niet echt goed om met dat soort stops: bij aankomst op Rtst riep dat ding doodleuk om dat we op Rotterdam Zuid waren, en vervolgens werden alle tijden vanaf Rtz als vertraagd aangegeven, terwijl dit natuurlijk gewoon al ingepland was...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Gekko123 »

Van de Actuele Vertrektijden van Utrecht Centraal:
13:13 Schiphol 8A Bijlmer ArenA, A'damZuid Rijdt vandaag niet
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door VIRM »

Zo, heb vandaag weer de ogen uit kunnen kijken...

Bij het wachten op station Zaandam voor de Sprinter richting A'dam CS:
*Pling Plong*
Damens en heren, de Sprinter naar Uitgeest en Alkmaar van 08:59 rijdt vandaag helaas niet. De eerstvolgende Sprinter naar Uitgeest en Alkmaar is die van 09:29. Onze excuses voor het ongemak. Herhaling...
Totaal geen moeite gedaan om alternatieven te bedenken (met de IC naar Castricum en dan de Sneltrein naar Heiloo is bijvoorbeeld net iets sneller dan wachten op de volgende sprinter, als je bijv. naar Heiloo moet).
Overigens werd er niks omgeroepen over een verstoring, al stond ik daar 10 minuten te wachten.

Vlak voor A'dam CS:
"Damens en heren, wij staan voor een rood zein [zo sprak ze het echt uit!]. Wegens een verstoring in het midden van het land rijdt deze trein niet verder als Amsterdam Centraal".
EN je hebt twee fouten in de zin, EN als je verder had gewild met deze trein had je het dus zelf uit moeten zoeken, want aansluitingen/omreisroutes werden niet aangekondigd. Waarom hebben conducteurs dan zo'n railpocket?

Op de terugweg bij binnenkomst in Amsterdam Centraal vanaf het busplatform aan het Ij...
"Due to repair works after, trains have been cancelled or are running late..."
Na wat? Leuke kromme zin...

Bij Amsterdam Sloterdijk kwam de Sprinter aan op spoor 4. Kennelijk stond er iets niet goed op de CTA's...
"Damens en heren, dit is niet de Intercity, maar de Sprinter naar Uitgeest en Elkmaar. De Intercity naar Den Helder komt hierna..."
Beul van de blindegeleidelijn
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Etienne »

De CTA van spoor 3 in Uto was blijven steken op de Sprinter van 22.46 :P

En de CTA van spoor 8 te Ut gaf aan dat het treindeel uit Den Haag naar Amersfoort, Zwolle, Assen en Groningen zou gaan en het treindeel uit Rotterdam naar Amersfoort, Zwolle, Steenwijk, Heerenveen en Den Helder.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door VIRM »

Pijnackerbus schreef:De CTA van spoor 3 in Uto was blijven steken op de Sprinter van 22.46 :P

En de CTA van spoor 8 te Ut gaf aan dat het treindeel uit Den Haag naar Amersfoort, Zwolle, Assen en Groningen zou gaan en het treindeel uit Rotterdam naar Amersfoort, Zwolle, Steenwijk, Heerenveen en Den Helder.
Heh? Hebben ze dus toch een spoorlijn over de Afsluitdijk aangelegd? :P
Beul van de blindegeleidelijn
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Klaasje »

Vandaag is bij Connexxion Almere de vakantiedienstregeling ingegaan *bus* Doordat je dit alleen uitvindt wanneer je vanaf vandaag op de website een dienstregeling bekijkt, je niet vergeet de voetnoten te lezen voor je de haltevertrekstaat verder bekijkt of de dienstregeling van vandaag uitgeprobeerd hebt, waren er vandaag in Almere nogal wat mensen die zonder dat ze dat bedoelden de vakantiedienstregeling uitprobeerden *O*
Als je dagelijks met dezelfde bus gaat, of reist zonder de vertrektijden te weten (iedere 7 minuten een bus toch...?) ben je met deze informatievoorziening best kansloos als je op tijd op je werk probeert te komen -o- Misschien was het toch handig geweest om 2 weken van te voren een paar briefjes in de bussen op te hangen zodat de reiziger die oplet weet dat die met de vakantiedienstregeling rekening moet houden. Jammergenoeg help je de mensen die niet opletten daar niet mee maar er zijn genoeg mensen die wel opletten............
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door MdJ »

In Apeldoorn zijn bij alle halteborden van de stadsbus-plus voorzien van een sticker onderin het vak met de boodschap dat tussen 27 juni en 21 augustus de zomerdienstregeling is.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Suus »

En in Amsterdam en Diemen zijn gewoon alle dienstregelingen vervangen door gele exemplaren. Daarbij valt ook op dat er een nieuwe huisstijl is gekozen, want het lijnnummer+bestemming staan nu in een afgeronde balk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Daniel »

Ik was rond het middaguur even in Dordrecht waar de DRIPs nogal van slag waren. Zo zag ik er eentje een lijn 11 met -30 aankondigen... de bewuste bus stond notabene nog nieteens op de buffer.
En wat 'n duur grapje kan worden: als gevolg van een omleiding stonden op de terugweg zowel de halteaankondiging als de chipkaartlezers al op halte Centrum bij 't station.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Ardan »

Ik probeerde vandaag naar het westen te komen. Parapluutje op en hup naar de bus. Ik kwam om 13 50 aan op het station. Viel mij meteen het ARGOS-bord op: // Door herstelwerkzaamheden geen treinverkeer Amersfoort-Apeldoorn // Zuid en Oost Nederland: beperkt treinverkeer door weersomstandigheden //. Op spoor 4 stond een ICRm klaar, alleen, waar ging die naartoe? De CTA op 4a zei Roosendaal, de CTA op 4b zei Zwolle. Het leek mij vrij stug dat-ie even uit elkaar gehaald werd :lol: Er werd ook niets omgeroepen, mensen op goed geluk de trein in, en toen de deuren sloten was er nét een gezinnetje bezig met instappen. De vrouw die al binnen was in paniek, ook omdat niet duidelijk was waar-ie heen ging, en toen openden de deuren zich weer. Ding ging uiteindelijk naar Zwolle. Zelf heb ik de Sprinter naar Apeldoorn genomen van 14 06 uur. In Apeldoorn kwam er op spoor 4 een IC aanrijden die weer terugging richting Enschede, die weer genomen en ik kwam redelijk op tijd weer in Deventer. Het was inmiddels 14 50 uur. Aan de andere kant kwamen twee ICMm'metjes aanrijden naar Zwolle. Ik wilde met die meegaan, maar een omroepje in de trein zei dat-ie maar tot Olst ging. Op het perron werd echter niets gezegd.

De echte situatie:
- s3600 reed alleen Olst-Arnhem, hoewel sommige treinen in Deventer al keerden zonder naar Olst te gaan.
- Geen treinen Arnhem-Nijmegen, Amersfoort-Apeldoorn en Olst-Zwolle.
- s1600 en s1700 reden niet.

Wat er werd omgeroepen:
- Geen treinen Ah-Nm door blikseminslag.
- Geen treinen Deventer-Zwolle door stroomstoring. (dat-ie wél naar Olst ging, werd niet gezegd, en omdat er op bestemmingsfilms van s3600'jes wél Zwolle stond, zorgde dit voor verwarring.)
- Heleboel spoorwijzigingen en vertragingen.
- 'Ladies and gentlemen, due to the bad weather the Intercity's to Almelo, Hengelo and Enschede will not drive today. The 14:19 IC to Almelo, Hengelo, Bad Bentheim, Osnabrück, Hannover and Berlin will not drive either.' Nogal lachwekkende fout, vooral omdat ze het zo strak en zonder nadenken zei XD
Over Amersfoort en zo werd niets omgeroepen, laat staan de alternatieven.

Zelf nam ik de s3600 naar Arnhem van 15:14 uur met +15.

Overigens stond, sinds ik op het station kwam, een stom stelletje klef te wezen op spoor 4b - anderhalf uur dus. Eeeh, kan ik begrijpen, maar zo ontzettend lang klef wezen doe je toch niet op het station? Kan me wel romantischere plekken voorstellen...
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Suus »

Zo chauffeur, zeg eens, waar gaat deze bus nu eigenlijk naartoe en waar ligt dat dan?

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Oud forumgebruiker »

Dat bedoelde ik dus laatst. Dat zie ik ook vaak op de zij-displays.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Caspar »

Het is nooit groots aangekondigd, maar ik zie dat je nu ook met Thalys mee ken voor binnenlandse reizen.

Een enkele reis Amsterdam- Rotterdam kost 21€ in de 2e klas en 34€ in de 1e klas.

Met OV, NS jaarkaart etc kost een enkele reis 13€ naar Rotterdam met Thalys in de 2e klas.

Nu is mijn vraag, kon dit altijd al? Of is dit nieuw?
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Stefan »

Dit is nieuw ja, maar geen idee hoelang al. Meen me te herinneren dat het in ieder geval sinds eind april kan.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door tsov »

Gisteravond waren de gele vertrekstaten ongewoon populair in Amsterdam: rond 22.50 toonden alle halaanwijzers "Geen informatie beschikbaar" en was het AV-scherm blanco. Gek genoeg deed het AV-scherm voor Schiphol het wel :?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door M57 »

Caspar schreef:Het is nooit groots aangekondigd, maar ik zie dat je nu ook met Thalys mee ken voor binnenlandse reizen.
Een enkele reis Amsterdam- Rotterdam kost 21€ in de 2e klas en 34€ in de 1e klas.
Met OV, NS jaarkaart etc kost een enkele reis 13€ naar Rotterdam met Thalys in de 2e klas.
Nu is mijn vraag, kon dit altijd al? Of is dit nieuw?
Toen jij het postte kon het precies 9 uur en 37 minuten. :) Gisteren stond een bericht in de railpocket dat dat vanaf 13 juli mogelijk is.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Caspar »

Kan je dan ook zien of reserveren verplicht blijft voor dat stukje binnen Nederland?
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door M57 »

Daar staat niks over bij, maar ik neem aan dat dat de bedoeling blijft.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Dexter »

Caspar schreef:Het is nooit groots aangekondigd, maar ik zie dat je nu ook met Thalys mee ken voor binnenlandse reizen.
... Nu is mijn vraag, kon dit altijd al? Of is dit nieuw?
Dat kon altijd al, ook toen Thalys nog over de Oude Lijn reed. Wel moest je reserveren en een ticket boeken en je kon alleen reizen tussen Asd / Shl en Gv / Rtd. Maar hoe het nu in het HSL-tijdperk is geregeld, zou ik niet durven zeggen.

Het valt me op dat er de laatste tijd veel onduidelijkheid is over of het al dan niet toegestaan is om fietsen mee te nemen in de Benelux s9200. Op veel CTA's staat nog steeds de oude aanduiding aangegeven met waar de fietsenplaats in de trein is. Laatst hoorde ik dat fietsen wel zijn toegestaan in de Benelux ICRm's, maar weer niet in de Belgische rijtuigen. Dat levert veel discussies op tussen reizigers en personeel en vaak worden fietsen geweigerd.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Daniel »

In de categorie hoe breng ik reizigers compleet in de war zover ze het nog niet waren door de aangepaste dienstregeling. Amersfoort, spoor 7, 19.20 uur. De TBP meldt...

Let op de omroep

19.29 Intercity Amsterdam C rijdt niet
19.24 Intercity Schiphol rijdt niet i.v.m. geplande werkzaamheden


(en daaronder nog twee voor dit bericht niet relevante mededelingen)

Als je puur naar de treinnummers kijkt klopt het natuurlijk volledig: de s1500 reed vandaag niet en inplaats daarvan reed een 691600 en een 690700. Voor de reizigers was het echter niet langer begrijpelijk: zo ongeveer iedereen die de trap af kwam zag ik aan de HC vragen of de trein nu wel of niet reed.
In de andere richting konden de TBP's perfect overweg met de aangepaste nummers vreemd genoeg, 't enige afwijkende was dat ze daar allemaal als "Extra trein" vermeld werden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Raymond »

De schermen in Eindhoven konden ook spontaan de tussenstations niet meer weergeven voor de s800 waar als eindbestemming Alkmaar stond, maar de blauwe regel onderaan vermeldde dat de trein echt niet verder dan Amsterdam zou gaan.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Justin »

tsov schreef:Gisteravond waren de gele vertrekstaten ongewoon populair in Amsterdam: rond 22.50 toonden alle halaanwijzers "Geen informatie beschikbaar" en was het AV-scherm blanco. Gek genoeg deed het AV-scherm voor Schiphol het wel :?
Sterker nog, om 18:00 deden ze dat al :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten