OVer Missers in de Reisinformatie #3

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door STF »

tsov schreef:Ah, ik zag dat ding eerder rijden zonder borden of iets... Gelukkig wsas het op de Beukenweg, waar alleen de 37 komt. Ik wil alleen niet weten tot hoeveel verwarring dit op drukkere stukken heeft geleid
Rondom het Buikslotermeerplein en Olof Palmeplein zal het inderdaad erg onduidelijk zijn geweest, met een karrevracht aan lijnen die vrijwel allemaal met gelede-bussen rijden.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door STF »

Foto van de NS-metro waar Ardan het over heeft:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39110
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Daniel »

Vanmiddag voorop de t541 stel 4083 wat inmiddels ook voorzien is van de schermen voor actuele reizigersinformatie. Behalve dat ze in een van de kopbakken niet werkten (in de AB wel) blijken die dingen ook niet overweg te kunnen met het fenomeen "aansluiting overnemen". We zouden 1 minuut na vertrek van de t1641 in Amersfoort aankomen door 'n kleine vertraging en dus werd doodleuk de t1743 getoond :roll: (in de praktijk stond de t1641 er nog gewoon te wachten)

Enne Connexxion, wat is dat... neuj die aansluiting tonen we niet hoor :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21258
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Meltrain »

De overstap-info die de schermen van de SLT's moetn geven, werkt anders ook nog niet optimaal. :?
Bij Rotterdam Centraal wordt van de aansluitende treinen wel de vertrektijd, de treinsoort en het spoor (bij een spoorwijziging zelfs in het rood) getoond, maar waar die trein dan naartoe gaat, maf je zelf uitzoeken. :roll: Bij bestemming stat er meestal namelijk alleen '/'.
Verder heeft de omroep het ook consequent over een 'stoptrein naar Utrecht' die van spoor 13 (of 14) vertrekt. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Caspar »

Vandaag bij de omroep voor station Alkmaar zat er de hele tijd een hond te blaffen door de omroepinsntallatie. Blijkbaar stond de HC op een balkon met hond. Op een gegeven moment roept ie tussen het omroepen door: En nu koest zijn!
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Justin »

meltrain schreef:De overstap-info die de schermen van de SLT's moetn geven, werkt anders ook nog niet optimaal. :?
Bij Rotterdam Centraal wordt van de aansluitende treinen wel de vertrektijd, de treinsoort en het spoor (bij een spoorwijziging zelfs in het rood) getoond, maar waar die trein dan naartoe gaat, maf je zelf uitzoeken. :roll: Bij bestemming stat er meestal namelijk alleen '/'.
Verder heeft de omroep het ook consequent over een 'stoptrein naar Utrecht' die van spoor 13 (of 14) vertrekt. :?
Ik vermoed dat de font colour hetzelfde is als de achtergrondkleur :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door mb90 »

Ik zat vanmorgen in ICMm-IV 4206 als t21723 tussen Rotterdam en Utrecht (met +10 overigens) en daar werkte de schermen wel gewoon met een aantal overstappen erop. Er was een internetverbinding, maar na het verbinden was deze heel langzaam. Dit is het opstartscherm, eigenlijk hetzelfde als wat op de infoschermen in de trein te zien is:
Afbeelding

Bij Gouda werden 2 overstappen omgeroepen en getoond op het scherm:
Afbeelding

Geheel toevallig had ik de 4206 later die ochtend weer, maar dan als IC t1634 tussen Apeldoorn en Hilversum. Toen werkte de reizigersinformatie echter niet. Er stond alleen een mededeling op het scherm dat er getest werd met dit nieuwe systeem.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Ardan »

Blijkbaar heeft de NS gekozen voor de overstap die volgens hen het meeste wordt gemaakt. Vanuit Baarn komende krijg je drie overstappen in de SLT voorgeschoteld: IC naar Rtd, IC naar Gv en IC naar Ledn. De richtingen Arnhem en Ht worden voor het gemak overgeslagen :roll:
Ik doe ook maar wat
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Caspar »

Zijn het niet de eerste 3 overstappen die volgens het spoorboekje te maken zijn? Dus aankomsttijd plus het aantal minuten wat voor een station staat om over te stappen?
Laatst gewijzigd door Caspar op za 26 jun 2010, 01:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50850
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Suus »

Ik weet niet hoe laat de s5500 aankomt in Utrecht, maar de s8800, s2000 en s2800 vertrekken wel zeer snel achter elkaar richting Woerden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Caspar »

En vanuit Baarn naar Den Bosch of Arnhem zit er 13 en 14 minuten tussen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Wubbo »

De trein uit Baarn komt in Utrecht binnen om .24. Dat betekent dat je overstaptijd naar Leiden precies 1 minuut is (evenveel als op de s800 naar Alkmaar). Naar Den Haag heb je 5 minuten, maar dat is weer meer als naar Tiel of Schiphol (4 minuten). Tegelijk met de trein naar Rotterdam vertrekken er ook nog treinen naar Amersfoort en Breukelen. Kortom: het lijkt allemaal toch gebaseerd op overstapstromen of willekeurig, want uit de vertrektijden is het niet te halen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39110
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Daniel »

Caspar schreef:Zijn het niet de eerste 3 overstappen die volgens het spoorboekje te maken zijn? Dus aankomsttijd plus het aantal minuten wat voor een station staat om over te stappen?
Geen drie, althans, niet in ICMm... daarin werden er gisteren bij aankomst in Amersfoort vanuit Utrecht maar twee getoond: de IC naar Enschede (van een half uur later!) en de stoptrein naar Zwolle.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Caspar »

Als NS geen treinen van andere maatschappijen omroept, zijn dat natuurlijk de enige 2 logische in Amersfoort. Of je zou nog de IC naar Schothorst of sprinter naar Vathorst kunnen noemen, maar men zal wel denken dat die stopper naar Zwolle afdoende is voor die stations.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39110
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Daniel »

IC naar Schothorst is wel een populaire overstap merk ik in de spitsuren, maar is alleen haalbaar vanuit de voortreinen naar Leeuwarden (en die rijden niet op het tijdstip dat ik gisteren naar Amf reisde). Maar verder heb je dan ook geen s2800 naar Deventer op die tijd, dus dan zijn het inderdaad de enige twee.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Ardan »

Dit bordje op het Arnhemse Willemsplein mag op zich wel een keer vervangen worden.
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50850
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Suus »

Valt nog wel mee toch, de vervoerder rijdt er in praktijk nog wel :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39110
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Daniel »

Tja, dan is het wat dat betreft uitzonderlijker dat lijn 103 Amersfoort - Nijkerk ook nog BBA-pijltjes heeft. Die rijden ze namelijk pas sinds 9 december 2007, terwijl sinds 8 september 2007 ook de concessie Veluwe onder de naam Veolia gereden wordt :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door webguy »

Toen alles goed en wel Veolia was hingen ze overal nog nieuwe BBA bordjes op :) Niet deze bordjes, maar van die gele dingetjes...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39110
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Daniel »

In het geval van lijn 103 zijn het zelfs kale witte pijlbordjes met in simpele blauwe plakletters "BBA" erop, tja zes plakletters kopen is natuurlijk wel twee keer zo duur he :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Geert »

Lekker boeiend, die bordjes zijn toch alleen maar voor de chauffeur. Weggooien van bordjes die toch op voorraad liggen maar waar alleen de naam verouderd is, het lijkt me kapitaalvernietiging...
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door tsov »

Precies. Hier in Noord hangen nog wel wat NZH-bordjes :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50850
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Suus »

En in Diemen zijn er ook nog wel BBA-bordjes te vinden :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door STF »

Het begint hier onderhand een 2e vergane glorie topic te worden. :wink:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Stefan »

Ik zag vannacht op lijn 860 de TCR 412 rijden. Zal vast nodig geweest zijn, zo'n Citaro GÜ. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten