OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door mb90 »

Dexter schreef:@mb90: Heb je die foto van die RSG3+SG3 soms bewerkt of lichter gemaakt of stond de zon erop? Het lijkt zo net alsof de RSG3 dezelfde kleurstelling heeft als een Amsterdams CAFje. :D
Ik had scherpgesteld zonder zonlicht, maar toen ze langskwamen deed het zonnetje een poging om door te breken en kwam net na de foto helemaal tevoorschijn.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Dexter »

Gekko123 schreef:Volgens mij is 20 bakken ICM(m) in de normale reizigersdienst op elke lijn verboden :6
Ja dat klopt en niet alleen omdat het niet langs de perrons past, maar door de enorme hoeveelheid vermogen wat al die stellen tegelijk nodig hebben is het risico dat de bovenleiding naar beneden komt heel erg groot.
Vallend blad maakt rails glad.
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Oud forumgebruiker »

meltrain schreef:Fiets ik vanmiddag rustig over de Strevelsweg in Rotterdam, komt ineens een Citea van GVB (met volgens mij nummer 009) me tegemoet. :shock:
En vanmiddag zag ik hem weer vertrouwd in de thuishaven op lijn 48.
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Oud forumgebruiker »

Toen ik daarnet in bus 15 zat ving ik een gesprek op tussen een reiziger en de chauffeur, iets met dat er een verstoring was op lijn 60 richting het Westerpark (er is daar kennelijk iets, stonden nogal wat mensen op de halte) en dat het nog wel even kon duren voordat er een bus kwam. Even later kwam kruisden we met een Citaro G die de A10 af kwam (dus uit Garage West) met op de display "7 PENDELDIENST", waarschijnlijk ging die dus even een invallertje doen op lijn 60 i.v.m. die drukte. Op de bestemmingenlijst van een Citaro G staat het eindpunt van lijn 60, Nassaukade, niet. Vandaar waarschijnlijk het "Pendeldienst".

Later op de Bos en Lommerweg kwam ik de 2843 nog tegen op lijn 80 naar de Marnixstraße.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Wubbo »

Bij Garage Hessing in De Bilt is het weer wat drukker geworden met afgedankte Connexxion-bussen: vanochtend trof ik daar een aantal Arnhem Trolleystad-dieselbussen aan. Zomeropleg of verBrengd?
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Oud forumgebruiker »

ziggy schreef:er is daar kennelijk iets, stonden nogal wat mensen op de halte
Ik ben er al achter. Marco Borsato :N.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Bij Garage Hessing in De Bilt is het weer wat drukker geworden met afgedankte Connexxion-bussen: vanochtend trof ik daar een aantal Arnhem Trolleystad-dieselbussen aan. Zomeropleg of verBrengd?
Dat zullen de 2400-Berkhofjes geweest zijn gok ik zo (andere diesels met dat opschrift waren er al niet meer in 't land), die zijn als ik me niet vergis al voor de start van Breng buiten dienst gegaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door STF »

ziggy schreef:Op de bestemmingenlijst van een Citaro G staat het eindpunt van lijn 60, Nassaukade, niet. Vandaar waarschijnlijk het "Pendeldienst".
Bij geen enkele GVB bus staat die bestemming op het lijstje, is er naderhand bij geprogrammeerd zonder het lijstje aan te passen. Bestemming van Hallstraat (die wel op het lijstje staat) lijkt me een duidelijkere dan pendeldienst, maargoed.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Stefan »

Ik zag vanmiddag in Zeeuws-Vlaanderen verschillende Veluwse Ambassadors rijden.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Daan »

Opvallend: op een parkeerplaats langs de Meerweg tussen Eelde en Haren stond een Amba van Arriva geparkeerd, met "96 Collegevervoer" op de film... :shock:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Dexter »

Een hele late, maar het schoot me net pas te binnen: Ik zag vorige week zondag een Thalys PBKA in de hoge tuin staan in Rtd. Dat zal wel een extra trein geweest zijn die Tourgangers naar Rotterdam heeft gebracht.
Vallend blad maakt rails glad.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door tsov »

Een GVU-Amba stond gisteren op de vluchtstrook van de A2 ter hoogte van Waardenburg ( :!: ) met een GVU-lepelwagen ervoor. Toen ik vandaag op de A2 ter hoogte van Veldhoven reed zag ik daar bij VDL ook een GVU-Amba staan. Het lijkt me aannemelijk dat dat dezelfde is geweest.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Karl »

Dexter schreef:Een hele late, maar het schoot me net pas te binnen: Ik zag vorige week zondag een Thalys PBKA in de hoge tuin staan in Rtd. Dat zal wel een extra trein geweest zijn die Tourgangers naar Rotterdam heeft gebracht.
Die - of een andere - zag ik ook, was vorige week vrijdag.

Ik was onderweg naar Utrecht en aan de andere kant van het gangpad zaten drie, duidelijk uit (de buurt van) Gouda komende, meiden. Een paar sproken over hun rijgedrag, dus ze zouden minimaal achttien geweest zijn. Terwijl een naar het Nationale Nederlandengebouw wees, "Zo, is Parijs meer dan drieduizend kilometer ver weg?". De ander vervolgens: "Dat red je toch nooit in een dag?". "Jaha, maar die rooie wel, in een paar uur", wijzend naar de Thalys naar Amsterdam. :mrgreen: :neg:

Net zoals iemand, volwassen, ooit dacht dat een Intercity wel 500 kilometer per uur ging, want die ging immers harder dan auto's op de snelweg.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Daniel »

Ik kwam vanmiddag op Schiphol een DDAR als t3547 tegen... je zou er maar mee naar Eindhoven moeten.

En owja: ik zat vanmiddag op lijn 360 van Heerhugowaard naar Alkmaar in de Connexxion 9210 wat dus een echte Zuidtangent-wagen is. Viel in eerste instantie nog nieteens zo op aangezien de bussen op Regionet-lijn 360 wel in Zuidtangent-kleuren zijn maar alleen dat opschrift er niet op hebben staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Justin »

Karl schreef:"Zo, is Parijs meer dan drieduizend kilometer ver weg?". De ander vervolgens: "Dat red je toch nooit in een dag?". "Jaha, maar die rooie wel, in een paar uur", wijzend naar de Thalys naar Amsterdam. :mrgreen: :neg:
Logica van sommigen af en toe :p. Ach, mensen vergeten ook wel eens dat Athene verder weg ligt dan Kiev enzo...

Anyway, ik stond er nog even van te kijken dat de kruimeldief om 23:45 nog even wat testritjes ging maken bij Rlb :mrgreen:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Stefan »

Ik zag gisteren rond 19.50u ter hoogte van Willemsdorp 2 V'tjes richting Zlw rijden, gezien de tijd kán dit de t2273 geweest zijn, maar dat weet ik niet zeker.

1 ding weet ik wel zeker, en dat is dat de achterzijde helemaal vol gehangen was met oranje vlaggetjes. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Maik »

Goh, ik kan ook weer iets melden: Lint m44 reed in trein t30930 .
Pommes.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door MdJ »

Daniel schreef:Ik kwam vanmiddag op Schiphol een DDAR als t3547 tegen... je zou er maar mee naar Eindhoven moeten.
Zal ongetwijfeld de 7857 die ik in Ah tegenkwam in de 3170.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Suus »

m9595 rijdt in de s5800.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Daniel »

In de s2800 was vanmorgen IRM-VI 8711 actief, rond 10.00 uur gezien te Rotterdam Alexander.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Caspar »

Vandaag een hoop afwijkend materieel zien rondrijden.
Zo nam ik zelf de stoptrein vanuit Hoorn naar Sloterdijk en die werd gereden met 2x Plan V. De tegentrein naar Hoorn Kersenboogerd was een Ddar, die stiekem toch lekker keerde op Hoorn Kergensboogerd opstel.

In Alkmaar zag ik deze s800 staan langs perron 1, om als IC naar Maastricht en Heerlen te gaan rijden:
Afbeelding

Ik zag tot slot nog een s4000 rijden die bestond uit een losse plan V met bijna niemand erin :roll:
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:m9595 rijdt in de s5800.
En de 9524 (OV-chip!) zit er een half uurtje achter. De ICM's in de t834 en t849 heb ik ook gezien, betrof de stellen 4019 + 4090 + 4056. Verder zijn er op de Zaanlijn twee darretjes actief: de 7808 en 7870.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Marc »

Inderdaad een check van ICMm op de treinen t821, t834 en t849 (ik ben zelf met de t849 naar Maastricht gereisd). In Sittard was er een klein probleempje: na aankomst bleven de deuren dicht ivm splitsen. De MCN kwam de trein niet in, omdat ICM aan de linkerkant geen cabinedeur heeft :mrgreen:...
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Dexter »

Dat vergeten hc's ook nog weleens en dan wil je nog weleens buitengesloten raken als je net op het perron een luchtje staat te scheppen... :@ Gelukkig zijn daar bij ICM foefjes voor. (Die ik hier overigens niet ga vertellen, da's veel te handig) :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Daniel »

Ruim 'n uurtje geleden zag ik wat Mat'64 bij Amersfoort-aansluiting langs rijden in de richting Amersfoort (niet gezien wat de eindbestemming was, zag 't nog net terwijl ik er onderdoor fietste). 't zal in ieder geval geen s5600 geweest zijn want die kwam ik korte tijd later tussen Schothorst en Vathorst tegen. En veel anders waar Mat'64 in thuishoort komt daar niet...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten