OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
Zal dan wel eentje met de optionele 6-traps automaat zijn geweest i.p.v. de standaard 4-traps automaat.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
Nog meer verdwaald ICM: Vanavond in de t4575 / t1575 een ICMm III + een Olympische viertje. Ik kon de nummers niet zien door de steunpilaren tussen de sporen op Ass.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
-De 4240+4018 waren dat. Ook in trein t1530, t1575 en t1574.
-De 4230+4236 in trein t1934 (+5), t1947 (vanaf Hm +10), t1958.
-De t1938 met (voor ons) onbekende 7bakken ICM.
-De t3643 reed met 4x V.
-De t5870 met 2xV.
-De 4234 GDST te Asd, nadat het in de 5400/4800 reed.
-De...ehm... Ik mag van Mark het ICM in de t1947 en t1575 niet meer voorspellen
Vanwege de zomerdienst op de stadsdienst Apeldoorn zou je wel verwachten dat er genoeg "eigen" volvo's* zijn om de tijdelijke busjes niet aan het werk te krijgen, maar zowel de 250 als de 1713 reden op lijn 11.
*: 2 van lijn2, 2van lijn 4, 1tje van lijn8, 2 van lijn10/17, 1 van lijn5. Dan houd je nog een reservebus van de 10/17 over, de reservebus van lijn 1/4 in de spits wordt dan gebruikt voor de "extra" lijn 3 naar de Rijkskantoren ivm dat lijn 2 niet rijdt.
-De 4230+4236 in trein t1934 (+5), t1947 (vanaf Hm +10), t1958.
-De t1938 met (voor ons) onbekende 7bakken ICM.
-De t3643 reed met 4x V.
-De t5870 met 2xV.
-De 4234 GDST te Asd, nadat het in de 5400/4800 reed.
-De...ehm... Ik mag van Mark het ICM in de t1947 en t1575 niet meer voorspellen
Vanwege de zomerdienst op de stadsdienst Apeldoorn zou je wel verwachten dat er genoeg "eigen" volvo's* zijn om de tijdelijke busjes niet aan het werk te krijgen, maar zowel de 250 als de 1713 reden op lijn 11.
*: 2 van lijn2, 2van lijn 4, 1tje van lijn8, 2 van lijn10/17, 1 van lijn5. Dan houd je nog een reservebus van de 10/17 over, de reservebus van lijn 1/4 in de spits wordt dan gebruikt voor de "extra" lijn 3 naar de Rijkskantoren ivm dat lijn 2 niet rijdt.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
Ah ja, zag het ding 's avonds rond een uur of 9 aan de Oostzijde staan inderdaad :)MdJ schreef:-De 4234 GDST te Asd, nadat het in de 5400/4800 reed.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
Zag vandaag DD-AR m7401 in t2172 te Rtz ri Asd rijden... M'n vriend mocht er in plaats nemen . Heb begrepen dat ie meerdere s2100 / s2600 / s12100 slagjes heeft gedaan vandaag...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
Vanmiddag om 12:42 met een ICMm-III (en daarachter een ICM-IV) van Alkmaar naar Utrecht gereisd. Beter dan VIRM. (:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
Ik zag vanmiddag een Ambassador met LCD-bestemmingsdisplay op busstation Marnixstraat op lijn 170. Geen idee wat het nummer was. Ook deze week nog diverse keren de Citaro gezien op de 170 en uiteraard de Velsense Citaro op lijn 80/82.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
Ik zit in de internationale trein naar Schiphol, en net in Amersfoort komen er VIRMpjes langsrijden op de s500. De achterste naar Gvc was de 8726, die naar Rtd waren de 9557 en nog een viertje.
Ik doe ook maar wat
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
En alweer verdwaald ICMm: 2 gekoppelde drietjes deden vandaag dienst in de s2200.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
Oke, die reden dan o.a. de t2227.
Toen ik vanuit tram 24 rond 8:02 op Rlb aankwam, zag ik al 2x ICMm-III rijden richting Ddr, maar ik kon van die afstand even niet goed zien of het de s2200 of een LM was.
Toen ik vanuit tram 24 rond 8:02 op Rlb aankwam, zag ik al 2x ICMm-III rijden richting Ddr, maar ik kon van die afstand even niet goed zien of het de s2200 of een LM was.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
Ja dat klopt en ik kwam ze vanmorgen en vanmiddag nog een paar keer tegen onderweg.
Heb ik trouwens iets gemist en rijdt er tegenwoordig een tramlijn 24 in Rotterdam?
Heb ik trouwens iets gemist en rijdt er tegenwoordig een tramlijn 24 in Rotterdam?
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
Vanochtend reed de s500 van 08.21 uur vanaf Utrecht richting Groningen met een solo VIRM-4 stel. Zo'n nieuwe met brede trappen. Gelukkig deed de airco het een beetje, anders was het niet uit te houden tussen Utrecht en Amersfoort. Door onbekende oorzaak reed de s2800 in zijn geheel niet, evenals de s2000.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
Ja, vandaag, morgen en zondagochtend door de Tour de France in plaats van lijn 2, 23 en 25 op Zuid op de route Carnisselande - Beverwaard v.v.Dexter schreef:Heb ik trouwens iets gemist en rijdt er tegenwoordig een tramlijn 24 in Rotterdam?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
Dat was, vreemd genoeg, als gevolg van de storing tussen Utrecht en Geldermalsen. Vreemd omdat er dan toch wel iets misgegaan moet zijn ergens: de verstoring was er namelijk al toen ik uit Amersfoort vertrok met de t2818 en die kon zonder enig probleem in Utrecht binnenkomen. Waardoor het daarna dus is vastgelopen, geen idee.Gekko123 schreef:Door onbekende oorzaak reed de s2800 in zijn geheel niet, evenals de s2000.
Rond 15.30 uur vanmiddag zag ik overigens aannemelijk de t3155 met ICM rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
Zojuist (0.54) kwamen er 3 of 4 stellen DM'90 door Aalten richting Winterswijk, wellicht was dat de reden van de defecte trein/logistieke problemen van vavavond tussen Arnhem en Winterswijk?
Pommes.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
Ik heb tussen Arnhem en Aalten inderdaad verdacht weinig treinen in tegenrichting gezien.. zie ook onder de reiservaringen..
ICMmetje ook gezien, was de m4220 die op de s3100 zat.
ICMmetje ook gezien, was de m4220 die op de s3100 zat.
Ik doe ook maar wat
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
Veel versterkte treinseries rondom Rtd vanwege de Grand Départ vandaag: s1900 en s2100 reden met 2 gekoppelde VIRM-stellen en de s4100 en s4200 reden met 2x SLT IV of een SLT VI. De extra treinen Ddr - Rtd reden met DDAR of mDDM.
Vallend blad maakt rails glad.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
Kwam vanmiddag tussen Doorn en Rijsenburg een groene ex-Hermes 1700 tegen op lijn 50, kennelijk nogsteeds niet genoeg bussen daar ondanks de 8800'en die in Provincie Utrecht-stijl gebracht zijn.
Bij station Driebergen-Zeist stond de 4196 van onderaannemer Tourquase als lijn 81. In deze bus viel me een sticker "te hoog voor tunnel Veenendaal" in de bestuurderscabine op, die had ik niet eerder gezien in de niet-tunnelbussen. En gelukkig rijdt lijn 81 op zaterdag slechts tot Veenendaal Centrum, op 'n doordeweekse dag was inzet van deze bus een schadegevalletje geworden (dan rijdt 'ie naar De Klomp).
Bij station Driebergen-Zeist stond de 4196 van onderaannemer Tourquase als lijn 81. In deze bus viel me een sticker "te hoog voor tunnel Veenendaal" in de bestuurderscabine op, die had ik niet eerder gezien in de niet-tunnelbussen. En gelukkig rijdt lijn 81 op zaterdag slechts tot Veenendaal Centrum, op 'n doordeweekse dag was inzet van deze bus een schadegevalletje geworden (dan rijdt 'ie naar De Klomp).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
Er komen nog drie 8600's uit Zaandam die kant op. Dat zou een reden kunnen zijn.Daniel schreef:Kwam vanmiddag tussen Doorn en Rijsenburg een groene ex-Hermes 1700 tegen op lijn 50, kennelijk nogsteeds niet genoeg bussen daar ondanks de 8800'en die in Provincie Utrecht-stijl gebracht zijn.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
Nou, ik zie net een foto van een Provincie Utrecht bus op lijn 51 in Arnhem. Da's notabene een lijn die volledig door Gelderland (Wageningen - Arnhem) rijdt, zo kan je ook te weinig bussen krijgen.
Die 1700 zal dan wel een wagen van stalling Wageningen zijn, in de Breng-concessie rijdt namelijk wel standaard een aantal 1700'en om de tekorten aan te vullen.
Die 1700 zal dan wel een wagen van stalling Wageningen zijn, in de Breng-concessie rijdt namelijk wel standaard een aantal 1700'en om de tekorten aan te vullen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
Voor zover ik weet geldt die hoogtebeperking alleen voor lijn 80 ;)Daniel schreef:Bij station Driebergen-Zeist stond de 4196 van onderaannemer Tourquase als lijn 81. In deze bus viel me een sticker "te hoog voor tunnel Veenendaal" in de bestuurderscabine op, die had ik niet eerder gezien in de niet-tunnelbussen. En gelukkig rijdt lijn 81 op zaterdag slechts tot Veenendaal Centrum, op 'n doordeweekse dag was inzet van deze bus een schadegevalletje geworden (dan rijdt 'ie naar De Klomp).
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
Het busstation bij De Klomp zit aan de noordkant, als de bus van de zuidkant komt zal hij dan toch echt door het tunneltje moeten...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
En aangezien elke bus die bij De Klomp stopt uit Veenendaal komt (of ernaartoe moet) en dat ten zuiden van 't spoor ligt... moeten ze er dus allemaal onderdoor.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
Ik zat juist in de s28500 (s5000) met SGMm-II + SGMm-III van Zwd naar Rtb...Dexter schreef:Veel versterkte treinseries rondom Rtd vanwege de Grand Départ vandaag: s1900 en s2100 reden met 2 gekoppelde VIRM-stellen en de s4100 en s4200 reden met 2x SLT IV of een SLT VI. De extra treinen Ddr - Rtd reden met DDAR of mDDM.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3
Dat kan, alles aan materieel wat kon rijden en alles aan personeel wat wilde werken is ingezet. Hart voor de zaak! :D
Weet iemand trouwens of ze met 3 of met 4 gekoppelde metrostellen reden op RET metrolijn D? Op de RET-website stond dat de treinen op lijn D werden verlengd en dat er met maximum capaciteit gereden zou worden, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat in de tijdelijke situatie op CS 3 gekoppelde stellen de max was.
Weet iemand trouwens of ze met 3 of met 4 gekoppelde metrostellen reden op RET metrolijn D? Op de RET-website stond dat de treinen op lijn D werden verlengd en dat er met maximum capaciteit gereden zou worden, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat in de tijdelijke situatie op CS 3 gekoppelde stellen de max was.
Vallend blad maakt rails glad.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten