OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Suus »

Ze reden met vier stellen, maar daarvoor hadden ze wel (vanuit CS richting Stadhuis gezien) links de allereerste deur vergrendeld en rechts de laatste deur vergrendeld. Dit werd aangegeven met grote gele stickers
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Maik »

Er rijdt weer eens een geel/witte lint tussen Aml en Mrb, tenminste, lintje m45 zag ik vanmiddag langs komen in trein t30956.
Laatst gewijzigd door Maik op di 06 jul 2010, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Pommes.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door mb90 »

Op Metrolijn D in Rotterdam rijdt vandaag een opvallende combinatie in de vorm van RSG3 5519 en SG3 5607. Hier zijn ze net na vertrek vanaf Zuidplein te zien:
Afbeelding
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Stefan »

Ik zat er in vandaag, stond even raar te kijken toen 'ie aan kwam rijden. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Daniel »

Als ik de koersrollen mocht geloven ging vanmiddag het voorste deel van de t12759 tot Zwolle, lijkt me toch enigzins onhandig (zag 't op Utrecht Centraal, trein maakte dus nergens meer kop)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door webguy »

Daniel schreef:En aangezien elke bus die bij De Klomp stopt uit Veenendaal komt (of ernaartoe moet) en dat ten zuiden van 't spoor ligt... moeten ze er dus allemaal onderdoor.
Mja, lijn 80 bestaat al lang, die andere twee lijnen zijn 'nieuw' of in ieder geval nieuwer
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik zat vandaag in blokkendoos 816 vanaf CS naar Nieuw Sloten, en ik had gelijk: het interieur bestaat inderdaad uit stoelen die voorheen ook bij de Trapkarren gebruikt werden.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Justin »

Omgekeerde wereld:

Trein t2191 reed met DD-AR m7875
Trein t5191 reed met VIRM m8656

=P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Dexter »

@Justin: In welke zat jij dan? Ik stapte in Rtd bijna in de VIRM omdat ik dacht dat dat de IC was die ik moest hebben. Die mDDM in de t2191 is overigens planmatig dus het is geen afwijking. :wink:

@mb90: Heb je die foto van die RSG3+SG3 soms bewerkt of lichter gemaakt of stond de zon erop? Het lijkt zo net alsof de RSG3 dezelfde kleurstelling heeft als een Amsterdams CAFje. :D
Vallend blad maakt rails glad.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Justin »

Ik nam plaats in de achterste bak van de t5191 / m8656 :). Moest naar Zwd/huis :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Dexter »

Zat je toch bijna bij me in de trein zeg, dat scheelde maar een haartje. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Justin »

Ik mis die s5000 gewoon, omdat ie mooie aansluitingen geeft op de s2100 op zowel Ddr via terugsteken als op Rtd :(.

Ik ga alleen woensdag nog met een s2100 heen en weer naar Asd, donderdagochtend naar Utrecht voor werkafspraak, om vervolgens naar andere afspraak in Maastricht te gaan en weer naar huis. Vrijdag werken in Wageningen en zaterdag wedstrijd in Amsterdam... Dus als je nog wat s2100 -den moet doen, er is alleen woensdag en zaterdag kans daarvoor :P.

En van die DD-AR wist ik het niet... :oops:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Caspar »

De t3000 naar Den Helder van 16.50 uit Alkmaar rijdt met 5 bakken Sgmm.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Maik »

Blijkbaar kan Syntus de aan NS verhuurde alliances ook zelf gebruiken. Zag vanmiddag de 1016 en 1017 rijden als trein-vervangende bus. *O*
Pommes.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Daniel »

Voor de t2859 die ik had was 't geen afwijking, die kreeg er alleen vertraging door... in ieder geval: de t557 was volgens de omroep in mijn trein te lang waardoor er een stuk af moest. Dat leverde voor de bewuste 557 maarliefst +20 op (zat 'ie dan zo stevig gekoppeld dan, dat 't 20 minuten duurt om er een stel af te halen?) en voor de achteropkomende 2859 ook bijna 'n kwartier vertraging.

Edit: aldus Somda heeft men geprobeert de t557 met maarliefst 16 bakken IRM te rijden wat echter een kleine 23 meter te lang is voor spoor 11. Verklaart ook dat de volgende trein vertraagd raakte: die stond dus geblokkeerd achter wat niet langs 't perron passend IRM.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Dexter »

Een materieelafwijking door mijzelf veroorzaakt: De t2180 reed vanaf Rsd met de m7444 omdat het oorspronkelijke materieel (de m8608) de geest had gegeven in Zeeland. Ik vertrok uit Vlissingen met dat zesje (normaal gesproken: 3 tractieinstallaties) waarvan er al een installatie buiten dienst stond, dus nog 66% procent vermogen over. Dat schiet zo al niet erg op en met de krappe rijtijden en de tijdrovende stop/doorschakelingen op de Zeeuwse Lijn was het al aanpoten, maar toen ik de Vlakebrug afkwam, stopte ook tractieinstallatie nr. 2 er ineens mee. :shock: Opnieuw ontgrendelen en resetten lukte niet, dus moest ik met nog maar één installatie (33%) voor alle zes bakken uit Zeeland zien weg te komen. Het leek wel een eeuwigheid te duren voor ik op gang kwam, dus vroeg ik of ze het stel in Rsd konden uitwisselen.

Om de reizigers een beetje voor te bereiden en in een goede stemming te krijgen riep ik om dat ik goed nieuws en minder goed nieuws had en heb als eerste maar de uitslag van Nederland-Uruguay omgeroepen :mrgreen: en daarna dat we door een technisch defect niet verder zouden rijden dan Rsd, waar een vervangende trein klaar zou staan. Met +7 kwamen we in Rsd aan (wat zonder die materieeluitwisseling astronomisch hoog zou zijn opgelopen op de verdere rit), waar de DDAR aan de overkant van het perron naast ons stond te wachten. In Ddr waren we weer op tijd. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Meltrain »

Volgens mij deed NS gisteren ook moeite om zo weinig mogelijk SLT in de s5100 in te zetten.
zelf had ik namelijk een VIRM-VI in de t5129 en op Ddr zag ik ook nog een DD-AR in de tegenrichting (dus dat zal dan de t5124 zijn). De andere twee s5100's die ik in de loop van de dag zag reden wel met SLT.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Caspar »

Edit: aldus Somda heeft men geprobeert de t557 met maarliefst 16 bakken IRM te rijden wat echter een kleine 23 meter te lang is voor spoor 11. Verklaart ook dat de volgende trein vertraagd raakte: die stond dus geblokkeerd achter wat niet langs 't perron passend IRM.
Het kan nog gekker, tijdens mijn opleiding fotos gezien van 20 bakken ICM met reizigers tussen Utrecht en Amersfoort, omdat de vleugeltrein naar Leeuwarden aan die van Groningen was geplakt in Utrecht. In Amersfoort moest de boel wel uit elkaar, want zulke lengtes mogen in ieder geval niet over de Veluwelijn.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Gekko123 »

Volgens mij is 20 bakken ICM(m) in de normale reizigersdienst op elke lijn verboden :6
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Meltrain »

Fiets ik vanmiddag rustig over de Strevelsweg in Rotterdam, komt ineens een Citea van GVB (met volgens mij nummer 009) me tegemoet. :shock:
Eén SMSje naar mb90 leverde op dat hij blijkbaar in garage Sluisjedijk staat. Ik ben benieuwd wat hij daar doet. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door tsov »

Testritten ter vergelijking met hybride Citea's van de RET zelf. (bron en foto)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Oud forumgebruiker »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Meltrain »

Aha, oke. :)
Het spijt me (niet) om te zeggen, maar ik vind de Rotterdamse uitvoering toch iets mooier. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Suus »

Ik vind de Rotterdamse uitvoering echt spuuglelijk, zeker die hele dakopbouw ziet er niet uit, ookal is het nuttig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik snap niet waarom alles in Rotterdam grijs moet zijn, zelfs het OV :shock: :P
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten