OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Gebruikersavatar
STF
Berichten: 6307
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor STF » Di 29 Jun 2010, 19:13

Zal dan wel eentje met de optionele 6-traps automaat zijn geweest i.p.v. de standaard 4-traps automaat.

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Dexter » Di 29 Jun 2010, 23:48

Nog meer verdwaald ICM: Vanavond in de t4575 / t1575 een ICMm III + een Olympische viertje. Ik kon de nummers niet zien door de steunpilaren tussen de sporen op Ass.
Vallend blad maakt rails glad.

MdJ
Berichten: 3803
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor MdJ » Wo 30 Jun 2010, 00:11

-De 4240+4018 waren dat. Ook in trein t1530, t1575 en t1574.
-De 4230+4236 in trein t1934 (+5), t1947 (vanaf Hm +10), t1958.
-De t1938 met (voor ons) onbekende 7bakken ICM.
-De t3643 reed met 4x V.
-De t5870 met 2xV.
-De 4234 GDST te Asd, nadat het in de 5400/4800 reed.
-De...ehm... Ik mag van Mark het ICM in de t1947 en t1575 niet meer voorspellen :oops:

Vanwege de zomerdienst op de stadsdienst Apeldoorn zou je wel verwachten dat er genoeg "eigen" volvo's* zijn om de tijdelijke busjes niet aan het werk te krijgen, maar zowel de 250 als de 1713 reden op lijn 11.

*: 2 van lijn2, 2van lijn 4, 1tje van lijn8, 2 van lijn10/17, 1 van lijn5. Dan houd je nog een reservebus van de 10/17 over, de reservebus van lijn 1/4 in de spits wordt dan gebruikt voor de "extra" lijn 3 naar de Rijkskantoren ivm dat lijn 2 niet rijdt.
Bij twijfel: gebruik beton.

Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Wo 30 Jun 2010, 10:29

MdJ schreef:-De 4234 GDST te Asd, nadat het in de 5400/4800 reed.
Ah ja, zag het ding 's avonds rond een uur of 9 aan de Oostzijde staan inderdaad :)

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Justin » Wo 30 Jun 2010, 22:15

Zag vandaag DD-AR m7401 in t2172 te Rtz ri Asd rijden... M'n vriend mocht er in plaats nemen :p. Heb begrepen dat ie meerdere s2100 / s2600 / s12100 slagjes heeft gedaan vandaag...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: Di 08 Apr 2008, 21:38

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Jurjen » Do 01 Jul 2010, 00:29

Vanmiddag om 12:42 met een ICMm-III (en daarachter een ICM-IV) van Alkmaar naar Utrecht gereisd. Beter dan VIRM. (:

Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Do 01 Jul 2010, 22:25

Ik zag vanmiddag een Ambassador met LCD-bestemmingsdisplay op busstation Marnixstraat op lijn 170. Geen idee wat het nummer was. Ook deze week nog diverse keren de Citaro gezien op de 170 en uiteraard de Velsense Citaro op lijn 80/82.

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9273
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Ardan » Vr 02 Jul 2010, 14:34

Ik zit in de internationale trein naar Schiphol, en net in Amersfoort komen er VIRMpjes langsrijden op de s500. De achterste naar Gvc was de 8726, die naar Rtd waren de 9557 en nog een viertje.
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Dexter » Vr 02 Jul 2010, 16:48

En alweer verdwaald ICMm: 2 gekoppelde drietjes deden vandaag dienst in de s2200.
Vallend blad maakt rails glad.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11151
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Meltrain » Vr 02 Jul 2010, 16:59

Oke, die reden dan o.a. de t2227.
Toen ik vanuit tram 24 rond 8:02 op Rlb aankwam, zag ik al 2x ICMm-III rijden richting Ddr, maar ik kon van die afstand even niet goed zien of het de s2200 of een LM was.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Dexter » Vr 02 Jul 2010, 17:00

Ja dat klopt en ik kwam ze vanmorgen en vanmiddag nog een paar keer tegen onderweg.

Heb ik trouwens iets gemist en rijdt er tegenwoordig een tramlijn 24 in Rotterdam?
Vallend blad maakt rails glad.

Gekko123
OVNL-beheerder
Berichten: 1934
Lid geworden op: Za 25 Apr 2009, 22:12
Locatie: Nootdorp
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Gekko123 » Vr 02 Jul 2010, 20:12

Vanochtend reed de s500 van 08.21 uur vanaf Utrecht richting Groningen met een solo VIRM-4 stel. Zo'n nieuwe met brede trappen. Gelukkig deed de airco het een beetje, anders was het niet uit te houden tussen Utrecht en Amersfoort. Door onbekende oorzaak reed de s2800 in zijn geheel niet, evenals de s2000.
Vaak te vinden op de volgende trajecten:
Den Haag Ypenburg - Utrecht
Utrecht - 's-Hertogenbosch
Utrecht - Zwolle
Zwolle - Almere

Gebruikersavatar
mb90
Berichten: 2586
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor mb90 » Vr 02 Jul 2010, 20:44

Dexter schreef:Heb ik trouwens iets gemist en rijdt er tegenwoordig een tramlijn 24 in Rotterdam?

Ja, vandaag, morgen en zondagochtend door de Tour de France in plaats van lijn 2, 23 en 25 op Zuid op de route Carnisselande - Beverwaard v.v. :wink:
OVopZuid - De site voor al het OV in Rotterdam-Zuid

Vanaf nu wat minder frequent in het OV te vinden.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Daniel » Vr 02 Jul 2010, 21:23

Gekko123 schreef:Door onbekende oorzaak reed de s2800 in zijn geheel niet, evenals de s2000.

Dat was, vreemd genoeg, als gevolg van de storing tussen Utrecht en Geldermalsen. Vreemd omdat er dan toch wel iets misgegaan moet zijn ergens: de verstoring was er namelijk al toen ik uit Amersfoort vertrok met de t2818 en die kon zonder enig probleem in Utrecht binnenkomen. Waardoor het daarna dus is vastgelopen, geen idee.

Rond 15.30 uur vanmiddag zag ik overigens aannemelijk de t3155 met ICM rijden.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Maik » Za 03 Jul 2010, 01:10

Zojuist (0.54) kwamen er 3 of 4 stellen DM'90 door Aalten richting Winterswijk, wellicht was dat de reden van de defecte trein/logistieke problemen van vavavond tussen Arnhem en Winterswijk?
Pommes.

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9273
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Ardan » Za 03 Jul 2010, 03:08

Ik heb tussen Arnhem en Aalten inderdaad verdacht weinig treinen in tegenrichting gezien.. zie ook onder de reiservaringen..

ICMmetje ook gezien, was de m4220 die op de s3100 zat.
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Dexter » Za 03 Jul 2010, 19:14

Veel versterkte treinseries rondom Rtd vanwege de Grand Départ vandaag: s1900 en s2100 reden met 2 gekoppelde VIRM-stellen en de s4100 en s4200 reden met 2x SLT IV of een SLT VI. De extra treinen Ddr - Rtd reden met DDAR of mDDM.
Vallend blad maakt rails glad.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Daniel » Za 03 Jul 2010, 19:29

Kwam vanmiddag tussen Doorn en Rijsenburg een groene ex-Hermes 1700 tegen op lijn 50, kennelijk nogsteeds niet genoeg bussen daar ondanks de 8800'en die in Provincie Utrecht-stijl gebracht zijn.

Bij station Driebergen-Zeist stond de 4196 van onderaannemer Tourquase als lijn 81. In deze bus viel me een sticker "te hoog voor tunnel Veenendaal" in de bestuurderscabine op, die had ik niet eerder gezien in de niet-tunnelbussen. En gelukkig rijdt lijn 81 op zaterdag slechts tot Veenendaal Centrum, op 'n doordeweekse dag was inzet van deze bus een schadegevalletje geworden (dan rijdt 'ie naar De Klomp).
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Za 03 Jul 2010, 19:52

Daniel schreef:Kwam vanmiddag tussen Doorn en Rijsenburg een groene ex-Hermes 1700 tegen op lijn 50, kennelijk nogsteeds niet genoeg bussen daar ondanks de 8800'en die in Provincie Utrecht-stijl gebracht zijn.
Er komen nog drie 8600's uit Zaandam die kant op. Dat zou een reden kunnen zijn.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Daniel » Za 03 Jul 2010, 19:55

Nou, ik zie net een foto van een Provincie Utrecht bus op lijn 51 in Arnhem. Da's notabene een lijn die volledig door Gelderland (Wageningen - Arnhem) rijdt, zo kan je ook te weinig bussen krijgen.
Die 1700 zal dan wel een wagen van stalling Wageningen zijn, in de Breng-concessie rijdt namelijk wel standaard een aantal 1700'en om de tekorten aan te vullen.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

lint41
Berichten: 421
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2008, 19:49

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor lint41 » Zo 04 Jul 2010, 10:59

Daniel schreef:Bij station Driebergen-Zeist stond de 4196 van onderaannemer Tourquase als lijn 81. In deze bus viel me een sticker "te hoog voor tunnel Veenendaal" in de bestuurderscabine op, die had ik niet eerder gezien in de niet-tunnelbussen. En gelukkig rijdt lijn 81 op zaterdag slechts tot Veenendaal Centrum, op 'n doordeweekse dag was inzet van deze bus een schadegevalletje geworden (dan rijdt 'ie naar De Klomp).
Voor zover ik weet geldt die hoogtebeperking alleen voor lijn 80 ;)

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31510
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Suus » Zo 04 Jul 2010, 11:03

Het busstation bij De Klomp zit aan de noordkant, als de bus van de zuidkant komt zal hij dan toch echt door het tunneltje moeten...
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Daniel » Zo 04 Jul 2010, 11:24

En aangezien elke bus die bij De Klomp stopt uit Veenendaal komt (of ernaartoe moet) en dat ten zuiden van 't spoor ligt... moeten ze er dus allemaal onderdoor.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Justin » Zo 04 Jul 2010, 12:33

Dexter schreef:Veel versterkte treinseries rondom Rtd vanwege de Grand Départ vandaag: s1900 en s2100 reden met 2 gekoppelde VIRM-stellen en de s4100 en s4200 reden met 2x SLT IV of een SLT VI. De extra treinen Ddr - Rtd reden met DDAR of mDDM.


Ik zat juist in de s28500 (s5000) met SGMm-II + SGMm-III :P van Zwd naar Rtb...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Dexter » Zo 04 Jul 2010, 14:04

Dat kan, alles aan materieel wat kon rijden en alles aan personeel wat wilde werken is ingezet. Hart voor de zaak! :D

Weet iemand trouwens of ze met 3 of met 4 gekoppelde metrostellen reden op RET metrolijn D? Op de RET-website stond dat de treinen op lijn D werden verlengd en dat er met maximum capaciteit gereden zou worden, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat in de tijdelijke situatie op CS 3 gekoppelde stellen de max was. :roll:
Vallend blad maakt rails glad.


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten