Pagina 7 van 11

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: di 29 jun 2010, 19:13
door STF
Zal dan wel eentje met de optionele 6-traps automaat zijn geweest i.p.v. de standaard 4-traps automaat.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: di 29 jun 2010, 23:48
door Dexter
Nog meer verdwaald ICM: Vanavond in de t4575 / t1575 een ICMm III + een Olympische viertje. Ik kon de nummers niet zien door de steunpilaren tussen de sporen op Ass.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: wo 30 jun 2010, 00:11
door MdJ
-De 4240+4018 waren dat. Ook in trein t1530, t1575 en t1574.
-De 4230+4236 in trein t1934 (+5), t1947 (vanaf Hm +10), t1958.
-De t1938 met (voor ons) onbekende 7bakken ICM.
-De t3643 reed met 4x V.
-De t5870 met 2xV.
-De 4234 GDST te Asd, nadat het in de 5400/4800 reed.
-De...ehm... Ik mag van Mark het ICM in de t1947 en t1575 niet meer voorspellen :oops:

Vanwege de zomerdienst op de stadsdienst Apeldoorn zou je wel verwachten dat er genoeg "eigen" volvo's* zijn om de tijdelijke busjes niet aan het werk te krijgen, maar zowel de 250 als de 1713 reden op lijn 11.

*: 2 van lijn2, 2van lijn 4, 1tje van lijn8, 2 van lijn10/17, 1 van lijn5. Dan houd je nog een reservebus van de 10/17 over, de reservebus van lijn 1/4 in de spits wordt dan gebruikt voor de "extra" lijn 3 naar de Rijkskantoren ivm dat lijn 2 niet rijdt.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: wo 30 jun 2010, 10:29
door Oud forumgebruiker
MdJ schreef:-De 4234 GDST te Asd, nadat het in de 5400/4800 reed.
Ah ja, zag het ding 's avonds rond een uur of 9 aan de Oostzijde staan inderdaad :)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: wo 30 jun 2010, 22:15
door Justin
Zag vandaag DD-AR m7401 in t2172 te Rtz ri Asd rijden... M'n vriend mocht er in plaats nemen :p. Heb begrepen dat ie meerdere s2100 / s2600 / s12100 slagjes heeft gedaan vandaag...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: do 01 jul 2010, 00:29
door Jurjen
Vanmiddag om 12:42 met een ICMm-III (en daarachter een ICM-IV) van Alkmaar naar Utrecht gereisd. Beter dan VIRM. (:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: do 01 jul 2010, 22:25
door Oud forumgebruiker
Ik zag vanmiddag een Ambassador met LCD-bestemmingsdisplay op busstation Marnixstraat op lijn 170. Geen idee wat het nummer was. Ook deze week nog diverse keren de Citaro gezien op de 170 en uiteraard de Velsense Citaro op lijn 80/82.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: vr 02 jul 2010, 14:34
door Ardan
Ik zit in de internationale trein naar Schiphol, en net in Amersfoort komen er VIRMpjes langsrijden op de s500. De achterste naar Gvc was de 8726, die naar Rtd waren de 9557 en nog een viertje.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: vr 02 jul 2010, 16:48
door Dexter
En alweer verdwaald ICMm: 2 gekoppelde drietjes deden vandaag dienst in de s2200.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: vr 02 jul 2010, 16:59
door Meltrain
Oke, die reden dan o.a. de t2227.
Toen ik vanuit tram 24 rond 8:02 op Rlb aankwam, zag ik al 2x ICMm-III rijden richting Ddr, maar ik kon van die afstand even niet goed zien of het de s2200 of een LM was.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: vr 02 jul 2010, 17:00
door Dexter
Ja dat klopt en ik kwam ze vanmorgen en vanmiddag nog een paar keer tegen onderweg.

Heb ik trouwens iets gemist en rijdt er tegenwoordig een tramlijn 24 in Rotterdam?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: vr 02 jul 2010, 20:12
door Gekko123
Vanochtend reed de s500 van 08.21 uur vanaf Utrecht richting Groningen met een solo VIRM-4 stel. Zo'n nieuwe met brede trappen. Gelukkig deed de airco het een beetje, anders was het niet uit te houden tussen Utrecht en Amersfoort. Door onbekende oorzaak reed de s2800 in zijn geheel niet, evenals de s2000.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: vr 02 jul 2010, 20:44
door mb90
Dexter schreef:Heb ik trouwens iets gemist en rijdt er tegenwoordig een tramlijn 24 in Rotterdam?
Ja, vandaag, morgen en zondagochtend door de Tour de France in plaats van lijn 2, 23 en 25 op Zuid op de route Carnisselande - Beverwaard v.v. :wink:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: vr 02 jul 2010, 21:23
door Daniel
Gekko123 schreef:Door onbekende oorzaak reed de s2800 in zijn geheel niet, evenals de s2000.
Dat was, vreemd genoeg, als gevolg van de storing tussen Utrecht en Geldermalsen. Vreemd omdat er dan toch wel iets misgegaan moet zijn ergens: de verstoring was er namelijk al toen ik uit Amersfoort vertrok met de t2818 en die kon zonder enig probleem in Utrecht binnenkomen. Waardoor het daarna dus is vastgelopen, geen idee.

Rond 15.30 uur vanmiddag zag ik overigens aannemelijk de t3155 met ICM rijden.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: za 03 jul 2010, 01:10
door Maik
Zojuist (0.54) kwamen er 3 of 4 stellen DM'90 door Aalten richting Winterswijk, wellicht was dat de reden van de defecte trein/logistieke problemen van vavavond tussen Arnhem en Winterswijk?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: za 03 jul 2010, 03:08
door Ardan
Ik heb tussen Arnhem en Aalten inderdaad verdacht weinig treinen in tegenrichting gezien.. zie ook onder de reiservaringen..

ICMmetje ook gezien, was de m4220 die op de s3100 zat.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: za 03 jul 2010, 19:14
door Dexter
Veel versterkte treinseries rondom Rtd vanwege de Grand Départ vandaag: s1900 en s2100 reden met 2 gekoppelde VIRM-stellen en de s4100 en s4200 reden met 2x SLT IV of een SLT VI. De extra treinen Ddr - Rtd reden met DDAR of mDDM.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: za 03 jul 2010, 19:29
door Daniel
Kwam vanmiddag tussen Doorn en Rijsenburg een groene ex-Hermes 1700 tegen op lijn 50, kennelijk nogsteeds niet genoeg bussen daar ondanks de 8800'en die in Provincie Utrecht-stijl gebracht zijn.

Bij station Driebergen-Zeist stond de 4196 van onderaannemer Tourquase als lijn 81. In deze bus viel me een sticker "te hoog voor tunnel Veenendaal" in de bestuurderscabine op, die had ik niet eerder gezien in de niet-tunnelbussen. En gelukkig rijdt lijn 81 op zaterdag slechts tot Veenendaal Centrum, op 'n doordeweekse dag was inzet van deze bus een schadegevalletje geworden (dan rijdt 'ie naar De Klomp).

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: za 03 jul 2010, 19:52
door Oud forumgebruiker
Daniel schreef:Kwam vanmiddag tussen Doorn en Rijsenburg een groene ex-Hermes 1700 tegen op lijn 50, kennelijk nogsteeds niet genoeg bussen daar ondanks de 8800'en die in Provincie Utrecht-stijl gebracht zijn.
Er komen nog drie 8600's uit Zaandam die kant op. Dat zou een reden kunnen zijn.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: za 03 jul 2010, 19:55
door Daniel
Nou, ik zie net een foto van een Provincie Utrecht bus op lijn 51 in Arnhem. Da's notabene een lijn die volledig door Gelderland (Wageningen - Arnhem) rijdt, zo kan je ook te weinig bussen krijgen.
Die 1700 zal dan wel een wagen van stalling Wageningen zijn, in de Breng-concessie rijdt namelijk wel standaard een aantal 1700'en om de tekorten aan te vullen.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: zo 04 jul 2010, 10:59
door lint41
Daniel schreef:Bij station Driebergen-Zeist stond de 4196 van onderaannemer Tourquase als lijn 81. In deze bus viel me een sticker "te hoog voor tunnel Veenendaal" in de bestuurderscabine op, die had ik niet eerder gezien in de niet-tunnelbussen. En gelukkig rijdt lijn 81 op zaterdag slechts tot Veenendaal Centrum, op 'n doordeweekse dag was inzet van deze bus een schadegevalletje geworden (dan rijdt 'ie naar De Klomp).
Voor zover ik weet geldt die hoogtebeperking alleen voor lijn 80 ;)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: zo 04 jul 2010, 11:03
door Suus
Het busstation bij De Klomp zit aan de noordkant, als de bus van de zuidkant komt zal hij dan toch echt door het tunneltje moeten...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: zo 04 jul 2010, 11:24
door Daniel
En aangezien elke bus die bij De Klomp stopt uit Veenendaal komt (of ernaartoe moet) en dat ten zuiden van 't spoor ligt... moeten ze er dus allemaal onderdoor.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: zo 04 jul 2010, 12:33
door Justin
Dexter schreef:Veel versterkte treinseries rondom Rtd vanwege de Grand Départ vandaag: s1900 en s2100 reden met 2 gekoppelde VIRM-stellen en de s4100 en s4200 reden met 2x SLT IV of een SLT VI. De extra treinen Ddr - Rtd reden met DDAR of mDDM.
Ik zat juist in de s28500 (s5000) met SGMm-II + SGMm-III :P van Zwd naar Rtb...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: zo 04 jul 2010, 14:04
door Dexter
Dat kan, alles aan materieel wat kon rijden en alles aan personeel wat wilde werken is ingezet. Hart voor de zaak! :D

Weet iemand trouwens of ze met 3 of met 4 gekoppelde metrostellen reden op RET metrolijn D? Op de RET-website stond dat de treinen op lijn D werden verlengd en dat er met maximum capaciteit gereden zou worden, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat in de tijdelijke situatie op CS 3 gekoppelde stellen de max was. :roll: