OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9565
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Wubbo » Ma 12 Jul 2010, 23:15

In trein t1776 reed vandaag een DDAR (in ieder geval vanaf Utrecht), t21776 mocht het doen met een VIRM-VI (die volgens Geert ook weer gekeerd is op trein t21787 in Rotterdam).

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11939
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Geert » Ma 12 Jul 2010, 23:28

De DDAR is ook weer teruggekeerd richting Enschede, mijn trein reed namelijk gezamenlijk binnen met het Haagse deel in Gouda. Benieuwd hoe ze de boel gaan combineren zometeen in Utrecht ;)

MdJ
Berichten: 3804
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor MdJ » Di 13 Jul 2010, 07:50

Solo door richting het oosten. Overigens tot Aml ivm problemen bij Hgl met de bovenleiding :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9095
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Michael » Di 13 Jul 2010, 16:50

Vanmorgen op Station Breda 3 gekoppelde stellen Mat '64 gezien op de stopper naar Utrecht normaal rijden daar Sprinters en DDAR/DDM op
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Dexter » Di 13 Jul 2010, 16:59

Zojuist op Rsd een VIRM VI gezien die 2x Plan V op sleeptouw had.

Zoals aangekondigd veel versterkte treinen naar en van Asd: s2100 / s2600 met 8 of 10 bakken die in zijn geheel doorgaat naar Vs. s2200 met 2x mDDM/DDAR. De s6300 die verlengd is van Hlm naar Asd reed dan weer met solo-DDARen.
Vallend blad maakt rails glad.

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4064
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Etienne » Di 13 Jul 2010, 18:00

Vanuit Leidschendam rijdt nu de 3830 op de lijnen rondom Leiden. :o :P

Voor de niet-busnerds: Dat is zo'n Lion's City van Amstelland-Meerlanden
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Suus » Di 13 Jul 2010, 18:00

Je had er op zijn minst bij kunnen zetten dat het om Connexxion ging :wink:
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4064
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Etienne » Di 13 Jul 2010, 18:09

Bee schreef:Je had er op zijn minst bij kunnen zetten dat het om Connexxion ging :wink:

Ja en ook een fotootje bijvoegen:

Afbeelding
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Daniel » Di 13 Jul 2010, 20:26

In het volgende geval was niet het type bus afwijkend maar meer de manier waarop 'ie rondreed...

In Groningen zag ik een Arriva Touring-Qliner rijden waarbij de frontplaat die onder de ruitenwissers en boven de koplampen zit ontbrak :roll:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Chauf21
OVNL-beheerder
Berichten: 3128
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 22:27

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Chauf21 » Di 13 Jul 2010, 20:36

Pijnackerbus schreef:Vanuit Leidschendam rijdt nu de 3830 op de lijnen rondom Leiden. :o :P

Voor de niet-busnerds: Dat is zo'n Lion's City van Amstelland-Meerlanden

Die is te gast in Leidschendam om te bekijken wat het verschil in brandstofverbruik tussen de hybride en EEV-voertuigen is ;)

Klaasje
Berichten: 5992
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Klaasje » Di 13 Jul 2010, 21:25

Dat klinkt een beetje vreemd. Het verbruik scheelt nogal per bustype lijkt me. :X Een nieuwe Amba zou het ook anders doen dan die Lion's city lijkt me.. :roll: Of zie ik dat verkeerd? (A)

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7694
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor webguy » Wo 14 Jul 2010, 19:05

Gebeurt wel vaker, maar vandaag tot 2x toe een DD-AR gehad in de s3100. Toevallig was ik binnen een uur klaar, en had het stel een slagje Arnhem-Nijmegen gedaan, dus toen ik weer naar Ede ging vanuit Arnhem kwam ik 'm weer tegen...
Reisinformatie/nerd

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9274
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Ardan » Wo 14 Jul 2010, 19:34

Om 18 uur vertrokken, met 9 minuten vertraging, de ICMm-stellen m4057 en m4070 als s3000 uit Asa naar Nm..
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Caspar » Do 15 Jul 2010, 14:00

Ja ik zie ze ook rijden. Heb er nog een foto van gemaakt in Alkmaar:
Afbeelding
Reden dat ie te laat was heeft ermee te maken dat de s3000 gister lange tijd heeft gekeerd in Heerhugowaard, ivm aan aanrijding. Wat overigens een uur of 5 à 6 heeft geduurd voor er weer doorgereden kon worden naar Schagen en Den Helder.
De kering in Heerhugowaard is dan ongeveer 4 minuten, dus tamelijk krap. De s3000 wordt dan vaak achter de s3400 aangestuurd, die natuurlijk ook in Heiloo nog stopt.

Verder in Alkmaar:
Afbeelding
Q-liner naar Leeuwarden met vervangende bus.

VIRM
Berichten: 3408
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor VIRM » Do 15 Jul 2010, 21:33

Zozo, verdwaalde ICM in Alkmaar? Die dingen kom ik hier zo heeeeel af en toe tegen in Zaandam (dus daar heeft hij ook gestopt :P).

Overigens, vanochtend werd een van de treintjes Uitgeest - Rotterdam uitgevoerd met een (vermoedelijke) DD-AR. Ik heb niet naar de bankjes gekeken om het zeker te weten. :P
Daarna werd het gedeelte Schiphol - Bad Bentheim van de IC van NS Hispeed uitgevoerd door een veel te korte Mat'64... Je zou toch verwachten dat door die storing ze wat beters vanaf Hoofddorp Opstel kunnen plukken... :s
Beul van de blindegeleidelijn

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9274
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Ardan » Do 15 Jul 2010, 21:36

Van die DDAR klopt, was zo'n geval met een mDDM erin, 74xx geloof ik??? Heb er zelf ook ingezeten. En er was ook een 5-delige SGMm-compositie actief op de Zaanlijn *O* Zo zie je maar weer: het zijn vooral Matjes die het er voor het zeggen hebben, maar er zitten genoeg krentjes in de spreekwoordelijke pap :D
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Suus » Do 15 Jul 2010, 21:38

74xx = DD-AR met 1700
78xx = DD-AR met mDDM.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9274
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Ardan » Do 15 Jul 2010, 21:46

Okee, dan was het een 78xx :mrgreen:

Ik wist dat het iets was met een 7xxx waar een 4 én een 8 in voorkwam, maar wist de volgorde niet meer :roll: (dat krijg je met fotografisch geheugen, ik zie het nummerplaatje nog zó voor me, maar ik zie de cijfers als een wazige vlek..)
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

VIRM
Berichten: 3408
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor VIRM » Do 15 Jul 2010, 21:49

Ardan schreef:Van die DDAR klopt, was zo'n geval met een mDDM erin, 74xx geloof ik??? Heb er zelf ook ingezeten. En er was ook een 5-delige SGMm-compositie actief op de Zaanlijn *O* Zo zie je maar weer: het zijn vooral Matjes die het er voor het zeggen hebben, maar er zitten genoeg krentjes in de spreekwoordelijke pap :D

Volgensmij was dat gewoon een oude trein, geen vernieuwde dubbeldekker/mDDM. Overigens kom ik op de Zaanlijn wel vaker 5-delige SGMm'metjes tegen *O*. En helaas ook genoeg Mat'64 -o-.
Beul van de blindegeleidelijn

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9565
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Wubbo » Do 15 Jul 2010, 23:04

Een losse SLT-IV om 17.32 uit Rotterdam naar Den Haag Centraal, is dat gepland? Het leverde in ieder geval overvolle gangpaden op...

Gebruikersavatar
tsov
Berichten: 3605
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor tsov » Vr 16 Jul 2010, 11:06

VIRM schreef:Daarna werd het gedeelte Schiphol - Bad Bentheim van de IC van NS Hispeed uitgevoerd door een veel te korte Mat'64... Je zou toch verwachten dat door die storing ze wat beters vanaf Hoofddorp Opstel kunnen plukken... :s
Volgens mij mogen tegenwoordig alleen nog Mat '64 en ongereviseerd ICM Duitsland in.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Daniel » Vr 16 Jul 2010, 11:22

Dat ICMm-III niet naar Duitsland mag heeft geloof ik te maken met het feit dat het gereviseerd materieel is wat het spoelwater van het toilet nog op de rails loost. Maar ICMm-IV krijgt bioreactoren bij z'n revisie, je zou zeggen dat dat dan juist wel de grens over moet mogen.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
tsov
Berichten: 3605
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor tsov » Vr 16 Jul 2010, 11:50

Maar dan moeten ze waarschijnlijk eerst nog toegelaten worden?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Daniel » Vr 16 Jul 2010, 19:04

In Almere trof ik vanmiddag een tweetal Citaro G's die er duidelijk niet thuishoren: ze hadden nog stoelbekleding in de aanhanger (voor de duidelijkheid: die hoort daar te ontbreken, 'tis niet dat deze twee juist niet gevandaliseerd waren) en 't waren ook wagens met een LCD- i.p.v. LED-filmbak.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Milco
Berichten: 3579
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Milco » Vr 16 Jul 2010, 20:50

Daniel, dat klopt.
De 9111, 9112 en 9151 rijden inderdaad in Alemre, met CXX-logo's en streekopstelling (voorin) en deze hebben achterin geen 'tuinstoelen'. (Grijze plastic stoelen)
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 07-12-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Yahoo [Bot] en 1 gast