Pagina 10 van 11

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: ma 12 jul 2010, 23:15
door Wubbo
In trein t1776 reed vandaag een DDAR (in ieder geval vanaf Utrecht), t21776 mocht het doen met een VIRM-VI (die volgens Geert ook weer gekeerd is op trein t21787 in Rotterdam).

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: ma 12 jul 2010, 23:28
door Geert
De DDAR is ook weer teruggekeerd richting Enschede, mijn trein reed namelijk gezamenlijk binnen met het Haagse deel in Gouda. Benieuwd hoe ze de boel gaan combineren zometeen in Utrecht ;)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: di 13 jul 2010, 07:50
door MdJ
Solo door richting het oosten. Overigens tot Aml ivm problemen bij Hgl met de bovenleiding :wink:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: di 13 jul 2010, 16:50
door Michael
Vanmorgen op Station Breda 3 gekoppelde stellen Mat '64 gezien op de stopper naar Utrecht normaal rijden daar Sprinters en DDAR/DDM op

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: di 13 jul 2010, 16:59
door Dexter
Zojuist op Rsd een VIRM VI gezien die 2x Plan V op sleeptouw had.

Zoals aangekondigd veel versterkte treinen naar en van Asd: s2100 / s2600 met 8 of 10 bakken die in zijn geheel doorgaat naar Vs. s2200 met 2x mDDM/DDAR. De s6300 die verlengd is van Hlm naar Asd reed dan weer met solo-DDARen.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: di 13 jul 2010, 18:00
door Etienne
Vanuit Leidschendam rijdt nu de 3830 op de lijnen rondom Leiden. :o :P

Voor de niet-busnerds: Dat is zo'n Lion's City van Amstelland-Meerlanden

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: di 13 jul 2010, 18:00
door Suus
Je had er op zijn minst bij kunnen zetten dat het om Connexxion ging :wink:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: di 13 jul 2010, 18:09
door Etienne
Bee schreef:Je had er op zijn minst bij kunnen zetten dat het om Connexxion ging :wink:
Ja en ook een fotootje bijvoegen:

Afbeelding

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: di 13 jul 2010, 20:26
door Daniel
In het volgende geval was niet het type bus afwijkend maar meer de manier waarop 'ie rondreed...

In Groningen zag ik een Arriva Touring-Qliner rijden waarbij de frontplaat die onder de ruitenwissers en boven de koplampen zit ontbrak :roll:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: di 13 jul 2010, 20:36
door Chauf21
Pijnackerbus schreef:Vanuit Leidschendam rijdt nu de 3830 op de lijnen rondom Leiden. :o :P

Voor de niet-busnerds: Dat is zo'n Lion's City van Amstelland-Meerlanden
Die is te gast in Leidschendam om te bekijken wat het verschil in brandstofverbruik tussen de hybride en EEV-voertuigen is ;)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: di 13 jul 2010, 21:25
door Klaasje
Dat klinkt een beetje vreemd. Het verbruik scheelt nogal per bustype lijkt me. :X Een nieuwe Amba zou het ook anders doen dan die Lion's city lijkt me.. :roll: Of zie ik dat verkeerd? (A)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: wo 14 jul 2010, 19:05
door webguy
Gebeurt wel vaker, maar vandaag tot 2x toe een DD-AR gehad in de s3100. Toevallig was ik binnen een uur klaar, en had het stel een slagje Arnhem-Nijmegen gedaan, dus toen ik weer naar Ede ging vanuit Arnhem kwam ik 'm weer tegen...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: wo 14 jul 2010, 19:34
door Ardan
Om 18 uur vertrokken, met 9 minuten vertraging, de ICMm-stellen m4057 en m4070 als s3000 uit Asa naar Nm..

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: do 15 jul 2010, 14:00
door Caspar
Ja ik zie ze ook rijden. Heb er nog een foto van gemaakt in Alkmaar:
Afbeelding
Reden dat ie te laat was heeft ermee te maken dat de s3000 gister lange tijd heeft gekeerd in Heerhugowaard, ivm aan aanrijding. Wat overigens een uur of 5 à 6 heeft geduurd voor er weer doorgereden kon worden naar Schagen en Den Helder.
De kering in Heerhugowaard is dan ongeveer 4 minuten, dus tamelijk krap. De s3000 wordt dan vaak achter de s3400 aangestuurd, die natuurlijk ook in Heiloo nog stopt.

Verder in Alkmaar:
Afbeelding
Q-liner naar Leeuwarden met vervangende bus.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: do 15 jul 2010, 21:33
door VIRM
Zozo, verdwaalde ICM in Alkmaar? Die dingen kom ik hier zo heeeeel af en toe tegen in Zaandam (dus daar heeft hij ook gestopt :P).

Overigens, vanochtend werd een van de treintjes Uitgeest - Rotterdam uitgevoerd met een (vermoedelijke) DD-AR. Ik heb niet naar de bankjes gekeken om het zeker te weten. :P
Daarna werd het gedeelte Schiphol - Bad Bentheim van de IC van NS Hispeed uitgevoerd door een veel te korte Mat'64... Je zou toch verwachten dat door die storing ze wat beters vanaf Hoofddorp Opstel kunnen plukken... :s

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: do 15 jul 2010, 21:36
door Ardan
Van die DDAR klopt, was zo'n geval met een mDDM erin, 74xx geloof ik??? Heb er zelf ook ingezeten. En er was ook een 5-delige SGMm-compositie actief op de Zaanlijn *O* Zo zie je maar weer: het zijn vooral Matjes die het er voor het zeggen hebben, maar er zitten genoeg krentjes in de spreekwoordelijke pap :D

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: do 15 jul 2010, 21:38
door Suus
74xx = DD-AR met 1700
78xx = DD-AR met mDDM.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: do 15 jul 2010, 21:46
door Ardan
Okee, dan was het een 78xx :mrgreen:

Ik wist dat het iets was met een 7xxx waar een 4 én een 8 in voorkwam, maar wist de volgorde niet meer :roll: (dat krijg je met fotografisch geheugen, ik zie het nummerplaatje nog zó voor me, maar ik zie de cijfers als een wazige vlek..)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: do 15 jul 2010, 21:49
door VIRM
Ardan schreef:Van die DDAR klopt, was zo'n geval met een mDDM erin, 74xx geloof ik??? Heb er zelf ook ingezeten. En er was ook een 5-delige SGMm-compositie actief op de Zaanlijn *O* Zo zie je maar weer: het zijn vooral Matjes die het er voor het zeggen hebben, maar er zitten genoeg krentjes in de spreekwoordelijke pap :D
Volgensmij was dat gewoon een oude trein, geen vernieuwde dubbeldekker/mDDM. Overigens kom ik op de Zaanlijn wel vaker 5-delige SGMm'metjes tegen *O*. En helaas ook genoeg Mat'64 -o-.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: do 15 jul 2010, 23:04
door Wubbo
Een losse SLT-IV om 17.32 uit Rotterdam naar Den Haag Centraal, is dat gepland? Het leverde in ieder geval overvolle gangpaden op...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: vr 16 jul 2010, 11:06
door tsov
VIRM schreef:Daarna werd het gedeelte Schiphol - Bad Bentheim van de IC van NS Hispeed uitgevoerd door een veel te korte Mat'64... Je zou toch verwachten dat door die storing ze wat beters vanaf Hoofddorp Opstel kunnen plukken... :s
Volgens mij mogen tegenwoordig alleen nog Mat '64 en ongereviseerd ICM Duitsland in.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: vr 16 jul 2010, 11:22
door Daniel
Dat ICMm-III niet naar Duitsland mag heeft geloof ik te maken met het feit dat het gereviseerd materieel is wat het spoelwater van het toilet nog op de rails loost. Maar ICMm-IV krijgt bioreactoren bij z'n revisie, je zou zeggen dat dat dan juist wel de grens over moet mogen.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: vr 16 jul 2010, 11:50
door tsov
Maar dan moeten ze waarschijnlijk eerst nog toegelaten worden?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: vr 16 jul 2010, 19:04
door Daniel
In Almere trof ik vanmiddag een tweetal Citaro G's die er duidelijk niet thuishoren: ze hadden nog stoelbekleding in de aanhanger (voor de duidelijkheid: die hoort daar te ontbreken, 'tis niet dat deze twee juist niet gevandaliseerd waren) en 't waren ook wagens met een LCD- i.p.v. LED-filmbak.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: vr 16 jul 2010, 20:50
door Milco
Daniel, dat klopt.
De 9111, 9112 en 9151 rijden inderdaad in Alemre, met CXX-logo's en streekopstelling (voorin) en deze hebben achterin geen 'tuinstoelen'. (Grijze plastic stoelen)