OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Justin » Ma 14 Jun 2010, 01:13

Och ja, ik hoorde het van die SLT'tjes... Dat wordt voortaan niet meer effe vlug plassen in deze serie voor mij ;). Morgen op weg naar Utrecht, dus we zullen het zien :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Daan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2963
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:50

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Daan » Ma 14 Jun 2010, 09:00

Dexter schreef:Het voorop lopende stel, de m946 was een opgevoerd stel (van de lijn Zl - Emn) waarvan de hoogste tractiestand (PZ3) weer in dienst is gesteld en dus schakelden ook alle aangekoppelde treinstellen door naar de hoogste stand. *O*
Da's wel heel stoer 8-)

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Freek » Ma 14 Jun 2010, 09:45

Dexter schreef:En de t1975 bestond vanavond uit de m8608 + m9556, is dat normaal voor een zondagavondtrein? Ik vond het nogal overdreven, het was helemaal niet druk ofzo.

Mogelijk een extra lange trein voor Guus Meeuwis in Eindhoven?

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9091
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Michael » Ma 14 Jun 2010, 10:23

Justin schreef:Och ja, ik hoorde het van die SLT'tjes... Dat wordt voortaan niet meer effe vlug plassen in deze serie voor mij ;). Morgen op weg naar Utrecht, dus we zullen het zien :).


op de lijn Breda <--> Utrecht Centraal rijdt vanaf gisteren ook geen plan V/T meer(ik heb altijd moeite om die twee uit elkaar te houden) daar rijd nu of de nieuwe SLT op of de oude sprinters. ik heb het namelijk nog niet gezien zal het als ik van de week toevallig op Breda kom in de gaten houden
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Gekko123
OVNL-beheerder
Berichten: 1932
Lid geworden op: Za 25 Apr 2009, 22:12
Locatie: Nootdorp
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Gekko123 » Ma 14 Jun 2010, 10:30

Voor zover ik weet reden de s6000, s16000 en de s13600 vaak met plan V's of DDAR. Lijkt me niet dat ze die DDAR eruit hebben gehaald en er SGMm inzetten. In de s7400 rijdt nog steeds een mengeling van SGMm en mat'64, terwijl het officieel een Sprinter is. Vervang dan alleen het mat'64 in de stoppers Utrecht - Breda/Tiel.
Vaak te vinden op de volgende trajecten:
Den Haag Ypenburg - Utrecht
Utrecht - 's-Hertogenbosch
Utrecht - Zwolle
Zwolle - Almere

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Freek » Ma 14 Jun 2010, 10:40

Gisteren in Ht en tussen Ht en Ut wel meerdere SGMm's gezien, de s16000 en de s13600 lijken dus wel over naar SGMm.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Daniel » Ma 14 Jun 2010, 11:51

s16000, s13600 en s6000 rijden nu als 't goed is met een mix van DDAR en SGMm.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Dexter » Ma 14 Jun 2010, 16:42

Michael schreef:op de lijn Breda <--> Utrecht Centraal rijdt vanaf gisteren ook geen plan V/T meer(ik heb altijd moeite om die twee uit elkaar te houden)

Dat met die letters is al lang geleden losgelaten en zegt mij ook niks hoor. Want wie weet er nou dat er onder Plan Y de oude SGMm sprinters vallen en dat er achter Plan Z het ICM schuilgaat? :wink: Intern gebruiken we bij NS het meest gewoon de type-aanduiding en in het rangeer- en bijsturingsproces worden er ook nog eens andere codes gebruikt (OH, AO, AD, vraag me niet naar de betekenissen, die moet ik opzoeken).

Maar als je het Mat '64 uit elkaar wilt houden: Plan T zijn de viertjes en Plan V zijn de tweetjes. Dus is het juist andersom dan wat je bij die letters zou verwachten. Da's om het makkelijk te maken. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.

Gebruikersavatar
Daantje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 4452
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Daantje » Ma 14 Jun 2010, 19:16

Ik had vandaag idd een SLT in mijn s5100. Voor het eerst dat ik in zo'n trein zat :) Was een verrassing. In Delft wel ff rennen want treintje was een stuk korter dan normaal dus verder lopen vanaf de loopbrug. Ik had wel een zitplek, had ik eigenlijk niet verwacht. Vind de vierzitjes een beetje krap qua beenruimte maar verder vind ik het een mooie, lichte, ruimtelijke trein. Die omroep zal me na een tijdje wel gaan irriteren maar ik vond het wel duidelijk, ook met die schermen enzo.
Interrail Frankrijk 2007
(Bijna) dagelijks Rotterdam Centraal - Delft vv

Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Ma 14 Jun 2010, 19:29

Dexter schreef:in het rangeer- en bijsturingsproces worden er ook nog eens andere codes gebruikt (OH, AO, AD, vraag me niet naar de betekenissen, die moet ik opzoeken).
OH= ICM-3, AD is VIRM-4... AO ken ik niet, wellicht bedoel je OA (VIRM-6) ;)

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Dexter » Ma 14 Jun 2010, 22:21

Ja daar heb je gelijk in Ziggy, kan je nagaan hoevaak ik die afkortingen gebruik. :lol: De logica erachter zit geloof ik in het onderhoudsbedrijf waar ze in onderhoud zijn. O staat bijvoorbeeld voor Onnen en L voor Leidschendam.
Vallend blad maakt rails glad.

Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Ma 14 Jun 2010, 23:06

Nouja, de oorspronkelijke werkplaatsen dan. Zo is AE Plan T en AD VIRM-IV, terwijl de A voor Amsterdam Zaanstraat staat. Beide zijn daar al niet meer in onderhoud :). R, van RR (Plan V) staat volgens mij voor "in meedere plaatsen in onderhoud".

M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:25

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor M57 » Ma 14 Jun 2010, 23:48

Ik trof vanavond een DDAR op de s2600 die in Amsterdam ook weer keerde op de s2100.

Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Maik » Ma 14 Jun 2010, 23:52

In de treinen t2672 en t2191 is DDAR(met MDDM) planmatig, of was het toevallig wat eerder? :)
Pommes.

M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:25

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor M57 » Di 15 Jun 2010, 00:09

Nee, het waren die. Wist ik niet :)

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Daniel » Di 15 Jun 2010, 09:00

Er reed vanmorgen een connexxion-groene Ambassador, om precies te zijn de 8163, op lijn 63 Utrecht - Vianen. Eens wat anders als al dat geel...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
030utrechtt
Berichten: 95
Lid geworden op: Di 02 Mar 2010, 21:53

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor 030utrechtt » Di 15 Jun 2010, 09:13

Daniel schreef:Er reed vanmorgen een connexxion-groene Ambassador, om precies te zijn de 8163, op lijn 63 Utrecht - Vianen. Eens wat anders als al dat geel...

Dit komt heel vaak voor, al sinds die gele bussen rijden. meestal op de lijnen rond nieuwegein.

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Marc » Di 15 Jun 2010, 16:51

Vanochtend in Maastricht reed een blauw/witte Volvo 7700 op lijn 51 (Brunssum-Maastricht v.v.).

Wout87
Berichten: 162
Lid geworden op: Za 03 Jan 2009, 14:00

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Wout87 » Di 15 Jun 2010, 18:54

Nu zit er weer veel plan V en een T in de 7600 Nijmegen-Zutphen

MdJ
Berichten: 3802
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor MdJ » Di 15 Jun 2010, 19:11

2 setjes met 2xV en een losse T. Het andere setje bestaat uit 5 bak SGMm.
Bij twijfel: gebruik beton.

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9266
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Ardan » Di 15 Jun 2010, 19:13

Ja tuurlijk. Het SGMm dat daar reed zit nu op Ut-Gdm en verder..
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Di 15 Jun 2010, 19:40

Ik weet niet wat ze daar doen in dat Zaandam, maar zag vanmiddag de 8794 op lijn 94 te CS.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31501
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Suus » Di 15 Jun 2010, 19:42

Had hij ook nog de MAXX Zwolle opschriften op de zijkant?
Rame à l'approche

Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Di 15 Jun 2010, 19:47

Nee. En volgens een ander forum schijnt de 8792 ook actief te zijn in Zaandam.

Als mijn lijstje klopt zijn de volgende 'vreemde eenden' in de Zaandamse bijt: 1774, 1812, 1814, 8132, 8135, 8792 en 8794. :shock: Wat is er met de Zaanse wagens aan de hand? :shock:

Gebruikersavatar
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: Ma 12 Okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor --Stefan-- » Di 15 Jun 2010, 21:50

Niet alleen de Zaanse hoor ;)
In Utrecht rijden op het moment ook wat Amba's rond die er niet thuis horen. In Deventer ook. En laatst zag ik dan weer een paar provincie Utrecht bussen in Amstelveen rijden...
3 0 7 9


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast