OVer je Reiservaringen in juli 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Daniel »

't schijnt dat er twee defecte treinen op die lijn geweest zijn. Of de trein die in Ldl defect raakte is weer op gang gekomen en tussen Bdg en Wd opnieuw defect geraakt natuurlijk...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Etienne »

En volgens een machinist van de s2800 zou er vanavond een sectiestoring bij Gd zijn :| De t9858 waar ik in zit werd vastgehouden tot 18.45 :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Justin »

Ik zag anders behoorlijk wat s800 en s3500 series met +15-+25 voorbij gaan... Ook moest een vriendin van me van Mt naar Bd, wat niet zonder slag of stoot ging, en zij viel er ook ten prooi aan.

Aantal storingen heb ik niet op NS mobiel gezien though. Maar die storing bij Ah veroorzaakte er wel voor dat mijn t31164 met +10 aan kwam kachelen in Ktr :p. Kon nog maar nét de t6064 op Tl pakken.

Vanochtend ook beetje gepruts met een defecte SLT op Rtd rond 11:00. Mijn 1900 moest daardoor dus 10 minuten voor de rooie staan net buiten de Willemstunnel, omdat de SLT het spoor bezet hield (alhoewel: leuke spoorwijzigingen binnen 10 minuten: van 9 naar 8 naar 7 naar toch maar wel 9 :P). Ik miste daardoor mijn s2800 helaas :(.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
YC2009
Berichten: 19
Lid geworden op: di 06 jul 2010, 01:52

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door YC2009 »

daarnet rond 8 uur wou ik ff weg dus
Mp3 gepakt, portemonnee gepakt en telefoon gepakt:

eenmaal de deur uit begin ik te lopen naar Busstation Verdilaan te Naaldwijk, volgens de tijdentabel moest de bus om 20:41. nou die kwam niet dus ben ik op de volgende gaan wachten van 21:00... op 21:00 kwam Veolia bus 86 met als eindbestemming ''Station Schiedam Centrum'' .

dus ik in de bus
eerst passeren we de eerste halte ''Pijle Tuinen, Naaldwijk'', 10 minuten later passeren we de 2e halte ''Maasland, Viaduct'' 20 minuten later zijn we op de 3e en tevens eindhalte ''Station Schiedam Centrum'',, ik loop naar buiten naar de tramhalte ''Station Schiedam Centrum'' van tram 21 & 23,, , na 5 min. komt tram 23 als Citadis richting Holy, ik pak deze tram en stap vervolgens uit bij halte Piersonstraat,,, vanaf hier liep ik naar de andere kant om de tram terug te nemen,, ik wacht 5 minuten en er komt een tram 23 dit keer als ZGT, ik loop binnen , ik check in en reis tot Rotterdam Centraal, stukje lopen en toen naar beneden gegaan richting Metro's ik kom aan bij een poortje, ik check in en reis met Metrolijn D tot en met halte Beurs, hier ging ik overstappen om Metrolijn A naar Station Schiedam Centrum. eenmaal aangekomen op Schiedam Centrum, loop ik naar de Halte van Veolia buslijn 86, ik kijk naar de tijden tabel en zie dat mn bus net is geweest en ik moet vervolgens een uur wachten op de volgende bus , en die kwam ook (om 23:40) ik stap in ik check in , en met mn Mp3 in mn oren ga ik weer naar huis ,, aangekomen thuis was het al 00:15 uur

---------------------------------- een paar onduidelijkheden ff duidelijk maken :p

- Ik heb in Schiedam & Rotterdam niets gedaan
- de enige reden dat ik in Schiedam en Rotterdam was was om de ZGT, Citadis en de Metro uit te proberen *O* *bus* :Y
- De citadis trams hebben echt een afschuwelijke inhoud -o- -o- :Y :X
- De ZGT trams zijn zo chill en relaxt *O* *O*
- Metro was 1 en al klote herrie hahaha -o- -o- :N :N
leuk tripje *bus* *bus* *bus* *O*
lamar
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 12 jun 2009, 22:15

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door lamar »

om 13:14 wou ik de trein van Maassluis west naar rotterdam nemen heeft ie opeens vertraging van 10 min en komt ie ook nog eens op spoor 1 ipv 2
Sta ik om 18:14 weer op Maassluis west heeft ie weer vertraging van 15 minuten onee dames en heren hij valt uit
2sec later: Dames en heren ,,,,, zal vertrekken over 10 minuten: 20 sec later: ,,,,,,,, zal vertrekken van spoor 1 :neg:
''Schade dass die bahn nicht fliegen kann!''
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door JeePee »

Pfff reisje Es - Lw wil op een of andere manier gewoon nooit vlekkeloos lopen..

Ik had de pendel van 18:55 ongeveer uit Es naar Hgl om daar over te stappen op de pimpel naar Dv. In Hgl aangekomen stond de pimpel met +20 aangekondigd, nu ja ok dan ben ik maar wat later thuis. Was lekker weer dus beetje chillen en ouwehoeren met medereizigers. Ondertussen wordt omgeroepen dat de treinen ivm een seinstoring niet rijden tussen Apd en Amf. Voor mij niet erg relevant, maar velen begonnen al te balen. Dat zou dus niet +20 voor ze worden, maar +60.

Met +15 komt de pimpel er aanzetten en op dat moment wordt omgeroepen dat die opgeheven wordt door de seinstoring verderop. Wij zagen niet echt het nut ervan in, immers worden er wel vaker pimpels omgeleidt. Uiteindelijk maar met de volgende (erg drukke) IC naar het westen gereden. In Dv eruit om over te stappen op de trein naar Zl. Inmiddels was ook duidelijk dat Zp plat lag door een stroomstoring (gebeurt vaak laatste tijd daar). Trein uit Zl naar Rsd komt met +10 binnen en gaat aannemelijk keren op de trein naar Zl. Zo stond het op de CTA's, zo werd het omgeroepen, zo stond het op de trein, maar zo ging het uiteraard niet -o- . Nadat de hele trein volgepropt werd, komt er een omroep dat er geen personeel is en dat de trein afgerangeerd wordt. Uiteraard een hoop hilariteit over hoe een trein weg te rijden als er geen personeel is, maar goed.

De volgende trein zou 10 minuten later vertrekken. En inderdaad 10 (nu ja, 20 minuten) later komt er weer een trein binnen uit de richting Zl. Iedereen propt zich er in, evenals de vers aangekomen mensen uit Twente van een trein van weer een half uur later. 5 minuten na vertrektijd komt de omroep dat deze trein niet naar Zl gaat, maar naar Rsd. Omroep uiteraard meteen gevolgd door de omroep dat er geen treinverkeer van/naar Zp mogelijk was... Hoe dan die trein te rijden??? In ieder geval vertrekt de trein dan inderdaad 10 minuten later richting Zp, maar ik kreeg later al een sms'je van iemand die ik in Hgl had ontmoet dat ie net buiten Dv al weer stil werd gezet...

Enfin weer 10 minuten later komt de al eerder afgerangeerde trein weer voorgereden en gaat dan toch naar Zl. Bij Zl nog een tijd voor de rooie hangen (waar je vervolgens ingehaald wordt door de opgeheven pimpel...). Aankomst in Zl met +70 ofzo, gelukkig stond de trein naar Lw er nog. De sms'ert die naar Ah moest heeft uiteindelijk nog dik 20 minuten buiten Dv moeten wachten. Nadat ze aangekomen was, zat de trein van 30 minuten later er al pal achter en werd haar trein opgeheven. Nuttige actie dus...

Enfin, ik ben weer thuis en nog droog ook. Nu barst ook hier het onweer los.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Geert »

Ik heb gelukkig voor een groot deel de chaos kunnen ontwijken na het noodweer :mrgreen: Kwam met een NO richting Zwolle aan in Utrecht, maar die werd daar opgeheven vanwege noodweer bij Amersfoort. Ook geen treinverkeer richting Arnhem, en geen omreisadvies (dus kennelijk waren Hilversum en Ht geen optie). De stationshal stond ook helemaal vol met reizigers.

Daarna wilde ik bus 50 nemen richting Zeist, maar uiteraard waren er ook een hoop slimmeriken die die bus wilden nemen om richting Driebergen/Zeist te reizen. Er stond dus de inhoud voor minstens anderhalve bus al te wachten op het station. Helaas kwam het ding niet opdagen... Een kwartier na de vertrektijd van de 50 heb ik maar bus 53 genomen. De hele weg naar Zeist ben ik ook geen bus 50 tegengekomen, dus waarschijnlijk hebben een hoop mensen nog heel lang moeten wachten op een bus :shock:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Justin »

... dan behalve het onweer waar je anders de pee in hebt ;). En laat staan de hitte, he JP :P.

Vandaag leuk reisje van Zwd naar Rtb; vervolgens met de metro bij Beurs naar Rtd gegaan en vervolgens naar Asdz per s2100 en s1600. Dan nog een stukje met de metro naar de van Boshuizenstraat en met lijn 62 richting Nieuw Herlaer. Alleen blijkbaar was de bus al met -5 weggereden, en kon ik dus 20 minuten wachten op de volgende. Aangezien ik daar niet zo'n zin in had met de hitte, was ik maar naar sportpark 't Aanloop gaan lopen. Jeetje, dat was ietsjes langer dan ik dacht :lol: Had gelijk m'n warming up al te pakken :p.

Hmmm, maar goed dat ik vandaag alleen in het westen bleef; hoewel het fiks onweerde, heb ik er geen last van gehad...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door JeePee »

Hitte heb ik nooit zo veel moeite mee, boeide me ook allemaal niet zo veel. Wel vond ik dat er rare besluiten gemaakt werden, maar goed het was gezellig. Das belangrijkste. Ik vind dit soort dagen altijd wel lachen eigenlijk. Lekker weer, gezellige mensen geen probleem.

beter dan dik 2,5 uur met -12 in een trein vast zitten in Ost zonder verwarming...
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Justin »

Onheil en misère brengt mensen bij elkaar, vind ik ook altijd wel gezellig verder hoor =). Tenzij je opgescheept zit met zeiktrutten -o- .
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door JeePee »

Daar kun je uiteraard zelf een rol in spelen, gewoon bij de potentiële chagerijnige zeikerds uit de buurt blijven :)
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Gekko123 »

Gisteren weer moeten werken bij de railcatering. De eerste run ging vlekkeloos en liep prima. Maar de 2e run ging verre van vlekkeloos. Allereerst moest ik toch al overstappen omdat ik richting Zwolle moest. Ok, geen probleem. Ware het niet dat er een seinstoring was tussen Amersfoort en Apeldoorn. Mijn trein uit Utrecht werd in Amersfoort binnen genomen op spoor 6 en op de TBP's stond Niet Instappen (waarom ze hem dan niet op spoor 1 binnen nemen?). Iedereen moest omreizen via Zwolle en dat werd proppen in 6 bakken ICMm (7 bakken ICM(m) vanuit Utrecht, bijna geheel in 6 bakken proppen...) Ook voor mij als cateraar was er geen doorkomen aan en ben ik maar op een leuning in de 1e klas gaan zitten.

Ik was blij dat ik in Zwolle tenminste even pauze kon hebben en flink wat gedronken daar. De terugreis was ook niet geheel vlekkeloos. Het Leeuwarden-deel kwam met +5 binnen, het Groningen-deel stond al langs het perron. Er werd pas op vertrektijd gecombineerd en vertrek was daardoor met +5. Vertraging werd gelukkig ingelopen op weg naar Amersfoort. Onderweg bij Putten nog wel een lege en donkere ( :!: ) omgeleide Pimpel-expres ingehaald. Volgens de omroep in de trein was de seinstoring tussen Amersfoort en Apeldoorn net opgelost en werd het treinverkeer geleidelijk hervat. Tevens was er een defecte bovenleiding tussen Utrecht en Woerden, waardoor de s8800 niet reed. Reizigers richting Leiden werden geadviseerd om mee te reizen naar Schiphol en daar over te stappen (zou ik toch al gedaan hebben als ik die reizigers was geweest). De treinen naar Rotterdam en Den Haag reden wel gewoon :shock: Mijn aansluitende trein in Amersfoort naar Utrecht reed door de seinstoring met +20 (in eerste instantie stond die aangekondigd met +10). In die tijd ben ik de omgeleide Pimpel niet meer tegengekomen in Amersfoort.
Onderweg naar Amersfoort begon het me toch een partij te hozen. In eens werden alle ramen dichtgedaan (nog niet verbouwde ICM-IV) en was het lekker licht buiten door de vele bliksemflitsen. In Utrecht aangekomen was het nog steeds noodweer en was je, ondanks de afstand van nog geeneens 1 meter tussen trein en overkapping, nat. Toen ik via de tunnel richting spoor 1-4 wou gaan, bleek er een waterval te zijn ter hoogte van de opgang naar spoor 5 en 7. Hele tunnel stond daar blank en toen ben ik maar omgelopen via de stationshal (waarbij er op sommige plekken plassen water lagen, met name bij de trappen).
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Etienne »

Tuffy bleef ook lekker aan de gang te Ut vandaag.

Wat werd er zoal omgeroepen:
- De sprinters naar Rhenen reden niet, de s3000 zou als stoptrein rijdt tot Veenendaal-De Klomp
- De sprinters naar Breukelen reden niet, daarvoor zouden stopbussen rijden vanaf het Jaarbeursplein
- Naar Arnhem vertrok alleen om .53 een IC, deze zou extra stoppen in Db
- De s5700 zou ook niet rijden vandaag, daarvoor zou de s4900 extra stoppen in Hvsn en Bsmz.
- Er reden geen Intercity's naar Woerden, Alphen a/d Rijn en Leiden. Voor Alphen kon men in Gouda overstappen en voor Leiden kon met reizen naar Den Haag.
- Er reden geen rechtstreekse treinen naar Schiphol, daarvoor zou de s800 extra stoppen in Asb en Dvd.

Dit dus naast de gebruikelijke spoorwijzigingen en vertragingen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door MdJ »

Op zaterdag: een sein en wisselstoring Ama-Bnva, waardoor er geen treinen reden Amf-Apd-Ed. Ik ging naar Zvt, dus via Zl. In Apd in trein t1759 met +65/70 gesprongen, in Dv eruit. De t3658 had +10, dus zou een mooie overstap zijn. Maar helaas, bij +15 gingen de CTA's al op de IC naar het westen. De t3658 zou nog wel komen... Toen maar via Zp-Ah gereisd, dat was een stukje sneller dan in Zl de aansluitingen missen. De 18.44-IC naar Rsd reed met de 8641, met kapotte airco. 40 graden zou koud geweest zijn in die VIRM. Bij Zp kwamen we pas een ICR-stam tegen, Dat zou ipv +30 dus +60 zijn geweest... Tussen Dv-Zp lagen de overwegen er ook uit, +25 op Zp. Daarna langzaam ri Dr, daar +30 en dat bleef ook tot Ah. Aldaar had de ICE ook vertraging, dus eventjes een toeslagje gekocht en daar in gaan zitten. En zo ging MdJ naar Asd, daar de s5400 naar Zvt en had ik +90...

Op zondag: Met de 15 van Ziggy_huis via Asdz-Amf naar Apd proberen te komen, via de 787-1787 en dan lopend naar huis. doordat de 15 zo vol liep, de 787 gemist, dus dat werd een extra trein naar Amf. Die hadden we al op de AV gezien, dus tja..

Die genomen, met +10 overigens, naar Amf. Hij stopte op Asdz-Dvd-Dmnz-Hvs-Amf, wat het eindpunt was. In Hvs de s5800 ingehaald (VIRM) Daar werd ook omgeroepen dat deze na Amf doorging als stopper naar Zl, maar in Amf stond op spoor 2 ook nog de t787 met +25 te wachten. de t1787 werd afgerangeerd. Reizigers naar Apd en verder anar het oosten mochten naar Apd met de bus, aldaar met de trein verder. Die werd gereden met een SGMm, waarschijnlijk trein t7087 met +70

De herstelwerkzaamheden tussen Apd-Amf-Ed zijn vanwege blikseminslag in een aantal bomen die toen op de bovenleiding zijn gekomen bij Ltn en tussen Ama-Bnva. Als Prorail dat nu eens meldt in het overzicht, dan krijg je wat meer begrip dan alleen "Herstelwerkzaamheden".
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Suus »

Er rijden diverse treinen met Blauw en geel steunen oranje erop rond. Heb SGM, VIRM en DD-AR ermee gezien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Jurjen »

Gekko123 schreef:Toen ik via de tunnel richting spoor 1-4 wou gaan, bleek er een waterval te zijn ter hoogte van de opgang naar spoor 5 en 7. Hele tunnel stond daar blank en toen ben ik maar omgelopen via de stationshal (waarbij er op sommige plekken plassen water lagen, met name bij de trappen).
Er is inderdaad een hele hoop water de tunnel in gegaan, zeg. Liggen nog steeds flinke plassen, en als de lift vanaf tunnelniveau omhoog gaat, hoor je goed dat 'ie uit het water opstijgt... Ook in de gang van de magazijnen (die deuren tegenover de fietsenstalling, bij de knik in de tunnel) liggen plassen water en is het daardoor erg glad op sommige stukken...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Geert »

Bee schreef:Er rijden diverse treinen met Blauw en geel steunen oranje erop rond. Heb SGM, VIRM en DD-AR ermee gezien.
Ik zag ook nog een Mat '64 met die tekst vanochtend :)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Dexter »

Ik kwam een VIRM en een Mat '64 tegen met: 'Blauw en geel houden van Oranje'
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Suus »

Kan ook! Ze moeten die treinen ook niet zo snel laten rijden, dan kan ik het toch niet lezen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door ODRAIL »

Lang leve de vakantiedienstregeling (ja goed woord voor een bekend spel) van de RET. Er viel een metro naar Nesselande uit, en dat op een 15 minutenregeling. Gevolg een half uur later thuis :neg: :N.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Ardan »

Even de pendelbus 59 uitgeprobeerd die nu in Amsterdam rijdt omdat de metrotunnel van CS naar Amstel dicht is vanwege werkzaamheden (het zal ook weer eens niet. Morgen is-ie overigens wél open) Veel medewerkers gezien, dikke pijlen van Amstel naar de halte (van bus 37). Was een gelede Jonckheer, achterste dakluik stond open, en ik stond daaronder. En toen ging het nét keihard regenen, dus uit alle macht dat ding dichtgedaan omdat iedereen, mijzelf incluis, dus zeikesnat werd :lol: en met een paraplu op in de bus, is ook weer zoiets, niet?
Op Rietlandprak stond ik op tram 26 richting Centraal te wachten. Dat de PIDjes voor geen meter werken blijkt wel weer. Geen tram te bekennen. Pidje sprong van 0 naar 16 minuten. Die 16 afgewacht. Nog steeds niks. Het was net gestopt met regenen dus ik heb me vermaakt met het bestuderen van een opdrogend perron. Niet bijster fascinerend maar je moet toch wat. Toen de PID bij 0 was, sprong-ie ineens op 26 minuten :shock: Dat zag niet iedereen zitten dus een aantal mensen ging maar lopen. En nog steeds geen tram, ook niet in de tegenrichting. Maar ik bleef gewoon wachten, omdat ik uit ervaring weet dat de PIDjes het wel vaker mis hebben. En na 10 minuten (PIDje stond toen op 6 :? ) kwam er eindelijk een tram naar IJburg aan. Drie minuten later nog één. En nog één, en nog één, en een lege rit... okee, duidelijk, problemen op CS. Na een half uur te hebben doorgebracht (perron was alweer bijna droog) kwam er dan een tram richting CS, die nog niet eens overdreven vol zat.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Suus »

Voor zover lijn 59 een dienstregeling heeft: negeer hem maar, klopt in de praktijk toch niet. Soms gaten van 10 minuten, dan drie bussen achter elkaar. De ene propvol, de ander leeg, soms zelfs in omgekeerde volgorde...

Waterlooplein wordt als Meester Visserplein omgeroepen, maar wel als Waterlooplein getoond, maar dan wel links uitgelijnd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Geert »

Lang leve de Oranjedienstregeling -o- :N :x

Japanse toestanden in Utrecht: een los ICM-III'tje (tegenover normaal 9 bakken) stond om 7.47 uur klaar om als IC naar Rotterdam te vertrekken, aldus de CTA. Mezelf er maar ingeperst en gezorgd dat ik nog nét in de coupé kon staan (met airco), in plaats van op het balkon. Er bleven natuurlijk reizigers achter...
Aangekomen bij Gouda: "Dames en heren, het volgende station is Gouda, u bevindt zich in de intercity naar Den Haag." Uh, wat?? Goed, de hele trein stroomde dus leeg om in Gouda over te stappen, want iedereen dacht dat het de trein naar Den Haag was. De bestemmingsdisplays van de trein waren - natuurlijk - blanco.

In Gouda stond nog de vorige IC naar Rotterdam (t2818, 7.32 uit Utrecht) met 20 minuten vertraging, en van een studiegenoot die toevallig in die trein zat hoorde ik dat de trein defect was gegaan. Enfin, nu was het wel makkelijk dat het ding er nog stond, alhoewel het (met name wat medereizigers) flink wat overredingskracht kostte om de personen die op het balkon stonden naar de coupé te laten gaan. Gelukkig pastte ik er nog wel bij, alhoewel ook in Gouda mensen werden achtergelaten. Die s2800 reed ook maar met een ICM-IV'tje, dat is normaal 8 bakken...
Om 8.30 uur aangekomen in Rotterdam. Voor mij maar +5, maar voor de oorspronkelijke 2800-reizigers dus +20 en idem voor degenen die niet meer meekonden in Utrecht of Gouda. Geel en blauw houden van Oranje, maar Nederland houdt denk ik vanochtend niet zo van geel en blauw...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Caspar »

Is dat niet ook een beetje het gevolg van de herstelwerkzaamheden her en der?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Geert »

Losse stelletjes in die trein lijkt anders erg veel op de zaterdagse inzet, dan rijdt dat ook allemaal met losse stellen. Ik weet het niet hoor...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten