OVer je Reiservaringen in juli 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door tsov »

Daar zijn vast andere fora voor, toch? :Y
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Caspar »

Klopt, was ook bedoelt voor het topic 'Mag ik even kwijt'. De combinatie Caspar + mobiel internet van T-mobile + deze website is niet zo'n beste heb ik al eens vaker gemerkt. Gelukkig is het komkommertijd :wink:

Wat me trouwens wel positief opviel, is dat de Veolia treinen in Heerlen netjes wachten op de aansluitende trein vanuit de Randstad, voor vertrek Valkenburg etc. Zowel heen als terug werd er gewacht, waardoor er met +3 vertrokken werd uit Heerlen door Veolia. Ook zowel heen en terug, zag ik dat er 2 schilders aan de Maasbrug aan het schilderen waren bij Roermond. Tsja, dan duurt dat wel een paar maanden...
En tot slot viel me op dat er getankt werd met zo'n Duitse trein in Heerlen. Waarom kiest men er voor om dat hier te doen?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door marvinkok »

Kwam vandaag met lijn 3 op de Gronausestraat een keer of 3 een Setra van Paul Kürsten tegen als "Schienenersatzverkehr". Geen treinverkeer richting Duitsland dus? Er stonden wel een aantal mensen te wachten op perron 5 om een uur of 2 toen ik weer naar huis fietste...
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Stefan »

Ik neem aan dat je dit in Enschede gezien hebt?
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Daniel »

De chauffeur van lijn 74 ri. Driebergen waarbij ik vanmiddag in de bus stapte bleef op halte Europalaan in Utrecht zelfs z'n tijd afwachten... dat doen ze daar werkelijk nooit :P

Verder stond de t12759 op de AV met +8 en werd 'ie met +15 aangekondigd door de omroep om vervolgens met +5 binnen te komen. En gaf het grote blauwe bord op Utrecht Centraal niet ook vertragingen aan ooit? Deed 'ie nu in ieder geval niet, maar dat 'ie vertraagd was werd wel duidelijk uit het feit dat 'ie naar spoor 9 gespoorwijzigd was en je daar onmogelijk 1 minuut na de t20554 kunt vertrekken :P
Werd dus lekker knus in de t1759. Waar al die mensen nu vandaan kwamen? Utrecht Centraal was rustig en op 't streekbusstation vroeg ik me zelfs af of het nu wel echt avondspits was zo stil was 't :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Suus »

Ik post dit expres pas vandaag: gisteren een grote controleactie rondom Weesp: in bijna elke trein reed een Service en Veiligheidsteam mee.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Hoezo expres vandaag dan?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door webguy »

Nou, je ontkwam er niet aan als je gisteren door Weesp ging. Genoeg mensen die met die kennis pas een kaartje kopen...
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Nou en... Alsof die mensen btw dit forum lezen :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Suus »

Nee, maar het kan natuurlijk dat iemand het hier leest, het dan op Twitter zet, iemand op Twitter doet een retweet en half Nederland weet het.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Ronald »

Jurjen schreef:
Caspar schreef:Wat suf dat NS dat niet bij de werkzaamheden zet, voor een hoop reizen naar Zuid Limburg betekend het wel een extra reistijd van een halfuur... :neg:
Overstappen op de NS-stoppers naar Maastricht Randwyck (Roermond, Sittard en Maastricht), Heerlen (Sittard) en Aachen (Heerlen) worden gewoon geboden. Jammer dat Veolia geen rekening met de reiziger houdt. ;)

De stoptreinstations tussen Heerlen en Valkenburg zou ik overigens niet 'een hoop reizen naar Z-Limburg' willen noemen, eerder 'enkele'. Voor Valkenburg blijft de schade bijvoorbeeld beperkt tot een kwartiertje door de sneltrein te nemen.

Mocht je trouwens nog eens een lange overstap hebben op Heerlen: met 1 euro 50 biedt Cafe Metropole direct aan de uitgang van het station een kwalitatief betere en zeker ook goedkopere espresso doppio to go dan de Servex-zaken. Of op het terrasje zittend, maar dan is 'ie iets duurder. ;)
Dan nog is het niet verkeerd om toch te melden dat de IC uit Eindhoven vertraging oploopt. Denk namelijk ook aan busaansluitingen en de aansluiting op de trein naar Luik, die gaat namelijk ook de mist in.
Laatst gewijzigd door Ronald op za 31 jul 2010, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Maar dan nog: die mensen kopen dan een kaartje... Nou dat is toch goed? Hun geen boete, minder agressie tijdens de controles, iedereen gaat weer met een goed gevoel naar huis en NS heeft de centen binnen.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Nog een melding van huishoudelijke aard: in lijn 16 hangen sinds vorige week ook ophaalautomaten, alleen dan een slaggie kleiner als die van lijn 26. Het is dus niet zo'n gele, maar een compactere blauwe.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Suus »

En dan dus automatisch ook in lijn 24 neem ik aan?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Daar heb ik niets over gehoord, maar dat zal moeten blijken. :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Daniel »

Vanmiddag eens bij de grote verbussing rond Arnhem wezen kijken. Daarbij ook een uniek fenomeen mee mogen maken: tussen Wolfheze en Oosterbeek bleek ik de enige passagier te zijn van de t7549 :mrgreen: Nu is dat ook niet echt een aantrekkelijke route met de iets verschoven tijden van de s7500: lijn 1 rijdt in Oosterbeek precies weg op het moment dat de trein aankomt.

Later op de middag van Arnhem Zuid per NS-bus teruggekeerd naar Arnhem. Toen ik aan kwam lopen bij de halte vertrok er net een volle bus, maar er stond er al weer eentje klaar die opmerkelijk genoeg juist vertrok toen er een trein aankwam en zich leegstortte. Welgeteld drie passagiers zaten er in de bus die ik had, de reizigers uit de trein mochten met de al gereedstaande volgende bus mee.
Station Arnhem deed overigens wel wat akelig rustig aan zeg: vanwege de werkzaamheden zijn zo goed als alle winkels er gesloten (alleen de Kiosk op 't perron was nog open)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door webguy »

Het is inderdaad een trieste bedoeling, maar ja, wat wil je: niemand loopt door het station, dus het kost bakken met geld aan personeelskosten, en omzet draai je amper.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Daniel »

Tja, wat dat betreft was het in Ede-Wageningen vanmiddag ook wel even niet de moeite om een Kiosk open te hebben... medewerkster daar zat maar wat te lezen aangezien er op dat moment helemaal geen treinen reden vanaf perron 3/4 (i.v.m. een aanrijding bij Maarn)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Geert »

ziggy schreef:Maar dan nog: die mensen kopen dan een kaartje... Nou dat is toch goed? Hun geen boete, minder agressie tijdens de controles, iedereen gaat weer met een goed gevoel naar huis en NS heeft de centen binnen.
Waarom is het goed dat mensen die normaal ook geen kaartje kopen (en nu met voorkennis wel een kaartje kopen) dan geen boete krijgen? En dan bedoel ik goed voor de hele maatschappij, en niet alleen goed voor de portemonnee van de notoire zwartrijder...
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Dat is het spel wat die mensen spelen he... ze kiezen zelf voor risico, dus daar ga ik me niet mee bemoeien. Als ze een boete krijgen, krijgen ze een boete. Als ze een keer wat op internet lezen (hoe groot is de kans... echt...), nou dan hebben ze een keer geluk. Volgens mij wordt er verder niemand slechter van.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Wubbo »

ziggy schreef:Nog een melding van huishoudelijke aard: in lijn 16 hangen sinds vorige week ook ophaalautomaten, alleen dan een slaggie kleiner als die van lijn 26. Het is dus niet zo'n gele, maar een compactere blauwe.
Niks gezien van die automaten. Of bedoel je niet de Haagse lijn 16?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Meltrain »

webguy schreef:Het is inderdaad een trieste bedoeling, maar ja, wat wil je: niemand loopt door het station, dus het kost bakken met geld aan personeelskosten, en omzet draai je amper.
Nou ja, reizigers van/naar de richtingen Zutphen en Doetinchem/Winterswijk komen natuurlijk nog wel door het station. Dat lijkt me ook niet een te verwaarlozen groep.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Wubbo schreef:Niks gezien van die automaten. Of bedoel je niet de Haagse lijn 16?
Als ze daar niet hangen, kan je inderdaad de conclusie trekken dat het niet om de Haagse lijn 16 gaat. Dat heb je snel door :pos:.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Wubbo »

Nou, nog maar een stuk of 20 lijnen 16 te gaan. Moraal van mijn vraag: waar was dit wel?

En ja, ik weet dat jij het meestal over Amsterdam hebt, maar dat weet niet iedereen die hier het forum bezoekt.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Als het gaat over lijn 16, die automatisch 24 zou worden. En een lijn 26 waar al kasten hangen van een groter formaat, vallen al vele steden of dorpen af. :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten