OVer je Reiservaringen in juli 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Daniel »

Ik had aan 't eind van de middag de XX 5716 van Almere naar Amsterdam Amstel waarin het TFT-scherm met reisinformatie dezelfde kleurstelling als de bus had aangenomen: 't scherm vertoonde de informatie met een rode waas erdoorheen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Mark »

ziggy schreef:
MdJ schreef:Die speling is hard nodig, omdat het kruispunt Molenstraat=Centrum/Stationsstraat/Kalverstraat eruit ligt, en de bussen via de Sophialaan (tijdelijk tweerichtingsweg), waarna de bussen richting Woudhuis/de Maten/Garage vanaf daar de Molenstraat weer op gaan, de bussen richting de Markt en de Hofstraat via het parkeerterrein van de plaatselijke tapijtzaak - noodweg richting de Molendwarsstraat-Korte Molenstraat-Korte Kanaalstraat naar de Stationsstraat gaan. Het kruispunt Sophialaan/Molenstraat=Centrum wordt geregeld door stoplichten, die bediend worden door verkeersregelaars :o :shock:
Is het heel vreemd als ik van dit stuk geen reet snap? :lol:
Nee, is helemaal niet vreemd ;) ;)

Samenvatting: er zijn in Apd blijkbaar enkele omleidingen :D
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door VIRM »

Nog even een OV-chipkaart bericht.

Ik hoorde van een familielid die afgelopen week in de bus tussen de stations Beverwijk en Zaandam zat, dat je verplicht met een OV-chipkaart moet betalen (in de Zaanstreek is dat al verplicht, in het gebied waar Beverwijk onder valt nog niet).
Reizigers die geen OV-chipkaart hebben, betalen 2,60 voor een speciaal kaartje (ik heb het opgezocht op 9292ov: Beverwijk NS naar Zaandam NS per bus kost 2,61).
Er moest een vrouw een stukje het Zaanse gebied in. De chauffeur vond het allemaal onzin en is dus voor haar een strippenkaart van 1,40 bij de chauffeur van de bus naast hem in Beverwijk gaan kopen. *O*

Al met al lijkt het familielid het heel erg grappig te vinden, maar ook weer bijzonder klunzig. ;(
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Suus »

Ik zit nu in treinstel m2142 en deze produceert een zeer merkwaardig gebrom onder de vloer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Dexter »

Laat me raden, je zit vast met je kont boven een motordraaistel. Of is het erger dan dat?
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Suus »

Ik zat bij de middendeur van de B-bak, maar de vloer was voelbaar heel snel aan het trillen en er kwam een flink kabaal vandaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door tsov »

Ik zit nu naast Daniel in de Cxx 2869 op lijn 100 van Hilversum naar Bussum en we staan inmiddels al een minuut of vijf voor een poller bij het sportpark in de buurt. Op dit moment is de chauffeur de cvl aan het bellen, na een lange tijd gewoon wachten... Wordt ongetwijfeld vervolgd ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Caspar »

In Almere is blijkbaar een dance evenement aan de gang, er zaten behoorlijk wat uitgelaten jongeren in de trein die kant op. Rondom me zat een groep van ongeveer 12 personen, die zeer luidruchtig waren. Boeren, klappen en brullen. Op een gegeven moment toverden ze van alles te voorschijn, zelf hadden ze het over 'snoepjes' en 'snacks' het waren strips met speed en GHB. Die werden ook gezellig rondom me heen alvast ingenomen, om de feestpret wat te verhogen.
In Hilversum stapten ze over op de s4900 dus dacht ik dat het rustig werd... Komen er een stuk of 15 Gooise veertigers rondom me zitten. De ene zat te klagen over de spierpijn van het golfen aan zijn arm, de ander meteen begripvol: ja daar heb ik ook vaak last van als ik van de court af kom met tennissen. Uiteraard alles met de Gooise zachte R in de tongval, en gekleed in Scapa, Gaastra, Gant of Ralph Lauren. Een vrouw vertelde dat ze laatst boodschappen was gaan doen in het winkelcentrum Overvecht in Utrecht, en dat ze doodsangsten had uitgestaan vanwege dat volk en al die negers die daar liepen. Dat gaat ze dus nooooooooooit meer doen zei ze.

Dan nog een verkeerde CTA: de CTA op spoor 5b in Amsterdam toonde de stoptrein naar Rotterdam toen de IC naar Utrecht centraal daar stond. Er stapten een paar Duitstalige jongens in die op weg waren naar een bruiloft in Boskoop en dachten dat het de s4000 naar Gouda was. In Utrecht dan maar een nieuw reisadvies uit laten draaien.

Tot slot zag ik dat alle treinen naar Zandvoort aan Zee van de s5400 vandaag met 2x DDAR worden gereden. Nu zijn de treinen op sterkte, maar zit helaas het weer een beetje tegen. Maar blijkbaar heeft er wel iemand lering getrokken van de situatie 3 weken terug met honderden achterblijvers op het perron.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Milco »

Even een vraagje wat betreft de bussen in de regio 't Gooi.
Zijn alle Lion's City's van de 8700 serie nu in de garage voor onderhoud?
En weet er iemand wat voor bussen er nu rondom het Gooi rijden?
En ik neem aan dat de 3147 en 3148 wel gewoon rijden.

Kan iemand mij dit vertellen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Chauf21 »

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Milco »

Oh, dat had ik nog niet gelezen nee, nu wel.
Maar toch bedankt!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Dexter »

Ik heb vanmorgen vroeg nog een oudere gekleurde Medelander weggestuurd die met rollende ogen een joint stond te roken midden op een druk perron. Er waren al diverse personeelsleden langsgelopen zonder er iets van te zeggen, dus die moesten wel geurdoof of geurblind zijn. Toen ik de man verzocht weg te gaan, vroeg ie nog: "Waarom?" Ik zei toen: "Omdat je hersencellen krimpen van die troep!" Dat was denk ik al een voldongen feit, want hij vroeg nogmaals en op agressieve toon: "Waarom!?" Toen was voor mij de maat vol: "Omdat ik anders terstond een prent uitschrijf!" En dat werkte. (Hij was toch al zo ver heen dat ie het verschil tussen een blauwe en een rode stropdas niet meer kon maken...) :roll:
Vallend blad maakt rails glad.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Milco »

Ik heb een vraag, wat ik op de NS-site, waar dan ook, niet kan vinden, misschien kunnen jullie mij helpen.

Weten jullie of de Blokker Dagkaart tussen Deventer en Duivendrecht ook geldig is in de IC vanaf Berlijn?
Dit is natuurlijk een internationale trein, maar met andere vervoersbewijzen mag je met deze trein gewoon binnen Nederland reizen.

Dus, weet iemand of de Blokker Dagkaart binnen NL in de IC-Berlijn geldig is?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door webguy »

De IC-Berlijn rijdt in nederland als normale Nederlandse Intercity, dus ja, dat mag. Dat wordt ook omgeroepen op Schiphol bijvoorbeeld. Je moet alleen wel rekening houden met reserveringen van anderen, die gaan altijd voor...
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Milco »

Ja, dat ik rekennig moet houden met gereserveerde plaatsen, wist ik, maar het lijkt mij stug, als ik van Deventer naar Duivendrecht reis, dat er dan iemand instapt die gereserveerd heeft, binnen Nederland. Lekker duur ook!
In ieder geval bedankt voor de informatie, ik ga donderdag a.s. waarschijnlij keen treintoer maken vanuit Almere via o.a. Hilversum, Utrecht, Heerlen, Maastricht, Roermond, Nijmegen, Deventer en Amsterdam Zuid weer terug naar Almere.
Dus dan moet ik natuurlijk wel weten of die kaart egldig is in de Berlijn-IC.
En vrijdag volgt hier waarschijnlijk een fotoreportage van mij.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Suus »

Het kan natuurlijk zo zijn dat iemand van Hilversum tot Hannover gereserveerd heeft. Ik heb zo'n reservering binnenkort andersom.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Caspar »

Ja of dat er een heel gezelschap de trein in komt in Amersfoort met een reservering vanaf Amsterdam Zuid. Ik was de laatste keer dat ik naar Duitsland ging met die trein gaan zitten in Hilversum op zo'n plaats, omdat ie nog steeds leeg was. Op het schermpje boven de stoel stond- Amsterdam zuid- Hannover. Komt er dus in Amersfoort een heel gezin die zich had bedacht en met de s1500 naar Amersfoort was gegaan, en daar alsnog de plaatsen op eisten. Ben maar weggegaan, maar op zo'n moment kan ik me van binnen wel opvreten van irritatie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Milco »

Bee en Caspar:
Jullie hebben het erover dat als de trein naar Duitsland gaat, maar in mijn geval komt de trein juist uit Duitsland, ik reis met de IC-Berlijn van Deventer naar Duivendrecht, en ik denk niet dat er iemand nog bijvoorbeeld in Apeldoorn instapt, die tot bijvoorbeeld Schiphol heeft gereserveerd, dat kun je ook met een binnenlands treinticket betalen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Dexter »

Caspar schreef:Komt er dus in Amersfoort een heel gezin die zich had bedacht en met de s1500 naar Amersfoort was gegaan, en daar alsnog de plaatsen op eisten. Ben maar weggegaan, maar op zo'n moment kan ik me van binnen wel opvreten van irritatie.
Ben je niet de enige in. :wink: Het is ook zwaar irritant dat die schermpjes na verloop van tijd blanco worden. Zo gebeurde me het vroeger weleens dat ik onderweg naar de wc ging (en mijn tas meenam, want Duitsland is ook niet bepaald het Sprookjesbos) om vervolgens te contateren dat mijn plek was ingenomen door een dikke Duitser. Daarom reserveer ik tegenwoordig vooral op langere reizen een zitplaats. Dan heb je de garantie dat je kan zitten. Van 6 euro val ik niet om.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door ODRAIL »

In de SLT 2632 (ja zo'n nieuwe sprinter) hoorde ik gisterenochtend 16 Juli 2010 (dit treinstel reed de museumpendel van Ut naar het Spoorwegmuseum) zowaar een omroepbericht van Arie Leenman :shock: :wink:.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Mark »

tsov schreef:Ik zit nu naast Daniel in de Cxx 2869 op lijn 100 van Hilversum naar Bussum en we staan inmiddels al een minuut of vijf voor een poller bij het sportpark in de buurt. Op dit moment is de chauffeur de cvl aan het bellen, na een lange tijd gewoon wachten... Wordt ongetwijfeld vervolgd ;)
Zie teletekstpagina 123, vanwege het feit dat die bus de 2869 daar in de buurt rijdt aldus Mdj. :D
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door tsov »

Ja, daarom waren we daar ook ;)
Maar uiteindelijk is de bus een keer achter en vooruit gereden en ging de poller ineens wel naar beneden...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Daniel »

Ja de reden dat die bus daar reed kenden we al, dat was juist waarom we daar waren. Uiteindelijk heeft de bus nog wel even daar gestaan om uiteindelijk achteruit terug naar de detectielus te rijden waarna, na kort wachten, de poller gewoon omlaag ging :P Lag overigens aan de poller en niet aan de bus: een tegemoetkomende Provincie Utrecht-Amba, die daar gewoon hoort te komen, had hetzelfde probleem.

Niet veel later beweerde de chauffeur de CVL niet te kunnen verstaan. Toch apart dat tsov en ik een paar zitplaatsen daarachter precies konden horen wat de CVL te vertellen had...
Reden dat de chauffeur niet wilde omrijden was trouwens dat er nog een halte verderop zat, zal je net zien dat daar uiteindelijk niemand bleek te staan wachten. In ieder geval haalde de volgende bus ons op de snelweg onderweg naar Blaricum in.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door Jurjen »

Dexter schreef:
Caspar schreef:Komt er dus in Amersfoort een heel gezin die zich had bedacht en met de s1500 naar Amersfoort was gegaan, en daar alsnog de plaatsen op eisten. Ben maar weggegaan, maar op zo'n moment kan ik me van binnen wel opvreten van irritatie.
Ben je niet de enige in. :wink: Het is ook zwaar irritant dat die schermpjes na verloop van tijd blanco worden. Zo gebeurde me het vroeger weleens dat ik onderweg naar de wc ging (en mijn tas meenam, want Duitsland is ook niet bepaald het Sprookjesbos) om vervolgens te contateren dat mijn plek was ingenomen door een dikke Duitser. Daarom reserveer ik tegenwoordig vooral op langere reizen een zitplaats. Dan heb je de garantie dat je kan zitten. Van 6 euro val ik niet om.
Nee, is correct dat die dingen na 15 minuten blanco worden. 15 minuten na vertrek vanaf het eerst gereserveerde station vervalt de aanspraak op de reservering namelijk. Als je van je plek gaat om naar de wc of de Bistro te gaan, is het zaak de stoel duidelijk als 'bezet' te markeren. Dat kan door je tas te laten liggen, een vest, of desnoods een briefje 'bin im Bistro, Stuhl besetzt'. ;)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Bericht door STF »

Er passen weliswaar lekker veel reizigers (69 zitplaatsen) in het langste model Integro (14,9 meter) maar wat hebben ze toch een afschuwelijke draaicirkel. Vanmiddag troffen we er eentje op een lijn die normaal gesproken met 12 meter bussen gereden wordt (i.v.m. een lange route door bochtige kleine straatjes), bij het rechtsaf slaan ga je voor het kruispunt alvast volledig links rijden, dan zo laat mogelijk naar rechts sturen zodat de bus de stoep aan de overzijde oprijdt en met een tussenruimte van hooguit vijf centimeter langs de gevel van de huizen voorbij gaat en evengoed pakt het rechterachterwiel dan nog een klein stukje van de berm mee. Het is dat het hier zo rustig is op de weg, maar in Nederland zou je op zo'n manier vreselijk veel vertraging oplopen om bij elke bocht te wachten tot de andere weghelft, fietspad en stoep vrij is.

Op lijnen waar die 14,9 meter bussen wel gewoon thuishoren valt het op bepaalde punten ook niet mee, bij het busstation in Wasserbillig moeten de wachtende reizigers bij de voorste halte even van het halteperron af als er zo'n bus nadert omdat die over minstens de helft van het halteperron heen dient te hobbelen om de draai te maken.

Een buschauffeur die zag dat wij intresse voor de bussen hadden, begon enthousiast te vertellen dat de nieuwste Integro's (die sinds juni in dienst zijn) 38 pk meer hebben dan de oudere serie waardoor je ongemerkt wel erg vlug 120 km/u rijdt i.p.v. 90 km/u. (Er zit geen begrenzer op, als je volgas geeft lopen ze 140 km/u.)
We wilden eerst niet geloven dat hij i.v.m. zijn werk als buschauffeur een vrij reizen kaart heeft voor al het OV in de Benelux, dus liet hij het pasje maar even zien als bewijs. Ik ga ook maar bij CFL werken denk ik... :lol:

En we troffen nog een chauffeur die vandaag geen zin had in het open-instapregime, goh wat hoeven er dan ineens een hoop mensen niet meer mee met de bus. of zijn ineens slechts 11 jaar oud (het OV is gratis tot 12 jaar).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten