OVer je Reiservaringen in juli 2010

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 678
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Berichtdoor Mikos » Wo 21 Jul 2010, 23:10

Daniel schreef:"Nooduitgang machinist vrijhouden" staat erop, zou daar toch eerder "Nooduitgang machinist, deur vrijhouden" van maken.

Juist niet; daarvoor is dat blauwe deel, om de vluchtweg van een machinist aan te kunnen geven. Dat zal trouwens niet alleen bij een blauwe deur blijven. :wink: Zodra dat allemaal af is, zul je het waarschijnlijk beter volgen. Voorlopig nog een proef, overigens.

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Berichtdoor Justin » Wo 21 Jul 2010, 23:21

IC t9213 reed keurig op tijd maar moest toch op Shl opgeheven worden. Ritje richting Wgm denk ik, maar de reden is me onbekend gebleven eigenlijk... Lijkt me stug dat het met de defecte bovenleiding te maken heeft, want daar waren andere series de klos voor. We mochten overstappen op t1025 naar Asd (toeslagvrij)....
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11929
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Berichtdoor Geert » Wo 21 Jul 2010, 23:40

Mikos schreef:
Daniel schreef:"Nooduitgang machinist vrijhouden" staat erop, zou daar toch eerder "Nooduitgang machinist, deur vrijhouden" van maken.

Juist niet; daarvoor is dat blauwe deel, om de vluchtweg van een machinist aan te kunnen geven. Dat zal trouwens niet alleen bij een blauwe deur blijven. :wink: Zodra dat allemaal af is, zul je het waarschijnlijk beter volgen. Voorlopig nog een proef, overigens.

Wat komt er dan nog meer? Blauwe vloerbeschildering? Lekker inconsistent in ieder geval met de sprinters, daar hebben een aantal juist weer een geel-met-zwarte beschildering gekregen...

Vandaag weer eens de eer gehad om in een wifICM te zitten, maar net als de vorige keer lukte het niet om verbinding te maken met het draadloze netwerk. Dit keer kreeg ik niet eens een ip-adres... De informatieschermen snapten er ook niet veel meer van, die hebben de hele rit een foto van een VIRM vertoond met in de hoek een NS-logo. Ach... "Aan ons netwerk zal het niet liggen!" :mrgreen:

In Utrecht kwam mijn trein trouwens binnen op spoor 14b in plaats van 11. Het was een los viertje, ik zat achterin maar ik moest toch nog minstens 150 meter lopen naar de dichtstbijzijnde roltrap. Over stoppen in Bunnik gesproken...

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 678
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Berichtdoor Mikos » Wo 21 Jul 2010, 23:51

Die Sprinters waren dan ook niks anders dan een proef. Er is nu gekozen voor een blauwe kleur om de vluchtweg van de machinist aan te geven, in overeenstemming met de overige ARBO-kleuren. :P

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25093
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Berichtdoor Daniel » Wo 21 Jul 2010, 23:56

Mikos schreef:
Daniel schreef:"Nooduitgang machinist vrijhouden" staat erop, zou daar toch eerder "Nooduitgang machinist, deur vrijhouden" van maken.

Juist niet; daarvoor is dat blauwe deel, om de vluchtweg van een machinist aan te kunnen geven. Dat zal trouwens niet alleen bij een blauwe deur blijven. :wink: Zodra dat allemaal af is, zul je het waarschijnlijk beter volgen. Voorlopig nog een proef, overigens.

Juist niet... een nooduitgang betreft doorgaans een deur en niet een stuk vloer (aannemende dat je daarop doelt, net als de geel/zwarte strepen bij de sprinters die er al eerder waren).
In dat geval moet het dus zijn "Vluchtweg machinist vrijhouden", da's gelijk 'n stuk beter Nederlands.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11929
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Berichtdoor Geert » Wo 21 Jul 2010, 23:58

Het is een beetje mierengeneuk volgens mij... Ik zie niet wat er mis is met de oorspronkelijke tekst. Je kunt best een nooduitgang (van de machinist) vrijhouden.

Gebruikersavatar
STF
Berichten: 6307
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contact:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Berichtdoor STF » Do 22 Jul 2010, 02:05

Vanmiddag een buschauffeur die boos aan me vroeg of ik van de politie was aangezien ik een stopteken gaf. Wat hij daar nou vreemd aan vindt? Ik sprong toch niet voor zijn bus ofzo... Er komen bij die halte meerdere lijnen langs, dus lijkt me toch wel zo duidelijk om eventjes je hand uit te steken (als de bus per ongeluk voorbij zou rijden sta je gelijk weer twee uur op de volgende rit te wachten in dit land). Laatst nog meegemaakt dat een GVB chauffeur zo doorreed bij een halte terwijl we er met heel wat mensen stonden te wachten, er komen daar weliswaar twee lijnen maar de andere lijn was echt net een halve minuut geleden voorbij gekomen dus lijkt het me nogal logisch dat de chauffeur van de tweede lijn dan automatisch wel stopt langs de halte, nee hoor vergeet het maar...

Volgens mij had die zuurpruim van vanmiddag trouwens de kachel in de bus aanstaan, het was er bloedheet.

We troffen vanmiddag zomaar eens een handgeschakelde Iveco bus, dat zie je echt bijna nooit meer een bus met versnellingspook.

Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Berichtdoor Maik » Vr 23 Jul 2010, 14:19

ziggy schreef:Op Potsdamer Platz (Berlin) is zojuist een dubbeldeks MAN tegen een auto geknald... Ding staat er nu al 40 minuten met "Betriebsfahrt" op de displays en politie erbij.
Betrof busje 3363. :wink:
Pommes.

Milco
Berichten: 3563
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Berichtdoor Milco » Vr 23 Jul 2010, 15:15

Gisterenavond stond er tussen Amersfoort station en de splitsing naar Den Dolder / Baarn een Plan V met Valleilijn-stickers, en daarvoor stond een Protos-stel, in originele grijze kleuren, deze kleur hadden alle Valleilijn-stellen toen ze geleverd waren. Weet er iemand of Connexxion toevallig een treinstel erbij heeft gekocht?
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-11-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3993
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Berichtdoor reisthijs » Vr 23 Jul 2010, 15:32

Die grijze Protos (het protoype) staat al járen in Amersfoort nutteloos te wezen... daar is na de testritten niets meer mee gedaan.
Er was dacht ik wel sprake van dat CXX die nog er bij zou kopen maar daar heb ik al een tijdje niets meer over gehoord.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7692
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Berichtdoor webguy » Vr 23 Jul 2010, 15:33

Euh, nee, die grijze protos was een prototype... Alle andere Protossen zijn gewoon in blauw afgeleverd. De fabriek is failliet, heeft nu een doorstart gemaakt, maar het prototype is erg anders van de serieproductie/ de overige stellen.
Reisinformatie/nerd

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Berichtdoor Dexter » Vr 23 Jul 2010, 23:17

Vrachtwagenchauffeurs en kapiteins, letten we tegenwoordig niet meer op ofzo? Ik was keurig op tijd onderweg naar huis en net toen we om 19:15 uur van Sdm wilden vertrekken, zag ik dat het uitrijsein werd herroepen en prompt ging de GSM-R. Dat was de trdl met de blijde boodschap dat de DHS-brug zojuist was aangevaren en of we wilden keren naar Gv.

Erg leuke boodschap als je al een dienst van 9 uur hebt, dus erg blij waren de hc en ik niet. De reizigers richting Rtd hebben we maar naar metrolijn A/B/C + D verwezen om naar Rtd te komen en zelf zijn we gekeerd om pas in Hlm afgelost te worden. Dat was wel erg zuur als je bijna thuis bent en achteraf hoort dat de versperring een half uur geduurd heeft... :| Uiteindelijk heb ik er anderhalf uur bij gelegd, wat dus een dienst van 10,5 uur opleverde.

Vanmiddag zag ik om 16:10 uur in Asd op spoor 14a de Thalys van 15:16 uur voor vertrek gereed staan en op spoor 15 de Thalys van 16:16 uur. Gelukkig werdt er duidelijk omgeroepen welke trein waar stond én dat die op spoor 15 ook in de omgekeerde rijtuigvolgorde reed. Die van 15:16 uur vertrok vervolgens precies om 16:16 uur (en had dus precies +60) en die van 16:16 uur vertrok met +3 om 16:19 uur. Dat was gelijk een goede test voor korte treinopvolgingen op de HSL.
Vallend blad maakt rails glad.

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Berichtdoor Karl » Za 24 Jul 2010, 00:05

Maar op tijd rijdende treinen moeten toch voor gaan? Of is dat om reizigers te Shl niet te verwarren?
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Berichtdoor Dexter » Za 24 Jul 2010, 00:18

Karl schreef:Maar op tijd rijdende treinen moeten toch voor gaan?

Zo zou het moeten zijn, maar ik heb sterk de indruk dat dat principe alleen wordt toegepast wanneer het 'men' uitkomt. Of het in dit geval gedaan is om Thalys-reizigers op de opstapstations niet in verwarring te brengen, zou een goede verklaring zijn. Maar als een trein 3 minuten na een andere trein uit Asd vertrekt, staan ze meestal op Shl weer naast elkaar aan hetzelfde perron als ze daar op spoor 5 en 6 worden behandeld.

Het was ook een mooie oplossing geweest als ze beide stellen hadden gecombineerd tot één trein. Ze hadden immers beide dezelfde bestemming. Maar dat zal wel niet gedaan zijn omdat je anders nog meer verwarring had gehad, vooral wat betreft de rijtuignummering, die veranderd bij gekoppelde TGV's in 21-28 voor het achterste treinstel.
Vallend blad maakt rails glad.

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4433
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Berichtdoor JWM » Za 24 Jul 2010, 08:02

Dexter schreef:De reizigers richting Rtd hebben we maar naar metrolijn A/B/C + D verwezen om naar Rtd te komen
En dat was in overleg met de RET of is daar nadrukkelijk bij vermeld dat de treinreizigers hiervoor wel een geldig RET-vervoerbewijs voor nodig hebben?

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Berichtdoor Caspar » Za 24 Jul 2010, 10:18

Vandaag is dit (toch wel legendarische) festival gaande in Duisburg:

Afbeelding
Op het lege fabrieksterrein achter het Hbf is een enorm festival terrein ingericht voor het eind feest na de parade zelf. Men verwacht meer dan een miljoen bezoekers, net als de verwachting van de huldiging in Amsterdam onlangs.

Ook hier is net als in Nederland de dienstregeling ingrijpend aangepast, nog ingrijpender dan in Nederland, met helemaal geen IC, ICE, EC etc:

Afbeelding
Volgens de omroepen van het treinpersoneel in ICE internationaal is dit ook de reden dat ICE internationaal al een dagje eerder omrijdt, en dat heeft dus niets met de werkzaamheden bij Arnhem te maken.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Berichtdoor Caspar » Za 24 Jul 2010, 19:06

Ik zag trouwens dat het treinverkeer al uren vrijwel stilligt rondom Duisburg. Niet best daar, 15 doden door de drukte :cry:

Hier kan je dat ook zien http://reiseauskunft.bahn.de/bin/bhftafel.exe/dn?ld=96133&country=DEU&rt=1& als je Duisburg invult.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11929
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Berichtdoor Geert » Za 24 Jul 2010, 23:38

Dexter schreef:Het was ook een mooie oplossing geweest als ze beide stellen hadden gecombineerd tot één trein. Ze hadden immers beide dezelfde bestemming. Maar dat zal wel niet gedaan zijn omdat je anders nog meer verwarring had gehad, vooral wat betreft de rijtuignummering, die veranderd bij gekoppelde TGV's in 21-28 voor het achterste treinstel.

Veel Thalyssen worden in Brussel toch ook versterkt met een tweede stel? Dan is koppelen ook geen handige optie, dan moet je ze in of voor Brussel weer gaan splitsen...

@Caspar: ik hoorde het op de radio inderdaad, 18 doden inmiddels en 45 zwaargewonden :?

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Berichtdoor Caspar » Zo 25 Jul 2010, 11:25

De brug bij Zaandam Kogerveld is defect. Ik zit in de s3300 van Hoorn naar Sloterdijk. Mooi balen dus. Bij Overwhere reden we via linkerspoor de IC naar Schothorst voorbij. Gelukkig heb ik mijn fiets bij me, dus kan ik de schade beperken met een fietstochtje door Zaandam.

Joshua
Berichten: 1678
Lid geworden op: Zo 22 Nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen
Contact:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Berichtdoor Joshua » Zo 25 Jul 2010, 13:27

Toch wel jammer dat de Love Parade wat minder mooi is afgelopen.

Maar toen ik gister weer richting me ouders in Mill ging viel het me op hoe enorm dood het op Station Nijmegen was. Ook niet zo gek een dag na de 4daagse.

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Berichtdoor Marc » Zo 25 Jul 2010, 18:07

Vanmiddag zag ik in Maastricht weer een mooi voorbeeld van de olievlek:
trein t835 kwam met een kleine +10 aan (deze trein reed dus boven Weert met een kleine +20), hierdoor reed de t6835 ook met +8, door de vertraging werd de kering in Maastricht Randwyck op t6850 niet gehaald waardoor deze ook met +5 reed, daar moest trein t5383 op wachten en vertrok ook met +5, buiten Maastricht moest de t32043 weer wachten op de Belg en kreeg ook +4 (en moest buiten Maastricht weer wachten op de 32138 die voorlangs moest kruisen) en tot slot moest de t32042 weer wachten op vertrek van de t6850 maar deze vertrok met slechts +2...

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Berichtdoor Fles » Ma 26 Jul 2010, 20:23

Het keren op Ede-Wageningen gaat best goed heb ik het idee. Ik kon vandaag meteen instappen in de klaarstaande trein voor naar Utrecht :) Was ook erg rustig daar, ook bij de bussen aan de noordkant.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25093
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Berichtdoor Daniel » Ma 26 Jul 2010, 20:27

Was overal rustig, althans, vanmorgen. Vanmiddag een hoop irritante nooit met de trein reizende vakantiegangers die dan ineens middenin de hal van Utrecht Centraal gaan stilstaan. Desondanks de trein van 16.48 uur nog gehaald terwijl ik er eigenlijk eentje later in gedachten had (nu gaat die ook wel een wereldschokkende 3 minuten later :mrgreen: ) Vond 't nog snel aangezien ik om 16.30 uur van 't werk vertrok.

In de t12759 trouwens ook nog een gevalletje asociaal gedrag (vraag me ook af hoe die persoon ooit op tijd uit de trein komt): d'r zat iemand op een vierzit met drie zitplaatsen vol bagage om zich heen :shock:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7692
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Berichtdoor webguy » Ma 26 Jul 2010, 21:05

Fles schreef:Het keren op Ede-Wageningen gaat best goed heb ik het idee. Ik kon vandaag meteen instappen in de klaarstaande trein voor naar Utrecht :) Was ook erg rustig daar, ook bij de bussen aan de noordkant.

Kreeg dat idee ook... Ze zijn met de bussen nog bezig met een deel van het parkeerterrein van het station in te richten als buffer geloof ik. Vandaag Arnhem - Ede gedaan. Deed er 22 minuten over: via de Apeldoornseweg (N784) richting de A12, daar op tot de afslag Oosterbeek/Ede, en dan via de N224 over de Hei, langs de voornalige kazernes in Ede, naar het station. Andersom rijden de bussen geloof ik de N224 uit: dan kom je in Arnhem op de Amsterdamseweg uit...

Verder waren ze op station Arnhem druk bezig. Maar ja, als sporen open liggen kan je bijvoorbeeld de perronkap snel slopen op 3 plekken tegelijk. De oude voetgangersbrug was ook al weg :)

Nadeel van die snelle bussen: moest 40 minuten wachten op een bus 3 of 4. Dus maar bus 5 genomen en 12 minuten gelopen... In bus 5 was ik een van de twee reizigers, de enige vanaf het station naar de wijk Kernhem (en volgens de dienstregeling had het een 12 persoonsbusje moeten zijn).
Reisinformatie/nerd

waldo79
Berichten: 3624
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Berichtdoor waldo79 » Ma 26 Jul 2010, 21:21

Syntus rekent ook 37 minuten voor de snelbus Za - Ah: lijkt me nogal riant. Zou goed moeten kunnen in 27 minuten, want het is maar iets meer dan 20 km :)
Mij best :)


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 2 gasten