Pagina 2 van 12

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Geplaatst: za 03 jul 2010, 22:19
door Oud forumgebruiker
Ik moet morgen naar dat gat. Dan is de drukte minder hopelijk.

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Geplaatst: za 03 jul 2010, 22:50
door mb90
Tot een uur of 1 is het denk ik nog erg druk in Rotterdam, want dan zijn de renners nog steeds in de stad. Om 12 uur vertrekken ze, dus dan zal de drukte afnemen denk ik.

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Geplaatst: zo 04 jul 2010, 12:35
door Justin
Dexter schreef:Wauwie, het was drukdrukdruk vandaag in Rtd! :shock: Veel versterkte treinen (s1900 en s2100 reden met 2 VIRM-en, s4100 en s4200 reden met 2x SLT IV of een SLT VI) en tussen Ddr en Rtd extra stoptreinen (in het pad van de s5000) Extra stops (s1900 te Sdm en s2200 te Rtz) zorgden voor een gelijkmatigere spreiding van de Tour-gangers en er waren véél, héél véél extra medewerkers opgetrommeld om alles in goede banen te leiden. Die droegen gele hesjes met pakkende Tour-teksten zoals: Quand tu veux, tu peux En alles ging goed vandaag, dus dat klopte ook. :mrgreen:
Was inderdaad gezellig op elk station die ik passeerde... Vooral Zuid was goed bevolkt!

Ik zat zelf meer in de metro lijn A, B en C, dus had niet zo veel met de metro's van/naar Zuidplein te maken. Alleen ook daar waren storingen, waardoor de metro onregelmatig reed. Gelukkig was het echt niet druk!

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Geplaatst: zo 04 jul 2010, 16:22
door Caspar
Ik zag in Uitgeest 2 meiden van een jaar of 16 dwars de sporen over rennen, om daar bij het midden perron te komen. Dan steek je dus 3 sporen over, waar normaal gesproken 8 IC's per uur overheen denderen met 130km/u. Nu dan even niet door de werkzaamheden, maar toch. Dat alles om nog de stoptrein naar Amsterdam te halen, die pas over 20 minuten bleek te vertrekken. Ze vroegen aan mij nog sigaretten, die ik niet heb. En gingen daarna met de benen over de perronrand zitten wachten.

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Geplaatst: zo 04 jul 2010, 21:47
door Wubbo
Stel, het is zondagavond. In Rotterdam is een etappe van de Tour gestart, en de studenten keren weer huiswaarts. Het is even na half 10, en trein t20581 moet zo gaan vertrekken. Waar ga je die trein dan mee rijden?

Juist, met een losse ICM-III. Net op Alexander zijn er dus mensen achtergebleven. De volgende trein wordt waarschijnlijk een losse ICM-IV. Ik wens de mensen op Alexander heel veel succes...

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Geplaatst: zo 04 jul 2010, 21:50
door STF
Ik ben op die plek ook weleens die drie sporen overgestoken, normaal doe ik zoiets nooit maar ik stond eerst op perron 1A te wachten op de trein naar Castricum, via de omroep en CTA bakken kwam ineens het bericht dat de trein naar Castricum vanaf perron 3 zou vertrekken dus via het trappenhuis naar het andere perron gelopen. Komt vervolgens de trein toch gewoon op perron 1A binnen... Verdomme... Via de trap weer naar het andere perron rennen zou veel te lang geduurd hebben dus dan maar over de sporen heen, want ik had de vorige trein ook al gemist dankzij NS...

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Geplaatst: zo 04 jul 2010, 22:33
door Meltrain
Caspar schreef:Ik zag in Uitgeest 2 meiden van een jaar of 16 dwars de sporen over rennen, om daar bij het midden perron te komen. Dan steek je dus 3 sporen over, waar normaal gesproken 8 IC's per uur overheen denderen met 130km/u. Nu dan even niet door de werkzaamheden, maar toch. Dat alles om nog de stoptrein naar Amsterdam te halen, die pas over 20 minuten bleek te vertrekken. Ze vroegen aan mij nog sigaretten, die ik niet heb. En gingen daarna met de benen over de perronrand zitten wachten.
Ben jij als ProRail'er in zo'n situatie eigenlijk bevoegd om boetes uit te delen?

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Geplaatst: zo 04 jul 2010, 22:56
door Geert
Wubbo schreef:Stel, het is zondagavond. In Rotterdam is een etappe van de Tour gestart, en de studenten keren weer huiswaarts. Het is even na half 10, en trein t20581 moet zo gaan vertrekken. Waar ga je die trein dan mee rijden?

Juist, met een losse ICM-III. Net op Alexander zijn er dus mensen achtergebleven. De volgende trein wordt waarschijnlijk een losse ICM-IV. Ik wens de mensen op Alexander heel veel succes...
In Gouda bleven ook mensen achter trouwens. NS was weer lekker bezig, er stond meer dan genoeg ICM in de tuin van Rtd te niksen. Maar ja, stel je voor dat de Heilige Omloop verstoord wordt :roll:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Geplaatst: zo 04 jul 2010, 23:09
door Daniel
Zowiezo, is dat studentenvervoer niet gewoon standaard op de zondagavond en zou je dus verwachten dat de omloop erop is afgestemd. Hoewel men dan relatief vaak een lange trein uit Den Haag laat komen en het Rotterdamse deel kort rijdt.

In dezelfde categorie kwam ik rond een uur of zes nog een los drietje naar Groningen tegen in Zwolle, iets zegt me dat daar ook redelijk wat studentenverkeer is (als je ziet wat er vrijdagmiddag uit Groningen komt). Leeuwarder deel was overigens net zo kort en verder bleef er nog 'n stel in Zwolle achter.
De t764 was dan juist weer redelijk ruim bemeten met z'n 10 bakken.

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Geplaatst: zo 04 jul 2010, 23:11
door Wubbo
Daniel schreef:Zowiezo, is dat studentenvervoer niet gewoon standaard op de zondagavond en zou je dus verwachten dat de omloop erop is afgestemd. Hoewel men dan relatief vaak een lange trein uit Den Haag laat komen en het Rotterdamse deel kort rijdt.
Als ik het goed zag was het Haagse deel een losse IV... :(

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Geplaatst: zo 04 jul 2010, 23:18
door Daniel
Allicht dan één van de vele voorbeelden van het verkeerd uitvallen van het wijzigingsblad van 13 juni waarmee de NS lijkt aan te nemen dat iedereen heel die periode op vakantie is (qua treinlengtes).

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Geplaatst: zo 04 jul 2010, 23:25
door Wubbo
Wijzigingsblad of geen wijzigingsblad: je hoort ervoor te zorgen dat op zijn minst iedereen mee kan (en het liefst dat de meute ook nog comfortabel wordt vervoerd). Dan versterk je zo'n trein maar op dagplanbasis, dit is gewoon reizigertje-pesten.

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Geplaatst: zo 04 jul 2010, 23:32
door Daniel
Tja, en dat doet men dus juist niet blijkt... zijn genoeg treinen te bedenken waarbij 't misgaat in lengte.

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Geplaatst: zo 04 jul 2010, 23:46
door Dexter
meltrain schreef:
Caspar schreef:Ik zag in Uitgeest 2 meiden van een jaar of 16 dwars de sporen over rennen, om daar bij het midden perron te komen. Dan steek je dus 3 sporen over, waar normaal gesproken 8 IC's per uur overheen denderen met 130km/u. Nu dan even niet door de werkzaamheden, maar toch. Dat alles om nog de stoptrein naar Amsterdam te halen, die pas over 20 minuten bleek te vertrekken. Ze vroegen aan mij nog sigaretten, die ik niet heb. En gingen daarna met de benen over de perronrand zitten wachten.
Ben jij als ProRail'er in zo'n situatie eigenlijk bevoegd om boetes uit te delen?
Volgens mij moet je daar BOA bevoegd voor zijn. Als ik in uniform rondloop en ik zie zo'n gevaarlijke overtreding dan vertel ik dat ik ogenblikkelijk een bekeuring uitschrijf als ze niet opzouten. De gemiddelde reiziger kan immers niet aan iemands neus zien of je al dan niet BOA-bevoegd bent, dus daar gaat wel een aardige preventieve werking van uit.

Stomme meiden overigens. Eerst het risico lopen om platgereden te worden (want dat ergens planmatig geen treinen rijden, is nog geen garantie dat daar ook daadwerkelijk geen trein komt) om vervolgens het risico te nemen om hun benen afgereden te worden door op de perronrand te gaan zitten en dan ook nog eens longkanker riskeren... :N

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Geplaatst: zo 04 jul 2010, 23:55
door lamar
tja,
Het was wel heerlijk rustig in de bussen vandaag *bus*

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Geplaatst: ma 05 jul 2010, 08:10
door Daniel
Zow, de vakantie-rust was me hevig losgebarsten vanmorgen zeg... ineens zitplaatsen over in de t2818 i.p.v. staanplaatsen, al speelde het ook wel mee dat 'ie mooi op tijd weg was waardoor niet massaal de niet-bestaande overstap uit de s5600 gemaakt werd.

Bijkomstigheid is ook de vakantiedienstregeling van de bus: voor 't gevoel was de frequentie lager als vorig jaar maar dat kan ook liggen aan het effect van een nagenoeg leeg streekbusstation in Utrecht op 't moment dat ik 't station uit kwam. Daarnaast de altijd praktische 20-minutendiensten op lijn 65 en (volgens mij is dat nieuw) lijn 47.
Over de vertrektijden is ook nagedacht... je kan allicht maar beter met een stoptrein in Utrecht aankomen want rond aankomsttijd van de IC's (en da's toch een redelijke knoop met niet enorm veel spreiding ertussen) vertrekken ook precies alle bussen in zuidelijke richting. Die haal je dus nooit...

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Geplaatst: ma 05 jul 2010, 10:34
door Wubbo
Tsja, vakantiediensten en Connexxion blijft een wonderlijk fenomeen. Nu hebben ze het weer voor elkaar gekregen om lijn 52 en 53 richting Utrecht C, die een halte of 20 gezamenlijk rijden, zo goed als tegelijk te plannen. Heb je in plaats van 8x per uur (zonder vakantiedienstregeling) dus nog maar 4x per uur een bus. Dat had 6x kunnen zijn...

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Geplaatst: ma 05 jul 2010, 13:02
door Daniel
Ah, dat lijkt een beetje op de situatie in Utrecht dus... lijn 47 en 65 tegelijk en 74 en 77 nagenoeg tegelijk waarmee je dus effectief nog 5x/uur (=24x/uur buiten de zomer met dan juist wel enkele minuutjes verschil tussen de diverse lijnen) een bus richting Utrecht Zuid hebt.
Voor de aansluitingen is 't ook erg logisch dat men de rijtijd voor de zomer ingekort heeft door later te vertrekken van 't beginpunt i.p.v. eerder aan te komen op 't eindpunt, behalve bij lijn 77 want die vertrekt juist 3 minuten eerder (de andere genoemde lijnen 3 min. later). Lijn 66 lijkt dit jaar trouwens helemaal niet te rijden, of tenminste, ik zag er op Utrecht CS geen vertrekstaat van hangen. Vorig jaar bood die nog samen met 65 een 10-minutendienst zodat er flink meer reismogelijkheden overbleven.

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Geplaatst: ma 05 jul 2010, 16:02
door Stefan
Net heb ik ook eens een ritje gemaakt met een SLT'tje, had ik nog niet gedaan namelijk en nu had ik toch de tijd. En tsja, 't is prima bevallen, alleen had (ook van mij :P ) die 'ding-dong' voor elke omroep niet gehoeven, maar dat neemt niet weg dat het fijne treinen zijn om mee te reizen. :)

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Geplaatst: ma 05 jul 2010, 17:05
door Dexter
En heerlijk koel vergeet dat ook niet met dit weer. :wink: Overigens zit er wel een hele krachtige airco in, want gisteren tijdens een slagje Rtd - Hlds was de airco-installatie van de achterste bak defect en moest ik die omschakelen op noodventilatie, maar die van de aangrenzende bak werkte wel en daar was het heerlijk koel. Je zou door die grote open bakovergangen verwachten dat het in de aangrenzende bak ook benauwd zou zijn, maar die kon het prima aan.

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Geplaatst: ma 05 jul 2010, 19:16
door Ardan
Sta ik te wachten op de bus van 13 uur. Geen bus te bekennen. Na 10 minuten dacht ik, die zal wel uitgevallen zijn, en dus liep ik maar even naar de supermarkt om drinken te halen.
Bij de supermarkt, weer op de bus wachten, die van 13 30 werd het.
Na vijf minuten nog steeds geen bus.
Wat zie ik staan toen ik op de vertrekstaat keek....
Juist, vakantiedienstregeling, bussen rijden elk half uur ipv elk kwartier :evil: :evil: :evil:
En dat is behoorlijk waardeloos. De bussen vertrekken om .15 en .45 bij mijn huis, en de treinen gaan om .14 en .45, waardoor ik die dus net mis.
En doordat mijn bus ook nog eens was getransformeerd in een bejaarden-express 5 minuten vertraging, maar ach, mijn overstap op de trein is nu lang zat XD

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Geplaatst: ma 05 jul 2010, 20:10
door Wout87
Vandaag weer een leuk dagje getourd ;)

Allereerst ff retourtje Deventer-Schiphol gemaakt. Zo zie je maar weer dat het grote koffer-seizoen weer is begonnen richting de luchthaven.

Even naar het panoramaterras gegaan. Ik heb nooit geweten dat dat terras groter is dan ik in eerste instantie dacht, jemig :shock: :shock: :shock:

Daarna nog even richting Beverwijk gegaan. Blijft een historische plaats (Al zeg ik het zelf). Daarna weer terug naar Amsterdam, waar ik in een volle IC naar amersfoort terecht kwam. In hilversum maar overgestopt op de ic naar zwolle.
Vervolgens controle in die trein. Mevrouw achter mij dacht een abonnement te hebben, maar was dus niet zo en dus geeen kaartje.

Conducteur vraagt vervolgens: waar moet u heen?
Mevrouw: Zewwwwwolde :S :S
Conducteur: Sorry??
Mevrouw:Zewwwwwolde !!!!!!
Conductuer: Zwolle??
Mevrouw: Zeewolde!!!! (ze zei eindelijk goed)
Conducteur: Ow zeewolde, maar daar stopt deze trein niet. Daar stoppen geen treinen.
Mevrouw: ehm ik bedoelde Nijkerk en dan van Nijkerk naar zeewolde :mrgreen:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Geplaatst: ma 05 jul 2010, 21:11
door Daan
Minpuntje voor Qbuzz: de lijn 51 die om 16.40 uit Assen zou moeten vertrekken kwam niet opdagen :neg:

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Geplaatst: ma 05 jul 2010, 21:18
door Oud forumgebruiker
De vuiltrein van een uur of 17.00 uit de richting Zaandam werd op Asd binnen genomen op spoor 1 :lol: :lol: . Zeker een slapende TRDL. Normaal maakte deze trein namelijk kop op Asd (incl. omlopen loc), en gaat daarna naar Haarlem. Nu moest via een moeilijke constructie de trein achteruit rijden met een mannetje dat op de laatste wagon stond op zicht. De 2200 (losse VIRM-IV i.p.v. DDM :|) werd in de tussentijd afgehandeld op spoor 4a.

Re: OVer je Reiservaringen in juli 2010

Geplaatst: di 06 jul 2010, 00:54
door Justin
Vandaag weer even lekker trainen voor de wedstrijd hierzo...

Op de heenweg was er een aanrijding op Zwd, dus ik moest maar met de bus naar Ddr en daar dan de s36700 ri Gr-Gdm pakken... Ondertussen was het stationsplein van Zwd lekker vol met op z'n minst 7 politieauto's, drie brandweerwagens en één ambulance. Omstreeks 18:36 werd vervolgens het lichaam in een blauwe zak per ambulance weggevoerd.

Uiteindelijk slechts +30 gehad, omdat inmiddels de s2100 en s1900 weer reden en kwam zodoende om 20:13 aan in Utrecht.

'S avonds, kwam ik met de t5191 aan op Zwd om 00:24 en moest rennen voor bus 11 die om 00:26 vertrekt (irritant is het; het is de enige bus die vijf minuten eerder vertrekt dan normaal, terwijl de trein standaard om 00:23 aankomt op z'n vroegst; in de praktijk komt ie nog wel eens een minuutje of twee later). En ja hoor, ik stormde het stationsplein op en zag de taxi bus voorbij scheuren... ik blijven rennen en wuiven en de chauffeuse stopte wel voor mij, ter hoogte van het spoorviaduct :pos:. Scheelde weer 3.5 km lopen :).