OVer Missers in de Reisinformatie #4

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Ennes »

Ik blijf mij altijd verbazen hoe "toerist vriendelijk" :shock: wij in Nederland altijd moeten zijn met omroepen, het liefst in Nederlands, Engels, Duits en Frans. Terwijl diezelfde toerist met geen mogelijkheid een treinkaartje kan kopen, tenzij hij/zij een enorme zak met muntgeld met zich meesleept.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Caspar »

Hoe zit dat dan met een bankpasje. Mijn ABN Amro pinpas doet het gewoon in de gele kaartautomaten van de SNCF, super makkelijk. Een Frans pasje doet het niet hier in de NL- automaten? Met meertalige omroepen zijn ze niet alleen in Nederland bezig. In Lille Flandres worden de treinen naar Liege en andere Belgische bestemmingen ook in het Nederlands omgeroepen. Dat vind ik wel tof van de Fransen. De Belgen doen het 20 km ten Oosten in Tournai voor dezelfde trein weer niet in het Nederlands.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Ennes »

Caspar schreef:Hoe zit dat dan met een bankpasje. Mijn ABN Amro pinpas doet het gewoon in de gele kaartautomaten van de SNCF, super makkelijk. Een Frans pasje doet het niet hier in de NL- automaten? Met meertalige omroepen zijn ze niet alleen in Nederland bezig. In Lille Flandres worden de treinen naar Liege en andere Belgische bestemmingen ook in het Nederlands omgeroepen. Dat vind ik wel tof van de Fransen. De Belgen doen het 20 km ten Oosten in Tournai voor dezelfde trein weer niet in het Nederlands.
Buitenlandse bankpassen werken niet in de NL kaartautomaten.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Dexter »

Caspar schreef:In Lille Flandres worden de treinen naar Liege en andere Belgische bestemmingen ook in het Nederlands omgeroepen.
Ook op het aankomstperron van de Thalys in Paris-Nord wordt je bij aankomst in het Nederlands/Engels/Duits/Frans begroet en gevraagd er zeker van te zijn dat je niets in de trein hebt laten liggen. Superklantvriendelijk vind ik dat. :pos:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Daniel »

Om een of andere duistere reden is Connexxion in Zwolle "vergeten" de vakantiedienstregeling op zaterdagen op de vertrekstaten te vermelden, voor de doordeweekse dagen staat 'ie er wel gewoon op. Tja dan kan je lang op de bus wachten als 'ie om 't halfuur rijdt i.p.v. om het kwartier en net vertrokken is...
In Deventer hadden ze dan wel weer netjes vertrekstaten met de volledige vakantiedienstregeling hangen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Geert »

Ennes schreef:Buitenlandse bankpassen werken niet in de NL kaartautomaten.
Ook niet als je voor Maestro kiest in plaats van PIN?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Vinny »

Caspar schreef:
webguy schreef:Ik was vorige week een paar keer op Schiphol en Amsterdam, maar vond het britse accent van de nederlandse omroeper best goed (o.a bandje over schiphol tunnel en treinen naar Almere), maar vond het lelijk dat sommige steden op z'n Nederlands werden uitgesproken, maar Amsterdam weer engels.
Ha dat was ik. Maar Amsterdam South is echt een tongbreker voor mij. Hoe vaak ik ook probeer, het blijft Amsterdam- Saus.
En op de borden staat natuurlijk ook gewoon Zuid. Vind het altijd overdreven als mensen ineens Amsterdam Hauptbahnhof gaan omroepen etc. Als je dat doet, kan je net zo goed Hoofddorp- Main village gaan noemen bij een Engelse omroep.
Er is een officiele lijst met zgn exoniemen, die moeten worden gehanteerd in buitenlandse omroepen. De IC naar Vlissingen wordt dan ook in het Engels: The IC service to Flushing. De nachttrein naar Milaan vond ik altijd wel grappig: Euronight naar Wenen en Milaan - nach Wien und Mailand - To Vienna and Milan. Maar wat er op de CTA bakken staat: Milano, zoals die stad ook daadwerkelijk heet, wordt niet omgeroepen... :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Vinny »

Dexter schreef:
Caspar schreef:In Lille Flandres worden de treinen naar Liege en andere Belgische bestemmingen ook in het Nederlands omgeroepen.
Ook op het aankomstperron van de Thalys in Paris-Nord wordt je bij aankomst in het Nederlands/Engels/Duits/Frans begroet en gevraagd er zeker van te zijn dat je niets in de trein hebt laten liggen. Superklantvriendelijk vind ik dat. :pos:
Het meest bizarre vind ik dat in de Eurostar er ook Nederlandstalige omroepberichten zijn. Dat is pas echt klantvriendelijk... :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Ennes »

Geert schreef:
Ennes schreef:Buitenlandse bankpassen werken niet in de NL kaartautomaten.
Ook niet als je voor Maestro kiest in plaats van PIN?
Nee Maestro kan je overigens niet eens meer kiezen. Blijft dus over Een Nl pinpas ( als je geluk hebt dat hij niet aangeeft onbruikbare pas) en muntgeld m.u.v. 5 eurocent muntjes.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Klaasje »

Daniel schreef:Om een of andere duistere reden is Connexxion in Zwolle "vergeten" de vakantiedienstregeling op zaterdagen op de vertrekstaten te vermelden, voor de doordeweekse dagen staat 'ie er wel gewoon op. Tja dan kan je lang op de bus wachten als 'ie om 't halfuur rijdt i.p.v. om het kwartier en net vertrokken is...
In Deventer hadden ze dan wel weer netjes vertrekstaten met de volledige vakantiedienstregeling hangen.
In Almere zijn ze bij Connexxion ook zo slim geweest om de zaterdag-vakantie-dienstregeling niet op te hangen. "dat is natuurlijk niet nodig als je een kolom alternatieve dienstregeling op de vertekstaat staat" zullen ze wel gedacht hebben. Samen met de slechte voorliching vooraf en de niet aangepaste mobiele website scoort connexxion toch onvoldoende goed naar mijn mening.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Dexter »

Vinny schreef:Het meest bizarre vind ik dat in de Eurostar er ook Nederlandstalige omroepberichten zijn. Dat is pas echt klantvriendelijk... :lol:
Dat is helemaal niet zo bizar als je het terugredeneerd naar een van de vertrekstations: Brussel Zuid. Brussel is voor de wet officieel tweetalig: Nederlands en Frans. Dus eigenlijk zijn ze het min of meer verplicht aan de klanten.
Vallend blad maakt rails glad.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Ronald »

Ik vind het altijd wel grappig als je met de ICE vanuit Frankfurt naar Nederland reist. Bij Frankfurt-Flughafen worden de reizigers ook in het Nederlands bedankt voor het reizen met ICE als ze daar uitstappen. Nu zullen er weinig Nederlanders zijn die de ICE nemen van Frankfurt naar Frankfurt-Flughafen :D . Maar goed, het hoort natuurlijk bij het protocol om alles in de ICE International in het Duits en Nederlands om te roepen.
Laatst gewijzigd door Ronald op ma 16 aug 2010, 00:21, 1 keer totaal gewijzigd.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door M57 »

Ennes schreef:Nee Maestro kan je overigens niet eens meer kiezen. Blijft dus over Een Nl pinpas ( als je geluk hebt dat hij niet aangeeft onbruikbare pas) en muntgeld m.u.v. 5 eurocent muntjes.
Maestro is alleen uitgeschakeld op onbemande stations.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door TheKnitter »

M57 schreef:
Ennes schreef:Nee Maestro kan je overigens niet eens meer kiezen. Blijft dus over Een Nl pinpas ( als je geluk hebt dat hij niet aangeeft onbruikbare pas) en muntgeld m.u.v. 5 eurocent muntjes.
Maestro is alleen uitgeschakeld op onbemande stations.
Dat vind ik absurd. Juist daar zou het van belang zijn, lijkt mij..
Ik heb vorige week donderdag een gezin uit Spanje geholpen op Rotterdam Blaak met een kaartje naar Amsterdam (3x enkele reis Rotterdam Blaak-Amsterdam CS). Hun hebben het mij cash terug betaald. De automaat accepteerde hun passen niet.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door find_your_spot »

Dexter schreef:Oh ik dacht altijd dat het diezelfde Loes was die ook de AO had ingesproken en dat de bijnaam Tuffy kwam van het hakkelende resultaat dat je hoort als al die losse woorden achter elkaar worden geplakt.

Edit: Die Tuffie ziet er helemaal niet uit als een Tuffy en als ze 'normaal' praat lijkt haar stem er ook helemaal niet op. :D
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=M1x_HadD3WM[/youtube]
For Your Railroad Adventures
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Dexter »

Haha :D leuk om eens te zien wie ons altijd bombardeerd met omroepberichten! Ze is leuker dan tante Arie Leenman.
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:Haha :D leuk om eens te zien wie ons altijd bombardeert met omroepberichten! Ze is leuker dan tante Arie Leenman.
En ze klinkt beter als dat mens dat vorige week in Rotterdam die erge luide omroep deed over de werkzaamheden... dat ging echt door merg en been. (en het bandje was nog niet afgelopen of ze begon weer)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Caspar »

Op sommige stations staat het geluid ook erg hard afgesteld. Op Sloterdijk hoor ik de bandjes altijd helemaal kraken. Was daar laatst in een van die kantoren nabij het station, en hoorde mezelf al tetteren toen ik nog in de draaideur stond van het kantoorpand zelf :roll:
Bandjes opnemen zelf is trouwens best leuk werk, in een uurtje heb je weer alle berichtjes gemaakt voor de week voor de post, die dan weer de hele week rondschallen :D
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Dexter »

Ennes schreef:En ze klinkt beter als dat mens dat vorige week in Rotterdam die erge luide omroep deed over de werkzaamheden... dat ging echt door merg en been. (en het bandje was nog niet afgelopen of ze begon weer)
Dat is dezelfde als die de nieuwe aankondiging voor Benelux en Thalys doet in de regio Rtd. Ik vind dat het altijd net lijkt alsof zij door haar neus praat als ze "Dames en heren" zegt. Verder vind ik haar wel aandoenlijk, net een kinderstemmetje.
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Caspar »

Is de Hi-speed dame niet meer? Die was ook van post Rotterdam.
Arie Leenman zal wel tenenkrommend op de stations staan, sinds hij geen bandjes meer maakt. :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Suus »

Ik hoorde voor de Thalys van 10:16 op Amsterdam Centraal trouwens wel een geniaal omroepbericht:

"Dames en heren, in de Thalys van 10:16 zal vandaaggeen catering aanwezig zijn tussen Amsterdam Centraal en Rotterdam Centraal."

:?:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Karl »

Meer website-informatie, 9292ov kan geen informatie geven betreffende een reis Rotterdam C. - Den Haag C. met de Randstadrail en ret.nl is 'provided by 9292ov'.
Iemand een idee wat Rotterdam C. - Den Haag C. met RR kost, vol tarief, zonder korting en dergelijke? Dank.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Suus »

9292ov.nl geeft "Het is nog niet mogelijk het tarief te berekenen". :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Daniel »

En Ret.nl geeft dan weer een reisadvies zonder tariefsvermelding (overigens pas nadat ik trein uitgezet had, want daar stuurt 'ie je anders mee van Rotterdam Centraal naar Den Haag Centraal)

Trouwens, waarom heet Rotterdam Centraal eigenlijk nog "Centraal Station" in de RET-planner... niet bepaald consequent.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Daniel »

Was het eerst een beperkt aantal treinen, inmiddels lijkt Tuffy zo ongeveer alle treinen die van de sporen 4 t/m 12 in Utrecht vertrekken om te roepen. In 't kwartiertje dat ik op m'n trein mocht wachten was het vrijwel constant "dingdong, blablabla" achter elkaar (uiteraard niet letterlijk blablabla :P )
Overigens vergat ze erbij te vermelden dat de t12759 en t1759 vertraagd waren...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten