OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Berichtdoor Dexter » Za 17 Jul 2010, 13:20

Een uurtje geleden kwam ik 2 ICMm III-tjes tegen als vervangend materieel voor de t9232 met +13, ook bemensd met NSR-personeel. En op de terugweg had ie zelfs +30. Vast een korte keer in Rsd.
Vallend blad maakt rails glad.

Milco
Berichten: 3574
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Milco » Ma 19 Jul 2010, 15:36

Op de webcam bij Mierlo-Hout, vl;akbij station Helmond 't Hout, zie ik net een DDAR vertrekken in de t9651 richting Deurne... :roll:

Hieronder een link naar deze webcam, als je deze DDAR weer wilt zien, want deze komt om 16.03 uur weer langs, richting Eindhoven - 's-Hertogenbosch - Nijmegen.
http://www.nsesoftware.nl/erikbaas/webcams/
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 07-12-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Milco
Berichten: 3574
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Milco » Ma 19 Jul 2010, 16:01

In de trein van een half uur later, van 15.58 uur vanaf Helmond 't hout, rijdt er ook een DDAR in de t9653.
Heeft dit niet te maken met de vierdaagse in Nijmegen, dat er nu al 2 DDAR'en rijden?
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 07-12-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Gebruikersavatar
mb90
Berichten: 2586
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor mb90 » Ma 19 Jul 2010, 16:07

Klopt, dit heeft te maken met de vierdaagse. Gisteren reed er ook al een DD-AR (de 7868) rond en later op de middag ook nog een VIRM (de 9585). Hier de 7868 als Stoptrein t9652 net na Deurne:
Afbeelding

Daarnaast rijdt er nu ook 3x Plan V rond in de series 4400/9600 zoals gisteren in de t9643 bij Deurne:
Afbeelding
OVopZuid - De site voor al het OV in Rotterdam-Zuid

Vanaf nu wat minder frequent in het OV te vinden.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31500
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Suus » Di 20 Jul 2010, 16:52

Opvallend: een 2800-citaro, ik geloof de 2842 rijdt op lijn 175 Haarlem - Amsterdam Bijlmerstation rond...
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Stefan
Berichten: 3288
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Numansdorp, Zuid-Holland
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Stefan » Di 20 Jul 2010, 19:13

Ik kwam een klein half uurtje geleden hier in Numansdorp de TCR 412 tegen als lijn 164 naar Rotterdam, Zuidplein. :!: Zal nodig zijn, zo in de vakantie...
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

Gebruikersavatar
mb90
Berichten: 2586
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor mb90 » Di 20 Jul 2010, 20:29

Nog meer geleed materieel op een vreemde plek. De Connexxion 9147 reed om 19:45 uur over de N15 als lijn 113 naar de Maasvlakte.
OVopZuid - De site voor al het OV in Rotterdam-Zuid

Vanaf nu wat minder frequent in het OV te vinden.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Daniel » Wo 21 Jul 2010, 00:45

In Apeldoorn kwam ik vanmiddag dit voertuig tegen...
Afbeelding

...'t busje was volgens het opschrift op de achterzijde haltes aan het inmeten en zou daarvoor 20 seconden bij elke halte stoppen. Syntus is na de positieve uitkomst van de rechtzaak nu dus als 'n gek van start gegaan met de voorbereidingen voor de concessie Veluwe.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Fles » Wo 21 Jul 2010, 16:47

Vandaag ZES bakken SGMm in de s7500 :shock: Zou dat ook met de Vierdaagse te maken hebben?

Gebruikersavatar
Chauf21
OVNL-beheerder
Berichten: 3128
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 22:27

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Chauf21 » Wo 21 Jul 2010, 17:00

Daniel schreef:...'t busje was volgens het opschrift op de achterzijde haltes aan het inmeten en zou daarvoor 20 seconden bij elke halte stoppen. Syntus is na de positieve uitkomst van de rechtzaak nu dus als 'n gek van start gegaan met de voorbereidingen voor de concessie Veluwe.

Klinkt als het opmeten/vastleggen van de GPS-coördinaten van de haltes (voor de OV-chipkaart).

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Ruben » Wo 21 Jul 2010, 17:02

Daniel schreef:...'t busje was volgens het opschrift op de achterzijde haltes aan het inmeten en zou daarvoor 20 seconden bij elke halte stoppen. Syntus is na de positieve uitkomst van de rechtzaak nu dus als 'n gek van start gegaan met de voorbereidingen voor de concessie Veluwe.

Ben benieuwd of Veolia zich er bij neerlegt, in het belang van de reiziger. Ook al is het belang van de jurisprudentie ook groot. Vraag me ook af wanneer Syntus meer duidelijkheid verschaft over hun aanbesteding.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7693
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor webguy » Wo 21 Jul 2010, 18:00

Fles schreef:Vandaag ZES bakken SGMm in de s7500 :shock: Zou dat ook met de Vierdaagse te maken hebben?

Vast, er rijdt nu meer dan genoeg die kant op, want de s3100 rijdt ook al door naar Eindhoven. Snapt iemand hoe dat past met de s4400 (die overigens met DD-AR ipv Plan V reed vandaag) en de s3600 erbij?
Reisinformatie/nerd

YC2009
Berichten: 17
Lid geworden op: Di 06 Jul 2010, 01:52

5600 @ Den Haag

Berichtdoor YC2009 » Wo 21 Jul 2010, 18:18

al is dit geen groot nieuws, het is wel zeldzaam denk ik,

Op dinsdag 20 juli 2010 reed metrovoertuig 5613 van de RET een dienst op RandstadRail lijn E. Op deze lijn worden in principe alleen voertuigen uit de 5500-serie ingezet. De 5600-serie is overigens technisch gelijk aan de 5500-serie.


Afbeelding
Afbeelding
bron: http://www.digitaletram.nl/editie/index/index.htm
:Y :Y
Laatst gewijzigd door YC2009 op Wo 21 Jul 2010, 22:32, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Daniel » Wo 21 Jul 2010, 18:57

Had vanmiddag een Groningse Qbuzz-bus op lijn 20 van Heerenveen via Drachten naar Leeuwarden (nee, niet heel dat eind hoor :P ). Op zich nog niet gek dat zo'n ding een keer verdwaald aangezien ze vanuit Drachten ook op GD-lijnen rijden, maar deze was zelfs compleet voorzien van posters over acties en omleidingen in Friesland...

Grondig verdwaald dus, maar 't had een andere chauffeur flink wat haast gescheeld als de bus daar ook had mogen verdwalen. Die kwam met een rood/grijze Citaro als lijn 89 in Drachten aan, pakte snel z'n spullen, liep naar de Friese MAN die erachter stond en vervolgde daar direct z'n dienst mee op lijn 14.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: 5600 @ Den Haag

Berichtdoor Karl » Wo 21 Jul 2010, 19:20

Op dinsdag 20 juli 2010 reed metrovoertuig 5613 van de RET een dienst op RandstadRail lijn E. Op deze lijn worden in principe alleen voertuigen uit de 5500-serie ingezet.


Het Randstadrailprincipe is toch losgelaten? Waarom zijn de 5500-voertuigen dan niet in een 5600-livrei geschilderd/bestickerd?
Laatst gewijzigd door Daniel op Wo 21 Jul 2010, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote toegevoegd zodat na verplaatsing nog duidelijk is waar het een reactie op is
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

lamar
Berichten: 136
Lid geworden op: Vr 12 Jun 2009, 22:15

Re: 5600 @ Den Haag

Berichtdoor lamar » Wo 21 Jul 2010, 19:24

een paar dagen geleden reden ze test.
moet je ff op retmetro.nl kijken :)
''Schade dass die bahn nicht fliegen kann!''

Milco
Berichten: 3574
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Milco » Vr 23 Jul 2010, 11:38

Gisteren op Nijmegen CS heb ik naast de Breng-bussen ook de Connexxion 7802 7831 7835 9168 9262 9263 en de Hermes 9115 op de dienst of op extra vervoer zien rijden.
En ik heb geen gelede aardgasbus van Breng gezien.
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 07-12-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3999
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor reisthijs » Vr 23 Jul 2010, 11:59

webguy schreef:Vast, er rijdt nu meer dan genoeg die kant op, want de s3100 rijdt ook al door naar Eindhoven. Snapt iemand hoe dat past met de s4400 (die overigens met DD-AR ipv Plan V reed vandaag) en de s3600 erbij?
Nijmegen-Den Bosch is normaal 30 minuten met de IC of 40 met de stoptrein, de verlengde s3100 deed er maar liefst 38 minuten over! Dat kan alleen maar als je nog langzaam rijdt of stiekem toch ergens een tussenstop maakt. Dat was bij de vorige werkzaam heden wel zo: de s3000 reed toen door tot Eindhoven met een extra stop in Ravenstein.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9091
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Michael » Vr 23 Jul 2010, 12:34

Milco1995 schreef:Gisteren op Nijmegen CS heb ik naast de Breng-bussen ook de Connexxion 7802 7831 7835 9168 9262 9263 en de Hermes 9115 op de dienst of op extra vervoer zien rijden.
En ik heb geen gelede aardgasbus van Breng gezien.


Ik denk dat de gelede aardgassers nu niet rijden vanwege de vakantieperiode
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Maik » Vr 23 Jul 2010, 13:52

Daniel schreef:In Apeldoorn kwam ik vanmiddag dit voertuig tegen...
...'t busje was volgens het opschrift op de achterzijde haltes aan het inmeten en zou daarvoor 20 seconden bij elke halte stoppen. Syntus is na de positieve uitkomst van de rechtzaak nu dus als 'n gek van start gegaan met de voorbereidingen voor de concessie Veluwe.
Ahh, kijk. Daar reed ik een paar weken geleden ook achter hier in Aalten, had alleen het idee dat ie geen busroute aan het volgen was ofyo.
Pommes.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3999
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: 5600 @ Den Haag

Berichtdoor reisthijs » Vr 23 Jul 2010, 15:22

Karl schreef:
Op dinsdag 20 juli 2010 reed metrovoertuig 5613 van de RET een dienst op RandstadRail lijn E. Op deze lijn worden in principe alleen voertuigen uit de 5500-serie ingezet.


Het Randstadrailprincipe is toch losgelaten? Waarom zijn de 5500-voertuigen dan niet in een 5600-livrei geschilderd/bestickerd?
Als het RandstadRailprincipe zou zijn losgelaten (en dat is toch ook niet zo dacht ik?) dan waren die voertuigen toch niet in Randstadrail-kleuren geleverd geweest?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Dexter » Vr 23 Jul 2010, 23:21

Gisteren en vandaag een SLT IV + VI in de s2200, vandaag een SLT IV + VI in de t2665 en een mDDM in de t2847.
Vallend blad maakt rails glad.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Daniel » Za 24 Jul 2010, 00:23

Rond 22.00 uur kwam op Rotterdam Centraal een Fyra-stel binnengereden, gezien de richting waar 'ie vandaan kwam afkomstig van de HSL. Betrof een nummerloos exemplaar wat al wel voorzien was van interieur en zelfs enkele van de koersborden waren in werking.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
tsov
Berichten: 3605
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor tsov » Za 24 Jul 2010, 10:13

Ik zag rond 21.40 zo'n ding door Laa rijden, zou dat dezelfde zijn? (Nee, dan kwam hij dus niet van de HSL af)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Berichtdoor Daniel » Za 24 Jul 2010, 12:46

Zou best kunnen, al is een binnenkomst op spoor 10 in Rotterdam logischer vanaf de HSL: vanuit Sdm kan het alleen met linkerspoorrijden op 't laatste stukje.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Yahoo [Bot] en 1 gast