Pagina 1 van 11

OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Geplaatst: za 17 jul 2010, 13:20
door Dexter
Een uurtje geleden kwam ik 2 ICMm III-tjes tegen als vervangend materieel voor de t9232 met +13, ook bemensd met NSR-personeel. En op de terugweg had ie zelfs +30. Vast een korte keer in Rsd.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: ma 19 jul 2010, 15:36
door Milco
Op de webcam bij Mierlo-Hout, vl;akbij station Helmond 't Hout, zie ik net een DDAR vertrekken in de t9651 richting Deurne... :roll:

Hieronder een link naar deze webcam, als je deze DDAR weer wilt zien, want deze komt om 16.03 uur weer langs, richting Eindhoven - 's-Hertogenbosch - Nijmegen.
http://www.nsesoftware.nl/erikbaas/webcams/

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: ma 19 jul 2010, 16:01
door Milco
In de trein van een half uur later, van 15.58 uur vanaf Helmond 't hout, rijdt er ook een DDAR in de t9653.
Heeft dit niet te maken met de vierdaagse in Nijmegen, dat er nu al 2 DDAR'en rijden?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: ma 19 jul 2010, 16:07
door mb90
Klopt, dit heeft te maken met de vierdaagse. Gisteren reed er ook al een DD-AR (de 7868) rond en later op de middag ook nog een VIRM (de 9585). Hier de 7868 als Stoptrein t9652 net na Deurne:
Afbeelding

Daarnaast rijdt er nu ook 3x Plan V rond in de series 4400/9600 zoals gisteren in de t9643 bij Deurne:
Afbeelding

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: di 20 jul 2010, 16:52
door Suus
Opvallend: een 2800-citaro, ik geloof de 2842 rijdt op lijn 175 Haarlem - Amsterdam Bijlmerstation rond...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: di 20 jul 2010, 19:13
door Stefan
Ik kwam een klein half uurtje geleden hier in Numansdorp de TCR 412 tegen als lijn 164 naar Rotterdam, Zuidplein. :!: Zal nodig zijn, zo in de vakantie...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: di 20 jul 2010, 20:29
door mb90
Nog meer geleed materieel op een vreemde plek. De Connexxion 9147 reed om 19:45 uur over de N15 als lijn 113 naar de Maasvlakte.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: wo 21 jul 2010, 00:45
door Daniel
In Apeldoorn kwam ik vanmiddag dit voertuig tegen...
Afbeelding

...'t busje was volgens het opschrift op de achterzijde haltes aan het inmeten en zou daarvoor 20 seconden bij elke halte stoppen. Syntus is na de positieve uitkomst van de rechtzaak nu dus als 'n gek van start gegaan met de voorbereidingen voor de concessie Veluwe.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: wo 21 jul 2010, 16:47
door Fles
Vandaag ZES bakken SGMm in de s7500 :shock: Zou dat ook met de Vierdaagse te maken hebben?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: wo 21 jul 2010, 17:00
door Chauf21
Daniel schreef:...'t busje was volgens het opschrift op de achterzijde haltes aan het inmeten en zou daarvoor 20 seconden bij elke halte stoppen. Syntus is na de positieve uitkomst van de rechtzaak nu dus als 'n gek van start gegaan met de voorbereidingen voor de concessie Veluwe.
Klinkt als het opmeten/vastleggen van de GPS-coördinaten van de haltes (voor de OV-chipkaart).

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: wo 21 jul 2010, 17:02
door Ruben
Daniel schreef:...'t busje was volgens het opschrift op de achterzijde haltes aan het inmeten en zou daarvoor 20 seconden bij elke halte stoppen. Syntus is na de positieve uitkomst van de rechtzaak nu dus als 'n gek van start gegaan met de voorbereidingen voor de concessie Veluwe.
Ben benieuwd of Veolia zich er bij neerlegt, in het belang van de reiziger. Ook al is het belang van de jurisprudentie ook groot. Vraag me ook af wanneer Syntus meer duidelijkheid verschaft over hun aanbesteding.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: wo 21 jul 2010, 18:00
door webguy
Fles schreef:Vandaag ZES bakken SGMm in de s7500 :shock: Zou dat ook met de Vierdaagse te maken hebben?
Vast, er rijdt nu meer dan genoeg die kant op, want de s3100 rijdt ook al door naar Eindhoven. Snapt iemand hoe dat past met de s4400 (die overigens met DD-AR ipv Plan V reed vandaag) en de s3600 erbij?

5600 @ Den Haag

Geplaatst: wo 21 jul 2010, 18:18
door YC2009
al is dit geen groot nieuws, het is wel zeldzaam denk ik,

Op dinsdag 20 juli 2010 reed metrovoertuig 5613 van de RET een dienst op RandstadRail lijn E. Op deze lijn worden in principe alleen voertuigen uit de 5500-serie ingezet. De 5600-serie is overigens technisch gelijk aan de 5500-serie.


Afbeelding
Afbeelding
bron: http://www.digitaletram.nl/editie/index/index.htm
:Y :Y

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: wo 21 jul 2010, 18:57
door Daniel
Had vanmiddag een Groningse Qbuzz-bus op lijn 20 van Heerenveen via Drachten naar Leeuwarden (nee, niet heel dat eind hoor :P ). Op zich nog niet gek dat zo'n ding een keer verdwaald aangezien ze vanuit Drachten ook op GD-lijnen rijden, maar deze was zelfs compleet voorzien van posters over acties en omleidingen in Friesland...

Grondig verdwaald dus, maar 't had een andere chauffeur flink wat haast gescheeld als de bus daar ook had mogen verdwalen. Die kwam met een rood/grijze Citaro als lijn 89 in Drachten aan, pakte snel z'n spullen, liep naar de Friese MAN die erachter stond en vervolgde daar direct z'n dienst mee op lijn 14.

Re: 5600 @ Den Haag

Geplaatst: wo 21 jul 2010, 19:20
door Karl
Op dinsdag 20 juli 2010 reed metrovoertuig 5613 van de RET een dienst op RandstadRail lijn E. Op deze lijn worden in principe alleen voertuigen uit de 5500-serie ingezet.
Het Randstadrailprincipe is toch losgelaten? Waarom zijn de 5500-voertuigen dan niet in een 5600-livrei geschilderd/bestickerd?

Re: 5600 @ Den Haag

Geplaatst: wo 21 jul 2010, 19:24
door lamar
een paar dagen geleden reden ze test.
moet je ff op retmetro.nl kijken :)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: vr 23 jul 2010, 11:38
door Milco
Gisteren op Nijmegen CS heb ik naast de Breng-bussen ook de Connexxion 7802 7831 7835 9168 9262 9263 en de Hermes 9115 op de dienst of op extra vervoer zien rijden.
En ik heb geen gelede aardgasbus van Breng gezien.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: vr 23 jul 2010, 11:59
door reisthijs
webguy schreef:Vast, er rijdt nu meer dan genoeg die kant op, want de s3100 rijdt ook al door naar Eindhoven. Snapt iemand hoe dat past met de s4400 (die overigens met DD-AR ipv Plan V reed vandaag) en de s3600 erbij?
Nijmegen-Den Bosch is normaal 30 minuten met de IC of 40 met de stoptrein, de verlengde s3100 deed er maar liefst 38 minuten over! Dat kan alleen maar als je nog langzaam rijdt of stiekem toch ergens een tussenstop maakt. Dat was bij de vorige werkzaam heden wel zo: de s3000 reed toen door tot Eindhoven met een extra stop in Ravenstein.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: vr 23 jul 2010, 12:34
door Michael
Milco1995 schreef:Gisteren op Nijmegen CS heb ik naast de Breng-bussen ook de Connexxion 7802 7831 7835 9168 9262 9263 en de Hermes 9115 op de dienst of op extra vervoer zien rijden.
En ik heb geen gelede aardgasbus van Breng gezien.
Ik denk dat de gelede aardgassers nu niet rijden vanwege de vakantieperiode

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: vr 23 jul 2010, 13:52
door Maik
Daniel schreef:In Apeldoorn kwam ik vanmiddag dit voertuig tegen...
...'t busje was volgens het opschrift op de achterzijde haltes aan het inmeten en zou daarvoor 20 seconden bij elke halte stoppen. Syntus is na de positieve uitkomst van de rechtzaak nu dus als 'n gek van start gegaan met de voorbereidingen voor de concessie Veluwe.
Ahh, kijk. Daar reed ik een paar weken geleden ook achter hier in Aalten, had alleen het idee dat ie geen busroute aan het volgen was ofyo.

Re: 5600 @ Den Haag

Geplaatst: vr 23 jul 2010, 15:22
door reisthijs
Karl schreef:
Op dinsdag 20 juli 2010 reed metrovoertuig 5613 van de RET een dienst op RandstadRail lijn E. Op deze lijn worden in principe alleen voertuigen uit de 5500-serie ingezet.
Het Randstadrailprincipe is toch losgelaten? Waarom zijn de 5500-voertuigen dan niet in een 5600-livrei geschilderd/bestickerd?
Als het RandstadRailprincipe zou zijn losgelaten (en dat is toch ook niet zo dacht ik?) dan waren die voertuigen toch niet in Randstadrail-kleuren geleverd geweest?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: vr 23 jul 2010, 23:21
door Dexter
Gisteren en vandaag een SLT IV + VI in de s2200, vandaag een SLT IV + VI in de t2665 en een mDDM in de t2847.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: za 24 jul 2010, 00:23
door Daniel
Rond 22.00 uur kwam op Rotterdam Centraal een Fyra-stel binnengereden, gezien de richting waar 'ie vandaan kwam afkomstig van de HSL. Betrof een nummerloos exemplaar wat al wel voorzien was van interieur en zelfs enkele van de koersborden waren in werking.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: za 24 jul 2010, 10:13
door tsov
Ik zag rond 21.40 zo'n ding door Laa rijden, zou dat dezelfde zijn? (Nee, dan kwam hij dus niet van de HSL af)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: za 24 jul 2010, 12:46
door Daniel
Zou best kunnen, al is een binnenkomst op spoor 10 in Rotterdam logischer vanaf de HSL: vanuit Sdm kan het alleen met linkerspoorrijden op 't laatste stukje.