Pagina 2 van 11

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #3

Geplaatst: zo 25 jul 2010, 21:19
door Daniel
Vanmiddag maarliefst 2x DDAR in de t5654... beetje lang voor op 'n zondag.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Geplaatst: ma 26 jul 2010, 18:14
door marvinkok
Iets wat eigenlijk geen afwijking is, maar al wel weer zo lang geleden dat het nu eigenlijk een afwijking is... Het viel me op toen ik gister en eergister moetst werken, er rijdt alleen maar Rood vanuit de stalling Enschede. Nou is er door de vakantie natuurlijk minder materiaal nodig, dus zo heel gek is het niet, maar het viel wel op.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Geplaatst: ma 26 jul 2010, 21:06
door webguy
DD-AR op station Ede-Wageningen. Gok in de s3100, maar die vinden ze kennelijk leuk om DD-AR in te stoppen als de serie verkort wordt (laastst Utrecht - Schiphol, nu Ede- Nijmegen)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Geplaatst: di 27 jul 2010, 16:21
door Dexter
Gisterenochtend rond 7:45 kwam de ICE freewheelend met neergelaten stroomafnemers door Vl over het goederenemplacement om vervolgens aan het einde daarvan met krijsende remmen tot stilstand te komen. Ben benieuwd hoe de systeemwissel is gegaan, want er is daar voor zover ik weet geen spanningssluis. Maar misschien is het wel niet mogelijk om de bovenleiding op spoor 1/2/3 om te schakelen terwijl daar een trein staat en die dan een rijweg aan te bieden richting Duitsland?

Ook in Vl om 8:00 uur stond er een vierdelige Eurobahn-FLIRT als RE13 naar Hamm Hbf klaar om te vertrekken op spoor 3. Even daarna kwam er op het middenspoor 2 een DB loc serie 120 binnen met de t428 aan de haak, die de trein overdroeg aan een Raillion loc 1800.

Eveneens gisteren rond 9:10 bij Btl kwam ik de Fyra V250 tegen en om 9:50 passeerde een Fyra Traxx+ICRm Prio-stam boven mijn hoofd op de Moerdijk-HSL-brug in zuidelijke richting. HiSpeed vult de komkommertijd met proefritten.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Geplaatst: di 27 jul 2010, 16:26
door webguy
Dexter schreef:Gisterenochtend rond 7:45 kwam de ICE freewheelend met neergelaten stroomafnemers door Vl over het goederenemplacement om vervolgens aan het einde daarvan met krijsende remmen tot stilstand te komen. Ben benieuwd hoe de systeemwissel is gegaan, want er is daar voor zover ik weet geen spanningssluis. Maar misschien is het wel niet mogelijk om de bovenleiding op spoor 1/2/3 om te schakelen terwijl daar een trein staat en die dan een rijweg aan te bieden richting Duitsland?
Het moet freewheelend kunnen, de ICE doet dat toch ook in Emmerich: daar is het station ook schakelbaar en rijdt de ICE gewoon door...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Geplaatst: di 27 jul 2010, 19:19
door Caspar
Net zag ik 7 bakken ICM(m) in de s4500 rijden, om 18.15 op Amsterdam Sloterdijk naar Amersfoort Schothorst :D

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Geplaatst: di 27 jul 2010, 19:35
door Stefan
Gisteren reed de TCR 448 op Qliner 396. Busje is dus weer in HWGO beland. :P

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Geplaatst: di 27 jul 2010, 20:54
door Maik
Syntus-Overijssel-Amba 4101 lijkt de vestigingen in de Achterhoek af te gaan. Vanavond stond het busje in ieder geval in Doetinchem, ook stonden er op het station nogsteeds een paar alliances van Syntus.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Geplaatst: di 27 jul 2010, 21:37
door Etienne
Maik schreef:Syntus-Overijssel-Amba 4101 lijkt de vestigingen in de Achterhoek af te gaan. Vanavond stond het busje in ieder geval in Doetinchem, ook stonden er op het station nogsteeds een paar alliances van Syntus.
Damn.....

Tussen 13.15 en 13.53 was ik in Doetinchem :(

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Geplaatst: wo 28 jul 2010, 17:51
door Joshua
Afbeelding
Ik zie nu echt voor het eerst een Amba van Arriva die uit het Rivierenland komt. Ook viel het me op dat de reclame stickers voor een bedrijf in Amsterdam is. Deze bus is verdwaald of zo?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Geplaatst: wo 28 jul 2010, 19:55
door Daniel
Ik zag laatst ook al elders een foto van een Arriva-Amba in de Brabantse kleuren op lijn 85 in Nijmegen, lijkt op 'n materieeltekort in Rivierenland (zijn de Wrights soms uit elkaar gevallen :mrgreen: )
Die Brabantse bus was dan nog minder opvallend daar Rivierenland exploitatief onder Brabant valt...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Geplaatst: wo 28 jul 2010, 20:31
door Daniel
De t12759 werd vandaag gereden door de losse m4207. Dus over in Bunnik stoppen gesproken... voor de reizigers die onder de CTA op 12a (waarop 'ie gewoon werd aangekondigd) stonden stond de trein zowat in Driebergen-Zeist :P

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Geplaatst: do 29 jul 2010, 18:21
door Daniel
Vandaag in de aanbieding: DDAR 7473 als t3559 te Utrecht Centraal. Arme reizigers, je zal er maar mee naar Maastricht moeten...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Geplaatst: do 29 jul 2010, 18:40
door Geert
Dat zou inderdaad wel balen zijn, want daar gaat-ie helemaal niet naar toe vandaag...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Geplaatst: do 29 jul 2010, 19:19
door Daniel
Viel me al op dat 'ie met "Eindhoven" als bestemming op de CTA's stond (i.p.v. Maastricht zoals gisteren nog wel vermeld werd).
Maar dat past dan weer bij de missers in reisinformatie: er staat niks bij de storingen of werkzaamheden over het rijden van minder treinen in de spits in Limburg en 't valt ook niet onder een voetnoot in 't spoorboekje.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Geplaatst: do 29 jul 2010, 20:41
door Oud forumgebruiker
Vandaag zag ik Provincie Utrecht bussie 4184 op lijn 172 op het Museumplein. Ik zie die bussen uit Utrecht wel vaker, hoe komt dat toch? :shock:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Geplaatst: do 29 jul 2010, 20:49
door Daniel
Omdat ze in stalling Uithoorn zowel lijnen van AML als de Provincie Utrecht rijden en dus bussen voor beide concessies hebben... die raken echter nog weleens verwisseld :wink:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Geplaatst: do 29 jul 2010, 20:52
door Karl
Maar je zou daar administratief toch twee stallingen van kunnen maken?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Geplaatst: do 29 jul 2010, 20:56
door Daniel
Is exploitatief niet handig natuurlijk he. Stel men heeft in elke concessie één reservebus en er gaan twee Provincie Utrecht-bussen kapot. Wat heb je dan liever: geen bus of een bus van de andere concessie?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Geplaatst: do 29 jul 2010, 20:57
door Oud forumgebruiker
Van de andere kant. Als er een bus defect is: Beter een Ambassador uit Utrecht, dan niks.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Geplaatst: do 29 jul 2010, 21:09
door Karl
Daniel schreef:Is exploitatief niet handig natuurlijk he. Stel men heeft in elke concessie één reservebus en er gaan twee Provincie Utrecht-bussen kapot. Wat heb je dan liever: geen bus of een bus van de andere concessie?
Dat ligt aan de boetes voor een bus met verkeerde layout en of je al aan de maximum rituitval zit. ;)
Maar als het veel vaker gebeurt, dan is er toch iets niet helemaal goed?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Geplaatst: do 29 jul 2010, 21:17
door Oud forumgebruiker
In AML is (terecht, ik vind dat zo iets belachelijks!) geen lay-out geeïst, dus dat probleem heb je niet. Hooguit dat Ambassadors niet zo ver kunnen knielen als MAN's, wat wel een concessie eis is.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Geplaatst: do 29 jul 2010, 21:28
door Joshua
Er staan al een paar dagen staan er veel ICRm treinen gerangeerd in Nijmegen. Eerst ging ik er gewoon stonden omdat de s3600 natuurlijk niet veel verder komt als Arnhem Zuid en ze dus die treinen wel allemaal op het zuidelijke deel in zetten. Maar daar rijden gewoon VIRM's op. Ook staat er 1 DD-AR tussen. Iets wat ook niet echt thuis hoort in Nijmegen.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Geplaatst: do 29 jul 2010, 21:31
door Oud forumgebruiker
De ICR-stammen worden juist ingezet op het Noordelijke deel. Het zou niet toegestaan zijn om met ICR-mat te keren op Arnhem Zuid i.v.m. het gevaar dat het materieel kan gaan rollen (hebben geen magnetische remmen!). In het Noordelijk deel zijn een stuk of 3 à 4 stammen gepland, dus dan hou je er nog flink wat over. Die staan dus kennelijk in Nijmegen.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Geplaatst: do 29 jul 2010, 21:36
door M57
'Niet toegestaan' zijn nogal grote woorden.