OVer je reiservaringen in augustus 2010

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25111
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Berichtdoor Daniel » Ma 16 Aug 2010, 20:44

Was uitgegaan van de tekst op 't kaartje waar wel op staat dat de dagkaart fiets in die tijdsblokken niet geldig is, niet dat het in juli en augustus niet zo is. (Overigens hebben ze dat op de NS-site ook verstopt achter een "Lees meer"-linkje, terwijl de spitstijden wel op de eerste de beste pagina te vinden zijn...)
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Berichtdoor Dexter » Ma 16 Aug 2010, 21:01

Daniel schreef:
Dexter schreef:Verder is de winterdienstregeling weer van start gegaan, dus de mutsen, sjaals en handschoenen mogen weer uit de kast! :mrgreen:

Was alleen nog niet echt te merken aan de materieelinzet, maar dat zal wel met het wijzigingsblad komen.

Nou ik zag toch anders diverse treinen op volle sterkte rijden vandaag, met als meest in het oogspringende de t5016 die bestond uit 2x mDDM. Dat lijkt me toch niet per ongeluk.
Vallend blad maakt rails glad.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31496
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Berichtdoor Suus » Ma 16 Aug 2010, 21:07

Nou, ik vond het wel enigszins opvallend dat de t4628 met SGM-III+SGM-III+SGM-II (of SGM-III) reed, op dat tijdstippen heb je niet echt 8 of 9 bakken SGM meer nodig. Het ging in Amsterdam ook weer volledig terug naar Almere :shock:
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25111
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Berichtdoor Daniel » Ma 16 Aug 2010, 21:15

Dexter schreef:Nou ik zag toch anders diverse treinen op volle sterkte rijden vandaag, met als meest in het oogspringende de t5016 die bestond uit 2x mDDM. Dat lijkt me toch niet per ongeluk.

Tja, de t2818 en t12759 moesten het nog met twee goed gevulde stelletjes doen i.p.v. de drie van voor 't wijzigingsblad met de zomerse inkortingen... op 't traject van de eerste hebben ze alleen in Deventer nog vakantie (Apeldoorn en Amersfoort is midden, beginnen vandaag), de laatste heeft natuurlijk nog te maken met de vakanties in de regio Noord (maar is voor Amersfoort natuurlijk net zo goed 'n spitstrein)
t2818 waren dan ook nog twee drietjes, daar zat de afgelopen tijd toch wel geregeld een viertje bij.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
mb90
Berichten: 2586
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Berichtdoor mb90 » Ma 16 Aug 2010, 21:59

Door ik denk een wisselfoutje op de Schiekade in Rotterdam reed Tramlijn 11 verkeerd en kwam zo op het Hofplein terecht. Na een rondje langs het CS kwam de tram dus door de Poortstraat...:
Afbeelding

...om daarna weer via het Hofplein weer richting de Provenierssingel te gaan waar hij eigenlijk heen moest gaan.
OVopZuid - De site voor al het OV in Rotterdam-Zuid

Vanaf nu wat minder frequent in het OV te vinden.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25111
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Berichtdoor Daniel » Ma 16 Aug 2010, 22:02

Oeps... wel 'n leuke toevalstreffer trouwens :pos:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Berichtdoor Karl » Ma 16 Aug 2010, 22:04

Toch nog vertraging op lijn 11! ;)
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:25

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Berichtdoor M57 » Ma 16 Aug 2010, 22:30

Bee schreef:Nou, ik vond het wel enigszins opvallend dat de t4628 met SGM-III+SGM-III+SGM-II (of SGM-III) reed, op dat tijdstippen heb je niet echt 8 of 9 bakken SGM meer nodig. Het ging in Amsterdam ook weer volledig terug naar Almere :shock:
Aangekomen in Almo gaat het voorste tweetje dan leeg richting Lelystad, meen ik wel eens gezien te hebben.

iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: Za 16 Jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Berichtdoor iljitsch » Di 17 Aug 2010, 00:00

Ik had een week geleden iets raars: ik was ruim op tijd in de sprinter van Den Haag CS naar Utrecht gestapt, en ineens dimmen de lichten. (Ik geloof dat ik het stuk Gvc - Ypb 4 keer in beide richtingen gedaan heb in één week...) Even later gaat alles uit: licht, LCD panelen, airco, deuren. Pas ruim na vertrektijd komt alles één voor één terug maar dan zeggen de LCD's dat we al in Voorburg zijn, en lopen we dus steeds een halte voor.

Het kwalijke was wel dat omdat in die SLTs de deuren automatisch dicht gaan, als de stroom uitvalt je er niet meer uit kan. Ik snap dat deursluitbeleid wel, dan kan je sneller weg. Maar misschien toch handiger om voor vertrek vanaf het vertrekstation de deuren open te laten om dit soort situaties te voorkomen.

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Berichtdoor Dexter » Di 17 Aug 2010, 00:06

Waarschijnlijk was er een storing en heeft de machinist een 'Shut-down' gedaan: Een harde reset, waardoor het treinstel spanningsloos wordt en de deuren dicht en het licht uit gaat. Daarmee kan je bij SLT's vaak storingen oplossen.

Persoonlijk roep ik het altijd om dat ik het stel ga resetten en dat de deuren dicht en het licht uit gaat. Daarmee voorkom je paniek bij de reizigers, want die weten dan wat er aan de hand is.
Vallend blad maakt rails glad.

iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: Za 16 Jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Berichtdoor iljitsch » Di 17 Aug 2010, 00:25

Er werd vooraf niks omgeroepen, daarna wel drie keer iets heel korts maar alle keren compleet onverstaanbaar. De tweede keer klonk het Frans ofzo. Ik heb vorige week flink wat getreind en de omroepen kunnen vaak beter. In de wat oudere treinen zijn ze vaak te zacht en een enkele keer veel te hard, soms gewoon onverstaanbaar of te snel, waardoor 't al voorbij is voor je het oordopje uit je oor hebt.

VIRM
Berichten: 3404
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Berichtdoor VIRM » Di 17 Aug 2010, 01:17

Is het de bedoeling dat die digitale CTA's op den duur alle oude CTA's gaan vervangen?

Overigens is vandaag (okay, inmiddels gisteren) de vakantieperiode afgelopen en is de week-OV weer geldig! *O*
Beul van de blindegeleidelijn

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25111
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Berichtdoor Daniel » Di 17 Aug 2010, 08:50

Geloof dat men vannacht in Deventer een deur en een raampje van treinstel m4244 open had laten staan... het achterste balkon (tussen Amf en Ut) was een klein zwembad geworden net als twee tweezitsbanken in de coupé direct daarnaast :P
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11141
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Berichtdoor Meltrain » Di 17 Aug 2010, 10:16

Zondag had de t144, waar Ardan en ik in zaten, een vertraging van +140 (op het maximium). Tussen Hannover en Minden was er namelijk een 'aanrijding met een persoon', dus we moesten na Hannover omrijden via Nienburg en daarna via de Weser-Aller-Bahn weer naar Minden.
Grappig was ook dat laatstgenoemde traject enkelsporig was en we geregeld andere IC's/ICE's moesten kruisen. Dat is weer even wat anders voor de bewoners, die normaal één keer per twee uur een RB zien. :lol:
Uiteindelijk kwamen we dus met ruim 2 uur vertraging in Hengelo, waar we stonden aangegegeven als t142 met +15. :?
Omdat ik al verwachtte dat er in Amersfoort veel reizigers zouden overstappen op de t1772, besloot ik net als Ardan al in Dv uit te stappen en nam ik daar al de t1772. Achteraf gezien een goede keuze, want hij reed met maar 2x ICMm-III, waarvan dus één naar Gv en één naar Rtd. :shock:
In de t144 waren er ook nog reizigers die naar Antwerpen moesten en die zouden nu dus in Shl de laatste s9200 missen. Daarom werd hun aangeraden om via Rotterdam te reizen, waar de s9200 voor de t21772 werd vastgehouden. :D

Verder heb ik gisteravond een boetekaartje gekregen. :D
Nee, geen zorgen: ik reisde niet zwart (zou ook wel een beetje dom zijn als je gratis reizen hebt :roll: ), maar we kregen controle en ik vroeg aan de controleur of het waar was dat er een speciaal boetekaartje bestaat en of ik dat mocht zien, omdat ik OV-Chipkaarten verzamel. Dat mocht en ik mocht hem zelfs houden, nadat ze hem had ingecheckt. :D
Nu heb ik dus gratis een kaartje gekregen, waarvoor de meeste mensen €38,50 voor kwijt zijn. :lol:
(Overigens is zo'n kaartje alleen een geldig vervoerbewijs i.c.m. een biljet verhoogd tarief of een gestempeld voorlopig proces-verbaal, dus zelfs als ik het had gewild, had ik er niet gratis mee kunnen reizen. ;) )
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
mb90
Berichten: 2586
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Berichtdoor mb90 » Di 17 Aug 2010, 13:39

Het nieuwe deel van Metrolijn E met station Blijdorp was vanmorgen zonder echte problemen in gebruik. :) Er waren alleen wat kleine vertragingen tot maximaal +3. Er wordt ondanks de vakantiedienstregeling met dubbele stellen gereden en er waren genoeg fotograferende mensen op Blijdorp en Rotterdam Centraal te vinden. De overweg Kleiweg werd met de 3e rail goed overgestoken, de airco gaat even uit, maar verder merk je er niks van. Te vergelijken met een spanningsloze brug op het spoor. Wel merkte ik wat van de flinke diepte van de tunnel, mijn oren gingen tussen Blijdorp en de Melanchthonweg regelmatig dicht. Enig nadeel is dat er op Metrolijn D nog gewoon bij Stadhuis omgeroepen wordt dat je over kan stappen op lijn E, terwijl dat nu dus alleen bij Centraal kan.
Ik zal vanavond wat foto's plaatsen van het mooie station Blijdorp.
OVopZuid - De site voor al het OV in Rotterdam-Zuid

Vanaf nu wat minder frequent in het OV te vinden.

iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: Za 16 Jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Berichtdoor iljitsch » Di 17 Aug 2010, 13:46

Ik blijf het vreemd vinden dat ze na uit de tunnel te komen nog even een overweg pakken met de derde rail terwijl daarna toch op de bovenleiding overgeschakeld moet worden.

Of is dit om voldoende tijd te geven om de pantograaf omhoog te brengen?


Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3998
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Berichtdoor reisthijs » Di 17 Aug 2010, 15:53

iljitsch schreef:Ik blijf het vreemd vinden dat ze na uit de tunnel te komen nog even een overweg pakken met de derde rail terwijl daarna toch op de bovenleiding overgeschakeld moet worden.
Waarschijnlijk omdat de RET dat omschakelen liever bij stilstand doet (zoals ook al jaren gebruikelijk op station Capelsebrug) , in dit geval dus op het eerste station na de tunnel, Melanchthonweg.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
mb90
Berichten: 2586
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Berichtdoor mb90 » Di 17 Aug 2010, 17:11

@ reisthijs: Bij Capelsebrug (en ook bij De Tochten) gebeurt dit juist rijdend i.p.v. stilstaand. :wink: Ik denk dat dit nu echter niet mogelijk is doordat de afstanden tussen de tunnelingang en de overweg Kleiweg te kort zijn om het omschakelen te regelen.
OVopZuid - De site voor al het OV in Rotterdam-Zuid

Vanaf nu wat minder frequent in het OV te vinden.

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9266
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Berichtdoor Ardan » Di 17 Aug 2010, 19:58

Pfff ja, 140 minuten vertraging in de t144.. Ik was nog even op het station gebleven, de internationale trein achter de onze had 50 minuten vertraging, hij zat amper 30 minuten erachter. Heb nog even met een conducteur gesproken omdat ik toevallig bij zijn uitstapdeur stond. Even verteld wat er gebeurd was, zodat hij ook weer op de hoogte was.

En vandaag ben ik ook met de nieuwe tak van lijn E geweest, waarbij ik op Rotterdam Centraal stom toevallig Meltrain tegen het lijf liep.

Wat plaatjes van Blijdorp. Ik was overigens niet de enige hobbyist op de lijn..
Afbeelding
Afbeelding

Er wordt nog even enkelspoor gereden. Het andere perron, dat eigenlijk voor de richting Den Haag is, is met hekken afgesloten.
Afbeelding
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: Za 16 Jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Berichtdoor iljitsch » Di 17 Aug 2010, 20:13

Ziet er wel claustrofobisch uit dat station blijdorp... De eerste foto lijkt zelfs wel een cel met stalen spijlen.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31496
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Berichtdoor Suus » Di 17 Aug 2010, 20:17

Alles behalve, het is alleen wel echt belachelijk diep. Als je na de tweede roltrap denkt dat je er bent: fout.
Rame à l'approche

iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: Za 16 Jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Berichtdoor iljitsch » Di 17 Aug 2010, 20:53

Ach, het kan moeilijk veel verder naar beneden zijn dan de maastunnel met z'n prehistorische roltrappen.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25111
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Berichtdoor Daniel » Di 17 Aug 2010, 21:04

Diepste punt van de Maastunnel ligt op -20 meter, station Blijdorp ligt op -18 meter. Aangezien het diepste punt van de Maastunnel ongetwijfeld zich niet bij de ingang bevindt zal het waarschijnlijk niet veel schelen.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

KM46
Berichten: 8078
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Berichtdoor KM46 » Di 17 Aug 2010, 21:57

mb90 schreef:@ reisthijs: Bij Capelsebrug (en ook bij De Tochten) gebeurt dit juist rijdend i.p.v. stilstaand. :wink: Ik denk dat dit nu echter niet mogelijk is doordat de afstanden tussen de tunnelingang en de overweg Kleiweg te kort zijn om het omschakelen te regelen.
Er moet minimaal 100 meter lengte zijn om het rijdend te kunnen doen (dit heb ik van horen zeggen, dus pin me er niet op vast).
Laatst gewijzigd door KM46 op Di 17 Aug 2010, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast