OVer Missers in de Reisinformatie #5

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Geert »

Waarschijnlijk is je verhuizing naar Amersfoort ook bij NS opgevallen, als in de treinen Utrecht - Amersfoort de werkzaamheden bij Dordt worden vermeld :lol: 8-)
lamar
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 12 jun 2009, 22:15

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door lamar »

Zat gister in de tcr 75 die voor qbuzz naar Drachten reed.
Daar zat is een schermpje in met informatie, konden de passagiers zien waar hun bus op het nieuwe busstation van Dordrecht vertrok :neg:
''Schade dass die bahn nicht fliegen kann!''
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Marc »

Vanochtend een leuk omroepfoutje in Maastricht:
"Dames en Heren, de stoptrein naar Heerlen staat gereed aan de voorzijde van het station..., herstel, de stoptrein naar Heerlen staat gereed aan de voorzijde van spoor 6" :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Ardan »

In de trein uit Eindhoven:
'Het volgende station is Utrecht Centraal, deze intercity rijdt verder naar Amsterdam Bijlmer-ArenA, Amsterdam Zuid en heeft als eindbestemming Eind...bestemming Schiphol' (<- hij wilde dus Eindhoven zeggen :wink: )
Volgens één kant van de CTA op het Nijmeegse spoor 35 was de spitstrein naar Venlo (die door DM '90 werd gereden) ineens een intercity geworden. En een CTA op het Utrechtse spoor 12 heeft wel heel erg veel 'Defect'-stickertjes...
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Daniel »

Ardan schreef:En een CTA op het Utrechtse spoor 12 heeft wel heel erg veel 'Defect'-stickertjes...
...maar gezien wat erop staat zijn die defect stickertjes 1x per dag niet van toepassing. Ding is gewoon op een bestaande trein vastgelopen :wink: Ze zullen wel een verkeerd kabeltje hebben geraakt met de sloop van de kap.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Geert »

Ardan schreef:En een CTA op het Utrechtse spoor 12 heeft wel heel erg veel 'Defect'-stickertjes...
Ja, die zag ik ook... Was de CTA die naast de roltrap aan de b-zijde hangt. Zaten minstens 5 DEFECT-stickers op :shock:
Ding was zo te zien vanochtend blijven hangen op de IC van 8.21 uur naar Groningen en Leeuwarden...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Daniel »

Nou niet vanochtend hoor, als ik me niet vergis stond het er afgelopen zaterdag al op :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door STF »

Metrostation Bijlmer Arena, het andere display gaf precies hetzelfde aan.
Afbeelding
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Wout87 »

Geert schreef:
Ardan schreef:En een CTA op het Utrechtse spoor 12 heeft wel heel erg veel 'Defect'-stickertjes...
Ja, die zag ik ook... Was de CTA die naast de roltrap aan de b-zijde hangt. Zaten minstens 5 DEFECT-stickers op :shock:
Ding was zo te zien vanochtend blijven hangen op de IC van 8.21 uur naar Groningen en Leeuwarden...

Dat is al de hele week zo ;). Ik kom regelmatig op spoor 12b in utrecht. Erg smal perron nu vanwege de werkzaamheden....
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Ruben »

Hoe lang moeten sprinters op Amstelstation's spoor 1 nog als TEE trein met toeslag aangekondigd worden?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Caspar »

Tot Infoplus :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Daniel »

NS wist vanmorgen aan de voorkant niet meer waar de achterkant mee bezig was in Amersfoort... de omroep dat de intercity's van .11, .21, .41 en .51 naar Rotterdam Centraal niet reden vanwege een wisselstoring bij Rotterdam was nog amper afgelopen of de t2818 (die gaat toch echt om 11 over, bleef overigens ook gewoon op de TBP's staan) kwam binnen en vertrok ook gewoon. Goed, hij reed tot Utrecht maar da's nog altijd iets anders dan helemaal niet rijden :wink:

De t12518 stond in Amersfoort nog wel met "trein wordt omgeleid" op de TB7 maar bleek in Utrecht opgeheven. Tenminste, volgens omroep in de 2818 ging de t12720 als eerste verder naar Rotterdam. En dan is het ook wel logisch dat je de voorgaande trein niet meer gaat omleiden: vrij zinloos als de aankomsttijd met beide treinen gelijk zou worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door VIRM »

Niet echt een misser, maar gisteren werd er vanaf ergens in de ochtend tot zeker in de vroege avond omgeroepen dat de CTA op spoor 2 in Zaandam een storing had en geen juiste informatie vertoonde. Voor de juiste informatie werd doorverwezen naar de gele vertrekstaten.
Beul van de blindegeleidelijn
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door find_your_spot »

STF schreef:Metrostation Bijlmer Arena, het andere display gaf precies hetzelfde aan.
Heb je die foto nog van mijn Saldo lezer avontuur?
For Your Railroad Adventures
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door STF »

Sneltramhalte Amstelveen Zonnestein; de saldolezer is half vastgelopen aangezien er "houd uw kaart voor de lezer" op hoort te staan of "saldo 27.62" en niet een combinatie van beide.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Suus »

Vandaag stapte ik in een tram van lijn 9 in Beedorp (A) . Aan de conductrice vroeg ik hoe kort de overstap in het centrum van Amsterdam was op lijn 14. Hierop kreeg ik als antwoord: Meneer, u denkt toch niet dat we op tijd rijden he!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Oud forumgebruiker »

Misschien was ervoor een storing geweest? Niet dat jij dat kan weten natuurlijk.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door find_your_spot »

ziggy schreef:Misschien was ervoor een storing geweest? Niet dat jij dat kan weten natuurlijk.
Als reizigers mag je al blij zijn dat er een tram aan komt.
For Your Railroad Adventures
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door webguy »

Vind het enorm lomp dat reizigers voor de s7500 in Arnhem perron 7a moeten hebben en dat er dan omgeroepen wordt "7a vooraan". Slim bedacht: maak dan tijdelijk een c ofzo :P
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Freek »

Vanmiddag ergens tussen Ede-Arnhem-Nijmegen een wisselstoring. Serie s3100 reed vanaf Nm niet, zal vanuit SChiphol wel in Ede gekeerd zijn. Dus wat doen wat roept men om: "Dames en heren, de Intercity naar Schiphol van 3 voor het hele en halve uur rijdt niet." niets melden over het wel rijden van de s3000 of andere eerst volgende reisgelegenheden. Voor reizigers naar Driebergen-Zeist werd nog apart omgeroepen dat men in Ede-Wageningen moest overstappen. Hoe men in dan in Ede-Wageningen moest komen mocht men zelf uitzoeken.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door VIRM »

Feest richting de kop van Noord-Holland! Door een defecte trein bij Heiloo reed van alles en nog wat te laat of helemaal niet.

Op station Wormerveer stond ik 20 minuten te wachten op een trein richting Zaandam. Ik zag in die tijd drie sprinters richting Uitgeest vertrekken, waarvan er volgensmij twee sowieso te laat waren. Eentje bleef een paar minuten staan omdat hij door een IC werd ingehaald.
Uiteindelijk kwam er (met 10 minuten vertraging denk ik zo) een Sprinter richting Zaandam. Er werd niks omgeroepen over treinen richting Zaandam en de halte-afroep in de SLT deed het ook weer eens niet (foei NS!).

Even later ging ik weer op pad, dit keer vanuit Zaandam met de trein richting Amsterdam. Er stond nog een defecte trein bij Heiloo. Volgens de omroep op Zaandam reden alle IC's richting Alkmaar en verder en richting Utrecht en verder niet. Reizigers richting Alkmaar werd aangeraden om via Hoorn te reizen (de IC naar Enkhuizen stoptte volgensmij toen niet extra in Zaandam, slecht!). Wat bleek? De IC Alkmaar-Heerlen/Maastricht bleek Zaandam als eindpunt te hebben, in tegenstelling tot wat de stationsomroepster meldde... Op Sloterdijk werd echter dingen een stuk beter omgeroepen. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Daniel »

In Utrecht worstelde men vandaag met het vrij lange perron 18/19. Dat leverde de volgende omroep op: "De Sprinter naar Geldermalsen en Tiel vertrekt van helemaal vooraan spoor 18b" :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Wubbo »

In Gouda ontbreekt op meerdere CTA's het flapje Intercity, er hangt dan gewoon een blanco flapje. Is in ieder geval bij een CTA op spoor 8 en op spoor 10 zo.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door find_your_spot »

Afbeelding

Eerste reis met OV-chipkaart bij NS? Vergeet dan niet uw Linux voor dummies handboek.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Meltrain »

Op station Dordrecht werd vandaag, omdat de t5140 +15 had en de t2240 spoor 2a bezet hield, de t5140 gespoorwijzigd naar spoor 1. Dat leverde de volgende omroep op: "Dames en heren, de stoptrein naar Rotterdam, Delft en Den Haag Centraal van 13:07 vertrekt van spoorwijziging 1." :lol:
Overigens haalde de t2240 de t5140 bij Zwijndrecht al weer in en kwam daardoor op Rlb op spoor 4 binnen.
En de machiniste die de t5140 vanaf Ddr bestuurde zag er best leuk uit. :oops:

Extra opmerking: op ns.nl krijg ik bij de vertrekstaten van Dordrecht, de vertrekstaten van Zutphen. :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten