OVer Missers in de Reisinformatie #5

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Wout87 »

Tuffy heeft op utrecht centraal vandaag opgehouden met alle spoorwijzigingen te noemen. Alleen de belangrijkste.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Daniel »

Ben benieuwd hoelang ze het volhoudt... maargoed, 't scheelt al in de omroepberichten dat de t2818 vanmorgen weer spontaan met -4 op z'n planmatige aankomstspoor 8 binnen kon komen :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Joshua »

Ik had ergens gelezen dat NS weer buffels leent van de NS om de drukte aan te kunnen op de Maaslijn begin van het schooljaar. Weer iemand of deze al rijden? Want ik heb er nog geen mogen ontdekken en ook niet op het rangeerterrein in Nijmegen zien staan.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Tochjo »

Stel 3446 begint komende maandag in de trein van 7:23 uit Nijmegen naar Venray (bron).
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Meltrain »

Het zal ongetwijfeld al eerder langsgekomen zijn, maar ik zag vanmiddag dat lijn 140 op het busstation van Dordrecht een groene sticker van Arriva heeft. :?
Lijn 231 (de enige andere niet-Arriva lijn) heeft dan weer wel gewoon een gele sticker met 'Veolia' erop.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Daniel »

Die groene sticker had 'ie ook al op 't tijdelijke busstation, kennelijk kan Arriva niks anders printen. In Gorinchem hebben bv. ook alle Veolia-lijnen groene stickers :wink:
En waarom 231 dan wel een gele heeft? Waarschijnlijk nog oude voorraad op vestiging Dordrecht: de stickers op de Dordtse haltes van 231 zijn namelijk destijds door SVD geplakt en waren in overvloedige hoeveelheid aangeleverd (heb er zelf ook nog eentje thuis liggen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef: En waarom 231 dan wel een gele heeft? Waarschijnlijk nog oude voorraad op vestiging Dordrecht: de stickers op de Dordtse haltes van 231 zijn namelijk destijds door SVD geplakt en waren in overvloedige hoeveelheid aangeleverd (heb er zelf ook nog eentje thuis liggen)
Wat leuk. :D
Ik heb hem ook namelijk, net als een groene lijnsticker voor lijn 144 in het weekend. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Daniel »

Kennelijk is Tuffy, nu ze in Utrecht niet meer elke trein omroept, op vakantie gestuurd naar Amersfoort... daar werd vanmorgen door haar omgeroepen dat de IC van 7.08 uur naar Groningen van spoor 2 vertrekt, iets wat die trein zo ongeveer 365 dagen - de dagen dat 'ie niet rijdt per jaar doet :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door webguy »

Hoe lang hebben we nu DVM in de Schipholtunnel? Er stonden in ieder geval allemaal flapjes op spoor 6 op Schiphol dat de Intercity naar Leiden vandaag van spoor 5 vertrok en "let op de omroepberichten". Daar hebben we toch de andere CTA en de DVM-schermen voor? Of heeft dit te maken met de bovenleiding die NOG ALTIJD NIET gerepareerd is. Ze zijn nu wel bezig: zag een aantal bovenleidingwagens en nieuwe bovenleiding.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Caspar »

Je geeft dus zelf al antwoord op je vraag. :wink:
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door mb90 »

Niet echt reisinformatie, maar ik weet anders niet waar het wel geplaatst kan worden. Qbuzz geeft in Lansingerland de nieuwe routes aan met routepijlen die zo te zien iets Connexxion-achtigs hebben... :P :
Afbeelding
lamar
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 12 jun 2009, 22:15

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door lamar »

mb90 schreef:Niet echt reisinformatie, maar ik weet anders niet waar het wel geplaatst kan worden. Qbuzz geeft in Lansingerland de nieuwe routes aan met routepijlen die zo te zien iets Connexxion-achtigs hebben... :P :
Afbeelding
(Dat het kosten besparing) :X
Laatst gewijzigd door Ruben op vr 03 sep 2010, 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto uit quote gehaald
''Schade dass die bahn nicht fliegen kann!''
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Ruben »

Daniel schreef:Kennelijk is Tuffy, nu ze in Utrecht niet meer elke trein omroept, op vakantie gestuurd naar Amersfoort... daar werd vanmorgen door haar omgeroepen dat de IC van 7.08 uur naar Groningen van spoor 2 vertrekt, iets wat die trein zo ongeveer 365 dagen - de dagen dat 'ie niet rijdt per jaar doet :P
Is dat niet een gevolg van de Prorail planning dat spoor 1 en 2 dynamisch aan de NoordOost toegewezen wordt?
En ja het zou heel onwaarschijnlijk zijn om de s700 op spoor 1 te gooien en de s1700 op 2, maar Amersfoort heeft een reputatie hoog te houden.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door MdJ »

Die van 7.08 vertrekt van spoor 2b. Als hij dan iets te lang is en dus ook de a-sectie bezet houdt, dan wordt het spoor 2. En omdat het systeem dat dusdanig niet aan kan, wordt hij "gespoorwijzigd" naar spoor 2... :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Caspar »

Ik vind het wel handig als dat wordt omgeroepen. Als je er vanuit zou kunnen gaan dat het ook klopt. In Amsterdam bijvoorbeeld, als er wordt omgeroepen dat een IC naar Nijmegen van spoor 5 vertrekt, dan weet ik al dat ie met minstens 10 bakken rijdt. (als op de gele vertrektstaten bv alleen 5b zou staan) Zo kunnen de reizigers zich beter verspreiden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Daniel »

MdJ schreef:Die van 7.08 vertrekt van spoor 2b. Als hij dan iets te lang is en dus ook de a-sectie bezet houdt, dan wordt het spoor 2. En omdat het systeem dat dusdanig niet aan kan, wordt hij "gespoorwijzigd" naar spoor 2... :wink:
Ah, dan is 'ie dus gewoon niet ver genoeg doorgereden. Te lang zal 'ie niet geweest zijn: 't was een losse ICMm-III :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Raymond »

Eén van de Infotins in Eindhoven werkt al een flinke tijd niet. Toen ik er vanmorgen weer eens voorbijfietste werd zowaar weer eens afgeteld naar totdat een bus kwam. Het enige punt was wel dat de bestemming: Almere Buiten bleek te zijn. (Tja, beiden zijn het lijn 3 en in beide gevallen is Infotin actief). Toen ik er een paar uur later voorbij kwam gaf de InfoTin toch maar niks meer aan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Daniel »

In Deventer maken de vertrekstaten onderscheid tussen spoor 2 (doordeweeks) en 2a (in 't weekend) als vertrekspoor voor o.a. de t2860. Beetje jammer alleen dat er op het bewuste perron 2 nergens een aanduiding van de perronfasen te vinden is...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Ruben »

Is dat bij de Amersfoortse sporen 1 en 2 wel te vinden dan? Mijn oog is er in ieder geval nooit op gevallen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Daniel »

Er hangen in ieder geval dubbele TBP's op de brug over de sporen bij de toegang naar spoor 1 en 2, maar geen idee of het ook op 't perron terug te vinden is. Ook niet heel relevant daar aangezien de treinen er toch altijd op dezelfde plek stoppen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Ruben »

Station Apeldoorn is tegenwoordig een Turmbahnhof en ligt in de Metropoolregio Amsterdam.
Dat is, als ik de NS site met zijn vertrekstaten moet geloven. Wanneer worden de bordjes op Duivendrecht vervangen?

Oh en ik kan er nu ook bloemen en Swirls kopen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Daniel »

Gaat lekker met de vertrekstaten...

Trouwens, wat ik me nu nog bedenk: had ook nog iets wat geen misser was maar wel reisinformatie betreft... de t3659 had een uitermate klantgerichte HC. Bij vertrek uit Zwolle werden bijvoorbeeld niet alleen de stations omgeroepen waar de trein zou gaan stoppen, maar werden ook de verwachtte aankomsttijden op enkele grotere stations genoemd.
En bij aankomst in Deventer ook nog een duitstalige omroep van de overstapmogelijkheid op de trein naar Berlijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Suus »

Bloemen? Hooguit bij de AH to Go dan, maar die hebben weinig bloemen volgens mij. En Swirls? Dat moet dan zeker op de plek van de al jarenlang gesloten C'est du Pain zitten :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Ruben »

En dat alles op station Apeldoorn hè?! ;-)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Daniel »

Bedenk me steeds meer opvallendheden die ik vanmiddag gezien heb... bij halte Schurenstraat in Deventer vielen me in eerste instantie alleen de voetnoten van lijn 4 op. Wat moest een rit tot Schalkhaar immers op de vertrekstaat ri. Deventer.
Pas later merkte ik dat het de vertrekstaat voor de richting Raalte was, die richting Deventer hing aan de andere kant van de straat (waar dus juist de bus naar Raalte stopt :P )
Je zou zeggen dat dat op moet vallen bij 't ophangen: heel die halte hangt verder vol vertrekstaten ri. Deventer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten