OVer Missers in de Reisinformatie #5

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Suus »

Lijkt mij toch niet. Gunning van de concessie Waterland is tussen 8 februari en 11 maart 2011.

Zie http://www.stadsregioamsterdam.nl/belei ... _waterland
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Caspar »

De CTA's op spoor 11 op Sloterdijk waren wit. Even voor vertrektijd verscheen er "Let Op Omroepbericht". Om 19:17, de vertrektijd, werd er omgeroepen dat er door een aanrijding de Sneltrein naar Den Haag Centraal niet zou rijden: passagiers voor Den Haag moesten over Amsterdam, voor Schiphol moest je naar spoor 10 en voor Leiden moest je via Haarlem of weer overstoppen in Schiphol. Uiteraard werd dit niet in het Engels omgeroepen en er werd niet meegedeeld naar welk spoor je moest gaan om via Haarlem te kunnen reizen.
Ik had gister even wat bandjes ingesproken in mijn pauze, maar je moet er ook rekening mee houden dat je niet te veel informatie moet geven in een bericht. (anders wordt het te lang en raak je de kluts ook kwijt) Ik vond het zelf nog wel netjes, om de reizigers 2 mogelijkheden te noemen voor Leiden, zowel met overstap op Schiphol als via Haarlem. Overigens werd er ook op 9 minuten voor vertrektijd van de s3300 omgeroepen dat de treinen naar Schiphol van spoor 10 vertrokken (kunnen de mensen vanaf spoor 11 bijna kruipend nog op spoor 10 komen optijd) De reizigers die via Haarlem reizen, kunnen toch ook zelf op de vertrekstaten zien vanaf welk spoor dat kan? En de treinen naar Den Haag worden op Sloterdijk nooit in het Engels omgeroepen, dus gisteren ook niet ineens :wink: Zo is dat nou eenmaal afgesproken.


Verder zag de eerder getoonde (reeds een paar maanden) vastgelopen Teletekst-TV op station Heiloo er tot vorige week zo uit:
Afbeelding

Vandaag was ie nog iets verder richting zijn einde gekomen:
Afbeelding
Je ziet de letters gewoon in het scherm staan als je goed kijkt :D
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door VIRM »

Sorry Caspar, ik kan die schermen niet echt lezen...

Ah, dus dat was jij die ik hoorde. :D
Enig punt is de frequentie van de omroepen. Ik was om iets van 19:08 op Sloterdijk en de trein die ik wilde hebben ging om 19:17. Pas om 19:18 werd er iets omgeroepen...
Beul van de blindegeleidelijn
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Caspar »

Sorry Caspar, ik kan die schermen niet echt lezen...
Dat kan goed kloppen, want ze zijn kapot, op de onderste staat dus helemaal niets meer. De tekst die een paar maanden heeft vast gestaan, is ingebrand in het scherm. Lezen wat er staat kan ik ook niet, maar ik zie wel dat er letters staan. :lol:

En op Sloterdijk had je de pech dat je net nadat de aanrijding was gebeurd, op het perron staat. Het duurt wel een kwartier voor de omreisadviezen enzo omgeroepen zijn. (zijn meer stations natuurlijk, en een berichtje inspreken kost nu eenmaal ook wat tijd)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Daniel »

Sta ik vanmiddag op Utrecht Centraal, wordt er omgeroepen dat de Sprinter van 16.47 uur naar Utrecht Centraal niet rijdt en dat de volgende om 17.02 uur gaat. :lol:
Helemaal een bijzonder geval daardoor... niet het verkeerde station maar tot twee keer toe de verkeerde eindbestemming in de omroep.

't was namelijk de Sprinter van 16.47 naar Breukelen die niet reed als gevolg van een SLT die dusdanig overleden was dat de HC niet meer kon omroepen dat 'ie niet zou rijden, maar dit persoonlijk kwam meedelen aan de reizigers die net waren ingestapt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Daniel »

Trof vanmiddag deze nogal vastgelopen CTA op Utrecht Centraal...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Joshua »

Ik hoor al een paar dagen op Station Nijmegen Heyendaal verschillende afroepen die op Station Nijmegen of Station Arnhem horen.
Stoptreinen naar Tiel die vertraging hebben, of naar Den Bosch.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door webguy »

Had ik ook al gemeld, inmiddels al meer dan een week zo geloof ik. Je zou zeggen dat iemand er wat aan doet. Maar ik gok dat Veolia mcn'en het niet horen tijdens de korte haltering, de NS komt er niet, en Prorail intereseert het niet.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Maik »

Afbeelding
Gisteren in Utrecht. Ik had het graag willen meemaken. :D
Pommes.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Marc »

Door werkzaamheden reden er dit weekend geen treinen tussen Maastricht en Heerlen en tussen Maastricht, Randwyck en Visé.

Gisteren maakte ik op Randwyck een foto van de informatievoorziening bovenaan de trap, twee handgeschreven briefjes dat de bussen naar Maastricht aan de overzijde van het station vertrokken. Ik weet niet of hier de halte boven op de brug bedoeld werd of de NS halte onder bij spoor 3. Als de laatstgenoemde halte werd gebruikt moesten reizigers wel een extra rondje lopen omdat de opgangen naar het perron afgesloten waren...
Afbeelding

Vandaag zag ik deze tekst op het bord staan. Het is toch echt Maastricht Randwyck.
Afbeelding

Tot slot geen echte fout, maar wel veel blauwe streepjes bij de actuele informatie.
Afbeelding
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Caspar »

webguy schreef:Had ik ook al gemeld, inmiddels al meer dan een week zo geloof ik. Je zou zeggen dat iemand er wat aan doet. Maar ik gok dat Veolia mcn'en het niet horen tijdens de korte haltering, de NS komt er niet, en Prorail intereseert het niet.
Iemand moet het wel melden natuurlijk. Je kan een machinist aanspreken, die kan dan even bellen naar de post aldaar.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Freek »

ik zit vrijdag toevallig met prorail om tafel en zal melden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Daniel »

De twee ICMm-III'en die ik vanmorgen in de t8818 trof zijn niet opvallend, de bestemming die de voorste ervan toonde was dat wel: "Leiden C", voor 't eerst eens een treinstel dat iets met dat Centraal doet dus. De achterste toonde gewoon "Leiden" zoals elke andere trein doet.

En owja, in de categorie InfoXX-rariteiten had men vandaag de volgende in de aanbieding: alternerend "53 Utrecht AZU" / "Blaricum Carpool" :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Suus »

Blokkendoos 785 heeft aan de voorkant een kapotte filmrol voor het lijnnummer, hij reed vandaag op lijn 9 maar toonde lijn 3. Daarom was er achter de voorruit een A4-tje geplakt met het lijnnummer :)

Ik kwam gisteren trouwens nog een poster tegen op station Boskoop over het vervangend busvervoer waar stond vermeld dat reizigers voor Leiden Centraal in Alphen aan den Rijn over konden stappen op de trein. Helaas was deze trein vervangen door een... bus :lol: In Alphen hing overigens ook nog een poster waar op stond dat je in Leiden kon overstappen op de trein naar Schiphol. Helaas was ook deze trein vervangen door... een bus :lol:

Beetje jammer trouwens dat de busdienst tussen Gouda en Alphen op zondag maar 1x per uur reed, terwijl de trein dat tegenwoordig 2x per uur doet :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Gekko123 »

Afgelopen zondagavond zag ik rond 22.30 uur op Rotterdam Centraal een SLT-stel dat niet wist waar die nou heen wou. De enalaatste bak wou naar Den Haag Centraal, de laatste wou naar Roosendaal (stel ging naar Roosendaal toe) :lol: .

Mijn complimenten voor de SLT tov SGMm: bij een aanpassing van de eindbestemming bij werkzaamheden wordt de bestemming bij SLT gewoon aangepast en blijft de omroep etc. het normaal doen. Iets wat me bij SGMm nog niet is opgevallen *O*
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Caspar »

Mijn complimenten voor de SLT tov SGMm: bij een aanpassing van de eindbestemming bij werkzaamheden wordt de bestemming bij SLT gewoon aangepast en blijft de omroep etc. het normaal doen. Iets wat me bij SGMm nog niet is opgevalle
Dat was afgelopen weekend met werkzaamheden bij Zaandam niet aan de orde. Stond gewoon Rotterdam Centraal of Amsterdam Centraal op de eindbestemming van de treinen die tot Zaandam reden vanuit Alkmaar/ Uitgeest.

Vind het ook suf dat er meteen 'Niet instappen' op de displays verschijnt bij het arriveren op het eindstation. Met een korte kering, waarbij de machinist of HC niet echt tijd heeft om de bestemming erin te zetten, vertrekt die trein regelmatig met 'Niet instappen' erop aan de nieuwe rit. De sprinters naar Zandvoort aan Zee bv hadden dat bijna altijd in Haarlem.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Mikos »

Ook in SGMm is er een andere bestemming in te voeren, zonder dat er continu "Eindbestemming Tsytsjerksteradiel" blijft staan en de omroep niet werkt. Dat trucje is alleen niet zo heel bekend. :wink:
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Ennes »

Mikos schreef:Ook in SGMm is er een andere bestemming in te voeren, zonder dat er continu "Eindbestemming Tsytsjerksteradiel" blijft staan en de omroep niet werkt. Dat trucje is alleen niet zo heel bekend. :wink:
Dat trucje is wel bekend, alleen in veel gevallen onbruikbaar, omdat er maar een heel beperkt aantal stations kan worden gekozen. bv traject Amr - Rtd, hier is alleen Amr, Zd, Asd, Gd en Rtd te kiezen. En in alle andere gevallen rest niets anders dan alleen de eindbestemming in te voeren, met als nadeel dus, dat de stations niet in de displays worden getoond, en de automatische omroep niet werkt.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Ennes »

Caspar schreef:
Mijn complimenten voor de SLT tov SGMm: bij een aanpassing van de eindbestemming bij werkzaamheden wordt de bestemming bij SLT gewoon aangepast en blijft de omroep etc. het normaal doen. Iets wat me bij SGMm nog niet is opgevalle
Dat was afgelopen weekend met werkzaamheden bij Zaandam niet aan de orde. Stond gewoon Rotterdam Centraal of Amsterdam Centraal op de eindbestemming van de treinen die tot Zaandam reden vanuit Alkmaar/ Uitgeest.

Vind het ook suf dat er meteen 'Niet instappen' op de displays verschijnt bij het arriveren op het eindstation. Met een korte kering, waarbij de machinist of HC niet echt tijd heeft om de bestemming erin te zetten, vertrekt die trein regelmatig met 'Niet instappen' erop aan de nieuwe rit. De sprinters naar Zandvoort aan Zee bv hadden dat bijna altijd in Haarlem.
Daarbij komt dat een na centraal sluiten van de deuren nieuwe instellingen op het display niet zichtbaar zijn tot de eerstvolgende haltering.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Caspar »

Is er binnen de NS een soort klankbord groep die dat soort dingen oppakt? ook de haperende ''live'' omroep in een SLT is gloednieuwmat-onwaardig.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Ennes »

Caspar schreef:Is er binnen de NS een soort klankbord groep die dat soort dingen oppakt? ook de haperende ''live'' omroep in een SLT is gloednieuwmat-onwaardig.
Alleen een (klaag)muur om tegen aan te lullen. :D :D :D

:X
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door webguy »

Was gister op Schiphol, en iemand had bedacht dat het leuk was om vertrekstaten over elkaar heen op te hangen. Het resultaat als er al een gele, papieren vertrekstaat hing is dit:
[smallimg]http://farm5.static.flickr.com/4150/4995507863_8365bc12b7_z.jpg[/smallimg]
Papier op plastic gaat iets beter, maar niet heel veel..
Schandalig en als het mogelijk was had ik zelf die eronder weggehaald... Stelletje luilakken...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Daniel »

Wat zijn de dienstregelingpagina's op de Connexxion-site toch eigenlijk verschrikkelijk onhandig... zat net te kijken hoe laat ik morgenochtend van het Meander MC Elisabeth in Amersfoort terug naar 't station kan reizen maar dat veroorzaakt me hevige slijtage van 't scrollwieltje van m'n muis :P
Waarom kan Connexxion nou niet gewoon lijnen als 77 en 78 (die alleen in Leusden ringlijn zijn) opknippen, wordt zo'n lange lijst haltes omdat altijd elke halte getoond wordt en dan zoekt 't niet meer zo makkelijk op als je ergens onderin de tabel moet zijn. Wordt nog bijna een Arrivafan, daar kan je tenminste kiezen om alleen tijdhaltes te tonen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Chauf21 »

Zolang zijn die lijstjes van 77 en 78 toch niet? Niet langer dan een gemiddelde andere lijn in ieder geval... En anders heb je altijd nog de 'End' of 'Page down' knop :idea:
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Bart »

Daniel schreef:Wordt nog bijna een Arrivafan, daar kan je tenminste kiezen om alleen tijdhaltes te tonen.
Qbuzz vind ik persoonlijk de beste dienstregelingen op internet hebben. Gewoon naar de website, klik-klik-klik-klik en je hebt je dienstregeling. Ik hoef bij Qbuzz niet het toetsenbord te gebruiken om een plaatsnaam of lijnnummer in te vullen en er is een handig menu voor de tijden en de dagen. Connexxion is inderdaad vreselijk met al dat scroll-, typ- en klikwerk.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten