OVer je reiservaringen in september 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Klaasje »

*O* Zojuist op de halte Walt disneyplantsoen op de foto gezet..... *O*
Een Volvo 8700 op lijn 155 om 22:01 uur. Voor de erg zuur kijkende reizigers die in die bus zaten was het te hopen dat het niet een eerdere rit dan de laatste is geweest. Die laatste rit hoort om 17:59 van het Bijlmerstation te vertekken.
:pos: De Chauffeur verdient wel een pluim dat die even een 4 uur durende rit rijdt :pos:
(Jammer genoeg is de foto zó mislukt dat ik hem maar niet plaats)
Laatst gewijzigd door Klaasje op ma 20 sep 2010, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door STF »

Bee schreef:Vanmiddag eens een ritje gemaakt met buslijn 237 van het GVB richting de Hempont. En ik snap echt geen bal van de route die hij aflegt :lol:
Haha, ik heb die bewuste middag op al die lijntjes meegereden zonder jou tegen te komen, soms is de wereld heel klein, in dit geval juist heel groot. Ik trof overigens een chauffeur die dacht dat ik bij GVB werkzaam was en van de baas mee moest rijen i.v.m. lijnverkenning. :lol: In ieder geval vond hij het wel erg gezellig dat ik meeging en aangezien zijn dienst uit drie verschillende lijnen (231-232-233) bestond zat ik behoorlijk lang bij hem in de bus.

De bestuurster van nachtbus 357 merkte ook al halverwege de rit van CS naar Bijlmer tegen find_your_spot en mij op dat ze het wel leuk vond als we vaker met haar mee zou rijden op de nachtbus omdat we zo gezellig waren. find_your_spot heeft zelfs haar telefoonnummer gekregen, wat moeten we daar nou weer van denken? :wink:
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door tsov »

robert55 schreef:Amsterdam: vandaag op het NDSM werfveer [in ieder geval de eerste keer dat ik 'm zie] een nieuwe pont, IJ-veer 55.
In grote trekken gelijk aan de voorgangers 50-54, alleen is de gang voor [brom]fietsers wat verbreed ten koste van het deel voor voetgangers [wat met schuifdeuren beschut kan worden] en minder zitplaatsen. Witte [ipv oranje] led's in de bestemmingsdisplay. Ooit gehoord dat er twee waren besteld. De grotere capaciteit is in de spits zeker nodig en de reserve was wel erg mager
Ah, niet gezien vandaag. Ben alleen vanmorgen buiten geweest en toen zat de 33 op de NDSM-veer (dat is een klein model). Zal morgen eens opletten, misschien kan ik even een tochtje meevaren.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
VIRM
Berichten: 7614
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door VIRM »

Opvallend iets: ik wiet niet of het in andere tunnels gebeurt, maar in de Hemtunnel 'klapperen' aardig wat deurtjes van de SLT... Iemand enig idee waarom?
Beul van de blindegeleidelijn
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Joshua »

Laatst klapperde er een deur van een Amba ook heel erg. Nou waaide het heel hard en sloot die al niet goed. Maar ik had echt het idee van die vliegt er straks nog af. Dit was bij Arriva Oost-Brabant. Durf zo niet te zeggen welke bus.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Caspar »

Net met de t4580 naar Hoorn gegaan, en tussen Purmerend en Hoorn een aardig stukje stapvoets gereden. Bij binnenkomst in Hoorn riep de HC om dat de vertraging die was opgelopen te maken had met een mogelijk voorwerp op het spoor tussen Purmerend en Hoorn. Bij binnenkomst op station Hoorn stonden er een hele hoop agenten met zaklampen rondom de trein. Die riepen dat er niets was gevonden, naar het personeel aan de andere kant van het station van de tegentrein naar Amsterdam.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door STF »

Zaterdagnacht wilde er iemand vanaf Amsterdam Centraal naar het Science Park toe, de bestuurder van onze bus stelde voor de 355 naar Amstelstation te nemen en daar tot de ochtend te wachten op lijn 40! :shock:

(Toevallig had ik het een paar weken geleden er nog over waarom daar eigenlijk geen nachtbus komt.) Volgens onze bestuurder werd er wel vaker in de nacht naar het Science Park gevraagd, in de toekomst gaat hoogstwaarschijnlijk de nachtbus naar IJburg omrijden via het Science Park.
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Michael »

Joshua schreef:Laatst klapperde er een deur van een Amba ook heel erg. Nou waaide het heel hard en sloot die al niet goed. Maar ik had echt het idee van die vliegt er straks nog af. Dit was bij Arriva Oost-Brabant. Durf zo niet te zeggen welke bus.
is een bekend probleem bij de amba's met de deuren die naar buiten zwenken. Was bij Veolia Brabant ook het geval maar daar hebben ze het probleem opgelost waardoor je er nou bijna geen last meer van heb
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Fles »

K*t met bommen vanochtend :neg:

8:27: Grote halaanwijzer geeft aan: Sprinter naar Veenendaal Centrum van 8:31 van spoor 12b
8:28: Ik sta op 12b, lekker ver vooraan want ik heb een 1e klas kaartje gekocht. Omroep: Sprinter naar Veenendaal Centrum van 8:31 gaat van 14b. Gloeiende. Iedereen weer de hal in, gelukkig heeft eoa leeghoofd ook de roltrappen allebei de verkeerde kant op gezet, waarvoor duizendmaal dank :N .
8:29: De horde komt via de vaste trap aan op 14b, waar eigenlijk helemaal geen plaats is want de ICE naar Frankfurt komt net binnen dus 14b staat al vol met bejaarden en koffers. Weer een omroep: De Sprinter naar Veenendaal Centrum van 8:31 gaat van 15b.
8:30: De sprinter naar Veenendaal Centrum komt aanrijden, maar ach weet je? 15a is ook wel een mooi plekkie :X

DIkke vette koeie-FAAL :neg: Drie spoorwijzigingen in drie minuten, met één trein. In de vliegende ochtendspits bij voorkeur. Chapeau :N
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door iljitsch »

Ik zit nu in treinstel 4217 van Gouda naar Utrecht met wifi aan boord. Werkt als volgt: selecteer netwerk "tmobile", open je browser en ga akkoord met de voorwaarden. Het is niet erg snel maar werkt verder als een trein. :lol:

Foto's volgen.

Edit: tmobile ipv tnobile.
Laatst gewijzigd door iljitsch op di 21 sep 2010, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Caspar »

Als je in Thalys gaat inloggen op Wi-Fi ter hoogte van Amsterdam, dan ben je pas ingelogd ter hoogte van Rotterdam. Je moet je eerst registeren, (hoop pagina's doorwerken met gegevens invullen) dan een of andere toegangscode gebruiken om weer in te loggen etc etc. Schiet allemaal niet op, zeker niet op je telefoon. Schijnt dat de 2e keer sneller moet gaan, maarja, wat is mijn Thalys Wi-Fi wachtwoord ook alweer? (als je niet frequent daar gebruik van maakt, onthoud je het niet).
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door iljitsch »

Hier de foto's. Sorry dat ze nogal enorm zijn, smallimg lijkt slecht te werken op staande foto's.

Dit zie je op de iPhone:

Afbeelding

Geen reisinformatie op het nieuwe scherm op dit moment:

Afbeelding

De snelheid houdt niet over maar voor gratis is het natuurlijk niet slecht.

Afbeelding

Bij sommige deuren van de trein zie je de wifi-logootjes maar het werkt ook in bakken zonder logo's op de deur:

Afbeelding
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Michael »

Ik zie nu al 2 dagen achter elkaar en allebei de keren tegen de avond een stel benelux rijtuigen met de tekst FYRA op de zijkant door Breda heen komen in de richting Dordrecht/Rotterdam.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door iljitsch »

Om 17.02 u de trein van Utrecht naar Rotterdam genomen, weer met wifi en nu ook reisinfo op het scherm. Dit was een verherbouwde koploper. Ik vond het oude interieur mooier, maar als het dan toch moet is dit wel een prima resultaat: zit lekker, voldoende ruimte, geen klachten. In Rotterdam overstappen op de benelux die op spoor 6 zou komen, maar spoor 6 is nu een zandbak... Gelukkig hing er een behulpzame NSer op het perron zodat ik op tijd bij spoor 3 was. Allemaal geheel volgens de regelen der kunst, tot Roosendaal wel helemaal vol en daarna ging-ie steeds langzamer rijden. Maar wel overal op tijd. In België kwamen er ook nog twee politieagenten langs die van alle bagage wilden weten wie de eigenaar was. Maar geen controleurs (van Rotterdam tot Brussel CS), dat heb ik internationaal nog niet eerder meegemaakt, tenzij ik me vergis.

Typisch overigens dat de benelux en de thalys minuten na elkaar vlak voor het hele uur uit Rotterdam vertrekken.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Raymond »

Michael schreef:Ik zie nu al 2 dagen achter elkaar en allebei de keren tegen de avond een stel benelux rijtuigen met de tekst FYRA op de zijkant door Breda heen komen in de richting Dordrecht/Rotterdam.
Zijn druk aan het testen op het moment, voor als Fyra straks naar Breda komt. Keren lijkt steeds te gebeuren op de opstelspoortjes die liggen in de richting van Tilburg. De bouwkeet die op perron 5-6 staat is ook voor het HiSpeed personeel zo ontdekte ik vandaag.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Justin »

Dag begon goed... Wilde na m'n rit van de Schieweg naar Rotterdam Centraal met tram 11 de t2827 in, bleek heel spoor 13/14 afgezet te zijn... althans, de toegangsdeuren waren vergrendeld. Het bleek dus dat er weer eens een storing was, en ik mocht met de s2100 en de t143 via Shl naar Amf gaan... Met +45 aangekomen. Goede werkdag vandaag -_-.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Wout87 »

Fles schreef:K*t met bommen vanochtend :neg:

8:27: Grote halaanwijzer geeft aan: Sprinter naar Veenendaal Centrum van 8:31 van spoor 12b
8:28: Ik sta op 12b, lekker ver vooraan want ik heb een 1e klas kaartje gekocht. Omroep: Sprinter naar Veenendaal Centrum van 8:31 gaat van 14b. Gloeiende. Iedereen weer de hal in, gelukkig heeft eoa leeghoofd ook de roltrappen allebei de verkeerde kant op gezet, waarvoor duizendmaal dank :N .
8:29: De horde komt via de vaste trap aan op 14b, waar eigenlijk helemaal geen plaats is want de ICE naar Frankfurt komt net binnen dus 14b staat al vol met bejaarden en koffers. Weer een omroep: De Sprinter naar Veenendaal Centrum van 8:31 gaat van 15b.
8:30: De sprinter naar Veenendaal Centrum komt aanrijden, maar ach weet je? 15a is ook wel een mooi plekkie :X

DIkke vette koeie-FAAL :neg: Drie spoorwijzigingen in drie minuten, met één trein. In de vliegende ochtendspits bij voorkeur. Chapeau :N
Rare situatie. Ik heb de trein ook wel eens (behalve vandaag). Ik had de sprinter van 15 min later.

Verder een wat vreemde situatie vandaag. de 3152 (nijmegen-Schiphol) had in Driebergen-Zeist +20 min. Dus kwamen we ook +20 aan in utrecht. Wat zegt de conducteur: We gaan in utrecht combineren met een andere trein die vlak achter ons zit. We rijden om 16:28 (ipv 15:58!!) verder naar schiphol
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Geert »

Fles schreef:K*t met bommen vanochtend :neg:
Inderdaad, maar vooral omdat ik van Zeist via Utrecht naar Rotterdam wilde reizen. Het begon al met de bus die met +10 kwam aanrijden, vervolgens bleek op het station geen enkel treinverkeer naar Rotterdam mogelijk (uit Utrecht). Omreizen via Den Haag en aangekomen met +45 in Rotterdam. Hoera.

Opvallend was dat de HC van de t2020 vooral oog had voor de reizigers naar Den Haag: 'Dames en heren, excuses voor de drukte in deze trein vanochtend, maar de reizigers naar Rotterdam moeten ook nog mee, vandaar.' En bij aankomst in Den Haag alleen een standaardriedeltje over eindpunt, chipkaart en denk-aan-uw-eigendommen-en-neem-die-ook-mee. Even het spoor of de vertrektijd noemen van de trein naar Rotterdam was kennelijk te veel moeite :N
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Daniel »

Je had wellicht beter kunnen wachten: volgens de HC van de t2818 zou de eerstvolgende trein naar Rotterdam om 8.17 uur uit Utrecht vertrekken (t12720 dus) :wink:
Eigenlijk vond ik dat wel verdacht veel lijken op: de verstoring is voorbij maar om het treinverkeer naar Amersfoort niet teveel te verstoren keert deze trein hier nog om.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Wubbo »

De vraag is hoe betrouwbaar die informatie van de hc was, actuele vertrektijden zijn niet de meest betrouwbare bron (maar het kan ook zijn dat hij zijn informatie uit andere bron had).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Daniel »

Het klopte wel aardig met de prognose voor het einde van de verstoring, maargoed, die prognoses zijn ook niet altijd even betrouwbaar.
De redenering die ik zelf maakte: als op dat moment (7.30 dus) de verstoring net ten einde was duurt 't 40 minuten voor de eerste trein uit Rotterdam in Utrecht is. En als je tot dan wacht met vanuit Utrecht richting Rotterdam rijden voorkom je dat er gaten vallen die tot ver in het noorden en oosten doorwerken (waar immers het materieel dat als vervanging kan dienen zal opraken omdat de eerste treinen nog in Rotterdam stonden)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Justin »

De s4000 reed wel, en zou daarmee overstap op de NO in Gd hebben. Ware het niet dat volgens Geert de NO die ik zou moeten hebben met +15 zou aankakken. M'n aankomst in Amf zou dan zo rond 9:20 hebben gelegen. Maar omdat ik dan niet zo'n zin had in de drukte was ik sowieso van plan om via Shl te reizen (via Gvc met de s1900 zou ik net m'n overstap missen waarschijnlijk)...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door STF »

Donderdagnacht accepteerde de OV chipkaart apparatuur in GVB nachtbus 353 gewoon alle OV chipkaarten; studentenkaarten week en weekend, reizen op saldo, 1 uurskaartjes, etc. Alleen bijna aangekomen op het eindpunt ineens niet meer, waardoor ook niemand meer kon uitchecken daarmee. Zaterdagnacht hetzelfde verhaal in nachtbus 355 tussen busstation Gaasperplas en metrostation Gein, op dat stukje kon je met echt elke OV chipkaart inchecken (zelfs studentenkaart week) maar de rest van de route alleen nachtbuskaartjes.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:En als je tot dan wacht met vanuit Utrecht richting Rotterdam rijden voorkom je dat er gaten vallen die tot ver in het noorden en oosten doorwerken (waar immers het materieel dat als vervanging kan dienen zal opraken omdat de eerste treinen nog in Rotterdam stonden)
Ik verwacht niet dat alle treinen in Rotterdam stonden, ik verwacht dat een deel er in Utrecht uitgeknikkerd is, een deel naar Den Haag gestuurd is (dat deel dat al onderweg was) en er misschien ook nog wat in Amersfoort stond. Sowieso is een kant op opstarten killing voor je reizigers. Ik denk dat de stroom reizigers naar Rotterdam na een verstoring groter is dan naar, pak 'em beet, Amersfoort voor een s2800, dus kun je beter die trein naar Rotterdam rijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Ik verwacht niet dat alle treinen in Rotterdam stonden, ik verwacht dat een deel er in Utrecht uitgeknikkerd is, een deel naar Den Haag gestuurd is (dat deel dat al onderweg was) en er misschien ook nog wat in Amersfoort stond.
Nu was deze storing er al wel redelijk vroeg en lijken er spitsverdubbelaars uit de NoordOost omgeleid te zijn via de Binckhorstboog. In ieder geval geen materieel van de t12514 en t12716 (starten in Amf) op OZ aan de kant zien staan en gekeerd op treinen de andere kant op is 't ook niet (t1719 was 'n los stelletje volgens melding op Somda, aannemelijk alleen een Haags deel dus).
De allereerste treinen zullen nog in Utrecht gestaan hebben: die starten daar immers normaalgesproken. Ook de t12518 schijnt gewoon Amf - Ut gereden te hebben (en is daarna als vervangende s3500 naar Eindhoven gestuurd!). En de s2800 keerde dus in Utrecht, past natuurlijk voor die serie heel mooi.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten