OVer je reiservaringen in september 2010
Re: OVer je reiservaringen in september 2010
*O* Zojuist op de halte Walt disneyplantsoen op de foto gezet..... *O*
Een Volvo 8700 op lijn 155 om 22:01 uur. Voor de erg zuur kijkende reizigers die in die bus zaten was het te hopen dat het niet een eerdere rit dan de laatste is geweest. Die laatste rit hoort om 17:59 van het Bijlmerstation te vertekken.
:pos: De Chauffeur verdient wel een pluim dat die even een 4 uur durende rit rijdt :pos:
(Jammer genoeg is de foto zó mislukt dat ik hem maar niet plaats)
Een Volvo 8700 op lijn 155 om 22:01 uur. Voor de erg zuur kijkende reizigers die in die bus zaten was het te hopen dat het niet een eerdere rit dan de laatste is geweest. Die laatste rit hoort om 17:59 van het Bijlmerstation te vertekken.
:pos: De Chauffeur verdient wel een pluim dat die even een 4 uur durende rit rijdt :pos:
(Jammer genoeg is de foto zó mislukt dat ik hem maar niet plaats)
Laatst gewijzigd door Klaasje op ma 20 sep 2010, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2010
Haha, ik heb die bewuste middag op al die lijntjes meegereden zonder jou tegen te komen, soms is de wereld heel klein, in dit geval juist heel groot. Ik trof overigens een chauffeur die dacht dat ik bij GVB werkzaam was en van de baas mee moest rijen i.v.m. lijnverkenning. In ieder geval vond hij het wel erg gezellig dat ik meeging en aangezien zijn dienst uit drie verschillende lijnen (231-232-233) bestond zat ik behoorlijk lang bij hem in de bus.Bee schreef:Vanmiddag eens een ritje gemaakt met buslijn 237 van het GVB richting de Hempont. En ik snap echt geen bal van de route die hij aflegt
De bestuurster van nachtbus 357 merkte ook al halverwege de rit van CS naar Bijlmer tegen find_your_spot en mij op dat ze het wel leuk vond als we vaker met haar mee zou rijden op de nachtbus omdat we zo gezellig waren. find_your_spot heeft zelfs haar telefoonnummer gekregen, wat moeten we daar nou weer van denken?
Re: OVer je reiservaringen in september 2010
Ah, niet gezien vandaag. Ben alleen vanmorgen buiten geweest en toen zat de 33 op de NDSM-veer (dat is een klein model). Zal morgen eens opletten, misschien kan ik even een tochtje meevaren.robert55 schreef:Amsterdam: vandaag op het NDSM werfveer [in ieder geval de eerste keer dat ik 'm zie] een nieuwe pont, IJ-veer 55.
In grote trekken gelijk aan de voorgangers 50-54, alleen is de gang voor [brom]fietsers wat verbreed ten koste van het deel voor voetgangers [wat met schuifdeuren beschut kan worden] en minder zitplaatsen. Witte [ipv oranje] led's in de bestemmingsdisplay. Ooit gehoord dat er twee waren besteld. De grotere capaciteit is in de spits zeker nodig en de reserve was wel erg mager
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: OVer je reiservaringen in september 2010
Opvallend iets: ik wiet niet of het in andere tunnels gebeurt, maar in de Hemtunnel 'klapperen' aardig wat deurtjes van de SLT... Iemand enig idee waarom?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in september 2010
Laatst klapperde er een deur van een Amba ook heel erg. Nou waaide het heel hard en sloot die al niet goed. Maar ik had echt het idee van die vliegt er straks nog af. Dit was bij Arriva Oost-Brabant. Durf zo niet te zeggen welke bus.
Re: OVer je reiservaringen in september 2010
Net met de t4580 naar Hoorn gegaan, en tussen Purmerend en Hoorn een aardig stukje stapvoets gereden. Bij binnenkomst in Hoorn riep de HC om dat de vertraging die was opgelopen te maken had met een mogelijk voorwerp op het spoor tussen Purmerend en Hoorn. Bij binnenkomst op station Hoorn stonden er een hele hoop agenten met zaklampen rondom de trein. Die riepen dat er niets was gevonden, naar het personeel aan de andere kant van het station van de tegentrein naar Amsterdam.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2010
Zaterdagnacht wilde er iemand vanaf Amsterdam Centraal naar het Science Park toe, de bestuurder van onze bus stelde voor de 355 naar Amstelstation te nemen en daar tot de ochtend te wachten op lijn 40!
(Toevallig had ik het een paar weken geleden er nog over waarom daar eigenlijk geen nachtbus komt.) Volgens onze bestuurder werd er wel vaker in de nacht naar het Science Park gevraagd, in de toekomst gaat hoogstwaarschijnlijk de nachtbus naar IJburg omrijden via het Science Park.
(Toevallig had ik het een paar weken geleden er nog over waarom daar eigenlijk geen nachtbus komt.) Volgens onze bestuurder werd er wel vaker in de nacht naar het Science Park gevraagd, in de toekomst gaat hoogstwaarschijnlijk de nachtbus naar IJburg omrijden via het Science Park.
Re: OVer je reiservaringen in september 2010
is een bekend probleem bij de amba's met de deuren die naar buiten zwenken. Was bij Veolia Brabant ook het geval maar daar hebben ze het probleem opgelost waardoor je er nou bijna geen last meer van hebJoshua schreef:Laatst klapperde er een deur van een Amba ook heel erg. Nou waaide het heel hard en sloot die al niet goed. Maar ik had echt het idee van die vliegt er straks nog af. Dit was bij Arriva Oost-Brabant. Durf zo niet te zeggen welke bus.
Re: OVer je reiservaringen in september 2010
K*t met bommen vanochtend :neg:
8:27: Grote halaanwijzer geeft aan: Sprinter naar Veenendaal Centrum van 8:31 van spoor 12b
8:28: Ik sta op 12b, lekker ver vooraan want ik heb een 1e klas kaartje gekocht. Omroep: Sprinter naar Veenendaal Centrum van 8:31 gaat van 14b. Gloeiende. Iedereen weer de hal in, gelukkig heeft eoa leeghoofd ook de roltrappen allebei de verkeerde kant op gezet, waarvoor duizendmaal dank :N .
8:29: De horde komt via de vaste trap aan op 14b, waar eigenlijk helemaal geen plaats is want de ICE naar Frankfurt komt net binnen dus 14b staat al vol met bejaarden en koffers. Weer een omroep: De Sprinter naar Veenendaal Centrum van 8:31 gaat van 15b.
8:30: De sprinter naar Veenendaal Centrum komt aanrijden, maar ach weet je? 15a is ook wel een mooi plekkie :X
DIkke vette koeie-FAAL :neg: Drie spoorwijzigingen in drie minuten, met één trein. In de vliegende ochtendspits bij voorkeur. Chapeau :N
8:27: Grote halaanwijzer geeft aan: Sprinter naar Veenendaal Centrum van 8:31 van spoor 12b
8:28: Ik sta op 12b, lekker ver vooraan want ik heb een 1e klas kaartje gekocht. Omroep: Sprinter naar Veenendaal Centrum van 8:31 gaat van 14b. Gloeiende. Iedereen weer de hal in, gelukkig heeft eoa leeghoofd ook de roltrappen allebei de verkeerde kant op gezet, waarvoor duizendmaal dank :N .
8:29: De horde komt via de vaste trap aan op 14b, waar eigenlijk helemaal geen plaats is want de ICE naar Frankfurt komt net binnen dus 14b staat al vol met bejaarden en koffers. Weer een omroep: De Sprinter naar Veenendaal Centrum van 8:31 gaat van 15b.
8:30: De sprinter naar Veenendaal Centrum komt aanrijden, maar ach weet je? 15a is ook wel een mooi plekkie :X
DIkke vette koeie-FAAL :neg: Drie spoorwijzigingen in drie minuten, met één trein. In de vliegende ochtendspits bij voorkeur. Chapeau :N
Re: OVer je reiservaringen in september 2010
Ik zit nu in treinstel 4217 van Gouda naar Utrecht met wifi aan boord. Werkt als volgt: selecteer netwerk "tmobile", open je browser en ga akkoord met de voorwaarden. Het is niet erg snel maar werkt verder als een trein.
Foto's volgen.
Edit: tmobile ipv tnobile.
Foto's volgen.
Edit: tmobile ipv tnobile.
Laatst gewijzigd door iljitsch op di 21 sep 2010, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: OVer je reiservaringen in september 2010
Als je in Thalys gaat inloggen op Wi-Fi ter hoogte van Amsterdam, dan ben je pas ingelogd ter hoogte van Rotterdam. Je moet je eerst registeren, (hoop pagina's doorwerken met gegevens invullen) dan een of andere toegangscode gebruiken om weer in te loggen etc etc. Schiet allemaal niet op, zeker niet op je telefoon. Schijnt dat de 2e keer sneller moet gaan, maarja, wat is mijn Thalys Wi-Fi wachtwoord ook alweer? (als je niet frequent daar gebruik van maakt, onthoud je het niet).
Re: OVer je reiservaringen in september 2010
Hier de foto's. Sorry dat ze nogal enorm zijn, smallimg lijkt slecht te werken op staande foto's.
Dit zie je op de iPhone:
Geen reisinformatie op het nieuwe scherm op dit moment:
De snelheid houdt niet over maar voor gratis is het natuurlijk niet slecht.
Bij sommige deuren van de trein zie je de wifi-logootjes maar het werkt ook in bakken zonder logo's op de deur:
Dit zie je op de iPhone:
Geen reisinformatie op het nieuwe scherm op dit moment:
De snelheid houdt niet over maar voor gratis is het natuurlijk niet slecht.
Bij sommige deuren van de trein zie je de wifi-logootjes maar het werkt ook in bakken zonder logo's op de deur:
Re: OVer je reiservaringen in september 2010
Ik zie nu al 2 dagen achter elkaar en allebei de keren tegen de avond een stel benelux rijtuigen met de tekst FYRA op de zijkant door Breda heen komen in de richting Dordrecht/Rotterdam.
Re: OVer je reiservaringen in september 2010
Om 17.02 u de trein van Utrecht naar Rotterdam genomen, weer met wifi en nu ook reisinfo op het scherm. Dit was een verherbouwde koploper. Ik vond het oude interieur mooier, maar als het dan toch moet is dit wel een prima resultaat: zit lekker, voldoende ruimte, geen klachten. In Rotterdam overstappen op de benelux die op spoor 6 zou komen, maar spoor 6 is nu een zandbak... Gelukkig hing er een behulpzame NSer op het perron zodat ik op tijd bij spoor 3 was. Allemaal geheel volgens de regelen der kunst, tot Roosendaal wel helemaal vol en daarna ging-ie steeds langzamer rijden. Maar wel overal op tijd. In België kwamen er ook nog twee politieagenten langs die van alle bagage wilden weten wie de eigenaar was. Maar geen controleurs (van Rotterdam tot Brussel CS), dat heb ik internationaal nog niet eerder meegemaakt, tenzij ik me vergis.
Typisch overigens dat de benelux en de thalys minuten na elkaar vlak voor het hele uur uit Rotterdam vertrekken.
Typisch overigens dat de benelux en de thalys minuten na elkaar vlak voor het hele uur uit Rotterdam vertrekken.
Re: OVer je reiservaringen in september 2010
Zijn druk aan het testen op het moment, voor als Fyra straks naar Breda komt. Keren lijkt steeds te gebeuren op de opstelspoortjes die liggen in de richting van Tilburg. De bouwkeet die op perron 5-6 staat is ook voor het HiSpeed personeel zo ontdekte ik vandaag.Michael schreef:Ik zie nu al 2 dagen achter elkaar en allebei de keren tegen de avond een stel benelux rijtuigen met de tekst FYRA op de zijkant door Breda heen komen in de richting Dordrecht/Rotterdam.
Re: OVer je reiservaringen in september 2010
Dag begon goed... Wilde na m'n rit van de Schieweg naar Rotterdam Centraal met tram 11 de t2827 in, bleek heel spoor 13/14 afgezet te zijn... althans, de toegangsdeuren waren vergrendeld. Het bleek dus dat er weer eens een storing was, en ik mocht met de s2100 en de t143 via Shl naar Amf gaan... Met +45 aangekomen. Goede werkdag vandaag -_-.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OVer je reiservaringen in september 2010
Rare situatie. Ik heb de trein ook wel eens (behalve vandaag). Ik had de sprinter van 15 min later.Fles schreef:K*t met bommen vanochtend :neg:
8:27: Grote halaanwijzer geeft aan: Sprinter naar Veenendaal Centrum van 8:31 van spoor 12b
8:28: Ik sta op 12b, lekker ver vooraan want ik heb een 1e klas kaartje gekocht. Omroep: Sprinter naar Veenendaal Centrum van 8:31 gaat van 14b. Gloeiende. Iedereen weer de hal in, gelukkig heeft eoa leeghoofd ook de roltrappen allebei de verkeerde kant op gezet, waarvoor duizendmaal dank :N .
8:29: De horde komt via de vaste trap aan op 14b, waar eigenlijk helemaal geen plaats is want de ICE naar Frankfurt komt net binnen dus 14b staat al vol met bejaarden en koffers. Weer een omroep: De Sprinter naar Veenendaal Centrum van 8:31 gaat van 15b.
8:30: De sprinter naar Veenendaal Centrum komt aanrijden, maar ach weet je? 15a is ook wel een mooi plekkie :X
DIkke vette koeie-FAAL :neg: Drie spoorwijzigingen in drie minuten, met één trein. In de vliegende ochtendspits bij voorkeur. Chapeau :N
Verder een wat vreemde situatie vandaag. de 3152 (nijmegen-Schiphol) had in Driebergen-Zeist +20 min. Dus kwamen we ook +20 aan in utrecht. Wat zegt de conducteur: We gaan in utrecht combineren met een andere trein die vlak achter ons zit. We rijden om 16:28 (ipv 15:58!!) verder naar schiphol
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2010
Inderdaad, maar vooral omdat ik van Zeist via Utrecht naar Rotterdam wilde reizen. Het begon al met de bus die met +10 kwam aanrijden, vervolgens bleek op het station geen enkel treinverkeer naar Rotterdam mogelijk (uit Utrecht). Omreizen via Den Haag en aangekomen met +45 in Rotterdam. Hoera.Fles schreef:K*t met bommen vanochtend :neg:
Opvallend was dat de HC van de t2020 vooral oog had voor de reizigers naar Den Haag: 'Dames en heren, excuses voor de drukte in deze trein vanochtend, maar de reizigers naar Rotterdam moeten ook nog mee, vandaar.' En bij aankomst in Den Haag alleen een standaardriedeltje over eindpunt, chipkaart en denk-aan-uw-eigendommen-en-neem-die-ook-mee. Even het spoor of de vertrektijd noemen van de trein naar Rotterdam was kennelijk te veel moeite :N
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2010
Je had wellicht beter kunnen wachten: volgens de HC van de t2818 zou de eerstvolgende trein naar Rotterdam om 8.17 uur uit Utrecht vertrekken (t12720 dus)
Eigenlijk vond ik dat wel verdacht veel lijken op: de verstoring is voorbij maar om het treinverkeer naar Amersfoort niet teveel te verstoren keert deze trein hier nog om.
Eigenlijk vond ik dat wel verdacht veel lijken op: de verstoring is voorbij maar om het treinverkeer naar Amersfoort niet teveel te verstoren keert deze trein hier nog om.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in september 2010
De vraag is hoe betrouwbaar die informatie van de hc was, actuele vertrektijden zijn niet de meest betrouwbare bron (maar het kan ook zijn dat hij zijn informatie uit andere bron had).
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2010
Het klopte wel aardig met de prognose voor het einde van de verstoring, maargoed, die prognoses zijn ook niet altijd even betrouwbaar.
De redenering die ik zelf maakte: als op dat moment (7.30 dus) de verstoring net ten einde was duurt 't 40 minuten voor de eerste trein uit Rotterdam in Utrecht is. En als je tot dan wacht met vanuit Utrecht richting Rotterdam rijden voorkom je dat er gaten vallen die tot ver in het noorden en oosten doorwerken (waar immers het materieel dat als vervanging kan dienen zal opraken omdat de eerste treinen nog in Rotterdam stonden)
De redenering die ik zelf maakte: als op dat moment (7.30 dus) de verstoring net ten einde was duurt 't 40 minuten voor de eerste trein uit Rotterdam in Utrecht is. En als je tot dan wacht met vanuit Utrecht richting Rotterdam rijden voorkom je dat er gaten vallen die tot ver in het noorden en oosten doorwerken (waar immers het materieel dat als vervanging kan dienen zal opraken omdat de eerste treinen nog in Rotterdam stonden)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in september 2010
De s4000 reed wel, en zou daarmee overstap op de NO in Gd hebben. Ware het niet dat volgens Geert de NO die ik zou moeten hebben met +15 zou aankakken. M'n aankomst in Amf zou dan zo rond 9:20 hebben gelegen. Maar omdat ik dan niet zo'n zin had in de drukte was ik sowieso van plan om via Shl te reizen (via Gvc met de s1900 zou ik net m'n overstap missen waarschijnlijk)...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2010
Donderdagnacht accepteerde de OV chipkaart apparatuur in GVB nachtbus 353 gewoon alle OV chipkaarten; studentenkaarten week en weekend, reizen op saldo, 1 uurskaartjes, etc. Alleen bijna aangekomen op het eindpunt ineens niet meer, waardoor ook niemand meer kon uitchecken daarmee. Zaterdagnacht hetzelfde verhaal in nachtbus 355 tussen busstation Gaasperplas en metrostation Gein, op dat stukje kon je met echt elke OV chipkaart inchecken (zelfs studentenkaart week) maar de rest van de route alleen nachtbuskaartjes.
Re: OVer je reiservaringen in september 2010
Ik verwacht niet dat alle treinen in Rotterdam stonden, ik verwacht dat een deel er in Utrecht uitgeknikkerd is, een deel naar Den Haag gestuurd is (dat deel dat al onderweg was) en er misschien ook nog wat in Amersfoort stond. Sowieso is een kant op opstarten killing voor je reizigers. Ik denk dat de stroom reizigers naar Rotterdam na een verstoring groter is dan naar, pak 'em beet, Amersfoort voor een s2800, dus kun je beter die trein naar Rotterdam rijden.Daniel schreef:En als je tot dan wacht met vanuit Utrecht richting Rotterdam rijden voorkom je dat er gaten vallen die tot ver in het noorden en oosten doorwerken (waar immers het materieel dat als vervanging kan dienen zal opraken omdat de eerste treinen nog in Rotterdam stonden)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2010
Nu was deze storing er al wel redelijk vroeg en lijken er spitsverdubbelaars uit de NoordOost omgeleid te zijn via de Binckhorstboog. In ieder geval geen materieel van de t12514 en t12716 (starten in Amf) op OZ aan de kant zien staan en gekeerd op treinen de andere kant op is 't ook niet (t1719 was 'n los stelletje volgens melding op Somda, aannemelijk alleen een Haags deel dus).Wubbo schreef:Ik verwacht niet dat alle treinen in Rotterdam stonden, ik verwacht dat een deel er in Utrecht uitgeknikkerd is, een deel naar Den Haag gestuurd is (dat deel dat al onderweg was) en er misschien ook nog wat in Amersfoort stond.
De allereerste treinen zullen nog in Utrecht gestaan hebben: die starten daar immers normaalgesproken. Ook de t12518 schijnt gewoon Amf - Ut gereden te hebben (en is daarna als vervangende s3500 naar Eindhoven gestuurd!). En de s2800 keerde dus in Utrecht, past natuurlijk voor die serie heel mooi.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten