OVer je reiservaringen in september 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door reisthijs »

Caspar schreef:Als je daar rustig heen loopt, moet nog ergens een chipkaartje zien te scoren, kaart opladen etc, dan lijkt me dat wel reëel.
Het lijkt me toch veel logischer dat men er van uit gaat dat de gemiddelde metroreiziger al een opgeladen chipkaart heeft? Of eerst gaat opladen en dan kijken hoelaat de eerstvolgende metro gaat.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Caspar »

Nou niet bij de tram, daar staan bijvoorbeeld rijen met mensen gedurende bijna de hele rit voor het conducteurs luikje. Dus blijkbaar hebben toch veel mensen geen vervoersbewijs van te voren. Weet niet hoe het met de metro zit, of daar ook rijen staan voor de automaten/ loket, of dat er simpelweg bijna geen toeristen en dagjesmensen in de metro zitten, dat kan natuurlijk ook nog.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Daniel »

Met enige creativiteit wiste men in Amersfoort rond 12.00 uur alle aansluitingen te behouden: vanwege een defecte trein bij Schiphol zou de t736 in Amersfoort keren en daartoe werd deze op spoor 2 binnengenomen. De t1736 was even eerder al naar spoor 1 gestuurd, zodat reizigers voor Utrecht hun cross-platform overstap behielden.
De 736 keerde dus op spoor 2 op de t739 waardoor ook de overstap vanuit de t1739 behouden bleef.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door tsov »

Ik zag een goed half uur geleden (dus rond 18.30) een VAD 3900 (museumbus dus) bij de Buiksloterweg in Amsterdam. Ik stond op de pont, dus helaas geen foto's.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door MdJ »

tsov schreef:Ik zag een goed half uur geleden (dus rond 18.30) een VAD 3900 (museumbus dus) bij de Buiksloterweg in Amsterdam. Ik stond op de pont, dus helaas geen foto's.
VAD-museum in de 3900, is de 3931 van SVA-Apeldoorn :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door tsov »

Stimmt, kreeg via Busfoto de reactie dat hij nu een tijdje geld verdient door voor een theatergezelschap in Amsterdam-Noord te rijden.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door iljitsch »

Caspar schreef:Nou niet bij de tram, daar staan bijvoorbeeld rijen met mensen gedurende bijna de hele rit voor het conducteurs luikje. Dus blijkbaar hebben toch veel mensen geen vervoersbewijs van te voren. Weet niet hoe het met de metro zit, of daar ook rijen staan voor de automaten/ loket, of dat er simpelweg bijna geen toeristen en dagjesmensen in de metro zitten, dat kan natuurlijk ook nog.
In Amsterdam gaat de metro de binnenstad niet in dus toeristen zal je daar niet veel zien.

Een uurkaartje lijkt niet al te duur dus voor mensen die niet regelmatig trammen snap ik wel dat ze die nemen in plaats van veel meer geld voor een normale kaart te betalen met risico van verlies of defecten.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21338
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Meltrain »

Lijkt me niet helemaal de verklaring, want er staat ook een lijn 54 aangegeven die over 3 minuten vertrekt...
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Ardan »

De metroschermen staan al 2 weken aan ;)
Eén minuut voor vertrek verandert de tijdsaangave in een metrotreintje, en een halve minuut voor tijd gaat dat treintje knipperen.
En het verbaast je nog hoeveel toeristen er met de metro gaan, ik zie bijna elke rit wel een stelletje erin zitten als ik vanaf Centraal de metro neem. En er staan ook altijd wel wat mensen voor een kaartautomaat daar..
Maar de schermen worden wel gezien, even bij een scherm posten levert genoeg andere mensen op die hem even bestuderen :)
Ik doe ook maar wat
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door robert55 »

Op Utrecht CS was zaterdagavond de perronverlichting op perron 5a / 7a uit. Heel sfeervol, maar niet echt veilig.
Ik heb staan lezen bij het licht van de CTA die het wel deed.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door tsov »

In de metro zitten sowieso wel toeristen. Er zijn dan ook campings bij Gaasperplas, in het Amsterdamse Bos (in Westwijk overstappen op de 199) en natuurlijk talloze hotels tussen vdMadeweg en CS.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Daniel »

Vanmorgen nam ik de t1728 van Amersfoort naar Rotterdam. Niet te geloven wat een drukte in die trein op de zondagmorgen... d'r zijn spitstreinen die nog rustiger zijn :P

Vanavond nog een merkwaardig geval in Dordrecht: de t2264 vertrok er met een kleine vertraging doordat de t5171 voorlangs moest kruisen. Vraag me af waarom men nu een dusdanige haast had met het binnennemen van die trein daar 'ie 3 minuten na vertrek van de s2200 pas hoort binnen te komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Daniel »

Ah, heerlijk... 't wijzigingsblad heeft ook nog goede dingen gebracht zoals het gewoon weer direct in Utrecht kunnen binnenkomen met de t2818 (die om een of andere duistere reden nogsteeds op vakantie-lengte rijdt).

Had vervolgens wel een bus die wat erg aan z'n halteperron gehecht was en in eerste instantie weigerde daar weer te vertrekken :P Maar gelukkig, na wat lucht draaien wilde de deur zich wel weer sluiten...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Stefan »

Ik zat net in Irisbusje 6032 van Arriva op lijn 164 richting Heinenoord, opzicht niets mis mee, maar de reactie van menig reiziger was wel lachwekkend om te zien. :p
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Suus »

Het GVB heeft nieuwe plastic zakken voor de halteborden aangeschaft, het ovaalvormige logo staat erop.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Raymond »

Op de terugweg van school naar het station in Breda was de chauffeur een heel verhaal aan het houden door de intercom over hoe je om moest gaan met de chipkaartlezers. Met tips als: hoe stiller je hem houdt, des te beter accepteert ie het, draai de chipkaart eens om en hou de linkerbovenhoek van de chipkaart eens bij de rechterbovenhoek van de chipkaartlezer ("daar hadden ze goede ervaringen mee"). En de mooiste was nog wel dat we niet allemaal tegelijk moeten in/uitchecken, want dat kon de apparatuur (soms) niet aan :? Handig op het station -o-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Suus »

Vandaag een rondje gemaakt in Noord-Holland.

Eerst van Diemen naar het Bijlmerstation met de bus. Bij de noodhalte De Diemen staat richting Bijlmer een haltebordje "Van Gentstraat". Dat is een bushalte op de Haarlemmerweg in Amsterdam. De bus moet de bocht bij de omleiding trouwens met getoeter nemen, want hij is heel erg krap door een boom en een vluchtheuvel.

Op het Bijlmerstation een s4000 naar Uitgeest genomen. Veel reizigers viel het op dat het een nieuwe trein was. Ook leuk om te zien dat we uiteindelijk 120 km/h reden in de Hemtunnel :)

In Uitgeest bus 73 naar Haarlem genomen. Die werd gereden door de 3150 van Connexxion, een gasbus met afwijkend interieur (lichtblauw) en met viltstift geschreven wagennummer. Ik kreeg door van tsov dat het eerst een demobus was. Op het busstation van Beverwijk ( :P ) stapte een jongen in door de achterdeur en ging vervolgens een kaartje kopen. De buschauffeur zei hier wat van, en kreeg een grote bek terug. De jongen zei dat hij maar de politie moest bellen als hij het er niet mee eens was, wat de chauffeur ook deed. Na een kwartier wachten vond de jongen, die continue door de achterdeur aan het spugen was, het wel mooi geweest. Omdat de chauffeur de achterdeur al dicht had gedaan, moest de jongen er voorin uit. De chauffeur vroeg zijn kaartje terug, zodat hij het geld terug kon geven. Dat kon de jongen niet, waarop hij een greep uit de geldlade deed. De chauffeur probeerde snel de voordeur dicht te doen, maar de jongen hield de deur tegen en liep naar buiten. Buiten volgde er nog een woordenwisseling tussen de chauffeur en de jongen, waarbij de jongen dreigde dat hij na de ramadan wel terug zou komen en dat de chauffeur dan grote problemen zou hebben. Omdat de jongen de bus uit was, besloot de chauffeur verder te rijden. Nog voordat we bij de volgende halte waren werd hij echter teruggefloten door de verkeersleiding, en moest hij bij de halte wachten tot de politie kwam.

Inmiddels was de volgende bus van een kwartier later ook op die halte aangekomen, en de reizigers mochten gelukkig met hem verder rijden naar Haarlem. Grappige was dat de bus die achter hem aanzat de 3149 was. Dat is sowieso geen gasbus, en hij heeft nog een lichtblauw interieur.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Caspar »

Nou dat tref jij dan weer :roll: , was het verder niet vervelend voor de andere passagiers?

Bij Rotterdam centraal zag ik een Arriva treintje staan, waarvan het net leek alsof ie door zijn assen is gezakt, de kopbak (richting CS) stond met de achterkant duidelijk een halve meter lager dan de voorkant van de trein. En ook de middenbak was lager. Raar gezicht, misschien wel gezichtsbedrog, maar leek net alsof het draaistel er niet meer helemaal goed onder zat?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Suus »

Uiteindelijk waren de meeste passagiers het wel met hem eens (maar hoe laat je dat blijken als je aan het wachten bent op de politie) maar dat werd pas uitgesproken toen we in een andere bus mochten. Ik kan mij wel voorstellen dat sommige mensen het vervelend vonden dat ze een kwartier vertraging opliepen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Daniel »

Op Busstation Zuid bij Utrecht Centraal bleek het kennelijk voor de chauffeurs erg lastig om één van de middenperrons (waar niks hoort te vertrekken) vrij te houden: men heeft er nu een bordje neergezet dat je er niet mag bufferen.
Dat bordje zit overigens op 'n paal (compleet met overbodig vertrektijdenkastje) die weer in een groot betonblok zit. Wordt daarmee oppassen voor de chauffeurs die de halte ernaast indraaien dat ze geen stukje perron meepakken want dan heb je toch wel een grote kans op een flinke schade.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door tsov »

Waarom zou je er niet mogen bufferen als er toch niets vertrekt?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Daantje »

Ardan schreef:De metroschermen staan al 2 weken aan ;)
Maar het laatste weekend van augustus stond er onder nog wel aangegeven dat het een test was.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Daniel »

@tsov: Omdat de halte een doorsteek is voor de GVU lijnen die vanaf Busstation Zuid vertrekken en via Busstation Noord het station verlaten. Die kunnen zo de bocht wat beter maken: als ze daar niet konden doorsteken moeten ze een veel te krappe bocht maken om de kop van het perron aan de spoorzijde heen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Daniel »

Caspar schreef:Bij Rotterdam centraal zag ik een Arriva treintje staan, waarvan het net leek alsof ie door zijn assen is gezakt, de kopbak (richting CS) stond met de achterkant duidelijk een halve meter lager dan de voorkant van de trein. En ook de middenbak was lager. Raar gezicht, misschien wel gezichtsbedrog, maar leek net alsof het draaistel er niet meer helemaal goed onder zat?
Op Somda wordt gemeld dat de 10.501 vanmiddag is ontspoort op een wissel voor de wasstraat in Rotterdam. Die zal je gezien hebben en daarom zou 'ie er ook zo raar bij gestaan hebben.
Het zat Arriva niet mee vandaag trouwens, want las daar ook dat een andere GTW onderweg een stroomafnemer is verloren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Chauf21 »

Vandaag zat ik in de RET duikboot, maar wat ik niet wist is dat de reclame ook doorwerkt als je er eenmaal in zit. Vanavond kwam het ding voorrijden en binnenin hoor je dus allemaal onderwater- en duikbootgeluiden (borrelend water en van die sonargeluiden) -o-
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten