OVer je reiservaringen in september 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ben ik het helemaal mee eens, maar nog steeds geen reden om de CVL te bellen. CVL is uitsluitend bedoeld voor personeel en niet voor reizigers. Op CS loopt 's nachts voldoende personeel rond waarbij je terecht komt en mocht een bus te vroeg vertrekken kun je een klacht indienen. Reken dan maar dat de betreffende chauffeur dat te horen krijgt! Mag hopen dat je inderdaad een keer een afbrander krijgt. Stel dat iedereen dit zou doen zeg :|.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50862
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Suus »

Ik heb wel een keer de verkeersleiding van de GVB aan de lijn gehad, maar toen ben ik doorverbonden door de telefonische klantenservice van het GVB. Dat was rond een uur of 20 's avonds. Vanaf 1 november is dat niet meer mogelijk zie ik net, maar goed.

In dat geval ging het om een meneer die met de trein aan het verhuizen was, en op Duivendrecht al zijn spullen naar boven aan het slepen was. Zijn hond liep niet aan de lijn en liep een metro van lijn 54 richting cs. De hond kwam er niet uit voordat de metro vertrok, waarna zijn baasje hulpeloos toekeek. Het leek mij toen verstandiger de klantenservice direct telefonisch te benaderen in plaats van de informatiepaal, zodat ik op een plek kon staan met wat minder omgevingsherrie (gangetje naar het kantoor van de NS). Na mijn vraag uitgelegd te hebben werd ik doorverbonden naar de verkeerscentrale zodat ik kon uitleggen hoe de hond eruit zag en wat de naam was. Daarna hebben alle medewerkers met een portofoon een bericht gekregen om uit te kijken naar een loslopende hond. Uiteindelijk schijnt de hond op het Centraal Station in een metro gevonden te zijn en de eigenaar heeft hem toen daar kunnen afhalen :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door VIRM »

STF schreef:Ze zouden ook gewoon eens moeten invoeren dat elke vervoerder voor zijn eigen dienstregelingen zorgt, nu is het echt waardeloos doordat de ene vervoerder die er daadwerkelijk rijdt niets mag ophangen en de vervoerder die er niet rijdt het wel moet ophangen maar het geen klap intresseert omdat ze er toch geen baat bij hebben.
Kijk maar eens bij GVB nachtlijn 358; van Centraal Station tot Langsom is het GVB gebied en vanaf de Badhoevelaan tot de Nieuwe Meerdijk 69 is het Connexxion gebied, ja je dacht toch niet serieus dat er dienstregelingen in Badhoevedorp hangen van lijn 358... Nou echt niet...
Van harte mee eens! Bij de 292 merk ik dat in de vroege uurtjes men wanhopig wordt: of de haltestaten staan niet verkeerd aangegeven, de bus komt niet op de aangegeven plek, enz. en dan neemt men maar een taxi. Er is best een groot verschil tussen 3,50 voor de bus en 35-40 euro voor de taxi.
Ik heb het al eerder bij Connexxion aangekaart (zelf ook eens anderhalf uur staan wachten op de bus en vervolgens een taxi met mede-passagiers gedeeld). Die wijzen naar het GVB, die de haltes beheren. Toen ik het GVB erover sprak meendde zij dat Connexxion de halte-informatie aanleverde. Kortom: we wijzen naar elkaar en het kan eigenlijk niemand ene drol schelen. De reizigers worden er dan de dupe van.
Als je dan je geld probeert terug te halen bij Connexxion, krijg je als antwoord: "Maar de bus vertrok van halte X, en niet bij halte Y waar u stond".

In dit geval vertrok de bus 6 minuten te vroeg. Kortom: weer eens zaak maken dat de halte-informatie eens goed wordt geregeld en dat ik mijn 3,50 (uit principe) terugkrijg.

Toch wel heel erg zielig dat dit soort dingen nog in 2010 gebeuren...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39127
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Daniel »

't was vanmorgen een verrassing in welke bus ik stapte: op de halte van 65/66 te Utrecht Centraal stond een Citaro G 9236 met blanco koersdisplays en ook geen briefje achter de ruit ofzo.
Was ook gratis vervoer voor iedereen die op saldo of strippenkaart wilde reizen: kaartlezers waren ook buiten gebruik.

Maargoed, had nog geluk dat 'ie reed... InfoXX op rode achtergrond met zwart kruis erdoor was toch: geen noodoproep, bus mag niet rijden?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50862
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Suus »

Ik zit nu in een s19500 naar Leiden Centraal, maar is er iets aan de hand ofzo? De trein rijdt op maximale lengte van 2xSGM-II, maar zit zo belachelijk vol, nog nooit meegemaakt sinds de trams weg zijn :O
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39127
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Daniel »

Treinreizen is deze maandagmorgen kennelijk populair... de t2818 zat ook al bovengemiddeld vol. Reizigersaantallen uit het verleden zijn geen garantie voor het heden (eh, de toekomst) zullen we maar zeggen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Geert »

Maandagochtend is sowieso al drukker dan de andere ochtenden volgens mij :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50862
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Suus »

Ik hoor net dat de trein ervoor uitgevallen was.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39127
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Maandagochtend is sowieso al drukker dan de andere ochtenden volgens mij :)
Ik bedoel dan ook drukker dan andere maandagochtenden. Ding kwam vooral opvallend voller vanuit Deventer/Apeldoorn, drukte in Amersfoort zelf was niet veel anders als anders.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Justin »

t12525 en t525 waren ook behoorlijk vol. Over vrijwel de gehele trein staanplaatsen op de gangpaden wat betreft laatstgenoemde vanaf Ut...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Caspar »

In de t4023 vanochtend wel genoeg ruimte, zelfs nog zitplaatsen op de Zaanlijn. Met 2x sgmm3 waren er wel meestal stànplaatsen. In de Hemtunnel klapperden de deuren extreem toen we daar gelijk doorheen raasden met de s3000 naast ons. Bij het langsrijden van de vluchtgaten zag je de hele wand op en neer trillen door de druk verschillen. Beetje fragiel oogt het.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Fles »

Op spoor 14/15 in Utrecht Centraal was vanochtend 1 set roltrappen afgesloten. Ergens vandaan kwam nogal wat lekwater. ook het perron was gedeeltelijk afgezet.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door marvinkok »

Daniel schreef:Maargoed, had nog geluk dat 'ie reed... InfoXX op rode achtergrond met zwart kruis erdoor was toch: geen noodoproep, bus mag niet rijden?
Yep, rood met een kruis is een A-storing en betekend bus aan de kant en op een of andere manier het ROV zien te bereiken, aangezien dan meestal het hele communicatiesysteem op zn gat ligt.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Dexter »

Caspar schreef:Beetje fragiel oogt het.
Heb je het nu over SLT? Dat oogt idd een btje fragiel. Als ik een sleuteldienstje heb, hang ik bij het sluiten van de deuren altijd aan m'n sleutel om langs de trein te kijken. Bij SLT staat dan meteen die plaat waarin het sleutelpunt zit helemaal bol. Hoewel dat natuurlijk ook wat over mij kan zeggen natuurlijk. :oops:
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Caspar »

Ja dat was in een SLT. Er zat ook een Nedtrain man tegenover me, die ook erg bedenkelijk naar het geklapper van de deuren keek :lol: Verder ook veel verbaasde gezichten als je door de wisselstraat van Amsterdam rijdt, en je een soort gillende keukenmeid effect krijgt van het piepende draaistel.
Hoewel dat natuurlijk ook wat over mij kan zeggen natuurlijk.
Te veel winegums in je cabine gegeten? :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39127
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Daniel »

marvinkok schreef:Yep, rood met een kruis is een A-storing en betekend bus aan de kant en op een of andere manier het ROV zien te bereiken, aangezien dan meestal het hele communicatiesysteem op zn gat ligt.
Mja dat de boel op z'n gat lag was wel duidelijk, systeem ging zich onderweg ook spontaan herstarten. Daar deed 'ie overigens ook al drie haltes over. Maar ik waardeer zo'n bus zonder KAR/Vetag wel hoor, had 'n stuk sneller groen om voor de bus langs over te steken bij m'n uitstaphalte :mrgreen:

Vanmiddag dan weer een bomvolle lijn 65 terug naar Utrecht Centraal, daar was de invloed van 't weer duidelijk merkbaar. Hij was duidelijk ook vertraagd en werd bij m'n instaphalte ingehaald door lijn 66 die grotendeels dezelfde route heeft in Nieuwegein en vrijwel leeg was. Ook de t2861 was uitzonderlijk druk trouwens...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door webguy »

Vanmorgen toch maar de s8800 van 10:22 vanuit Leiden naar Arnhem genomen. Een onofficiele 2 minuten overstap op de s3100, die je vaak haalt, maar officieel een overstap op de s3000 van ~20 minuten. Echter kwam de s3100 met 7 minuten vertraging op Utrecht aan en werd prompt opgeheven. 7 minuten vertraging is niks, dat is er prima uit te rijden, en dan gaan we treinen opheffen. Reizigers naar Db moesten met de Sprinter naar Rhn.
ETMET doorgeslagen ofzo qua maatregelen? Of mogen ze die maatregel opeens gebruiken met ETMER? Overigens was de trein naar Eindhoven met +15 vertraagd, dus die zat 'ie niet in de weg. De ICE kwam er geloof ik achteraan, maar de s3000 stopte vervolgens ook nog op Db dus voor de tijd hoefde het niet. Het duurde ook nog bijna 20 minuten voor die s3100 trein leeg was en werd afgerangeerd.

Verder hoorde ik van een klasgenoot dat het met de s800 een troep was vanmorgen. Tussen 7:20 en 8:30 vielen er twee treinen uit, en dat moest in een VIRM-VI (terwijl er twee stellen waren opgeheven). Mensen werden achtergelaten, en eenmaal in Roermond was het nog meer proppen: veel overstappers die dus tijdje stonden te wachten vanuit het zuiden nu richting Nijmegen. Overal werden mensen achtergelaten, en steeds proppen zodat de deuren dicht gingen. Op Nijmegen Heyendaal duurde het 12 minuten voordat iedereen er uit was die dat wilde :P Leuk zo verstoringen met neveneffecten op andere vervoerders.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door VIRM »

Vanmiddag wat geklungel van mij bij station Zaandam: ik keek even verkeerd en liep iets te ver door en stond opeens bij de steigers die de tijdelijke trap omhoog gehouden ipv de trap zelf (hoezo ben ik slechtziend? :P). Ik realiseerde meteen mijn foutje en liep de paar meter terug richting de trap, maar iemand greep al mijn arm en begeleidde mij richting trap. Op het tweede tussenplateau begon hij een hele tirade af te steken tegen een of meerdere personen beneden, omdat zij over mij aan het gniffelen waren en niks deden... Het woord 'idiote Marokkanen' kwam er ook in voor. :shock:

Overigens goed werk van de HC in de IC naar Heerlen/Maastricht vertrektijd 18:50 uit Zaandam. Ze stond de hele rit tussen Zaandam en Sloterdijk op het balkon (ik gok om frequenties o.i.d. te zoeken of contact op te nemen met de relevante afdeling). Vlak voor Sloterdijk hoorde ik haar in de portofoon/telefoon praten. Wat bleek? De CiCo op station Castricum was verwijderd en er waren heel wat reizigers in de trein die daardoor (voor zover ik begreep) geen geldig vervoersbewijs hadden, maar die toch waren meegenomen. De HC vroeg aan diegene aan de andere kant van de lijn of dat te controleren was en wat die mensen moesten doen op de terugweg met uitchecken. Geen idee hoe dat afliep, aangezien ik toen moest uitstappen.
Beul van de blindegeleidelijn
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Dexter »

Caspar schreef:Verder ook veel verbaasde gezichten als je door de wisselstraat van Amsterdam rijdt, en je een soort gillende keukenmeid effect krijgt van het piepende draaistel.
Dat komt doordat de jacobsdraaistellen van de SLT veel groter (langer) zijn dan normale draaistellen omdat ze 2 bakken moeten ondersteunen. Als je dan door een krappe wisselstraat rijdt, wringt het meer en krijg je dat gepiep en gekrijs.
Caspar schreef:
Dexter schreef:Hoewel dat natuurlijk ook wat over mij kan zeggen natuurlijk.
Te veel winegums in je cabine gegeten? :wink:
Het waren Haribo kersen en dat is dan waarschijnlijk gekomen omdat jij er zo weinig van gegeten had. :D Ze moesten toch een keer op.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39127
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Daniel »

In Utrecht is weer een sneltram gestrand door een aanrijding rond 16.30 uur vanmiddag, dit keer nabij het Europaplein. Dat zorgde ervoor dat lijn 81 van Arriva overspoeld werd met reizigers uit de gestrandde tram, waarbij voor deze keer reizigers met een specifiek kaartje voor de tram ook met die bus mee mochten. "Anders kom ik hier nooit weg" aldus de chauffeuse :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13539
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Wubbo »

Ah, dan was dat de reden dat ik een lijn 47 zag richting Sorry, bus is vol.

Overigens tijd om de krant te bellen denk ik: mijn s6300 reed vanochtend Voorschoten voorbij.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Michael »

sta ik in Breda bij de halte Groot Ypelaardreef op lijn 12 te wachten komt er ineens een amba(Veolia 5318) voorgereden.
030utrechtt
Berichten: 98
Lid geworden op: di 02 mar 2010, 21:53

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door 030utrechtt »

Daniel schreef:In Utrecht is weer een sneltram gestrand door een aanrijding rond 16.30 uur vanmiddag, dit keer nabij het Europaplein. Dat zorgde ervoor dat lijn 81 van Arriva overspoeld werd met reizigers uit de gestrandde tram, waarbij voor deze keer reizigers met een specifiek kaartje voor de tram ook met die bus mee mochten. "Anders kom ik hier nooit weg" aldus de chauffeuse :P

het zal weer eens niet. ik moest bij westraven uitstappen, maar er werd niks omgeroepen over een ongeluk.
Die DRIS schermen staan nu trouwens al maanden op testbedrijf, misschien word het eens tijd dat ze die gaan gebruiken voor informatie bij stremmingen.
de bussen vanuit nieuwegein kregen het weer zwaar te voorduren.
op de terug weg was het tramverkeer nog niet goed op gang gekomen, het hele perron op utrecht centraal stond bom en bom vol. wat me trouwens opvalt is dat de spitstrams bij stremmingen meteen uit dienst gehaald worden. (2 a 3x per week).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39127
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Daniel »

030utrechtt schreef:de bussen vanuit nieuwegein kregen het weer zwaar te voorduren.
Blij dat ik dat dan net voor was... mijn bus kreeg alleen reizigers uit de net gestrandde tram te verwerken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Freek »

toen ik vanmiddag even stond te wachten op het busstation van Nijmegen viel me al op dat er weinig Heyendaalshuttles te zien waren en dat de shuttle dus lang onderweg moest zijn. Bovendien stond de aanhangwagen met het grote bord dat wordt gebruikt om bezoekers van de gelredompendel in arnhem de prijs te vertellen ook het busstation. Over dit bord waren posters geplakt waarop controles werden aangekondigd. Een en een is dan al snel twee.

Toen ik aankwam bij de halte Erasmusgebouw stonden daar inderdaad ongeveer 10 Connexxion VIC'ers en een groene amba als personeelsverblijf. Mijn RijnWaalSprinter werd niet gecontroleerd, maar de achterop komende Waalsprinter weer wel en een voor ons rijdende lijn 4 ook, de actie was dus niet specifiek gericht op studenten en/of lijn 10. Op de campus hoorde ik meerdere geluiden dat er per flink 'beet' was en er dus behoorlijk wat boetes zijn uitgedeeld.

Toen ik aan het begin van de avond weer richting het station moest waren de controleurs weg, maar op het busstation ook de aanhanger. Mocht deze richting gevend zijn dan wordt het zwart rijders wel erg makkelijk gemaakt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten