Pagina 4 van 13

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: wo 08 sep 2010, 00:27
door Suus
En dat meld je niet? Ik kwam om kwart over twee aan op het station van Diemen, ik was in de buurt!

Wat natuurlijk wel weer de vraag oproept wat die trein in het schitterende Diemen te zoeken heeft :mrgreen:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: wo 08 sep 2010, 00:29
door Oud forumgebruiker
Schijnen bedevaartstrein-rijtuigen geweest te zijn, vermoedelijk op weg naar de meer (Wgm) :P

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: wo 08 sep 2010, 00:36
door Suus
Je kan alleen vanaf station Diemen niet zonder kopmaken op de Watergraafsmeer komen, dus een lekker handige locatie dan. Al heb je natuurlijk wel het onofficiële spoor 3. Op de rest van de sporen zit je bijna gegarandeerd de andere treinen in de weg.

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: wo 08 sep 2010, 00:43
door Oud forumgebruiker
Hij stond inderdaad op spoor 3.

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: wo 08 sep 2010, 00:58
door Suus
Wat een prutsers ook. De enige manier om daar weer af te komen is achteruit, of men moet het hek over het spoor naar de Watergraafsmeer weggehaald hebben :lol:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: wo 08 sep 2010, 05:42
door STF
Mark schreef:Dat bedoel ik, onze auto komt uit 1999, geen enkel stuk elektronica en hij rijdt altijd *O*
Een auto uit 1999 heeft anders genoeg elektronica aan boord hoor, hooguit ietsje minder dan de auto's nu. Onze Opel Kadett uit 1990 had er al motormanagement e.d. op zitten, waar de garage helemaal gestoord van werd omdat het systeem elke keer weer een storing aangaf die er in werkelijkheid niet was. Of rijden jullie soms in een Lada Niva uit 1999? Ja dan klopt het dat er geen elektronica in zit. :mrgreen:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: wo 08 sep 2010, 06:52
door mb90
Gisteravond ging het met IC t20570 van Utrecht Centraal terug naar Rotterdam Centraal. Bij Woerden werd er echter langzaam gereden en via de omroep werd duidelijk waarom. Er stond een defecte trein tussen Woerden en Gouda en we gingen weer koppelen met het Haagse deel, de t570 dus. Ik dacht dat dit gewoon langs een perronspoor ging gebeuren, maar het gebeurde onder het viaduct van de A12, dus al ver na Woerden. :shock: Samen (als 300570 hoorde ik via de omroep) gingen we met flinke vaart naar Gouda. Aankomst waar was met +10 op spoor 10 en van 8 vertrok nog Sprinter t4075 met +35. Ik vermoed dat dit de defecte trein was. In Gouda werd er weer ontkoppeld en ging de reis verder. Vanaf Nieuwerkerk a/d IJssel werd er achter de 4075 aangehobbeld, dus de aankomst in Rotterdam was met +15.

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: wo 08 sep 2010, 09:19
door webguy
Mark schreef:
tsov schreef:Sowieso is elke bus/auto/voertuig tegenwoordig één brok elektronica. Leve de good-old mechanica
Dat bedoel ik, onze auto komt uit 1999, geen enkel stuk elektronica en hij rijdt altijd *O*
Offtopic, maar elke auto sinds 1995 heeft iets van een boordcomputer...

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: wo 08 sep 2010, 13:06
door Dexter
VIRM schreef:En vandaag mijn eerste geplande SLT-ritten tussen Zaandam en Wormerveer. :) Enkele opvallende dingen:

- Wat is het nut van die treeplankjes? Kunnen die niet permanent uitgeklapt blijven, vroeger uit worden geklapt of had de trein gewoon niet wat breder gekund? Het vertraagt de aankomst en het vertrek iets. Ik ben benieuwd of het straks een nachtmerrie voor de onderhoudsafdeling zal worden.
- Van mij hadden de deuren wel in een wat donkerder kleurtje gemogen zodat het contrast met de rest van de trein duidelijker is. :)
- Een uitgeklapte klaptrede bij SLT valt buiten het profiel van vrije ruimte en daarom zitten ze ook in de rijvoorwaarden opgenomen, dus de trein zal geen tractievrijgave verlenen bij een uitgeklapte trede m.a.w. je kunt niet eens wegrijden. Kon de trein niet breder? Ik dacht dat de SLT is ontworpen met de maximaal mogelijke bakbreedte op perronhoogte. Een VIRM is bij de knik in de bakwand 3,02m, maar die knik zit natuurlijk ruim boven de perronrand. En ja, die klaptreden waren een van de voornaamste veroorzakers van alle storingen in het begin en idd een nachtmerrie voor Nedtrain. :mrgreen:

- Die deuren zijn in kanarie-geel uitgevoerd om een groter contrast voor slechtzienden te krijgen, maar als ik jou zo hoor is dat niet gelukt. Ik zou een suggestie droppen bij NS, zodat ze er voortaan (beter) rekening mee kunnen houden.

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: wo 08 sep 2010, 19:48
door mb90
Door werkzaamheden rijdt Arriva-lijn 190 t/m aanstaande vrijdag vanaf Rotterdam Zuidplein maar tot Nieuw Lekkerland i.p.v. Streefkerk. Dit is ook netjes op de bussen te vinden, zoals hier bij de 6248:
Afbeelding

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: wo 08 sep 2010, 20:50
door Daniel
't was toch wel een klein wonder vanmiddag... het begon er eerder deze week op te lijken dat ik al geluk had als ik de t2861 nog haalde (gisteren om 16.15 uur van 't werk vertrokken en had nog 5 minuten over voor die trein), maar vanmiddag kreeg ik het ineens weer voor elkaar om om 16.30 uur van 't werk te vertrekken en net 18 minuten later al met de trein te vertrekken.
De opstopping op de Vondellaan in Utrecht, die er steeds vroeger leek te zijn, was er ineens niet meer. Al is Utrecht Centraal in de avondspits niet het ideale station in deze tijd van 't jaar... valt niet mee om gaatjes te vinden waar je snel tussendoor kunt lopen. Dus ja, moet er wel bij zeggen dat ik nog ongeveer 30 seconden voor vertrek de trein in sprong :P

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: wo 08 sep 2010, 22:37
door Wout87
Sinds deze week voor het eerst met de SLT-treinen van Utrecht naar Driebergen.
Mooie treinen op zich. Maar Wel krap! Ga meestal op een vierzitter plaats zitten.

Maar verder prima treinen en mooi!

Overigens: Wat was het vandaag erg druk in bijna allen treinen waar ik in heb gezeten.

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: vr 10 sep 2010, 12:15
door Fles
Het was vandaag een beetje een rommeltje. De Sprinter naar Rhenen kwam keurig om 10:43 binnen op spoor 14b. En bleef daar staan en staan en staan. Ondertussen werd er omgeroepen dat de sprinter naar Rhenen vanaf spoor 9a zou vertrekken. Kennelijk vallen die dingen zomaar van niks in storing tegenwoordig :?

Gevolg: IC naar Nijmegen van 10:53 gespoorwijzigd naar 15, en +5 bij vertrek, inmiddels oplopend naar +10 bij Ede-Wageningen. En lekker verwarrende omroep in drie talen over dat de ICE met vervangend materieel zou rijden en van spoor 14 zou vertrekken. Uiteindelijk reed er gewoon een Velaro, en 14 was al het planmatige spoor. Hou die omroep dan vrij voor NODIGE meldingen :neg:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: vr 10 sep 2010, 17:23
door Suus
Een wisselstoringkje bij Weesp. Ik hoop dat men nog wat smeerolie heeft om het te repareren ;-)

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: vr 10 sep 2010, 18:03
door Mark
Die is al verbruikt in Wdn, waar de s7900 de hele middag last had van een wisselstoring ;)

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: vr 10 sep 2010, 18:26
door Fles
Fles schreef:Het was vandaag een beetje een rommeltje.
En dat was pas de heenweg :o

Vanmiddag gedonder bij Veenendaal-De Klomp. Ik heb een half uur in Ede-Wageningen in de trein zitten wachten tot we konden wegrijden. Eerst waren het "problemen met reizigers", later "op last van de politie", toen weer "een stremming". En kennelijk had ook het verkeer naar Rhenen er last van. Wat er aan de hand was weet ik niet :?:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: vr 10 sep 2010, 19:02
door Michael
toestraks midden in de avondspits was er geen treinverkeer mogelijk tussen Breda en Tilburg dit op last van de politie. veel gestrande reizigers en een half uurtje later ging alles weer rijden en reed er een extra trein naar Nijmegen

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: vr 10 sep 2010, 19:21
door Daniel
Een aardig spoorwijzigingscircus in Amersfoort vanmiddag: de t1759 stond er op spoor 6, waarschijnlijk omdat een opgeheven trein naar Schiphol op spoor 7 op de t759 was gekeerd. De 1759 bleef ook nog even wachten op de t12759 die met +5 uit Utrecht was vertrokken, waar de binnenkomende s2800 uit Deventer weer last van had...

Een onhandig iets bij de drukte in de 12759 was overigens dat er twee reizigers met fiets in stonden die kennelijk geen fiets konden herkennen: ze bevonden zich op de rolstoelplek en het naastgelegen niet al te ruime balkon. Zowiezo hadden ze zich niet met fiets in die trein mogen bevinden: 't was immers na 16.30 uur. Of geldt er dat je voor die tijd met de fiets moet zijn ingestapt? Dat was wel van toepassing want bevonden zich al in de trein toen deze in Utrecht arriveerde.

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: vr 10 sep 2010, 21:29
door Oud forumgebruiker
In lijn 26 zijn tegenwoordig extra camera's geïnstalleerd. Bovendien zit voorin een TV-scherm bij de voordeur waarop de reizigers zelf kunnen zien dat ze gefilmd worden.

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: za 11 sep 2010, 19:58
door tsov
Ik zag een TCR Integro M op een touringcarritje. Niet echt bijzonder, maar het was op de Stromarkt in Amsterdam. Check de Streetview aldaar, hij paste echt nét tussen de Amsterdammertjes door.

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: za 11 sep 2010, 23:46
door STF
Eigenlijk best wel idioot dat een Integro M nog net geen meter langer is dan het korste model maar wel gelijk een draaicirkel heeft waar je U tegen zegt, in tegenstelling tot die kortste versie.

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: zo 12 sep 2010, 16:27
door Michael
Ik zat gisteren in de s1900 van Breda naar Rotterdam Centraal en bij Rotterdam Lombardijen zag ik een railion loc rijden in de richting Dordrecht met een Fyra hogesnelheidstrein op sleeptouw

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: zo 12 sep 2010, 16:37
door Etienne
Michael schreef:Ik zat gisteren in de s1900 van Breda naar Rotterdam Centraal en bij Rotterdam Lombardijen zag ik een railion loc rijden in de richting Dordrecht met een Fyra hogesnelheidstrein op sleeptouw
Deze was onderweg naar Doornik (B) voor testritten o.i.d.

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: zo 12 sep 2010, 16:55
door Caspar
Vanochtend met de eerste stopper t4023 vanuit Heiloo naar Amsterdam gegaan, met bus tussen Zaandam en Sloterdijk. Daarbij kwam ik min of meer in een kort gesprekje terecht met een vrouw die er van baalde dat er bussen waren ipv treinen daar, omdat ze om 7u op haar werk moest zijn. Nougoed, dat moest ik ook. Enfin, met SLT naar Zaandam, waar voor het inrijden van het station de machinist zelf een berichtje omriep dat de trein niet verder reed door werkzaamheden. Althans, deHC zei dat de machinist het al omgeroepen had, toen ze de hele trein doorliep om het mensen persoonlijk mee te delen. Uit de omroep installatie kwam alleen wat gekraak. Toch wel raar dat bij een gloednieuwe trein dat niet eens werkt...

Vervolgens naar de vervangende bus gelopen, wat ook echt maar 1 bus was. Die zat op een stuk of 15 mensen na al vol voordat de treinlading aan reizigers er nog bij moesten. Er bleven dus ook een stuk of 75 mensen achter in Zaandam. :roll: Geen idee hoe lang het duurde voordat er een 2e bus zou moeten komen. In ieder geval niet binnen een kwartier. In Amsterdam Sloterdijk vond een HC het nodig om juist te gaan fluiten en de deuren sleuten, op het moment dat hij de buslading reizigers zag, die de trap aan het ophollen waren. Zijn trein vertrok nagenoeg leeg naar Centraal, en de reizigers van de bus moesten dus een kwartiertje wachten. In dat kwartier is er in ieder geval geen 2e bus vanuit Zaandam gearriveerd.

Weer heel wat anders, rond een uur of 12 kreeg een collega het idee dat een appeltaartje wel lekker zou zijn, dus heb ik 3 taarten gehaald bij de AH aan de Haarlemmerdijk in Amsterdam. De vrouw die daar bij het brood stond, en ze speciaal voor mij ging inpakken was de vrouw die om 5.50u op station Heiloo tegen mij een praatje begon te maken over de treinen die niet reden. Hoe toevallig. :lol:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: zo 12 sep 2010, 17:41
door Suus
Zoals laatst al ten sprake kwam in Mag ik even kwijt is de wereld op dat soort momenten echt piepklein :lol:

Ik mag vanavond met de trein, 2x vervangend busvervoer en een omleiding -o-