OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Pallice
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 17:46

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Pallice »

Al een paar dagen terug, maar er reed een ICK van Schiphol naar Maastricht afgelopen vrijdag, dacht dat die dingen buiten dienst waren :)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Dexter »

Heb je je niet in de afkorting vergist en was het geen ICRm? Er rijdt de hele week al een ICRm stam rond in de s3500 en het ICK is bij mijn weten allemaal buiten dienst gesteld.

In de spitspendels s14100 reden vanmorgen en vanmiddag twee losse Plan V's, ik kon helaas de nummers niet zien.
Vallend blad maakt rails glad.
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door |Pim| »

De spitsritten vanuit shiphol naar maastricht rijden volgens mij standaard met ICRm.
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Oud forumgebruiker »

tsov schreef:Ah, ok, die wijziging had ik niet meegekregen, ik ging ervan uit dat lijn 26 nog steeds een Lekstraatlijn was.
Is het ook, maar de reparatie en het grote onderhoud is sinds kort gecentraliseerd in de Havenstraat. Ook alle Lekstraatwagens moeten er nu heen. De Lekstraat doet alleen nog klein onderhoud / kleine storingen. Voor lijn 26 zijn er dagelijks vaste slagen tussen IJburg en de Havenstraat.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Suus »

En wat doen ze in Diemen dan? Extreem groot onderhoud?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Oud forumgebruiker »

Schadeherstel?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Suus »

Wel een beetje jammer, heb je zo'n grote ruimte daarvoor, nog geen 15 jaar oud, trek je alles er weer vandaan. :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Oud forumgebruiker »

Nee, niet geheel hoor.. Het gaat met name erom dat de monteurs van de Lekstraat vrijwel allemaal in de Havenstraat zitten nu. De monteurs in Diemen blijven daar gewoon met 'centraliseren' bedoelde ik vooral het onderhoud dat sowieso al in de remises plaatsvond.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Caspar »

Wubbo schreef:De 2xV in de s3400 was er vanochtend ook nog: ik zag hem voorgebracht worden voor de trein van 07.03 uit Den Haag naar Hoorn.
En vandaag wederom, ik zat er net in na een familie bezoekje in Heiloo met de sneltrein van 21.09 naar Hoorn.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Wubbo »

Check, ik zag ze vanochtend weer klaarstaan. Morgen neem ik een trein later, dus zie ik ze niet ;-)
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door MdJ »

robinzes schreef:In Apeldoorn rijden er op het moment 3 blauw/witte volvo 7700 bussen rond.
weet niet precies welke nummers maar gisteren reed er 1 op lijn 4. 2 op lijn 10/15/18 ( deze lijnnen zijn gekoppelt )
Die extra twee wit/blauwe volvo's zijn de 252 (vandaag ging deze naar de garage; ik neem aan de extra bus van lijn 1/4) en de 255 (vandaag op lijn 10/17). De 250 reed op lijn 8; de 3793 op lijn 5/6. Nu resten alleen nog de 251, 253 254 en 256 en dan is de serie weer compleet :mrgreen:

Ook de 5032 reed voor de zoveelste keer op de stadsdienst, reed vandaag op lijn 2; de 3823 op lijn 102; De 655 (de LCD-citaro) op lijn *poppetje poppetje* uit Arnhem naar Apeldoorn; lijn 231s dus :mrgreen:

Overigens: in de garage staat op het plekje van The Wispher's slechts 1 bus; waar die andere twee zijn?? (en die zijn al een aantal weken weg..)
Bij twijfel: gebruik beton.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Caspar »

Thalys t9355 reed met 2 stellen vandaag. Blijkbaar was er eentje te kort ofzo in Amsterdam, want vanavond keerden 3 Thalys treinen meteen op het perronspoor in Amsterdam. Ze kwamen behoorlijk vertraagd binnen, waardoor er eentje met 50 minuten vertraging ook weer ging vertrekken naar Parijs. Verder trof ik een Ddar in de s4500 net naar huis. Hij was behoorlijk uitgeleefd na aankomst in Amsterdam vanuit Amersfoort. Er stapten een hele hoop aangeschoten jongeren uit in Amsterdam. Wat is er vandaag zo leuk in die omgeving, meestal is het vrijdagavond vrij rustig in een trein uit Amersfoort op Amsterdam.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Stefan »

@MdJ: Dat zal ongetwijfeld hier wat mee te maken hebben. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Rienstertje
Berichten: 85
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 16:09
Locatie: Horst

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Rienstertje »

Pallice schreef:Al een paar dagen terug, maar er reed een ICK van Schiphol naar Maastricht afgelopen vrijdag, dacht dat die dingen buiten dienst waren :)
Helaas onmogelijk, ICK is niet in rijvaardige staat en bovendien zijn de 1800 locs dat ook niet.
Relevant, innovatief en immers, omdat het kan :D
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door reisthijs »

Hoe het met de 1800 staat maakt niet uit hierbij, ICK hoeft niet persé door 1700 getrokken te worden. Er zijn overigens nog zat 1800'en in rijvaardige staat, NS zet ze alleen niet meer in voor de normale dienst. :wink:
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Daniel »

Caspar schreef:Hij was behoorlijk uitgeleefd na aankomst in Amsterdam vanuit Amersfoort. Er stapten een hele hoop aangeschoten jongeren uit in Amsterdam. Wat is er vandaag zo leuk in die omgeving, meestal is het vrijdagavond vrij rustig in een trein uit Amersfoort op Amsterdam.
Oktoberfest zullen ze wel vandaan gekomen zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Oud forumgebruiker »

In Amsterdam: Gisteren was Blokkendoos 816 actief op lijn 13 (!), vandaag zag ik hem op lijn 16 (!).
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door hauptbahnhof »

ziggy schreef: Is het ook, maar de reparatie en het grote onderhoud is sinds kort gecentraliseerd in de Havenstraat. Ook alle Lekstraatwagens moeten er nu heen. De Lekstraat doet alleen nog klein onderhoud / kleine storingen. Voor lijn 26 zijn er dagelijks vaste slagen tussen IJburg en de Havenstraat.
Er gaan ook dagelijks trams vanuit TIJS (IJburg naar remise Lekstraat) om zand te tanken, aangezien er geen zandtankinstallatie op TIJS is...
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door JeePee »

Daniel schreef:Zullen ze wel vandaan gekomen zijn.
Oktoberfest in Amersfoort... Echt he :N . Gewoon naar München, zoveel beter!
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Oud forumgebruiker »

hauptbahnhof schreef:Er gaan ook dagelijks trams vanuit TIJS (IJburg naar remise Lekstraat) om zand te tanken, aangezien er geen zandtankinstallatie op TIJS is...
Dat weet ik, maar toevallig wist ik dus dat die wagen enkele dagen ervoor uit dienst was gehaald met diverse storingen, dus zou de Havenstraat meer voor de hand liggen. Afijn, doet er ook verder niet toe...
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ex-deventer 8370 nu op lijn 92 (Amsterdam CS - Zaandam Station via Oostzaan)
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Michael »

een vriend van mij belde mij toestraks op dat hij in een brabantliner zat(Volvo 8700). hij reed op lijn 122 of 123 dat zei hij er niet bij hij reed in ieder geval niet op de 401 waarvoor die bedoeld is.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Jurre »

Op lijn 106 Weesp-Hilversum reed vanmorgen een Amba. Normaal zou er hier in Hilversum bij Connexxion NH niks anders dan Lions City's moeten rijden, maar door die brandjes in die bussen rijdt er hier al enkele maanden vervangend spul waaronder dus Amba's. Enkelen zijn blijkbaar uit het oosten des lands geplukt, gezien de tekst op de achterkant... Verder ook nog een handjevol Caetano's aanwezig, al met al dus een exotische inzet hier! *bus*
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Wubbo »

Mat '64 in de aanbieding vanochtend:

- Een trio voor de s3400 van 07.03 uit Den Haag naar Hoorn
- Een onbekend aantal voor de s17400 van 07.31 uit Utrecht naar Veenendaal
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Bericht door Daniel »

Ook de geel gestickerde bussen waren in de aanbieding... de Connexxion 8679 vertrok rond 7.30 uur als lijn 47 naar Houten vanaf Utrecht Centraal. Toch apart hoe regels van concessieverleners ineens niet meer lijken te gelden als de concessie verloren is :P

Let niet op de kwaliteit van de foto...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten