OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Wout87
Berichten: 162
Lid geworden op: Za 03 Jan 2009, 14:00

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Berichtdoor Wout87 » Vr 01 Okt 2010, 15:18

Gisteren en woensdag reden er weer plan v's in de 7400 en in sommige ritten van ETMET

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25069
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Berichtdoor Daniel » Vr 01 Okt 2010, 19:05

De t12759 moest 't vandaag doen met slechts 6 i.p.v. 9 bakken... da's niet echt een succes in de vrijdagavondspits.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1471
Lid geworden op: Ma 10 Mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Berichtdoor JeePee » Za 02 Okt 2010, 20:58

Maxx Leeuwarden Citea vanavond op streeklijn 50 naar Dokkum. Vanmiddag zat ie wel op de stad ;)

Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Zo 03 Okt 2010, 01:44

De 8361 was vandaag actief op lijn 170 gezien rond 14.00 bij het Concertgebouwplein.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31440
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Berichtdoor Suus » Ma 04 Okt 2010, 08:38

Sprinter m2957 is verdwaald in de s19500.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
tsov
Berichten: 3605
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Berichtdoor tsov » Ma 04 Okt 2010, 16:14

Een standaardbus in plaats van een gelede op lijn 37 in Amsterdam.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31440
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Berichtdoor Suus » Ma 04 Okt 2010, 17:37

Connexxion Amba 8522 op lijn 310 Amsterdam Zuid - Nieuw Vennep (normaal is Zuidtangent Citaro G)
Connexxion Amba 4189 op lijn 172 Kudelstaart - Amsterdam Centraal (normaal is MAN Lion's City)

Connexxion Alliance 2448 reed in IJmuiden op de Lange Nieuwstraat en stopte onder andere bij de haltes Marktplein en Velserduinweg. Zat hij in een lijndienst? Helaas ben ik hem na de halte Plein 1945 uit het oog verloren.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Berichtdoor Caspar » Ma 04 Okt 2010, 17:38

ICMm 4091 in de s3400 vanmiddag. :D

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3990
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Berichtdoor reisthijs » Ma 04 Okt 2010, 18:38

Vandaag weer als vanouds VIRM in de s8800, en zelfs VIRM in de s22700, wie beweerde ook alweer dat de inzet van te korte ICM-treinen de afgelopen vier weken niets te maken had met ETMET? :roll:
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25069
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Berichtdoor Daniel » Ma 04 Okt 2010, 20:04

Ik, maar dat er nu IRM rijdt hoeft niks te zeggen over of het wel of niet met ETMET te maken heeft gehad. Men heeft nu kennelijk alleen de koppeling met de NoordOost in Rotterdam eruit gehaald die toch de grootste oorzaak van het ICM in de s8800 was. (Daarnaast is er ook nog IRM vrijkomen van de IJssellijn waar nu een ICM de Sandite-slagen rijdt)

Wat anders: vanmiddag rond 18.00 uur trof ik hier om de hoek op de Arnhemseweg een Citaro G op lijn 10 in Amersfoort :shock: Was hard nodig in de bus bevond zich namelijk welgeteld één passagier :P
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9512
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Berichtdoor Wubbo » Ma 04 Okt 2010, 21:17

Die ICM-inzet in de s2000 / s8800 had alles te maken met ETMET. Ik kan anders niet verklaren dat ik in mijn vaste ochtendtrein in de s2000 steeds hetzelfde setje ICM had: als dat op de een of andere manier vast had gezeten aan de NoordOost had ik nooit datzelfde setje teruggekregen. Bovendien is er geen enkele reden om voor een wijzigingsblad van een maand je materieel in drie treinseries om te gooien, anders dan dat je dat materieel op dat moment anders kan gebruiken (voor ETMET ofzo). NS is geen werkverschaffingsbedrijf wat dat betreft.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25069
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Berichtdoor Daniel » Ma 04 Okt 2010, 21:27

Ligt eraan wat ze er na de uitloop in Rotterdam mee deden natuurlijk... daar wordt nogal eens met wat materieel gewisseld in de avonduren (als de laatste s22700 -en er aankomen).
Niet aan de NoordOost kopppelen kost in ieder geval wel aardig wat materieel. De trein uit (in de ochtendspits) en naar (in de avondspits) Rotterdam keert nogsteeds op de s2000 / s8800 in Utrecht en ongetwijfeld zal dat IRM wat er dan nu kennelijk rijdt niet massaal de NoordOost in stromen.
Dat moet dus vervangen worden door iets anders in Rotterdam, maar aangezien er meer 22700'en rijden naar Rtd dan er s12500 -en en s12700 -en vandaan komen zal je toch treinen moeten inkorten of moeten gaan uitwisselen.

(Overigens heb ik al eens meerdere dagen achter elkaar hetzelfde stel in dezelfde NoordOost-omloop gespot, het kan dus wel degelijk)
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3990
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Berichtdoor reisthijs » Ma 04 Okt 2010, 21:37

Daniel schreef:Niet aan de NoordOost kopppelen kost in ieder geval wel aardig wat materieel.
Dat bedoel ik dus, nu ETMET voorbij is, is er natuurlijk net weer wat meer IRM beschikbaar en lukt het nu blijkbaar wél om deze treinen los van de NoordOost te rijden.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25069
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Berichtdoor Daniel » Ma 04 Okt 2010, 21:43

Het is zowiezo een illusie dat er voor ETMET heel veel meer materieel is ingezet, 't was hooguit anders verdeeld. Overigens reed er ook toen ETMET nog in volle gang was in de ochtendspits al IRM in de t12525 verdergaand als s8800.

Ongetwijfeld zijn hier elders treinen korter door geworden of vervangen door ICM. Immers, het materieel was voordat ETMET er was ook al niet beschikbaar voor deze treinen :idea:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Karl
Berichten: 3631
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Berichtdoor Karl » Ma 04 Okt 2010, 21:44

Ik heb 't idee van de losse IC Rotterdam-Utrecht volgens mij 'een beetje' gemist, maar het idee is dus dat er, in verband met de ombouw van Utrecht Centraal, een losse IC Rotterdam-Utrecht rijdt? Deze keerde (?) dan in Utrecht op de IC naar Den Haag of Leiden? En de trein uit Den Haag of Leiden naar Rotterdam? Maar ik dacht dat er ook iets met een deel uit Leeuwarden mee te maken had. Het speelt ongetwijfeld al een hele tijd, maar als iemand 't nog even kan verduidelijken: bedankt!
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25069
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Berichtdoor Daniel » Ma 04 Okt 2010, 22:02

Ochtendspits:
- t12525 en t12727 rijden van Rtd tot Ut en keren op de s8800
- s12500 en s12700 van Lw naar Rtd rijdt normaal

Avondspits:
- t12759 is als enige ongewijzigd
- series 12500 en 12700 rijden normaal van Rtd naar Lw
- serie 12500 en 12700 uit Lw rijdt tot Ut en combineert met de trein uit Rtd tot een nieuwe trein ri. Lw, in Amf gaat er weer een stel vanaf
- bovengenoemde treinen worden tussen Ut en Rtd vervangen door de serie s22700 (materieel komt van de s2000)
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9512
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Berichtdoor Wubbo » Ma 04 Okt 2010, 22:38

Is het niet de s8800 die op de s22700 keert? Gezien het vertrekspoor (18a) is dat logischer namelijk (de s8800 uit Leiden komt aan op 18a waar ook de s22700 vertrekt).

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25069
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Berichtdoor Daniel » Ma 04 Okt 2010, 22:44

Ehm ja, precies andersom dan dus... in de ochtendspits kerend op de s2000 (want aankomend op 19a) en in de avondspits keert dan de s8800 op de s22700.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9236
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Berichtdoor Ardan » Di 05 Okt 2010, 02:34

ICM in de s7000 :)
(die ik op station Apeldoorn nog net kon zien wegrijden toen ik daar met de bus vanaf mijn werk aankwam :( )

En een Veolia-Volvo 38- of 39-zoveel rijdt in Apeldoorn rond.. Om één of andere reden vond ik dat een raar gezicht, hoort zo'n ding niet in Limboland thuis?
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
Stefan
Berichten: 3285
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Numansdorp, Zuid-Holland
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Berichtdoor Stefan » Di 05 Okt 2010, 09:22

Als 'ie wit/blauw was, dan is 't een oude Roosendaalse wagen. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3990
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Berichtdoor reisthijs » Di 05 Okt 2010, 09:32

Daniel schreef:Het is zowiezo een illusie dat er voor ETMET heel veel meer materieel is ingezet,
Je hoort mij ook niet zeggen dat het heel veel meer was, alleen dat het wat meer was dan anders.

Daniel schreef:Immers, het materieel was voordat ETMET er was ook al niet beschikbaar voor deze treinen :idea:
Voordat ETMET begon, was die hele koppeling tussen s2000 / s8800 / s22700 er nog niet...
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25069
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Berichtdoor Daniel » Di 05 Okt 2010, 09:50

Nee die koppeling was er niet nee, maar was 't IRM er wel dan? Waarschijnlijk niet :wink:

Let wel, het gaat om slechts vijf treinstellen. Dat zijn aantallen die met enig schuiven nog wel uit andere series te plukken zijn vooral gezien in de ochtendspits de t12525 al met IRM kon rijden tijdens ETMET, had je er dus nog 4 nodig.
De verschuiving van ICM naar de IJssellijn die nu heeft plaatsgevonden had men bijvoorbeeld ook al een maand eerder kunnen doorvoeren. Immers rijden daar zowiezo al kleinere IRM-samenstellingen waardoor deze makkelijker door enkeldeks materieel te vervangen zijn.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3990
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Berichtdoor reisthijs » Di 05 Okt 2010, 11:15

Daniel schreef:Nee die koppeling was er niet nee, maar was 't IRM er wel dan? Waarschijnlijk niet :wink:
Voor die koppeling had je IRM in de 2000 en 8800 en ICM in alle treinen Utrecht-Rotterdam. Dus was er minder IRM nodig voor deze series dan nu.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25069
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Berichtdoor Daniel » Di 05 Okt 2010, 12:05

Komen we terug op wat ik al eerder schreef, je ondersteund 't mooi nu :P Voor de koppeling er kwam was er dus minder IRM nodig en dat reed toen ongetwijfeld ook al ergens anders, ook voordat ETMET kwam :wink:
Vorig jaar reed er immers ook geen ICM in de s8800 / s2000 tijdens de ETMET-proef van één week...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

MdJ
Berichten: 3801
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #5

Berichtdoor MdJ » Di 05 Okt 2010, 14:35

Ardan schreef:ICM in de s7000 :)
(die ik op station Apeldoorn nog net kon zien wegrijden toen ik daar met de bus vanaf mijn werk aankwam :( )

En een Veolia-Volvo 38- of 39-zoveel rijdt in Apeldoorn rond.. Om één of andere reden vond ik dat een raar gezicht, hoort zo'n ding niet in Limboland thuis?

ICM=4250, de volvo (mits rood-wit)=3793 :wink: De 250 (blauw-wit) heeft wel correcte bestemmingen :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast