OVer je reiservaringen in oktober 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Daniel »

Vanmiddag nam ik de t1759 omdat ik geen zin had te rennen voor de t12759 die op de AV van Utrecht wel met een spoorwijziging maar zonder vertraging stond.
Kom ik in Amersfoort aan, wordt omgeroepen dat de bewuste t12759 over 5 minuten van spoor 2 zou vertrekken. Ook wel apart, eerder op m'n bestemming aangekomen dus door me juist niet te haasten :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Meltrain »

Vandaag heb ik het vervangend vervoer tussen Dordrecht en Gorinchem eens uitgeprobeerd (tja, ik moest toch in Hardinxveld zijn) en mijn conclusie: Arriva heeft de rijtijden lichtelijk onderschat.
Op de heenweg kwamen we met -5 in Hardinxveld-Giessendam en dat was achteraf gezien maar goed ook, want daardoor was ik al gewaarschuwd dat ik de tijden ruim moest nemen.
Op de terugweg kwam ik namelijk met -4 aangelopen bij de halte en toen kwam de bus er ook gelijk aan (een gelede Berkhof van Juijn Rossum). Ik had dus geen minuut later moeten zijn...
Verder kwamen we met ruim -5 aan in Dordrecht, aangezien ik de s2200 (vertrek: xx:22) nog ruim kon halen, terwijl we pas om xx:24 hoorden aan te komen. Maar goed: ik klaag niet, want ik was nu wel 20 minuten eerder thuis. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door VIRM »

Gisteravond wilde ik in Haarlem overstappen van de t4875 (aankomst spoor 6) op de t3477 (vertrek spoor 5 ).
De trein kwam in Haarlem (waar ze nog best wat mogen doen aan de verlichting, echt een donker station!) aan en ik drukte op het knopje om de deur te openen en wilde al op het perron gaan stappen. Ik werd net op tijd tegengehouden door een (als ik het goed heb) machiniste die meereed als passagier (dus niet de machinist die op dat moment zelf de trein bestuurde). De voorste bak van de trein was in de wissel naar spoor 7 blijven hangen. De machinist werd er (volgensmij, aangezien er meerdere mensen op het balkon stonden) erbij gehaald. Kwestie van terug lopen naar de vorige deur en de machiniste vertelde dat er allerlei verstoringen waren geweest o.i.d.

Nu had dit voorval voor mij zeer lelijk af kunnen lopen, aangezien er tussen het treeplankje van de DD-AR en het perron een gat van ruim een meter zat.
Kan iemand misschien toelichten hoe die wissel normaal bij aankomst en vertrek van de s4800 staat? En had de machinist uit veiligheidsoogpunt niet om moeten roepen (ik stond op het balkon helemaal voorin de trein, achter de cabine van de machinist)?

Wat vrij opvallend is, is dat dit voor mij nu de vierde keer binnen een jaar is waarbij er sprake is van trein-niet-goed-langs-het perron, Koninginnedag niet meegerekend (en de eerste keer waarbij ik bijna naar benenden zou tuimelen), terwijl voorheen ik hier nooit last van heb gehad. :( Voor zover ik ik kan schatten en heb kunnen zien, zijn er tijdens die vier keren gewoon gereden met een normale materieellengte en is dit voorgevallen op trajecten waar het gewoon 999 van de 1000 keer goedgaat.
Beul van de blindegeleidelijn
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door M57 »

De s4800 gebruikt normaal gesproken het wissel van 6 naar 7 niet in Haarlem. Dus aankomst en vertrek gewoon rechtdoor. Tot een paar jaar geleden kwam de trein overigens wel altijd binnen op 6a, voor het wissel, en vertrok dan via 7.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Klaasje »

Ga ik een keer met de trein van Almere naar Amsterdam in plaats van met de bus... Gaat het net deze fout door een wisselstoring. Gewoon pech.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Ruben »

Jaja het kan nog wel: s7000 werd op het linkerspoor gegooid om de vertraagde Berlino IC erlangs te laten.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Stefan »

Ik zat net in de m8655 naast de doedelzak, ikweet dat die dingen geluid maken, maar deze maakt het wel erg bont.. Vond het al zo vreemd dat er niemand in de buurt van dat ding zat. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door webguy »

Iemand bij Prorail had vandaag een helder moment: de t3632 had 5-10 min vertraging en reed als sneltrein ipv stoptrein tussen Nijmegen en Arnhem.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Caspar »

Ik zit nu in de IC naar Hoorn, maar na een snelremming staan we al ruim 25 minuten stil tussen Zaandam en Purmerend. De machinist roept om dat ie naar buiten gaat op zoek naar schade aan de trein.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door find_your_spot »

Caspar schreef:Ik zit nu in de IC naar Hoorn, maar na een snelremming staan we al ruim 25 minuten stil tussen Zaandam en Purmerend. De machinist roept om dat ie naar buiten gaat op zoek naar schade aan de trein.
Dan zit je in dezelfde trein als deze jongen:

http://twitter.com/#!/snucky_spoon/status/28030611825

De 8666 als ik het goed heb begrepen.
For Your Railroad Adventures
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Raymond »

Op busstation Eindhoven is iets niet helemaal goed gegaan vanmorgen, want er stond een bus met SOS - SOS - SOS op het koersdisplay. Even later kwam ook de politie nog met sirene aangereden. Geen idee wat er nu precies gebeurd is, daarvoor was ik te laat.

En Eindhoven Beukenlaan heet t/m zaterdag Eindhoven Strijp-S. Is een dealtje tussen de organisatie van het NS Try Out Festival wat t/m zaterdag is in Eindhoven en de gemeente. In ruil hiervoor ging namelijk de subsidiekraan open. Personeel schijnt via de railpocket bericht te hebben gehad het station als zodanig om te roepen. Van de reisinformatie zoals TBP's is men (gelukkig) wel afgebleven. De stationsbordjes zijn wel vervangen door wat er op te plakken:

Afbeelding
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Caspar »

find_your_spot schreef:
Caspar schreef:Ik zit nu in de IC naar Hoorn, maar na een snelremming staan we al ruim 25 minuten stil tussen Zaandam en Purmerend. De machinist roept om dat ie naar buiten gaat op zoek naar schade aan de trein.
Dan zit je in dezelfde trein als deze jongen:

http://twitter.com/#!/snucky_spoon/status/28030611825

De 8666 als ik het goed heb begrepen.
Zo ben ook weer heelhuids thuis gekomen. De vertraging in Hoorn was iets meer dan 30 minuten bij binnenkomst, dus dat viel dan nog wel mee achteraf gezien. In Hoorn werden we binnen genomen op spoor 2, waar normaal altijd de trein naar Amsterdam en Amersfoort vertrekt. De reden: spoor 1 naar Enkhuizen was al bezet door 8 bakken Virm, waaronder de Chip-Virm. Met dat in mijn achterhoofd, betekend het dat de t4561 niet heeft gereden tussen Hoorn en Amsterdam, omdat het mat daarvoor dus op spoor 1 is blijven staan in Hoorn, en vertrok als t4552 naar Enkhuizen met een kleine 5 minuten vetraging. De t4552 is dus opgeheven geweest tussen Amsterdam en Hoorn. Onze defecte trein, is wel met reizigers naar Enkhuizen vertrokken, vlak voor de t4552. Tot slot was de t3300 die achter ons stil stond naar Hoorn Kersenboogerd, opgeheven in Hoorn, omdat de vertraging al 25 minuten was bij binnenkomst in Hoorn. Hij kon mooi keren in Hoorn op spoor 2 en bijna gelijk weer vertrekken naar Hoofddorp.

Zo zie je maar wat het logistiek te weeg brengt als 1 trein een half uurtje kapot staat... En dan is Zaandam- Hoorn nog een relatief rustig baanvak.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Frank »

webguy schreef:Iemand bij Prorail had vandaag een helder moment: de t3632 had 5-10 min vertraging en reed als sneltrein ipv stoptrein tussen Nijmegen en Arnhem.
Dat doen ze nou ook wel eens als die trein een overstap moet geven richting Tiel :? . Of dan rijdt 'ie tussengelegen stations voorbij als hij +5 heeft en dan komt 'ie te vroeg aan in Arnhem. Nee, ik ben er niet echt groot voorstander van. Zeker nu hij toch in Arnhem keert.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Ennes »

Raymond schreef:Op busstation Eindhoven is iets niet helemaal goed gegaan vanmorgen, want er stond een bus met SOS - SOS - SOS op het koersdisplay. Even later kwam ook de politie nog met sirene aangereden. Geen idee wat er nu precies gebeurd is, daarvoor was ik te laat.

En Eindhoven Beukenlaan heet t/m zaterdag Eindhoven Strijp-S. Is een dealtje tussen de organisatie van het NS Try Out Festival wat t/m zaterdag is in Eindhoven en de gemeente. In ruil hiervoor ging namelijk de subsidiekraan open. Personeel schijnt via de railpocket bericht te hebben gehad het station als zodanig om te roepen. Van de reisinformatie zoals TBP's is men (gelukkig) wel afgebleven. De stationsbordjes zijn wel vervangen door wat er op te plakken:

Afbeelding
Hou op over dat try-out geleuter... laat NS zich bezig houden met waar het ooit voor ontstaan is, en waar nog iets van in de naam is terug te vinden, treintjes rijden! En niet met die onzin als een stel acteurs een stukje laten opvoeren in een (toch al bomvolle) trein, met reizigers die vanwege werkzaamheden al moeten omrijden, waarbij de reizigers het verzoek krijgen als ze het niet plezierig vinden maar naar een andere coupé moeten gaan.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door ODRAIL »

Het was vandag wel een zootje op de Coolsingel in Rotterdam na het ongeval. De metro rijdt al niet tussen Beurs en Rotterdam Centraal, valt ook nog de tram (die als altenatief is gegeven) uit. Deze mocht namelijk niet via de Coolsingel rijden. Gevolg lopende mensen over de stoepen en zelfs op de rijbaan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Daniel »

Waarom rijdt ook de metro niet dan? Teveel trillingen?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Meltrain »

Nee, de metro (lijn D) rijdt heel de herfstvakantie niet tussen Beurs en Rotterdam Centraal wegens werkzaamheden op laatstgenoemde station, waarbij ondermeer spoor 3 (het middelste spoor) wordt aangesloten.
Overigens is spoor 2 nu half afgesloten en als ik de bordjes mag geloven duurt dat nog wel even: lijn E staat nu namelijk aangegeven op spoor 2 en lijn D van spoor 1 en 3.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Daniel »

Oow, gewoon gepland... begreep 'm als dat door het ongeval de metro niet mocht rijden. Dat leek me al wat vreemd...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door ODRAIL »

@ Meltrain: je bent me net voor met antwoorden :wink:.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Meltrain »

Ik had vanmiddag nog een leuk rondje Schiedam in gedachten: met lijn 53 naar Woudhoek en dan met lijn 21 naar station Schiedam Centrum.
kom ik met lijn 53 aan op de Harreweg (= eindhalte in Woudhoek), gaat lijn 21 net weg. Oke, jammer, kan gebeuren, de volgende gaat toch over 9 minuten.
Dus ik loop naar de enige tram die er op dat moment staat. Net voor ik instap, komt op het andere spoor ook een tram. Begrijpelijkerwijs stap ik in de eerste tram, ga zitten en wacht op vertrek. Als de DRI op 1 minuut staat, ga ik even kijken of de bestuurder en conducteur er al aan komen. Die komen ook, maar stappen in de andere tram. :shock:
Dus ik pak snel mijn spullen en ren naar die andere tram, maar die gaat gewoon weg, terwijl minimaal de conducteur mij heeft zien rennen. :evil: :neg:
Tja, toen had ik geen zin meer en ben maar met lijn 53 (die er nog steeds stond) terug gegaan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door ODRAIL »

Meltrain schreef:Als de DRI op 1 minuut staat, ga ik even kijken of de bestuurder en conducteur er al aan komen. Die komen ook, maar stappen in de andere tram. :shock:
Dus ik pak snel mijn spullen en ren naar die andere tram, maar die gaat gewoon weg, terwijl minimaal de conducteur mij heeft zien rennen. :evil: :neg:
Ja zo werkt het bij de RET (helaas). Bij het Franciscus ziekenhuis laten ze je wel oversteken bij de tramhalte, maar rijden vervolgens ook voor je neus weg. Gevolg 8 tot 15 minuten wachten voor de volgende tram (die dan uiteraard weer eens vertraging heeft).
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Reiziger Delft »

Tja, zo had ik vandaag ook een sadistische Veolia-buschauffeusse die zag dat er iemand richting de halte prinsenhof (Delft) aan kwam rennen. Ze liet haar bus afremmen en kwam langzaam bij de halte aanrijden. Toen de bus al bijna stil stond en de passagier bijna bij de voordeur was bedacht ze zich en gaf weer gas; 5 seconden wachten om de passagier in te laten stappen was er niet bij. Hoppa, +30. -o-

Dan ook nog even een positief bericht; de Sprinter vanuit Rijswijk naar Den Haag Centraal had vanochtend +10. Na vertrek uit Moerwijk werd er netjes handmatig omgeroepen dat dit kwam doordat de oorspronkelijk trein kapot was gegaan in Dordrecht, en dit een vervangende trein was die in Rotterdam opnieuw was ingelegd, compleet met nieuwe machinist en nieuwe conducteur. Excuses werd aangeboden, evenals een prettige dag. Dat zorgde meteen voor veel meer begrip dan wanneer alleen het riedeltje van de automatisch omroep was afgespeeld. :pos:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Dexter »

Zo zie je maar dat treinen rijden mensenwerk is. Daar kan geen RIS-systeem tegenop. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Caspar »

Net een rit van Arnhem naar Hoorn gemaakt. Bij Amstel stapten er 12 jongeren met een donkere huidskleur in, en ze hielden zich op op het achterste balkon. Hele tijd kijken enzo of er een conducteur kwam. En die kwam inderdaad; toen ze hem aan zagen lopen, hoorde ik het voetgestommel boven me heen gaan, en zag ik ze als een speer naar voren wandelen. De HC was ook niet gek en was het al lang opgevallen. Bij binnenkomst in Amsterdam Centraal riep ie dan ook om: En die groep jongens, jullie hebben wel weer genoeg lichaamsbeweging gehad voor vandaag; ik ging alleen even mijn tas uit de achter cabine pakken. :lol:
Verder zat er vanaf Arnhem een meid naast me, die ergens ter hoogte van Amstel vroeg of het de trein naar Leiden was. Ik heb haar richting de s2600 gewezen op Amsterdam centraal, en we zijn samen gezellig naar spoor 13/14 gelopen omdat de trein naar Hoorn daar immers ook vertrekt. Ik had nog de niet bestaande aansluiting s3000 - s4500 :D
In de laatste trein zat er een ouder echtpaar van in de zestig, waarvan de man op zijn ipad stampende trance aan had. Hij liet het aan zijn vrouw horen, die meteen vol afschuw reageerde. Het had zo een scene uit Benidorm bastards kunnen zijn.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Fles »

Over mijn reiservaringen in oktober 2010 :)

Afbeelding

De veerdienst Friedrichshafen (D) - Romanshorn (CH) vaart ook buiten het seizoen gewoon elk uur, tot ver na het vallen van de duisternis. Hier is BSB-MotorSchiff Friedrichshafen onderweg naar Zwitserland, kort na het vertrek uit een zwaarbewolkt Friedrichshafen, om ca. 18:10.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten