OVer je reiservaringen in oktober 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Joshua »

reisthijs schreef:
Joshua schreef:Als je op hetzelfde station uit checkt als waar je hebt ingecheckt wordt er als nog gewoon saldo afgeschreven.
Hoeveel saldo wordt er dan afgeschreven? Alleen het basistarief (78 ct) of ben je dan het hele instaptarief kwijt? En hoeveel tijd zat er tussen dat kan ook verschil maken.
Het gaat om een bedrag dat lager ligt dan het basistarief. Helaas kan ik de transactie niet terug vinden. Maar uit mijn hoofd gaat het om 52 cent. Als ik me niet vergis ook al eerder op het forum vermeld omdat ik het nogal een raar bedrag vond.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Geert »

Bee schreef:TAR-bestanden, tijd geleden dat ik die gezien heb :P
Zie ze nog dagelijks bijna ;)
Joshua schreef:Het gaat om een bedrag dat lager ligt dan het basistarief. Helaas kan ik de transactie niet terug vinden. Maar uit mijn hoofd gaat het om 52 cent. Als ik me niet vergis ook al eerder op het forum vermeld omdat ik het nogal een raar bedrag vond.
52 cent klinkt als basistarief van 78 cent met 34% korting?
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Reiziger Delft »

Bij bus en tram ben je volgens mij ook je basistarief kwijt als je in- en dan meteen uitcheckt. Het werkt dan ook met hetzelfde tariefsysteem.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door reisthijs »

Bij bus en tram ben je inderdaad altijd het basistarief kwijt als je in- en weer uitcheckt, maar bij de metro niet (als je binnen 20 minuten weer uitcheckt), dat is toch gewoon hetzelfde tariefsysteem.

Ik had eigenlijk verwacht dat het wat dit betreft bij de regionale vervoerders voor de trein hetzelfde zou gaan werken als bij de metro.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Dexter »

Hadden ze dat niet bedacht zodat je iemand ook op een afgesloten perron kan wegbrengen of uitzwaaien?
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Bericht door Geert »

Lijkt me ook niet heel relevant, totdat Veolia poortjes gaat plaatsen. Immers, als je iemand wegbrengt hoef je niet verplicht in te checken om op het perron te komen, in tegenstelling tot enkele afgesloten NS- en metrostations.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten