OVer je reiservaringen in oktober 2010
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010
Vervelend allemaal. Ik zag trouwens tegen 23.45 in een tijdsbestek van 4 minuten 2x een Fyra V250 over spoor 15a rijden in Amsterdam richting Schiphol. Bij de eerste dacht ik nog, goh dit is de eerste keer dat ik er eentje zie langsrijden als ik zelf buiten loop. En nog voor dat goed en wel tot me was doorgedrongen kwam er nog eentje langs. Wat ze zo op blok afstand van elkaar moesten gaan doen? Geen idee. De zitplaatsen waren verzwaard met witte tonnen erop met iets erin.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010
Dat zullen vaten met water of zand zijn geweest en in dat geval worden er vast remproeven mee gedaan op de HSL ofzo.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010
In de nacht van woensdag op donderdag zag ik rond middernacht vanaf de A4 bij Roelofarendsveen ook een V250 rijden richting het zuiden. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010
De informatievoorziening was inderdaad weer droevig gesteld. Op Asd alleen via de omroep gehoord draadbreuk tussen Gv en Rtd. Dus verder maar op eigen initiatief en ervaring de reizigers laten omreizen. Gelukkig maar want anders had ik nu waarschijnlijk nog met een kudde reizigers op Gv gestaan zonder info.Geert schreef:Wat een chaos vanavond in Rotterdam zeg :neg: :?
Goed. Het plan was om met de s4100 van 21.57 vanaf Vlaardingen Oost naar Den Haag Centraal te reizen, met overstap in Schiedam. In Schiedam aangekomen wandelde ik naar spoor 5 voor de s5100, toen zag ik dat de CTA op 'Let op omroepbericht' stond. En ja hoor: een paar minuten later kwam het omroepbericht dat er geen treinen reden tussen Schiedam en Delft vanwege een defecte bovenleiding. Omreizen via Rotterdam Centraal en Gouda, de sprinter gaat van spoor 1. Heel fijn, daar kwam ik net vandaan en de s4100 was net weg. Omdat ik geen zin had om een half uur te wachten op de volgende sprinter naar Rotterdam Centraal besloot ik maar de metro te nemen naar Beurs, daar over te stappen op lijn D naar Rotterdam CS en vanaf daar lijn E naar Den Haag.
Nou, dat ging op zich wel goed, er stond een metro klaar die een paar minuten later vertrok richting Beurs. Bij Beurs liep ik naar het perron voor de lijn naar het CS en daar voelde ik weer nattigheid... Het hele perron was leeg, op 4 RET'ers na, de DRIP toonde geen treinen (er scrollde alleen een tekst over een eerdere verstoring op lijnen A/B/C). Toch maar even vragen dus hoe het zat. "Ja, ze hebben een cadeautje gevonden onder de grond bij CS. En hij staat op scherp!" Oke Toen bleek dat het hele stationsplein afgesloten was, geen metro's, geen trams en geen bussen dus. De achterzijde zou wel bereikbaar zijn. Boven op de Coolsingel uiteindelijk maar tram 25 genomen naar de Schiekade, vanaf daar ben ik naar de achterzijde van het station gelopen. Dikke chaos daar natuurlijk, het hele plein(tje) stond vol met reizigers, NS'ers, politie, bussen en taxi's. De NS'ers die ik sprak wisten niet meer dan dat er geen treinen reden (maar let op de omroep..., die ik overigens niet gehoord heb) en dat de voorzijde afgesloten was. Een politieagent wist gelukkig wel dat de Randstadrail reed tot Blijdorp. Mooi, dat is in ieder geval een manier om in Den Haag te komen... Stationsfiets maar uit de stalling gevist en naar Blijdorp gefietst, waar het erg druk was met reizigers die naar CS wilden, maar gek genoeg bijna niemand instapte die naar Den Haag wilde. Blijkbaar reisde iedereen vanaf Rotterdam CS om via Gouda?
Enfin, uiteindelijk met de RSR aangekomen in Den Haag, met een vertraging van ongeveer +60. -o-
Het viel me in ieder geval op dat het enorm chaotisch was in Rotterdam en dat vooral NS/ProRail weinig informatie kon bieden. De ARGOS aan de achterkant van het station was ook nog eens vastgelopen, maar de omroep heb ik eerlijk gezegd ook niet gehoord. De omroep in Schiedam meldde daarentegen weer niets over de problemen bij CS. Het had me een hoop vertraging kunnen schelen...
Maar al met al... het werd dus een latertje! En dan te bedenken dat ik om half 10 een afspraak bij de harensnaaier had. 4 uurtjes geslapen, weer een veel te kort nachtje dus.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010
Ik was rond het begin van de verstoring ook op Rtd. Er werd twintig minuten lang een trein vastgehouden op spoor 8, voordat de omroep meldde dat er een gebroken bovenleiding was en daardoor geen treinverkeer naar Den Haag. Als je een trein al die tijd kunt vasthouden, dan had men in die tijd ook wel íets kunnen omroepen. (Ja Caspar, ik weet het: onduidelijkheid, versperringsmaatregelen, druk, biljarttafels, etc.)
Ben snel een s4000 ingedoken, de rest van m'n dienst was toch naar de vaantjes. Was niet eens later thuis.
Ben snel een s4000 ingedoken, de rest van m'n dienst was toch naar de vaantjes. Was niet eens later thuis.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010
Volgens mij was het reisadvies op Amsterdam centraal: Fyra of met de s4000 mee. Ik heb het in ieder geval om horen roepen iedere 10 minuten. Op Schiphol was het reisadvies met Fyra of met de s2100 naar Den Haag centraal en daar via Gouda naar Rotterdam, met de noot erbij dat die laatste manier 1 uur extra reistijd kost. Het eerste half uur was er voor zover ik wist slechts sprake van een defecte trein, pas later was bekend dat er niets reed.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010
Ja, er stond aan het einde van spoor 3 in Schiedam Centrum (spoor richting Rotterdam) een SLT, met een halve bak voorbij einde perron en een rood seintje ernaast. Trein was ook helemaal leeg. Wellicht die defect geraakt? In Schiedam reed er ook nog een s9200 over spoor 5 naar Rotterdam, dat zal wel de laatste trein zijn geweest die heeft gereden. Ik ving op dat het trein t2170 was die de bovenleiding kapot had gemaakt, dus dan zal wel met name het spoor Schiedam --> Delft gestremd zijn geweest.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010
Ik ben blij dat ik vrij was, als ik dat allemaal zo hoor...
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010
Net zat ik in lijn 56 van Amersfoort naar Wijk bij Duurstede, vertrek 14.17 uit Amersfoort. Deze kwam voorrijden met CXX 8427, eentje nog met groene display voorop. Bij het binnenrijden van Soesterberg ging de chauffeur per ongeluk de weg van lijn 52 volgen (naar links in plaats van naar rechts). Dit probeerde hij te herstellen door de bus in z'n achteruit te zetten maar dat werkte niet, hij kon niet in z'n achteruit. Hierop reed hij maar de weg van lijn 52 uit door Soesterberg...
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010
Ach, zover is dat ook niet om. Is een straat verder afslaan naar links, netto effect is dat je dan langs TNO/defensie rijdt in plaats van die huizen...Jurre schreef:Net zat ik in lijn 56 van Amersfoort naar Wijk bij Duurstede, vertrek 14.17 uit Amersfoort. Deze kwam voorrijden met CXX 8427, eentje nog met groene display voorop. Bij het binnenrijden van Soesterberg ging de chauffeur per ongeluk de weg van lijn 52 volgen (naar links in plaats van naar rechts). Dit probeerde hij te herstellen door de bus in z'n achteruit te zetten maar dat werkte niet, hij kon niet in z'n achteruit. Hierop reed hij maar de weg van lijn 52 uit door Soesterberg...
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010
Vanmiddag werd de tram van 12.44 in de Tramtunnel (halte: Grote Markt) bestormd door een paar klassen schoolkinderen Gelukkig was er enige security aanwezig die de klassen spreidde en zonodig met de volgende tram meestuurde.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010
Combino 2096 had vandaag een defect op lijn 7. De wagen is na een bezoek aan de remise Lekstraat verruild voor het oude beestje 785.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010
Een ongelukkige samenloop van omstandigheden net op Amsterdam centraal.
- Trein t4078 was opgeheven vanaf Rotterdam tot Alkmaar.
- Werkzaamheden tussen Haarlem en Beverwijk; omreisadvies Beverwijk via Zaandam.
- Veel halloween feestvierders door de herfstvakantie
- Voor de IC naar Alkmaar en Den Helder geldt een gat, na 23.12 is de volgende pas om 00.12.
Trein t4080 reed met een los SLT4 die bij binnekomst in Amsterdam al zitvol was, en dat ook bleef. Er stond op het perron echter een meute van minstens 1000 mensen te wachten voor Zaanstreek, Beverwijk, Alkmaar. Na een hoop hang en wurgwerk konden ongeveer de helft van de mensen die op het perron stonden er nog bij. De machinist kreeg natuurlijk allemaal boze reizigers te verduren, die het beu waren, en vonden dat het management eens een avondje mee moet rijden. (opzich niet eens zo'n gek idee...)
Ik ben met een conducteur mee gereisd in een cabine tot Zaandam, en het viel me op dat die zeer snel besloeg, op de front ruit. De s3300 haalde ons in onderweg, maar de conducteur kon met zijn porto de HC van de s3300 oppiepen (blijkbaar was het bereik groot genoeg bij het inhalen van de 2 treinen) dat er een hoop reizigers voor Purmerend ook aan boord waren van de overvolle trein, en of die wilde wachten. Dat deden ze in Zaandam :pos:
Op Zaandam Kogerveld had het SGMm stel grote moeite met remmen, dat ging met een enorm gebonk en doorglijden.
- Trein t4078 was opgeheven vanaf Rotterdam tot Alkmaar.
- Werkzaamheden tussen Haarlem en Beverwijk; omreisadvies Beverwijk via Zaandam.
- Veel halloween feestvierders door de herfstvakantie
- Voor de IC naar Alkmaar en Den Helder geldt een gat, na 23.12 is de volgende pas om 00.12.
Trein t4080 reed met een los SLT4 die bij binnekomst in Amsterdam al zitvol was, en dat ook bleef. Er stond op het perron echter een meute van minstens 1000 mensen te wachten voor Zaanstreek, Beverwijk, Alkmaar. Na een hoop hang en wurgwerk konden ongeveer de helft van de mensen die op het perron stonden er nog bij. De machinist kreeg natuurlijk allemaal boze reizigers te verduren, die het beu waren, en vonden dat het management eens een avondje mee moet rijden. (opzich niet eens zo'n gek idee...)
Ik ben met een conducteur mee gereisd in een cabine tot Zaandam, en het viel me op dat die zeer snel besloeg, op de front ruit. De s3300 haalde ons in onderweg, maar de conducteur kon met zijn porto de HC van de s3300 oppiepen (blijkbaar was het bereik groot genoeg bij het inhalen van de 2 treinen) dat er een hoop reizigers voor Purmerend ook aan boord waren van de overvolle trein, en of die wilde wachten. Dat deden ze in Zaandam :pos:
Op Zaandam Kogerveld had het SGMm stel grote moeite met remmen, dat ging met een enorm gebonk en doorglijden.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8676
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010
Ik heb een vraag, misschien weet iemand dit.
GVU 4903 heeft een apart kenteken: ZZ-63-91
Maar weet iemand waarom deze bus een tweelettercombinatie heeft en geen vierlettercombinatie?
Hier een foto:
GVU 4903 heeft een apart kenteken: ZZ-63-91
Maar weet iemand waarom deze bus een tweelettercombinatie heeft en geen vierlettercombinatie?
Hier een foto:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010
Met even Googelen doet wonderen:
Dit komt omdat de eerste wagens van het GVU dus met een ontheffing reden, had volgens mij te maken met het feit dat er nog nooit dubbelgelede bussen in Nederland hadden gereden en dus 'nieuw' waren hier.Kentekens, bevattende de lettergroep ZZ en twee groepen van twee cijfers worden slechts opgegeven voor voertuigen die zich in verband met hun constructie uitsluitend op de weg mogen bevinden met een ontheffing van de wegbeheerder dan wel van de Dienst Wegverkeer.
Voertuigen met een ZZ-kenteken hebben in Nederland geen wettelijk voorgeschreven APK plicht. Op vrijwillige basis kan het voertuig APK gekeurd worden bij een APK-erkend bedrijf. Sommige buitenlandse autoriteiten eisen een APK-rapport bij een aanvraag van een ontheffing.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010
Ondanks de koopzondag in Hengelo kon ik mij daarstraks weer in een buurtbusje proppen op lijn 12. Ik dacht altijd dat er gewone stadsbussen reden op koopzondagen... dat geeft de wiki ook aan. Voordeel was wel dat ik gratis kon want de chipkaartlezers werken nog steeds niet in die busjes :D
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010
Ik heb net de Amsterdamse mcn van de 690800 (ander nummer want de s800 wordt vanwege werkzaamheden omgeleid via Hrl naar Mt) ingemaakt tijdens de VIRM-battle tussen Ehv en Btl. En dat met nog een tractieinstallatie minder ook.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010
Daar heeft het inderdaad te mee te maken. Let maar eens op grote hijskranen en grote diepladers, de meesten daarvan hebben een ZZ-kenteken.Stefan schreef:Met even Googelen doet wonderen:
Dit komt omdat de eerste wagens van het GVU dus met een ontheffing reden, had volgens mij te maken met het feit dat er nog nooit dubbelgelede bussen in Nederland hadden gereden en dus 'nieuw' waren hier.Kentekens, bevattende de lettergroep ZZ en twee groepen van twee cijfers worden slechts opgegeven voor voertuigen die zich in verband met hun constructie uitsluitend op de weg mogen bevinden met een ontheffing van de wegbeheerder dan wel van de Dienst Wegverkeer.
Voertuigen met een ZZ-kenteken hebben in Nederland geen wettelijk voorgeschreven APK plicht. Op vrijwillige basis kan het voertuig APK gekeurd worden bij een APK-erkend bedrijf. Sommige buitenlandse autoriteiten eisen een APK-rapport bij een aanvraag van een ontheffing.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010
In Maastricht hebben twee chippalen van Veolia de geest gegeven. Toevallig zijn dit ook nog nét de palen op spoor 5a, de plaats waar de stoptrein uit Kerkrade binnenkomt. Reizigers die in/uit willen checken moeten dit nu doen bij spoor 5b of aan de uitgang.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010
Ik zag ze vandaag voor het eerst, in Vl op het perron. Wat zijn die Veolia-palen enorm zeg, wat is daar het nut van? Wel zag ik dat er (zo op het eerste gezicht) een mooi groot en degelijk scherm op zit.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010
Dexter schreef:Dat zullen vaten met water of zand zijn geweest en in dat geval worden er vast remproeven mee gedaan op de HSL ofzo.
Ik snap die onzin niet zo. Het verschil in totale massa tussen een leeg en een afgeladen treinstel is nooit meer dan 15 %.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010
Ik weet het en ik snap er ook niets van. Maar het moet en ik veronderstel dat het daarom gewoon netjes wordt gedaan.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010
Die lompen palen van Faalolia zijn echt vreselijk.
Als je op hetzelfde station uit checkt als waar je hebt ingecheckt wordt er als nog gewoon saldo afgeschreven. Dus fout in checken moet je zeker niet doen. En op station Cuijk was het afgelopen weekend ook leuk omdat ik 3 palen nodig had voor ik kon uit checken.
Paal nummer 1 deed het, maar op het moment dat ik me kaart er op legde viel het blauwe lampje uit en deed niks meer.
Paal nummer 2 deed het ook maar ging op het moment dat ik me chip er op legde kwam er een overdracht van TAR bestanden.
Paal nummer 3 deed het meteen op het Veolia tempo.
Als je op hetzelfde station uit checkt als waar je hebt ingecheckt wordt er als nog gewoon saldo afgeschreven. Dus fout in checken moet je zeker niet doen. En op station Cuijk was het afgelopen weekend ook leuk omdat ik 3 palen nodig had voor ik kon uit checken.
Paal nummer 1 deed het, maar op het moment dat ik me kaart er op legde viel het blauwe lampje uit en deed niks meer.
Paal nummer 2 deed het ook maar ging op het moment dat ik me chip er op legde kwam er een overdracht van TAR bestanden.
Paal nummer 3 deed het meteen op het Veolia tempo.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010
TAR-bestanden, tijd geleden dat ik die gezien heb
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010
Hoeveel saldo wordt er dan afgeschreven? Alleen het basistarief (78 ct) of ben je dan het hele instaptarief kwijt? En hoeveel tijd zat er tussen dat kan ook verschil maken.Joshua schreef:Als je op hetzelfde station uit checkt als waar je hebt ingecheckt wordt er als nog gewoon saldo afgeschreven.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten