Pagina 3 van 12

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Geplaatst: wo 06 okt 2010, 18:40
door Thomas
Dexter schreef:
thomas schreef:Vanochtend was er volgens de GVB-omroep op Amsterdam Amstel een "technische storing" waardoor veel metro's zouden uitvallen of vertraagd zouden zijn.
Onderweg met de s2600 kwam ik aan het begin bij Asdl van de middag 2 CAFjes op M50 tegen, met als eindbestemming 'Van der Madeweg' op de film. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?
Volgens AT5 teletekst betrof het een computerstoring, die rond 8:15 weer verholpen was.

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Geplaatst: wo 06 okt 2010, 19:26
door Daniel
De t554 heeft vandaag in twee delen gereden, althans, dat lijkt me de meest aannemelijk oorzaak voor het feit dat het Haagse deel op spoor 9 en het Rotterdamse deel op spoor 8 stond te Utrecht Centraal. Daarbij vertrok het Rotterdamse deel trouwens ook als eerste.
Gevolg hiervan was dat de t12759 op spoor 7 neergezet was waarbij me vooral de immense drukte bij de deuren opviel. Maar 'n stuk naar voren gelopen waar 't allemaal wel meeviel met de mensenmassa's.

Onderweg leek stel 4217 trouwens ook erg veel moeite te hebben met het op gang komen. Klonk nog het meest alsof de wielen doorslipten op de natte rails.

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Geplaatst: wo 06 okt 2010, 20:39
door Fles
Ik kwam vanmiddag op Ut deze Alliance tegen. Iemand enig idee wat daar de bedoeling van is?

Afbeelding

Afbeelding

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Geplaatst: wo 06 okt 2010, 20:40
door Daniel

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Geplaatst: wo 06 okt 2010, 21:35
door Fles
Oh okee :pos: Nooit van gehoord :)

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Geplaatst: wo 06 okt 2010, 21:38
door Daniel
Ik kende die hele organisatie ook niet hoor... maar had die bus wel eens elders langs zien komen als "Klein Galgenwaard"-bus dus dan is even Googlen zo gebeurd :P

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Geplaatst: wo 06 okt 2010, 21:44
door ODRAIL
Het gaat weer lekker bij de RET: in een kleine twee weken al anderhalf uur vertraging opgelopen :? :shock:.

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Geplaatst: do 07 okt 2010, 00:15
door Caspar
Ardan schreef:Ik reed net door Ndb heen, staat daar in de bocht een 1700-eloc met vier knallend oranje-met-donkerblauwe rijtuigen van Herik Rail :shock: Wat gaat die doen? Nooit van gehoord..
Ik dacht, vast een proefritje op de spoorlijn naar IJmuiden :lol: Daar wil Herik Rail namelijk wel gaan rijden als de politiek en Prorail een beetje meewerken. Helaas ontbreekt er een stukje spoor bij Santpoort Noord. Zie:
http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=34&t=666

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Geplaatst: do 07 okt 2010, 16:30
door les7
Leuk hoor die SLT'tjes. De trein kwam aan op Vlaardingen Oost, stond stil, en iedereen stond op de deurknopjes te rammen. No effect. Eén minuut stilgestaan, en daarna weer vertrokken zonder dat de deuren open waren geweest of de treeplankjes uitgeklapt waren. Alle "uitstappers" zaten alweer te schelden op die nieuwe trein. " 't Is toch altijd wat met die nieuwe dingen!" Onderweg werd omgeroepen dat op Vlaardingen Centrum de trein terug kon worden gepakt. Gelukkig gingen de deuren daar wel open, en werd de tegenrichting vastgehouden.

Goed opgelost :pos:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Geplaatst: do 07 okt 2010, 16:52
door Stefan
KM46 schreef:Het gaat weer lekker bij de RET: in een kleine twee weken al anderhalf uur vertraging opgelopen :? :shock:.
Ik wordt zo langzaam ook moe van die ballentent... Elke schooldag is er wel wát met die metro en bus 44 lijkt ook nooit op tijd te rijden.. Vanochtend hebben ze 't zelfs gepresteerd om op lijn A, B, C én D onregelmatig te rijden.... :roll:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Geplaatst: do 07 okt 2010, 17:46
door Geert
les7 schreef:Leuk hoor die SLT'tjes. De trein kwam aan op Vlaardingen Oost, stond stil, en iedereen stond op de deurknopjes te rammen. No effect. Eén minuut stilgestaan, en daarna weer vertrokken zonder dat de deuren open waren geweest of de treeplankjes uitgeklapt waren. Alle "uitstappers" zaten alweer te schelden op die nieuwe trein. " 't Is toch altijd wat met die nieuwe dingen!" Onderweg werd omgeroepen dat op Vlaardingen Centrum de trein terug kon worden gepakt. Gelukkig gingen de deuren daar wel open, en werd de tegenrichting vastgehouden.

Goed opgelost :pos:
Wel maf dat ze een station later wel open gingen, dat zijn dan immers dezelfde deuren...

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Geplaatst: do 07 okt 2010, 19:20
door Suus
Ik ga zo eens even een lekker authentiek ritje met Plan V naar Amersfoort maken. Heb daar opeens zin in 8-)

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Geplaatst: vr 08 okt 2010, 18:22
door Suus
Ik fietste om kwart over vijf langs het Amstelstation, en toen stond er een bus op de trambaan met een deuk die wel van een tram leek. Die stond erbij met knipperlichten :?

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Geplaatst: vr 08 okt 2010, 19:13
door Klaasje

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Geplaatst: vr 08 okt 2010, 22:10
door STF
Die bus zal wel rechtstreeks naar de sloop gaan, schade te groot voor een oude bus.

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Geplaatst: vr 08 okt 2010, 22:31
door Suus
Ga daar maar van uit, diverse bussen uit de reeks 130-139 zijn al afgevoerd, zoals in deze lijst is te zien: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Gebru ... aardbussen

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Geplaatst: vr 08 okt 2010, 22:36
door STF
Ik wist niet eens dat die lijst bestond, kijk altijd op een andere lijst die wat gedetailleerder is.

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Geplaatst: vr 08 okt 2010, 22:38
door Suus
Hij is ook nog niet af, ben nog regelmatig bezig de bussen waarvan nog niet alle informatie aanwezig is aan te vullen, maar ik zie nu eenmaal vooral bussen van de garage Zuid.

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Geplaatst: za 09 okt 2010, 20:53
door Klaasje
Vandaag ben ik met de bus tussen Almere en Amsterdam Zuid-Oost geweest (158). Omdat er groot onderhoud op de A1 was er nogal wat file. Natuurlijk was de wisselbaan tussen Muiderberg en Diemen open. De meeste mensen vanaf de A6 hadden dat alleen niet echt door. Hierdoor kon mijn bus met een aardig vaartje naar de wisselbaan rijden en daar gebruik van maken. *O* Links de file inhalen is weer eens wat anders dan de file rechts inhalen. *bus*

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Geplaatst: za 09 okt 2010, 20:55
door Suus
Ik zie een heel ingewikkeld gedoe met buslijnen op de wiki, is dat daarvoor en waarom is dat zo moeilijk gemaakt?

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Geplaatst: zo 10 okt 2010, 13:29
door iljitsch
@#%!@#%!@#$!@#%!!!!!!!!

Ik kom net aan op schiphol, mis de trein van 13.18 u naar Leiden op een haar en mag nu 20 minuten wachten op de volgende. Die eikels van de NS laten maar twee treinen per uur naar Leiden rijden, waar-ie dan keert, overstap naar Den Haag 10 minuten!!! Denken ze echt dat ze daarmee wegkomen op een werkdag? De mensen zullen in Leiden van de perrons tuimelen.

Ik heb een mooie dag gekozen om naar Nederland te komen. En m'n eersteklasupgrade vanwege de ellende van de winter te gebruiken. (Als ik het vandaag niet doe is het woensdag alleen een lullig ritje Leiden - Schiphol, hij verloopt voor ik weer een keer terug ben.)

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Geplaatst: zo 10 okt 2010, 14:12
door MdJ
Er rijden 4 treinen per uur, een stoptrein (13900; Asd-Ledn) en een IC (2100; Asd-Ledn) allemaal 2x/u.

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Geplaatst: zo 10 okt 2010, 19:17
door iljitsch
Toen ik op ns.nl van schiphol naar Den Haag CS keek zag ik toch echt alleen 13.08 en 13.38 naar Leiden, hoewel de CTA liet zien dat er een trein ging om 13.18 u (die ik net miste door mijn 1eklasdinges af te stempelen). Vervolgens bleven de CTAs 10 minuten blank en ben ik maar via Sloterdijk en Haarlem naar Driehuis gegaan om vanaf daar langs het oude spoor naar IJmuiden te wandelen. Ik had eerst mijn bagage in Den Haag willen droppen maar goed dat ik dat niet gedaan heb anders was het nogal laat geworden.

Voor de dag om is heb ik alle modaliteiten die je kan bedenken ongeveer gehad: metro naar het vliegveld, vliegtuig vanaf Madrid, trein naar Driehuis, bus van IJmuiden naar Velzen-Zuid, draagvleugelboot naar Amsterdam en straks de tram nog even in Den Haag.

De trein Amsterdam - Utrecht waar ik net in zat was goed vol. Nogmaals, ik denk dat als ze dit op een werkdag gaan doen het een drama wordt omdat nooit iedereen mee kan, tenzij ze de treinen veel langer maken. Ook zijn de trappen in Utrecht zwaar onvoldoende om een leeglopende VIRM aan te kunnen. De trein reed niet verder dan Utrecht dus hij stroomde helemaal leeg. En als ze toch bezig zijn: de eersteklasstoelen in de VIRM zijn nogal ongemakkelijk, ze leunen teveel naar achter.

(Weet iemand trouwens of je bij de boot van Connexxion met je chipkaart moet uitchecken? Ik meen gelezen te hebben van niet maar anderen deden het wel. Ik heb het maar niet gedaan om geen risico te lopen nog een keer te moeten betalen. Bij het inchecken wel vrolijk "overstap OK" terwijl je volgens mij een vast bedrag betaalt, geen basistarief + km.)

Wat ik trouwens wel slim vond was om tussen Amsterdam en Den Haag CS te pendelen via Haarlem. Zo kan je met een minimaal aantal werkende wissels een dienst in stand houden. (Wel hopen dat ze ze voor de vorst in de goede stand hebben gezet.) Maar het nadeel is natuurlijk wel dat je zo weer minder capaciteit schiphol - Den Haag hebt.

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Geplaatst: zo 10 okt 2010, 21:58
door Chauf21
iljitsch schreef:de eersteklasstoelen in de VIRM zijn nogal ongemakkelijk, ze leunen teveel naar achter.
De stoelen in de eerste klas van de VIRM zijn voorzien van een hendeltje waarmee je de stoel een beetje kan instellen (rechtop vs. onderuitgezakt).

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2010

Geplaatst: ma 11 okt 2010, 09:19
door Reiziger Delft
Vanochtend ging er iets niet helemaal goed. De t525 bestond uit slechts een 4tje en een 3tje ICM vanaf Den Haag Centraal. Sinds korte tijd is dit m'n vaste trein en vorige week bestond hij wo-vr uit 4 3tjes. Deze trein wordt niet gecombineerd in Utrecht met een deel uit Rotterdam en er is ook geen voortrein vanwege de werkzaamheden in Utrecht; daarom rijdt er een losse t12525 Rotterdam Centraal - Utrecht Centraal. De machinist trok de t525 echter helemaal door tot het einde van spoor 12 in Utrecht, waardoor de vele wachtende reizigers dachten dat er nog een treindeel aan gekoppeld zou worden. Dit bleek echter niet het geval, waarna langzaam iedereen richting de 7 bakken liep wat vertraging opleverde. Het treinpersoneel snapte het ook niet meer; 7 bakken richting Amersfoort en verder is natuurlijk ook vrij kort in de spits, zeker omdat er geen voortrein rijdt. Ik ben bang dat dit niet heeft gepast; ik moest door en heb dat niet afgewacht.

De CTA in Gouda gaf trouwens aan dat het een IC naar Leeuwarden was, en je voor Groningen moest overstappen. :?

De noord-oost wordt sowieso steeds ingewikkelder; de t525 die ik sinds kort nu dagelijks neem heeft op maandag en vrijdag een deel voor Leeuwarden; dinsdag/woensdag/donderdag dan weer niet. Op die dagen begint er een aparte trein in Zwolle en rijdt de complete trein vanuit Den Haag naar Groningen. In de dienstregeling voor de werkzaamheden Utrecht; reed de voortrein toen ook alleen di-do en werd het deel vanuit Rotterdam dan op ma en vr wel gekoppeld aan het deel uit Den Haag?