OVer Missers in de Reisinformatie #6

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

OVer Missers in de Reisinformatie #6

Bericht door Stefan »

Volgens mij had 't iets met smilies en quotes te maken, zoiets was 't geloof ik. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Karl »

Geert schreef:Ja, een afkorting voor een gedrocht van een term om de nieuwe, digitale CTA's aan te duiden. Het staat voor Trein Beeld Perron :X
Als je er een spatie achter zet, dus tussen de smiley en de quote-tag, dan doet 'ie 't wel: Ed.
Het is een spectrum.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Fles »

Gaar. Er staat gewoon een compleet woord tussen. Lijkt me een bugje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Geert »

Binnenkort zal ik die functie eens herzien, het is helaas een nogal complex gebeuren. Nu graag weer on-topic, missers in de forumsoftware kun je melden in Denk mee :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Fles »

Vanmiddag in de IC naar Den Helder. We rijden Veenendaal - De Klomp binnen, wordt er omgeroepen "Reizigers voor Driebergen-Zeist kunnen hier overstappen!"

Maar dat is natuurlijk helemaal niet zo :N
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Ardan »

Ja, eerst de bus naar Veenendaal, en vandaaruit naar Driebergen. Zit de gemiddelde reiziger natuurlijk niet echt om te springen.

En ja, die term TPB of TBP of whatever, bij mij zal dat in ieder geval nooit ingeburgerd raken :N Ik hou het lekker bij CTA of anders digitale CTA of specifiek die mee aan te duiden zolang ze nog samen bestaan...
Niet bepaald on-topic, maar ik ben wel erg benieuwd hoe ze de Utrechtse flappenkast gaan vervangen.. wordt dat dan een gigantisch groot LCD-scherm?

Missertje trouwens in de nieuwe Syntus-halteafroep op de Deventer stadslijn 4.
*ploing* Keizer Karelplein
De volgende halte is Deventer Mecklenburgstraat
De volgende halte is Schalkhaar Prinses Margrietstraat
Zo staat het ook op het scherm... maar de Prinses Margrietstraat ligt toch echt in Deventer, de Oerdijk ligt pas in Schalkhaar..
Ik doe ook maar wat
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Marc »

Vanochtend stond een VIRM-viertje in Maastricht met de volgende tekst op alle display's:
Afbeelding

Oké, ik weet dat de display's worden ingesteld met behulp van een afkorting, maar Amr (Alkmaar) en Krw (Kerkrade West) is toch een groot verschil. En waarom is een station geprogrammeerd dat op de Miljoenenlijn ligt en nooit aangedaan kan worden?? Ik word steeds nieuwsgieriger welke stations er allemaal geprogrammeerd zijn bij een VIRM...
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Mark »

Kampen, Glanerbrug, Winterswijk... volgens mij kan een IRM alle stations in Nederland tonen.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Fles »

Mark schreef:Kampen, Glanerbrug, Winterswijk... volgens mij kan een IRM alle stations in Nederland tonen.
Dan nog is Kerkrade West wel een bijzonderheid. Straks zit Wognum-Nibbixwoud er ook in. Of Diepenveen-Oost.

Overigens heb je op zich wel gelijk. Ik heb ook eens een ICMm gezien met "Raalte" erop.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door reisthijs »

Heeft (ICMm niet zo'n scherm waar je gewoon alles op kan tonen wat je zou willen?
Mark schreef:Kampen, Glanerbrug, Winterswijk... volgens mij kan een IRM alle stations in Nederland tonen.
Niet helemaal, een IRM kan geen Leiden Centraal tonen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Daniel »

Nouja, dat wordt natuurlijk gewoon getoond als "Leiden". Apart dat ze dat niet meegenomen hebben bij de aanpassingen van CS naar Centraal voor de grote stations...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door tsov »

Ik geef een pluim (ofzo) aan de eerste die een foto maakt van een VIRM naar Amsterdam De Vlugtlaan 8-)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door VIRM »

Gisteren kwam ik rond 16:15 aan op station Wormerveer, werd er omgeroepn (via zo'n standaardbandje) dat er minder treinen reden in verband met een defecte trein en de storing zou rond 17:00 zijn verholpen (goh, zou het weer een SLT zijn?). Tot grote irritatie van reizigers werd er niet omgeroepen wat er wel en niet reed. Volgens iemand op het perron was er wel een bomvolle trein richting Uitgeest vertrokken.
De t4063 van 16:20 zou, volgens de Actuele Vertrektijden om de telefoon van een mede-passagier gewoon moeten rijden. Om 16:20 gaf haar telefoon aan dat die trein en de daaropvolgende 2 of 3 treinen richting Amsterdam niet zouden rijden (en er stond minimaal een persoon al een uur lang te wachten op een trein. Minder treinen? Geen treinen!). Iemand is toen maar naar de Infozuil gelopen en volgens de medwerker zouden er een zooitje treinen niet rijden.
Wat komt daar dus om 16:30 binnenrijden, na even kort voor het perron te hebben gestopt? Een Sprinter naar Rotterdam Centraal! Ik wilde al bijna de bus naar Zaandam gaan nemen...

Al met al maar iets van 10 minuten vertraging, maar het is dan weer het hele communicatiegebrek dat erg irritant en frustrerend is. Leuk als de beschikbare reisinformatie helemaal niet klopt en het omroepbericht alleen een standaard-bandje is. -o-

In ieder geval werd er tot zeker 17:15 nog IC's via Haarlem omgeleid.
Beul van de blindegeleidelijn
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Dexter »

tsov schreef:Ik geef een pluim (ofzo) aan de eerste die een foto maakt van een VIRM naar Amsterdam De Vlugtlaan 8-)
Ik geloof dat die er niet in staat, aangezien dat station niet meer bestaat. Maar weet iemand de afkorting ervan, dan zal ik morgen eens kijken.
Laatst gewijzigd door Dexter op wo 06 okt 2010, 17:18, 3 keer totaal gewijzigd.
Vallend blad maakt rails glad.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Marc »

De afkorting is Asdv.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Wubbo »

Hmmm, als afkortingen als die van Kerkrade West bestaan, bestaat dan ook iets als Hg (Haarlem Goederen)? :-)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Geert »

Kan me nog wel herinneren dat de ARGOS-borden in Hengelo reizigers welkom heetten op station Haarlem Goederen :lol:
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Mark »

Klopt ja :D Iemand bij ProRail was de L vergeten :mrgreen:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Caspar »

Vanavond door de omroep in de trein: Denkt u bij het verlaten aan de trein, en neem deze dan ook mee uit de trein.
Zal wel aan uw bagage bedoelt hebben, maar het klonk wel leuk zo.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Mikos »

Fles schreef:Ik heb ook eens een ICMm gezien met "Raalte" erop.
Ik wil nog wel eens spelen, inderdaad (A)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Dexter »

@Mikos: Het geeft niet, je komt uit Raalte zeker? :lol:
Dexter schreef:
tsov schreef:Ik geef een pluim (ofzo) aan de eerste die een foto maakt van een VIRM naar Amsterdam De Vlugtlaan 8-)
Ik geloof dat die er niet in staat, aangezien dat station niet meer bestaat. Maar weet iemand de afkorting ervan, dan zal ik morgen eens kijken.
Nope, Asdv kennen ze niet, althans de nieuwste VIRM4en niet. Ik dacht dat de grote display-update van VIRM en DDAR ergens in 2004 was en toen bestond Asdv al niet meer. Maar ik zal nog eens kijken, ik hou ook van spelen. :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Wubbo »

Caspar schreef:Vanavond door de omroep in de trein: Denkt u bij het verlaten aan de trein, en neem deze dan ook mee uit de trein.
Zal wel aan uw bagage bedoelt hebben, maar het klonk wel leuk zo.
Da's ongetwijfeld een familielid van de HC uit mijn trein van vanavond: 'Denkt u bij het verlaten van uw eigendommen aan de trein?' ;-)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Meltrain »

Dexter schreef: Nope, Asdv kennen ze niet, althans de nieuwste VIRM4en niet. Ik dacht dat de grote display-update van VIRM en DDAR ergens in 2004 was en toen bestond Asdv al niet meer. Maar ik zal nog eens kijken, ik hou ook van spelen. :mrgreen:
Maar waarom staat Kerkrade West er dan wel in? :lol:

Iets anders: vanmiddag in Dordrecht een lijn 4 naar 'OUSTAART'. Die bug is er dus nog niet helemaal uit, zo te zien. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Stefan »

Dat zal de 5985 dan geweest zijn denk ik. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Dexter »

Wubbo schreef:
Caspar schreef:Vanavond door de omroep in de trein: Denkt u bij het verlaten aan de trein, en neem deze dan ook mee uit de trein.
Zal wel aan uw bagage bedoelt hebben, maar het klonk wel leuk zo.
'Denkt u bij het verlaten van uw eigendommen aan de trein?' ;-)
Veel bijdehandte hc's gebruiken de toevoeging: "Denk bij het verlaten van de trein aan uw eigendommen en neem deze ook mee." Ik heb zelf na die zin een tijd lang: "Want we komen het niet achter u aan brengen" gezegd. Dat verwachten mensen niet en zorgt zodoende voor bewustwording, omdat reizigers de standaardzinnen allang niet meer horen. Maar hij was tegelijkertijd ook net op het randje, dus dat doe ik allang niet meer.
Vallend blad maakt rails glad.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten