OVer je reiservaringen in november 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Caspar »

Vandaag is er een trein gestopt op Almere Strand om een zwartrijder eruit te zetten. Goed werk! Dan heb je nog wel even te gaan voor je weer ergens bent. :D
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Jurre »

Het kan, in Almere :pos:.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door webguy »

Grapje van de aannemer in Arnhem: Afbeelding
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Jurre »

Op metro 50 in Duivendrecht vanochtend rond een uur of 10, een metrostel waar om de paar seconden een harde knal onder een draaistel vandaan kwam. Klonk niet goed in ieder geval maar vertrok wel gewoon richting eindbestemming Gein.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Klaasje »

Caspar schreef:Vandaag is er een trein gestopt op Almere Strand om een zwartrijder eruit te zetten. Goed werk! Dan heb je nog wel even te gaan voor je weer ergens bent. :D
Mwah.. 10 minuten lopen naar de bushalte "Toekomstig station". Daar vertrekken de lijnen 2, 4, 152 en 153. Je bent dus alsnog zo in Amsterdam. (Dan moet je dat wel net weten natuurlijk :X )
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Fles »

webguy schreef:Grapje van de aannemer in Arnhem:
Wat is daar grappig aan? :?:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door webguy »

Kennelijk vond de aannemer het grappig... Het is nog best wel geinig vond ik om eens iets te doen wat niet in het boekje staat :) Morgen gaan ze de letters goed ophangen hoor, dan staat er weer gewoon "Arnhem".
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Fles »

webguy schreef:Kennelijk vond de aannemer het grappig... Het is nog best wel geinig vond ik om eens iets te doen wat niet in het boekje staat :) Morgen gaan ze de letters goed ophangen hoor, dan staat er weer gewoon "Arnhem".

Oh wacht :lol: Die had ik nog niet eens gezien :X

Maar daar komt dus weer een bordje aan *O*
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Daniel »

In de categorie hoe krijg je het voor elkaar... een groepje bejaarden ging vanmiddag in de spits precies voor de roltrap naar spoor 8/9 op Utrecht Centraal stilstaan om even te tellen of de groep compleet was. Bij dat tellen kan ik me nog wat voorstellen, maar doe dat dan niet recht voor de roltrap :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Fles »

Daniel schreef:In de categorie hoe krijg je het voor elkaar... een groepje bejaarden ging vanmiddag in de spits precies voor de roltrap naar spoor 8/9 op Utrecht Centraal stilstaan om even te tellen of de groep compleet was. Bij dat tellen kan ik me nog wat voorstellen, maar doe dat dan niet recht voor de roltrap :roll:
Echt he, hoe vaak je dat niet ziet... Ongelofelijk :N

En zeker bejaarden. Hebben ze honderd jaar levenservaring, en dan ZO loemp :N
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door ODRAIL »

Fles schreef:
Daniel schreef:In de categorie hoe krijg je het voor elkaar... een groepje bejaarden ging vanmiddag in de spits precies voor de roltrap naar spoor 8/9 op Utrecht Centraal stilstaan om even te tellen of de groep compleet was. Bij dat tellen kan ik me nog wat voorstellen, maar doe dat dan niet recht voor de roltrap :roll:
Echt he, hoe vaak je dat niet ziet... Ongelofelijk :N

En zeker bejaarden. Hebben ze honderd jaar levenservaring, en dan ZO loemp :N
Ook juffen en meesters van schoolklassen hebben hier een handje van. Of groepen die op reis gaan met de trein (b.v. studenten).
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Fles »

KM46 schreef:
Fles schreef:
Daniel schreef:In de categorie hoe krijg je het voor elkaar... een groepje bejaarden ging vanmiddag in de spits precies voor de roltrap naar spoor 8/9 op Utrecht Centraal stilstaan om even te tellen of de groep compleet was. Bij dat tellen kan ik me nog wat voorstellen, maar doe dat dan niet recht voor de roltrap :roll:
Echt he, hoe vaak je dat niet ziet... Ongelofelijk :N

En zeker bejaarden. Hebben ze honderd jaar levenservaring, en dan ZO loemp :N
Ook juffen en meesters van schoolklassen hebben hier een handje van. Of groepen die op reis gaan met de trein (b.v. studenten).

Ja. Terwijl je van 15.000 scouts minder last hebt, zoals vorig jaar _O_
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Caspar »

Maar als die en-masse gaan zingen met 40 man in een Virm waar je tussen zit vanaf Utrecht tot Alkmaar wordt je ook niet vrolijk. Denk je, ik probeer het een paar bakken verderop wel, rust vinden. Nee hoor, daar zit dan weer de volgende groep van 15 man.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Ardan »

Op weg van mijn vriend naar huis, ben ik ineens getuige van een vechtpartij :shock:
Keurig op tijd, om 23 33 uur, halteerde de trein te Olst. De tegentrein stond er nog aan de andere kant van het perron, terwijl we die halverwege Wijhe en Olst langs horen te gaan. Ik sta stil tegenover een deur van de tegentrein. Mijn coupé was leeg. Drie jongeren staan voor een dichte treindeur. De HC had ze net gesloten, maar ze moesten er nog in. Eén van de jongens belt met iemand in de trein, die de deur opent. Ze stappen alsnog in, maar hierbij kwam het tot een handgemeen. Klein beetje knokken, niks aan de hand, dacht ik. Geen idee waar ze vandaan kwamen, maar het groepje wordt steeds groter. Eén van de jongeren valt tussen de trein en het perron. Omdat de deuren net weer gesloten waren hield ik mijn telefoon maar even binnen handbereik om 112 te bellen als de trein ineens ging rijden en het mis zou gaan. De jongen krabbelt echter snel het perron weer op. De deur gaat weer open, en terwijl er buiten nog een discussie gaande is stappen alle jongeren in, het waren er iets van 10-15. En ineens gaan ze ín de trein flink op elkaar inslaan :shock: Toen belde ik dus wél 112. Spoorwegpolitie aan de lijn gekregen, die er al meerdere meldingen van had binnengekregen. Kort uitgelegd wat er gebeurde en wat ik zag, 'nee, geen wapens zover ik kan zien', en ze zouden zo snel mogelijk komen. Intussen waren er al enkele conducteurs bijgekomen. Vreemd genoeg bleven de mensen in de coupé waar de vechtpartij losbrak behoorlijk kalm, gingen niet eens van hun plaats (aangezien ik er recht tegenover zat kon ik alles zien). Eén van de jongens is nog gewond geraakt aan het gezicht, straaltjes bloed dropen eraf.
Kort later reed mijn trein door. De conductrice riep om dat de +8 vertraging te wijten was aan 'een groepje dronken jongeren die het leuk vond om in de trein naast ons en in onze trein aan de noodrem te trekken'.
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Fles »

Mja, daar schrik je toch altijd behoorlijk van. Bah :N
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Daniel »

Het ging goed vanmorgen met de ingekorte Sprinters Rhenen - Breukelen... toen ik om 7.25 uur uit de t2818 stapte op Utrecht Centraal werd daar juist een spoorwijziging voor de sprinter van 7.17 uur naar Breukelen omgeroepen, dat was al een +10 dus. Lijkt me trouwens wel aardig wat overkruisen, van spoor 14 naar Breukelen.

De HC van de t2818 was er overigens ook niet helemaal duidelijk over: "Wilt u verder reizen in de richting Rhenen of Breukelen, deze Sprinters rijden vandaag niet, houd u daar rekening mee"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Frank »

De intercity van 7:45 vanuit Nijmegen stopte niet te Nijmegen Lent, Elst en Arnhem Zuid. Zag hem met +7 door Elst heen denderen. De intercity van 8:15 stond te Nijmegen aangekondigd met +10, maar niks gehoord over het eventuele niet stoppen onderweg. Misschien is twee treinen achter elkaar zelfs voor NS teveel van het goede want het begint wel een beetje standaard te worden zo.

De intercity van 8:04 van Elst naar Nijmegen en Roosendaal is standaard zeer vol. Een aantal scholieren zocht nog naar een deur om in te stappen toen de conducteur al begon te fluiten. Ben benieuwd of ze nog op tijd een plekje gevonden hebben, er geen plek meer was of er nog wel plek was maar er niet gewacht is.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Freek »

Volgens de NS valt het allemaal wel mee met het overslaan van stations tussen Arnhem en Nijmegen. Althans dat hebben ze de minister vertelt. Onlangs kwam daar over iets voorbij tussen de stukken van de Tweede Kamer. Ik citeer:
NS meldt mij desgevraagd dat het gedurende de huidige dienstregeling tot dusverre in 0,9% van de gevallen (163 maal van de 17.922 maal) is voor-gekomen dat genoemde stations zijn voorbijgereden.
Meer is hier te vinden

Overigens heeft de IC van 8.15 uit Nijmegen wel in Elst gestopt met +10. Ik zat toen in een trein richting Nijmegen en zag hem langs het perron staan. Overigens wel bommetje vol, zelfs staanplaatsen in de eerste klas. Die was overigens door reizigers of de conducteur ook gedeklasseerd.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Frank »

Één procent van de treinen vind ik anders best veel. Dat betekent dat in periodes als deze in de spits nog best veel treinen niet stoppen.
De vertraging van de trein Roosendaal-Zwolle en vv bedroeg in alle 163 gevallen 10 à 15 minuten, waardoor de overstap in Elst zeker zou zijn gemist en de reizigers die wilden overstappen in Elst een vertraging van 30 minuten zouden hebben opgelopen.
Dit is dus gewoon niet waar. De trein vanochtend had +7; als hij onderweg wel had gestopt misschien +11. Dan haal je de stoptrein naar Tiel van 8:09 nog gewoon; nu hebben die reizigers +30. Heb reizigers er ook al eens +60 door zien oplopen.

Bovendien worden de stops soms ook overgeslagen als de trein minder dan +10 heeft. Heb een keer gezien dat de trein onderweg niet gestopt heeft en vervolgens ruim voor z'n vertrektijd in Arnhem aan kwam. Dat is toch te gek voor woorden.

Wel een interessant document verder :wink: .
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Freek »

Ik laat alleen maar zien wat de NS zegt en vindt, niet wat ik vind he :wink:
1% komt neer op grofweg eens in de 2 dagen. Bovendien neem ik dat men wel stopt als de s7600 om het uur rijdt. Dat betekent dus dat de uren waarop dit gebeurd nog beperkter zijn. Dan komt het er wellicht op neer dat je elke dag 1 keer niet stopt. Lijkt mij niet helemaal de bedoeling.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Frank »

Dat had ik begrepen :wink: .

Wat ik het grootste probleem vind is dat er vaak niet gestopt wordt (mn richting Roosendaal) als de Sprinter ook vertraging heeft (laatst bijvoorbeeld +20). Dan is de extra reistijd opeens +35 terwijl je in die tijd genoeg treinen het station voorbij ziet rijden.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Freek »

zeker met de keertijden van de s3100 in Nijmegen moet het dan toch mogelijk zijn om bijvoorbeeld in Elst (want meeste opstappers t.o.v. Zuid en Lent) te laten stoppen. ProRail/NS als u mee leest doe er wat aan. :P
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Fles »

webguy schreef:Grapje van de aannemer in Arnhem: Afbeelding
Afbeelding

:mrgreen:
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Jurre »

Rond 9.30 reed op lijn 105/106 uit Hilversum een CXX Amba.
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door waldo79 »

Frank schreef: Wat ik het grootste probleem vind is dat er vaak niet gestopt wordt (mn richting Roosendaal) als de Sprinter ook vertraging heeft (laatst bijvoorbeeld +20). Dan is de extra reistijd opeens +35 terwijl je in die tijd genoeg treinen het station voorbij ziet rijden.
Het is mij nu al twee keer in twee weken overkomen.
Vorige week donderdag sloeg de t3665 alle halten tussen Ah en Nm over. De t3667 die op 2 minuten erachter reed heeft de reizigers voor Ahz, Est en Nml meegenomen. Dat ik dan in de t7666 beland ben is meer mijn eigen schuld 8-)
Vanmiddag had de t3649 een vertraging van een dikke 10 minuten bij binnenkomst te Ah. Besloten was direct door te gaan naar Nm. Reizigers voor tussenliggende stations werden verwezen naar de t7648.

Lekker nat geworden onder de hoge overkapping van het noordelijke perron van Ah :x
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten