OVer je reiservaringen in november 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door les7 »

mb90 schreef:
Dexter schreef: @mb90: Wat worden het eigenlijk voor reisinfo-panelen, wordt het net zo'n model als her en der in de Drechtsteden hangt? En hoe staat het daar eigenlijk met verhoogde bushaltes, die heb ik nog niet veel gezien in en rond Rotterdam.
Volgens mij wordt het net zo'n model als op Voorne-Putten, dus zoals deze links van de bus:
Afbeelding
Ik denk zelf eerder dit model, gezien de vorm van de pilaar. Op Capelle Centrum staat echter wel het model van mb90.

Afbeelding
Afbeelding
Sem1984

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Sem1984 »

oke toevallig, woon je ook in amsterdam?
Oud forumgebruiker

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Het schijnt ja ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Daniel »

Irritant volk in de t12759... mocht dan wel geen zitplaats meer vrij zijn maar dat betekend niet dat je twee meter afstand moet houden in 't gangpad. En dan nog raar kijken als je er voorbij wilt, ja, ik ga niet op 'n stukje van 20 centimeter tussen die persoon en een schuifdeur staan als er een meter verderop veel meer ruimte is.

Met vertrekken uit Utrecht moesten we even wachten op een kruisende goederentrein die op spoor 10 binnengenomen werd. Hij was echter te lang waardoor we vervolgens alsnog niet konden vertrekken.
Net na een omroep dat we moesten wachten tot die goederentrein de wissels uit was kwam er alsnog beweging in de trein: we bleken via een alternatieve rijweg gestuurd te worden die de nog bezette wissels omzeilde. Net voor het begin van de hoge sporen werd vervolgens nog even naar links doorgewisseld om op het juiste spoor te belanden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Caspar »

Ik sta op Zaandam en wil naar Hoorn. Sta er nu een goed half uur want de sprinter naar Kersenboogerd rijdt niet. Volgens de omroep, de CTA, de reisplanner en de railpocket van een Service en veiligheidsteam stopt de IC naar Enkhuizen daarom extra op alle tussen gelegen stations. Helaas met een gangetje van 40 kmu rijdt deze trein het station van Zaandam voorbij... Hoe frustrerend!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door STF »

Sem1984 schreef:oke toevallig, woon je ook in amsterdam?
De woonplaats staat onder (bijna) iedereen zijn naam vermeld. :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Suus »

Elke dag dat ik deze week in de s4600 zit gebeuren er rare dingen op Amsterdam Centraal.

Gisteren viel vlak voor vertrek het treinstel uit. Het zat dicht maar kon niet rijden. Pas na vijf minuten ging het weer aan en konden we rijden.

Vandaag kwam de trein binnen, de storingsmonteur vond het nodig het voorste/achterste stel (die aan de Amsterdamse zijde) eraf te halen. De conducteur verklaarde hem voor gek maar het treinstel was er al af. De conducteur regelde het treinstel er weer aan, dus een paar minuten later bestond de trein alsnog weer uit 2x SGM-III. :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Stephan »

Er is blijkbaar een storing op de Utrechtse sneltramlijn. Op de site van 9292ov wordt een defecte bovenleiding gemeld waardoor busvervoer tussen Utrecht - Nieuwegein en Utrecht - IJsselstein. Prognose is momenteel op 20.30 uur gesteld, was eerder nog 20.00 uur.

Stephan
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Vinny »

Een bijzonder moment vanmorgen in de bus, hij reed op een vorksplitsing de verkeerde kant op. Uiteindelijk via een klein ommetje door een woonwijk toch nog terecht gekomen waar we wezen moesten. Ik heb dit eerlijk gezegd nog nooit eerder meegemaakt...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Ruben »

M51 had vandaag weer "de tijden op de displays zijn aangepast"-dag. D.w.z. groot rituitval. Vanochtend rond half 10 op de heenreis naar de Zuidas al geen M51 te bekennen, zou pas 1 over 10 minuten komen.
Dat waren dan 2 CAFskes, met op Overamstel de omroep "Overstappen op metro 51". Ding dacht dat het een M50 was zeker?
Terugweg rond 18:45 was nog erger, de eerstvolgende richting het centrum zou pas over een kwartier komen en dan ook maar tot Spaklerweg rijden. Eieren voor het geld gekozen en met M50 + M53 via van der Madeweg gereisd. Daarin was ik zeker niet de enige...
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Geert »

Vanavond werd de s2800 van 18.20 uur uit Rotterdam gereden met slechts een losse ICMm-IV. Uiteraard de hele rit staanplaatsen, althans van Rotterdam CS tot Utrecht CS. Ikzelf kon gelukkig nog net zitten op het laatste enige klapstoeltje op het balkon. Lekker gepland dus weer van NS. Uiteraard ook weer zo'n vouwfietseigenaar die in Gouda instapte en pas in de trein haar vouwfiets inklapte :neg:

Nog eentje van gisteren dan, wederom over een s2800 vanuit Rotterdam richting Utrecht, maar dan wat eerder op de dag (die van 11.50). Het materieel kwam pas enkele minuten voor vertrektijd aangereden en moest dus nog kopmaken. Oke, moet net lukken zou je zeggen, ware het niet dat de CTA nog op 'Niet instappen' stond en dat belooft meestal niet veel goeds. En ja hoor: het aangekomen materieel (twee nieuwe ICM-IV'tjes) moest nog gesplitst worden. Ik stapte in het voorste stel in (a-zijde), met de gedachte dat die wel weer richting Utrecht zou gaan en dat de achterste dan in Rotterdam zou blijven. De twee rangeerders die er bij stonden reageerden niet op mensen die vroegen welk stel zou vertrekken. Een derde die aan kwam lopen bonjourde iedereen echter weer naar buiten en iedereen moest in het achterste stel gaan zitten. Oke, prima... Ondertussen hoorde ik de twee andere rangeerders over de porto nog discussieren welk stel nou naar de tuin zou gaan en welke niet.
Ik ga zitten in het achterste stel, heb net mijn jas uitgetrokken en ja hoor: "Dames en heren, dit treinstel blijft achter in Rotterdam, de IC naar Utrecht zal het treinstel zijn dat vooraan staat. Allemaal uitstappen alstublieft."
Lekker geregeld dus weer ;) Uiteindelijk met +5 vertrokken en onderweg vrijwel helemaal ingelopen, maar erg handig was het niet natuurlijk.
Stephan schreef:Er is blijkbaar een storing op de Utrechtse sneltramlijn. Op de site van 9292ov wordt een defecte bovenleiding gemeld waardoor busvervoer tussen Utrecht - Nieuwegein en Utrecht - IJsselstein. Prognose is momenteel op 20.30 uur gesteld, was eerder nog 20.00 uur.
Ah, ik vond het eerder vanavond op Utrecht Centraal al zo druk bij de bushaltes richting Nieuwegein (74+77).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Vanavond werd de s2800 van 18.20 uur uit Rotterdam gereden met slechts een losse ICMm-IV. Uiteraard de hele rit staanplaatsen, althans van Rotterdam CS tot Utrecht CS.
Zowiezo zijn ze momenteel raar bezig met het ICM, vooral in de avondspits inderdaad nogal korte treintjes maar in de ochtendspits kom ik ze vreemd genoeg niet vaak te kort tegen.
Ook een merkwaardige is de t2818 die al enkele weken juist op de drukke maandagmorgen korter rijdt dan dinsdag t/m donderdag. (Vrijdag is'ie weer kort maar da's logisch)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Ardan »

De s2800 die om 17 02 uit Utrecht naar Rotterdam vertrok bestond ook uit slechts één ICMm-4'tje... Er werd nog omgeroepen op het station 'Dames en heren, op spoor 8 is juist aangekomen: de intercity naar Rotterdam Centraal van 17 02.. deze trein is korter dan u gewend bent, u wordt geadviseerd de intercity van 17 17 te nemen..'
Nieuwsgierig als ik was, even gaan kijken... en ja hoor, de trein stond prop- en propvol. Staanplaatsen in de 1e en de deuren konden nog nét dicht. En nog waren er mensen die meenden er nog bij in te kunnen. Hij is met slechts +2 vertrokken.
Ik doe ook maar wat
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Wout87 »

Toch vreemd dat zo'n 2800 erg druk is dan. Ik bedoel die 2800 begint pas vanaf Deventer. Deventer-Amersfoort in de 2800 is vaak goed te doen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Ardan »

Van Deventer naar Amersfoort is een kwartiersdienst puur luxe. Zeker omdat in Dv spoor 2 een beetje geïsoleerd ligt blijft iedereen gewoon op het hoofdperron hangen en zich in de s1600 en s1700 stouwen. Het is meer van 'goh, daar gaat er ook nog een...' Bij mij is het ook pas als ik er ééntje zie staan op spoor 2, dat ik denk Ohjaaaaa, die kan ik ook wel pakken! Ten eerste zijn de tijden niet echt onthoudbaar, ten tweede komen de bussen nét aan als de s2800 vertrekt.

Van Amersfoort naar Rotterdam is een kwartiersdienst bittere noodzaak... (en nog steeds luxe :D )

Toch moet ik zeggen dat ik, als ik op het station kom in de avondspits als er net een s2800 is aangekomen, er toch flinke hordes mensen uitkomen :shock:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Daniel »

Richting Deventer speelt natuurlijk het afgelegen perron minder een rol... hij vertrekt zo'n beetje overal wel waar de NoordOost ook vertrekt.

Vanmorgen trouwens weereens een apart gebeuren met de t2818: ding kwam met 6 bakken uit Deventer in Amersfoort aan en kreeg er daar nog 4 bakken bij. Tot op heden kwam hij altijd gewoon met 10 bakken vanuit Deventer binnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Geert »

Wout87 schreef:Toch vreemd dat zo'n 2800 erg druk is dan. Ik bedoel die 2800 begint pas vanaf Deventer. Deventer-Amersfoort in de 2800 is vaak goed te doen.
Tussen Rotterdam en Utrecht is-ie in de spits vrijwel altijd druk, ongeveer net zo druk als de NO rond die tijd.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Reiziger Delft »

Ardan schreef:De s2800 die om 17 02 uit Utrecht naar Rotterdam vertrok bestond ook uit slechts één ICMm-4'tje... [...] en ja hoor, de trein stond prop- en propvol. [...]
En ik behoorde tot 1 van de reizigers in deze volle trein; het was inderdaad lekker proppen. Een treintje later voor mij zou +30 betekenen vanwege een busaansluiting in Delft, dus nam ik het iets mindere comfort maar voor lief. Ik snap alleen niet waarom men het omroepbericht niet wat eerder heeft gedaan; toen dat ding uit Amersfoort vertrok wist men immers al dat het nogal druk zou worden. Deze IC is namelijk normaal veel langer. In dat geval hadden reizigers naar Gouda en Delft (waaronder ik) nog de s2000 kunnen nemen die 3 minuten eerder vertrekt. Nu was het al te laat om deze nog te halen.

De reizigers vanuit Utrecht richting Rotterdam spreiden zich gelijk over de s2800 en de noord-oost IC's; deze liggen immers in een exacte kwartierdienst.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door reisthijs »

Wout87 schreef:Toch vreemd dat zo'n 2800 erg druk is dan. Ik bedoel die 2800 begint pas vanaf Deventer.
Wat de drukte in een trein betreft maakt het nogal weinig uit waar die vandaan komt, er zijn in de spits toch relatief weinig doorgaande reizigers.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Stefan »

Om nog even terug te komen op de informatiepanelen op de bushaltes in Rotterdam: Ik zag net dat er ook een paal staat op de halte Ahoy' Complex richting Zuidplein. Alsof er mensen bij die halte in gaan stappen..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
kliko
Berichten: 70
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 13:21

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door kliko »

Vanochtend met de 176 (Haarlem - Amsterdam Zuid) een ommetje gemaakt. De chauffeur van bus 3902 dacht bij knooppunt Badhoevedorp dat hij de 175 (Haarlem - Amsterdam Bijlmer Arenra) was. Dus rechtsdoor de A9 ipv de A4 richting Amsterdam.
Verbaasde gezichten en voorin de bus iemand die de chauffeur erop wees. Oplossing: afrit Aalsmeer en via het cateringgebouw van KLM vanaf Schiphol Noord de route van 310 richting Amsterdam. Een extra van 10 minuten. Bij de busafrit van de Amstelveenseweg dacht lijn 62 van het GVB dat daar een buffer is. Dat wordt lastig passeren. Ben uitgestapt en zag de chauffeur van de 176 met de 62 overleggen over de "busbuffer".
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Milco »

Op www.openbaarvervoerinboskoop.nl staat tussen de Deze Week foto's een foto van de Hermes 8808, ex Maxx Zwolle.

Klik op de onderstaande link voor de Deze Week foto's, klik dan op 'streekbussen' en scroll naar beneden.
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/dezeweek/
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Meltrain »

Vanmiddag vond een trdl op Rtd blijkbaar dat enkele wissels al te lang niet meer bereden waren: de s2200 naar Asd van 13:41 vertrok namelijk van spoor 1B. :shock:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door webguy »

Net een chauffeur in Nijmeegse lijn 6 die touristische busbaan route reed: ipv bij UMC Radboud van de parallelweg weer de Sint Annastraat op, werd er eerst gevraagd met de omroep/speaker of er nog reizigers voor de Groenstraat en Sint Annamolen waren (waren er niet), en toen ging 'ie via Heyendaal en over de busbaan. Bus was al laat en spits dus vrij logisch, maar nog niet eerder tegengekomen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Daniel »

Toen ik vanmiddag Utrecht Centraal binnenkwam bleek de t12759 die ik allang gemist dacht te hebben +10 te hebben. Nog even op spoor 9 wezen kijken maar 't zag er daar wel zo druk uit dat het na 'n omroep maar naar spoor 7 ging voor de t2861. Was zodoende nog getuige van een goed oplettende trdl die de 2861 linkerspoorrijdend liet binnenkomen via de fly-over die de treinen ri. Woerden normaal nemen, waardoor de vertraagde 12759 er bij vertrek niet door werd gehinderd.

Was overigens zowiezo een goeie keus: de 2861 was voor een vrijdagavondspits ongekend rustig :) Kennelijk had iedereen de 12759 al genomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten